Autor Wątek: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów  (Przeczytany 5053 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 698
  • Pomógł: 237
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #25 dnia: 11 - Sierpnia - 2024 - 10:21:16 »
ASO miewa jakieś swoje procedury i wiedzę, która bywa użyteczna, szczególnie w przypadku aut z czymś nowym. 
Natomiast nie zawsze. Przykład: w Skodzie od nowości miałem sporadyczne problemy z ESP, które były w logach... Auto było kilkakrotnie w różnych ASO, zarówno na gwarancji, jak i po gwarancji. Trzymali, pieniądze brali, pokazywali wydruki z komputera, robili mądre miny, mówili, że powinno być ok, problemu nigdy nie naprawili... Ostatecznie sam sobie wymieniłem czujnik (który akurat w tamtych rocznikach montowali pod siedzeniem pasażera) i od tego czasu zero problemów. Koszt: używany na Alle.. chyba 30 zł. Ale to akurat miałem szczęście. 
Natomiast ogólnie uważam, jeśli zawiodły standardowe procedury ASO, to trzeba po prostu do skutku szukać dobrego mechanika. Pewnie @tomnaj84 ma rację - tylko czy masz umiejętności by to ogarnąć? Nie mówię, że nie, ale "naprawianie" tak skomplikowanych rzeczy na forum, to bardzo żmudny proces i nic nie zastąpi dobrego doświadczonego mechanika, który słyszy, widzi i może sobie posprawdzać...   
"Eko" bywa uciążliwe, ale nie aż tak. Tu jest konkretny problem, który trzeba znaleźć. Może być taki "prosty" jak złe połączenie elektryczne - mi ostatnio (też w Skodzie) powoli "łamał" się przewód od czujnika i póki tylko chwilami przestawał przewodzić było to dość trudne do zdiagnozowania, a auto raz jechało normalnie a raz świrowało i sypało oczywiście nie jednym, tylko różnymi błędami... To też sam naprawiałem metodą prób i błędów (najpierw wymieniłem czujnik bo używka była tania i kupiłem dwie, porównałem napięcia), ale zapewne ktoś z większym doświadczeniem dużo szybciej wiedziałby z czym problem.
 
Podziękował: KKPiotr

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2860
  • Pomógł: 857
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #26 dnia: 11 - Sierpnia - 2024 - 10:36:16 »
ale "naprawianie" tak skomplikowanych rzeczy na forum
Na forum raczej nic nie naprawimy tylko pomagamy sobie ,poprzez nakierowanie gdzie może znajdować się problem , każdy ma jakieś doświadczenia większe lub mniejsze. 
W tym konkretnym przypadku trzeba poszukać skrupulatnie usterki, a to niestety trwa i nie wszystkie warsztaty chcą takie coś robić bo to czas . Naderwany kabel,  zasniedziały pin może kręcić takie chochliki ze głowa mała.
nic nie zastąpi dobrego doświadczonego mechanika, który słyszy, widzi i może sobie posprawdzać...
A to już najlepsze co może być,  sam się spotkałem z tym że z opowieści o usterce i odgłosach można wywnioskować jedno a na żywo było co innego. 
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 
Podziękował: KKPiotr

Offline KKPiotr

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 15
  • Pomógł: 1
  • VW: Golf VII FL
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZCA
  • Moc: 125 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WK
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #27 dnia: 04 - Września - 2024 - 18:51:26 »
Aktualizacja: wymiana kompletu cewek nic nie pomogła. Niby człowiek wiedział, ale się łudził.
Tak się zastanawiam czy te sporadyczne wypadanie zapłonów to czasem nie zjawisko LSPI.
Z jednej strony wyczytałem, że LSPI to NIE  wypadające zapłony, ale z drugiej strony jest duże podobieństwo miedzy tymi zjawiskami.
Wspólne warunki do powstawania tych zjawisk to: 1. bezpośredni wtrysk benzyny, 2. mała pojemność silnika,  3. krótkotrwałe działanie,4. objawia się przy nierozgrzanym silniku i przy niskich obrotach silnika.
Może jeszcze by coś znalazło.
Ale z drugiej strony na NIE, przemawia: LSPI objawia się 1. głośnym stukaniem, 2. występuje przy nagłym mocnym wciśnięciu gazu, 3. Nagar w dolocie był usuwany, olej silnikowy był zmieniany z 0W30 na 5W30 na którym przejechałem 11 tys km, i ponownie na 0W30,. Jeden Castrol, drugi z logo VW, ale prawie na pewno w środku jest Shell. 4. wielokrotnie testowałem przeróżne paliwa z różnych stacji, oraz dodatki do paliwa. 5. czy komputer nie rozróżniałby tych zjawisk sygnalizując wypadanie zapłonów? 6. wprawdzie wypadanie zapłonów nie występuje codziennie i nie za każdym razem, ale gdyby to było
LSPI to silnik nie wytrzymałby tych 16 tys km, które już pokonałem.
Pytanie czy wypadanie zapłonów też go nie wykończy lada chwila?

