Autor Wątek: KLIMATYZACJA - obsługa, serwis, usterki  (Przeczytany 839 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online yogibabu

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 133
  • Pomógł: 35
  • VW: Passat B8
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFHA
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPR
Odp: KLIMATYZACJA - obsługa, serwis, usterki
« Odpowiedź #25 dnia: 09 - Czerwca - 2024 - 20:20:46 »
Żeby sprawdzić poprawną pracę Klimy to należało by zapiąć manometry. To że jest czynnik to nie znaczy że jest go odpowiednią ilość. Jak jest go za mało to wentylatora na chłodnicy nie załączy.
 

Offline piecia189

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 20
  • VW: Passat B6
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: BKP
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: KLIMATYZACJA - obsługa, serwis, usterki
« Odpowiedź #26 dnia: 09 - Czerwca - 2024 - 20:21:07 »
Wejdź w wartości mierzone i zobacz jaki prąd obciążenia jest na tym zaworze.

Nie jestem pewien czy to ta wartość ale chyba 0.500 A, jeśli to nie to to jutro po pracy poszukam.

Dodano:  09 - Czerwca - 2024  -  20:27:28
Żeby sprawdzić poprawną pracę Klimy to należało by zapiąć manometry.

Vcds mówi 5-5.2 bar, na manometrze nie spojrzałem, wiem tylko że było w początkowej części zielonego pola, czyli niby ok.
 

Online yogibabu

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 133
  • Pomógł: 35
  • VW: Passat B8
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFHA
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPR
Odp: KLIMATYZACJA - obsługa, serwis, usterki
« Odpowiedź #27 dnia: 09 - Czerwca - 2024 - 20:36:46 »
Czyli zawór niby pracuje bo wartość prądu to 0 do 1A.
Te ciśnienia to przy pracującej klimie? Bo 5-6 bar to przy tej temp zewnętrznej,to ciśnienie spoczynkowe. Żeby zadziałał wentylator na chłodnicy to musi być ciśnienie 10-12 bar.
60-70% procent przypadków nie działania Klimy przy kompresora chce pex to usterka zaworu zmiennej objętości czynnika na sprężarce.
Ps. Ten kompresor na 100% ma sprzegło stałe nie elektromagnetyczne.
 

Offline piecia189

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 20
  • VW: Passat B6
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: BKP
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: KLIMATYZACJA - obsługa, serwis, usterki
« Odpowiedź #28 dnia: 09 - Czerwca - 2024 - 20:44:43 »
Teraz nie pamiętam czy test był włączonym silniku, jutro po południu sprawdzę jeszcze raz, i co myślisz że sprężarka leży ?
 

Online yogibabu

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 133
  • Pomógł: 35
  • VW: Passat B8
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFHA
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPR
Odp: KLIMATYZACJA - obsługa, serwis, usterki
« Odpowiedź #29 dnia: 09 - Czerwca - 2024 - 20:47:59 »
Nie,nie koniecznie. Prędzej sam zawór.
Miałem w tym tyg. przypadek że zatarła się sprężarką a sprzęgła nie zerwało. Wałek obrócił się w mimośrodzie
No ale to była diagnostyka z podpięciem manometrów. Bo wysterowania i ciśnienie było,ale nie sprężała.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2841
  • Pomógł: 851
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: KLIMATYZACJA - obsługa, serwis, usterki
« Odpowiedź #30 dnia: 09 - Czerwca - 2024 - 20:54:09 »
Zawór rozprezny jest na końcu przewodu , jest zintegrowany z nim, znajduje się tuż przy ścianie geodziowej . I są dwie sztuki  nr 4 i 6 .  To co pod klamrą to inne części które się znajdują na przewodzie ,czujnik , oringi itp.

Dodano:  09 - Czerwca - 2024  -  20:57:22
Żeby zadziałał wentylator na chłodnicy to musi być ciśnienie 10-12 bar.
Albo ewidentnie brakuje Ciśnienia i dlatego nie odpala wentylatora . To chyba najszybciej do sprawdzenia jest , poprzez dobicie czynnika.  Jal zaskoczy to problem będzie wiadomy
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Online yogibabu

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 133
  • Pomógł: 35
  • VW: Passat B8
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFHA
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPR
Odp: KLIMATYZACJA - obsługa, serwis, usterki
« Odpowiedź #31 dnia: 09 - Czerwca - 2024 - 21:14:32 »
Brakuje ciśnienia bo: brak czyniika,zacięty zawór objętości w sprężarce bądź spręzarka uszkodzona  :) Ale tak jak mówiłem-manometry to podstawa przy klimie.
Ps.@tomnaj84 nie wiem z jakiego katalogu korzystasz,ale etka mówi ,że nie ma czego takiego w katalogu jak sprzęgło elektromagnetyczne


Dodano:  09 - Czerwca - 2024  -  21:25:43


[załącznik usunięty przez administratora]
 

Offline piecia189

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 20
  • VW: Passat B6
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: BKP
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: KLIMATYZACJA - obsługa, serwis, usterki
« Odpowiedź #32 dnia: 09 - Czerwca - 2024 - 22:36:28 »
Tak jak pisałem czynnik jest, powiedz czy jest możliwość wymiany tego zaworu bez wyciągania sprężarki czy raczej się tak nie da ?
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2841
  • Pomógł: 851
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: KLIMATYZACJA - obsługa, serwis, usterki
« Odpowiedź #33 dnia: 09 - Czerwca - 2024 - 23:11:04 »
nie wiem z jakiego katalogu korzystasz,ale etka mówi ,że nie ma czego takiego w katalogu jak sprzęgło elektromagnetyczne
Korzystam z Partslink 24 , tam są katalogi wszystkich marek . I jak wejdziesz w pozycje sprężarki to widać jaki jest nr zamiennika , jakie występują itp.. poniżej są poszczególne części do sprężarki i tam jest wypisane odnośnie sprzęgła. 
Tak jak pisałem czynnik jest
Ale jak jest za mało i ma być 10-12 bar  jak napisał @yogibabu to nie zadziała. Nie trzeba demontować sprężarki,  tylko przewody.

Dodano:  09 - Czerwca - 2024  -  23:18:34
Widać to na zdjęciu pierwszym odnośnie sprzęgła

Dodano:  09 - Czerwca - 2024  -  23:20:17
Pisząc za mało miałem na myśli  ilość czynnika  żeby wytworzyć ciśnienie,  bo każda sprężarka ma różne pojemność środka. 
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Tagi wątku: