Witam,
Touran I 2.0 TDI 140 KM [BMM], DSG z 2007 roku.
Auto po chipie (159km 390nm), zaślepiony egr, dpf out, zamiast niego jest katalizator.
2 lata temu auto straciło całkowicie moc (odcięcie pracy turbiny), sporo szukania przyczyny, od sprawdzenia vaccu, n75, aż po regenerację turbiny co nic nie dało.
Koniec końców przyczyna została znaleziona, katalizator zapchany, został wyczyszczony oraz nawiercone kilka dziur wiertłem 10tką. Moc wróciła, autko
zaczeło normalnie jeździć jak wcześniej jednak z początku bardzo sporadycznie jednak teraz często mam niecodzienną utratę mocy, mianowicie:
Gdy na dworze jest ciepło (powyżej 25stopni) i jadę w korku bądź auto stoi powyżej 10min odpalone i wracam do normalnej jazdy i przyspieszam to przy około 100km/h nagle odcina moc(turbina przestaje pracować), muszę się zatrzymać, zgasić samochód i po ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy.
Dzieję się to tylko i wyłącznie w lato i gdy auto stoi dłużej na niskich obrotach, w zimę i podczas jazdy nic takiego nie występuje.
Komputer nie odnotowuje żadnych błędów, czysta w vcds jak i brak check engina.
Co może być problemem? Zacinająca się gruszka? Jednak powinno to się zdarzać częściej a nie tylko w określonym przypadku. Może spaliny w katalizatorze się kumulują, po czym wracają do turbiny i odcina moc?
Z góry dziękuje za pomoc.