 

Offline dakra76

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Golf Sportsvan
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZCA
  • Moc: 125 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: PP
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #28 dnia: 19 - Lutego - 2025 - 22:12:36 »
Witam, udało się rozwiązać problem? Mam podobnie.

Dodano:  24 - Marca - 2025  -  21:46:32
Rozwiązałem problem. Czyszczenie kanałów dolotowych z zaworami ssacymi, tzw orzeszkowanie + nowe świece i wtryski. Silnik pracuje idealnie, żadnych błędów.
 

Offline KKPiotr

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 15
  • Pomógł: 1
  • VW: Golf VII FL
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZCA
  • Moc: 125 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WK
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #29 dnia: 04 - Kwietnia - 2025 - 22:29:58 »
Nikomu nie udało się rozwiązać tego problemu.
W trosce o swoje zdrowie psychiczne dokonałem zamiany na Fiata Tipo.
Zamiany dlatego, że mimo wystawienia ogłoszenia w 4 różnych portalach ( O..., O..., All... i bezpłatny A.. P) NIKT nie zadzwonił w sprawie kupna. Nie pomogło obniżanie ceny z wysokiej do sporo niższej,
 chociaż wyjściowo to była średnia cena wg Omnipret- wycena auta.
Jeszcze przed zamianą byłem u tunera, który cos tam pokopał w sterowniku, ale to nic nie pomogło. Potem byłem u lokalnego specjalisty od aut spod znaku VAG, podobno wcześniej pracował w ASO.
 Ma bardzo dobre notowania w okolicy. Ale nic nie wymyślił. W ogóle odniosłem wrażenie, że powtarzanie całej litanii wykonanych napraw i wymian bez efektu, to brzmiało niewiarygodnie,
jakbym sobie to wymyślał.

Auto do końca zachowywało się jak zaprogramowane. Po kilku kilometrach od rozpoczęcia jazdy: szarpanie, skubanie i kilkukrotne mignięcie kontrolki i jej gaśnięcie, która czasami pozostawała na stałe.
 Wyliczyłem, że nakłady na tą beznadziejną walkę wyniosły ponad 8 000 zł. No ale co tam kasa, zdrowie najważniejsze.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2860
  • Pomógł: 857
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #30 dnia: 05 - Kwietnia - 2025 - 09:35:13 »
wtryski
I myślę że tu był główny problem
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline KKPiotr

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 15
  • Pomógł: 1
  • VW: Golf VII FL
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZCA
  • Moc: 125 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WK
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #31 dnia: 05 - Kwietnia - 2025 - 10:40:24 »
W moim przypadku czyszczenie układu dolotowego nie pomogło, ani wymiana wtryskiwaczy na nowe, nie na podmianę, żeby nie było wątpliwości. Wymiana świec również, jeśli chodzi o porównanie naszych problemów.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2860
  • Pomógł: 857
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #32 dnia: 05 - Kwietnia - 2025 - 12:23:33 »
A jak wyglądała kompresja ?  Pompa w baku a raczej jej sitko było sprawdzone? Wiem że już po zawodach ale pytam z czystej ciekawości?
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline KKPiotr

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 15
  • Pomógł: 1
  • VW: Golf VII FL
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZCA
  • Moc: 125 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WK
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #33 dnia: 05 - Kwietnia - 2025 - 17:53:40 »
Nie zlecałem pomiaru kompresji, ponieważ:
- silnik pracował równomiernie, przyśpieszenie bardzo dobre jak na 125 KM mocy, i przy tym nie był przesadnie głośny. Wyjazdy w trasy na drugi koniec kraju bez żadnych problemów.
- nie pobierał oleju, między wymianami co 10 000 km na bagnecie mogło go ubyć ze 2mm, czyli bez potrzeby dolewki.
- byłem z tym autem w wielu miejscach, ale nikt z ASO, Boscha i dwóch specjalistów i jednego mechanika nie zaproponował pomiaru kompresji, ani sprawdzenia pompy paliwa. Akurat  pompę, po radach tu z Forum wskazywałem, ale było to zbywane jako bezcelowe.
 

Online yogibabu

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 135
  • Pomógł: 35
  • VW: Passat B8
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFHA
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPR
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #34 dnia: 05 - Kwietnia - 2025 - 18:23:12 »
A no właśnie kompresja ma tu duże znaczenie.Ponieważ o ile na zimnym była zadawalająca to na ciepłym już mogła być za niska,choć była równomierna.
No ale tego już się nie dowiemy.
Niestety trafiło auto do mało zainteresowanych tematem mechaniorów.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2860
  • Pomógł: 857
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.4 TSI [CZCA] - wypadanie zapłonów
« Odpowiedź #35 dnia: 05 - Kwietnia - 2025 - 19:18:45 »
nie zaproponował pomiaru kompresji, ani sprawdzenia pompy paliwa
Szkoda , i nie rozumiem takiego podejścia , przecież płacisz za usługę. Tak samo jak powinien ktoś sprawdzić szczelność czy nie łapie lewego powietrza .
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Tagi wątku: