Witam szanowne grono

Ja z kolejnym problemem

Pacjent to VW Golf VI z 2012 roku, silnik 1.6 TDI CAYC, skrzynia ręczna 5-biegowa, przebieg ok. 155 000 km
Co może być istotne -
jest to samochód, który nie ma zaktualizowanego softu w ramach "diesel gate"Padł jeden wtryskiwacz (cewka), początkowo była brana opcja zakupu jednej używki i regeneracji trzech pozostałych, ale po oddaniu do sprawdzenia okazało się, że tak na prawdę wszystkie są do śmieci, więc zostały zakupione nowe 4 sztuki.
Ich montaż przebiegł bezproblemowo, za pomocą VCDS nadpisałem stare nr wtryskiwaczy nowymi numerami - sterownik przyjął bez problemu. Schody zaczęły się w momencie kiedy chciałem przeprowadzić
IDE06141-Wyucz wtryskiw.: odchyl.najmniejszej dawki wtrysku. Wykonywałem kroki tak jak prowadził VCDS, czyli zacząłem od wpisania kodu 27971, później Nastawy podstawowe, następnie wybrałem IDE06141, pobawiłem się pedałami hamulców, przyspieszenia oraz sprzęgła zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami i spodziewałem się, że silnik podniesie obroty (czyli zacznie najpierw wypalanie DPF-a), ale z tych 780 obr/min podniósł do 800-820 obr/min oraz zaczęła migać lampka świec żarowych. Tyle.
Przez 40 minut nic się nie działo więcej. Ciągle migała lampka świec, na VCDS widniał napis "Uruchomiono - ", w wartościach mierzonych w ogóle nie spadała obliczona masa sadzy i zmierzona masa sadzy (odpowiednio 24.00g i 10.08 g), a obroty trzymały się tych 800-820 obr/min. Wyglądało na to, że program nie uruchomił poprawnie procedury, ja jestem przekonany na 100%, że zrobiłem wszystko zgodnie z filmikami z YT i instrukcjami z neta.
Anulowałem więc tę procedurę i zacząłem od wymuszenia wypalania DPF-a zgodnie z tym filmem
ale jedyna reakcja jaka była to zaświecenie się kontrolki od filtra DPF i informacją na zegarach
Filtr cząstek stałych: Instrukcja obsługi!, więc również lipa.
Zabrałem się jeszcze raz do tego z wykorzystaniem VCP (coś takiego:
https://www.obd2.pl/p78,vcp-can-professional.html)
, tam wybrałem
Procedury CAN, dalej
Adaptacja dawki minimalnej w silnikach 1.6 TDI CR, dalsze kroki zgodnie z procedurą i reakcja była taka sama jak poprzez VCDS: 800-820 obr/min, miganie kontrolki świec żarowych i tyle. Przez kolejne 40 minut nic innego się nie wydarzyło, aż sam przerwałem procedurę.
VCDS - oryginalny soft oraz kabel, wersja AKP 23.11.0
VCP - oryginalny soft oraz kabel, wersja 8.9.3.0 (najnowsza)
Czy jest jakiś sposób na wymuszenie tej procedury w tym samochodzie? Czy to ma tak działać przez godzinę, dwie?
PS. Poniżej wycinek z autoscan związany z silnikiem:
Adres 01: Silnik (J623-CAYC) Plik etykiet:. 03L-906-023-CAY.clb
Oznaczenie elementu SW: 03L 906 023 ML HW: 03L 907 425 C
Komponent: 1,6l R4 CR td H43 9052
Weryfikacja: --H43--- Numer seryjny: 00000000000000 CVN: 476AA331
Kodowanie: 08114016032400080000
Kod serwisu: WSC 01357 011 00200
Zbiór danych ASAM: EV_ECM16TDI02103L906023ML 003005
ROD: EV_ECM16TDI02103L906023ML_003.rod
VCID: 7CA1E43AE668364A73A-8028
VINID: 9E69EAAAA05BA939C21000C700DBFE32A7
Nie znaleziono błędów.
Kody gotowości: 0110 1000
PS.2 W załączniku cały autoscan