Autor Wątek: 1.6 TDI [CAYC] - procedura ustawienia minimalnej dawki po wymianie wtryskiwaczy  (Przeczytany 1615 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bobeert

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 21
  • VW: Jetta VI
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CAYC
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: FWD
  • Rej: SK
Witam szanowne grono :)
Ja z kolejnym problemem  :redface:

Pacjent to VW Golf VI z 2012 roku, silnik 1.6 TDI CAYC, skrzynia ręczna 5-biegowa, przebieg ok. 155 000 km
Co może być istotne - jest to samochód, który nie ma zaktualizowanego softu w ramach "diesel gate"

Padł jeden wtryskiwacz (cewka), początkowo była brana opcja zakupu jednej używki i regeneracji trzech pozostałych, ale po oddaniu do sprawdzenia okazało się, że tak na prawdę wszystkie są do śmieci, więc zostały zakupione nowe 4 sztuki.
Ich montaż przebiegł bezproblemowo, za pomocą VCDS nadpisałem stare nr wtryskiwaczy nowymi numerami - sterownik przyjął bez problemu. Schody zaczęły się w momencie kiedy chciałem przeprowadzić IDE06141-Wyucz wtryskiw.: odchyl.najmniejszej dawki wtrysku. Wykonywałem kroki tak jak prowadził VCDS, czyli zacząłem od wpisania kodu 27971, później Nastawy podstawowe, następnie wybrałem IDE06141, pobawiłem się pedałami hamulców, przyspieszenia oraz sprzęgła zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami i spodziewałem się, że silnik podniesie obroty (czyli zacznie najpierw wypalanie DPF-a), ale z tych 780 obr/min podniósł do 800-820 obr/min oraz zaczęła migać lampka świec żarowych. Tyle.
Przez 40 minut nic się nie działo więcej. Ciągle migała lampka świec, na VCDS widniał napis "Uruchomiono - ", w wartościach mierzonych w ogóle nie spadała obliczona masa sadzy i zmierzona masa sadzy (odpowiednio 24.00g i 10.08 g), a obroty trzymały się tych 800-820 obr/min. Wyglądało na to, że program nie uruchomił poprawnie procedury, ja jestem przekonany na 100%, że zrobiłem wszystko zgodnie z filmikami z YT i instrukcjami z neta.
Anulowałem więc tę procedurę i zacząłem od wymuszenia wypalania DPF-a zgodnie z tym filmem

ale jedyna reakcja jaka była to zaświecenie się kontrolki od filtra DPF i informacją na zegarach Filtr cząstek stałych: Instrukcja obsługi!, więc również lipa.

Zabrałem się jeszcze raz do tego z wykorzystaniem VCP (coś takiego:
https://www.obd2.pl/p78,vcp-can-professional.html), tam wybrałem Procedury CAN, dalej Adaptacja dawki minimalnej w silnikach 1.6 TDI CR, dalsze kroki zgodnie z procedurą i reakcja była taka sama jak poprzez VCDS: 800-820 obr/min, miganie kontrolki świec żarowych i tyle. Przez kolejne 40 minut nic innego się nie wydarzyło, aż sam przerwałem procedurę.

VCDS - oryginalny soft oraz kabel, wersja AKP 23.11.0
VCP - oryginalny soft oraz kabel, wersja 8.9.3.0 (najnowsza)

Czy jest jakiś sposób na wymuszenie tej procedury w tym samochodzie? Czy to ma tak działać przez godzinę, dwie?

PS. Poniżej wycinek z autoscan związany z silnikiem:
Adres 01: Silnik (J623-CAYC)       Plik etykiet:. 03L-906-023-CAY.clb
   Oznaczenie elementu SW: 03L 906 023 ML    HW: 03L 907 425 C
   Komponent: 1,6l R4 CR td H43 9052 
   Weryfikacja: --H43---    Numer seryjny: 00000000000000 CVN: 476AA331
   Kodowanie: 08114016032400080000
   Kod serwisu: WSC 01357 011 00200
   Zbiór danych ASAM: EV_ECM16TDI02103L906023ML 003005
   ROD: EV_ECM16TDI02103L906023ML_003.rod
   VCID: 7CA1E43AE668364A73A-8028
   VINID: 9E69EAAAA05BA939C21000C700DBFE32A7

Nie znaleziono błędów.
Kody gotowości: 0110 1000

PS.2 W załączniku cały autoscan
 

Tagi wątku: