Autor Wątek: 1.6 MPI - wymiana uszczelniaczy/popychaczy zaworowych  (Przeczytany 859 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline lukasz472

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Golf VI
  • Silnik: 1.6 MPI
  • Kod: BSE
  • Moc: 102 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KT
1.6 MPI - wymiana uszczelniaczy/popychaczy zaworowych
« dnia: 16 - Lipca - 2024 - 03:48:28 »
Witam wszystkich  :)
Chciałem w Golfie VI 1.6 MPI z 2009roku z przebiegiem 225tys, wymienić popychacze hydrauliczne i uszczelniacze zaworowe, ponieważ od jakiegoś czasu zaczął mi ubywac oleju w silniku.
Silnik suchy, sprawdziłem cisnienie w cylindrach i było w okolicy 13,5 bara.
A popychacze jest już słychać szczególnie rano na zimnym silniku, dlatego też chciałem się wziąć za to i wymienić.
Czy ktoś z Was robił taki zabieg i mógłby się podzielić informacjami co i jak.... :)
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.6 MPI - wymiana uszczelniaczy/popychaczy zaworowych
« Odpowiedź #1 dnia: 20 - Lipca - 2024 - 12:18:47 »
A jakiego oleju używasz i jak często zmieniasz.  Co do samej naprawy to wiąże się to z rozpięcie rozrządu,  zdjęciem wałków.
 
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline lukasz472

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Golf VI
  • Silnik: 1.6 MPI
  • Kod: BSE
  • Moc: 102 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KT
Odp: 1.6 MPI - wymiana uszczelniaczy/popychaczy zaworowych
« Odpowiedź #2 dnia: 21 - Lipca - 2024 - 08:22:12 »
Jeżdżę na oleju Motul 5W40, 502 norma
Musze dolewać raz na 1000 km bo swieci  kontrolka od oleju. Rozrzad wymieniałem to z tym nie problem, bardziej chodzi mi o odkrecenie walka bo tam jest chyba jakaś kolejność odkrecania i dokręcania śrub....? Może się myle
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.6 MPI - wymiana uszczelniaczy/popychaczy zaworowych
« Odpowiedź #3 dnia: 22 - Lipca - 2024 - 09:24:08 »
Zgadza się,  dodatkowo koło pasowe wałka rozrządu trzeba zdemontować. W chwili wolnej poszukam danych w ELSA . Bądź jeśli potrzebujesz po polsku to samemu możesz takie dane zdobyć odpłatnie właśnie na stronie VW.
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.6 MPI - wymiana uszczelniaczy/popychaczy zaworowych
« Odpowiedź #4 dnia: 22 - Lipca - 2024 - 11:48:24 »
Dla koła pasowego moment dokręcenia 100 Nm i nowa śruba.
Dla pokrywy wałka 23 Nm i jak na foto.
Pokrywa 10 Nm.
Co do rozrządu i podpory silnika nie pisze bo już robiłeś to wiesz.



Gesendet von meinem SM-S918B mit Tapatalk

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline lukasz472

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Golf VI
  • Silnik: 1.6 MPI
  • Kod: BSE
  • Moc: 102 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KT
Odp: 1.6 MPI - wymiana uszczelniaczy/popychaczy zaworowych
« Odpowiedź #5 dnia: 28 - Lipca - 2024 - 11:36:25 »
Jakbyś mógł te dane zdobyć, byłbym wdzięczny  :)
A jak wałek rozrzadu zblokować żeby kolo odkręcić, trzeba jakąś specjalna blokadę? 
 

Tagi wątku: