Autor Wątek: Zabezpieczenie lakieru powłoką elastomerową  (Przeczytany 1240 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Zabezpieczenie lakieru powłoką elastomerową
« dnia: 29 - Lutego - 2024 - 13:02:22 »
Czy ktoś z forumowiczów zabezpieczał lakier powłoką elastomerową? Jeśli tak to jaki był to koszt? Czy efekt końcowy faktycznie jest wiele lepszy od ceramiki? Byłem dzisiaj w zakładzie detailingowym i wycenili zabezpieczenie Formentora na 4 tys. zł, wydaje mi się to bardzo dużo choć szczerze to nie mam jakiegoś miarodajnego odniesienia, musze popytać w kilku zakładach. W poprzednich autach sam nakładałem twardy wosk jednakże wiadomo, efekt nie utrzymuje się zbyt długo.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: Zabezpieczenie lakieru powłoką elastomerową
« Odpowiedź #1 dnia: 12 - Marca - 2024 - 11:56:52 »
Szczerze powiedziawszy, to nie mogę sobie wyobrazić powodu, dla którego miałbym jakoś specjalnie zabezpieczać lakier w aucie prawie nowym a które prawdopodobnie za rok lub dwa sprzedam  ::)
Jaki jest sens pokrywania lakieru, dość wątpliwym zabezpieczaniem, przy tak wysokich kosztach - ja nie widzę żadnego.
Mam znajomego, który zajmuje się detalingiem i kiedyś chyba przez przypadek, zdradził mi, że tego typu powłoki są skuteczne przez rok a później trzeba to odnawiać, bo im ktoś częściej myje auto, tym szybciej ściąga powłokę zabezpieczającą - nie jestem pewny, czy to dotyczy tej samej metody ale jeśli lakier położony przez fabrykę i wygrzany w piecu, potrafi się ścierać, to co dopiero powłoka nałożona w garażu.

Według mnie i moich znajomych z Offrołdu, jedyną skuteczną metodą zabezpieczenia lakieru, jest naklejenie specjalnej folii, która też nie jest na lata i przy bardzo intensywnym użytkowaniu, potrafi się odklejać po 2-3 latach.   
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Zabezpieczenie lakieru powłoką elastomerową
« Odpowiedź #2 dnia: 12 - Marca - 2024 - 13:46:10 »
Ja widzę sens, nie wszyscy muszą to robić. Auta nie będę sprzedawał przez wiele lat, w moim przypadku skończyła się epoka wymiany auta co 2-3 lata, czas na inne priorytety. Na położenie powłoki elastomerowej już jestem umówiony, będzie mi to robił kolega z byłej pracy, który teraz zajmuje się detailingiem za kwotę o połowę niższą. Poza tym elastomer ma znaczącą przewagę nad ceramiką, posiada możliwość samoregeneracji oraz ma 5 lat gwarancji.  Najchętniej położyłbym folię ale to za wysokie koszty. Dodam jeszcze że to właśnie w nowych autach jest największy sens zabezpieczania lakieru, zwłaszcza że im nowsze auta tym lakiery bardziej eco a co za tym idzie słabsze. Gdybym planował zmienić auto za 2-3 lata tak jak napisałeś to na pewno bym tego nie robił.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: Zabezpieczenie lakieru powłoką elastomerową
« Odpowiedź #3 dnia: 12 - Marca - 2024 - 14:14:38 »
Posiadam już 6 rok oklejonego rs6 w wersji mat.  I sama folia nosi już ślady jakiś drobnych rysek gdzieniegdzie ale się nie odkleiła jeszcze w żadnym miejscu.

Gesendet von meinem SM-S918B mit Tapatalk

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Zabezpieczenie lakieru powłoką elastomerową
« Odpowiedź #4 dnia: 12 - Marca - 2024 - 16:36:31 »
O zaletach elastomeru można poczytać na wielu stronach
https://vmgarage.pl/uslugi/powloki-elastomerowe/https://cleancarsdetailing.pl/co-to-sa-powloki-elastomerowe/
U mnie będzie nakładana powłoka Aqua
https://www.adpunkt.pl/blog/powloka-elastomerowa-od-aqua
 

Offline Drmscp

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 172
  • Pomógł: 16
  • VW: Polo VI FL
  • Wersja: GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 205 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
Odp: Zabezpieczenie lakieru powłoką elastomerową
« Odpowiedź #5 dnia: 26 - Czerwca - 2024 - 10:45:01 »
I jak się sprawuje powłoka? Czekam na moje nowe GTI i tak się zastanawiam nad różnymi opcjami. Od folii full front i powłoka na resztę samochodu (8-10 tys. zł) przez same powłoki typu ceramika/elastomer po dobry wosk raz na pół roku. Im dłużej się zastanawiam, tym bardziej ostatnia opcja do mnie przemawia. W cenie oklejenia folią to chyba te elementy za parę lat można by całe odmalować, a odchodzi martwienie się o ewentualne stłuczki bo jak się domyślam, kosztu ponownego oklejenia elementu żaden ubezpieczyciel mi nie pokryje. Nigdy co prawda stłuczki nie miałem, ale statystyka jest nieubłagana.
 

Tagi wątku: elastomer ceramika wosk