Autor Wątek: DQ500 - diagnoza uszkodzonej skrzyni  (Przeczytany 887 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
DQ500 - diagnoza uszkodzonej skrzyni
« dnia: 25 - Lutego - 2024 - 23:13:40 »
Ciekawy materiał, uszkodzona skrzynia z T5 do tego po holowaniu

 
Podziękował: Frodo

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 696
  • Pomógł: 236
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: DSG DQ500 - diagnoza uszkodzonej skrzyni
« Odpowiedź #1 dnia: 26 - Lutego - 2024 - 18:43:05 »
Dobrze, (a przynajmniej gorzej, gdyby było inaczej) że poważne problemy dotyczą póki co tylko tylko skrzyń w busach.
Cena za naprawę elektroniki wydaje się być dość wysoka - tzn. nie mam porównania, ale brzmi to jak dość rutynowa sprawa dla osób, które się w tym specjalizują. 
 
Podziękował: doggie

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1320
  • Pomógł: 123
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: DSG DQ500 - diagnoza uszkodzonej skrzyni
« Odpowiedź #2 dnia: 26 - Lutego - 2024 - 18:44:54 »
A ile biorą za elektronikę ?
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. skradziony
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: DSG DQ500 - diagnoza uszkodzonej skrzyni
« Odpowiedź #3 dnia: 26 - Lutego - 2024 - 19:44:21 »

brzmi to jak dość rutynowa sprawa dla osób, które się w tym specjalizują. 
Dokładnie, do tego mają patenty na relatywnie tanią naprawę bo VW nie oferuje pojedynczych części tylko całe moduły a na filmie widać że sobie radzą.
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1320
  • Pomógł: 123
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: DSG DQ500 - diagnoza uszkodzonej skrzyni
« Odpowiedź #4 dnia: 26 - Lutego - 2024 - 19:52:17 »
Z tego co widzę nie ma wielkiej trudności w tej skrzyni. A jak ktoś z tym na codzień pracuje to już wogule. Jeszcze manual i można składać.
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. skradziony
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 696
  • Pomógł: 236
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: DSG DQ500 - diagnoza uszkodzonej skrzyni
« Odpowiedź #5 dnia: 28 - Lutego - 2024 - 16:53:11 »
Oglądnąłem jeszcze podobny film o DL501 z Audi. W obu przypadkach niezła zabawa i zdecydowanie jest co spiep...
Wniosek z obu filmów (pewnie oczywisty dla wielu): zakup auta z DSG z przebiegiem rzędu 150k-200k to jeszcze większe ryzyko niż myślałem.
Ogólnie teraz mała stłuczka nowszym autem lub jak się coś zacznie psuć to po prostu masakra!
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: DSG DQ500 - diagnoza uszkodzonej skrzyni
« Odpowiedź #6 dnia: 28 - Lutego - 2024 - 17:51:13 »
Z tym że DL501 łączona jest z silnikami wzdłużnymi i tam chyba nie ma takiego ryzyka uszkodzenia w przypadku kolizji jak w skrzyniach DQ
 

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 266
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: DSG DQ500 - diagnoza uszkodzonej skrzyni
« Odpowiedź #7 dnia: 17 - Marca - 2024 - 17:31:17 »
Z tego filmu nic nie wynika, nieznana jest przyczyna uszkodzenia skrzyni z busa, gościu który to nagrywa nie potrafi albo nie chce odpowiedzieć na pytania. Pytanie bus był holowany bo padał skrzynia, czy padła skrzynia bo holowali busa, dlaczego był holowany. I czy aby na pewno w Kodiaqu była DQ500 a nie DQ381?

Dodano:  18 - Marca - 2024  -  11:58:15
Tu macie info że w Skodzie nie była montowana DQ500, nawet w 200KM 4x4 jest DQ381
Film jest wprowadzający ludzi w błąd

https://www.skoda-media.de/model_motor/genpdf/23727
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: DSG DQ500 - diagnoza uszkodzonej skrzyni
« Odpowiedź #8 dnia: 18 - Marca - 2024 - 12:58:29 »

Film jest wprowadzający ludzi w błąd

Nie wprowadza w błąd, była DQ500-7A a na filmie mowa o Kodiaqu 2017 rok a nie 2021.  Jedyne co można mu zarzucić to stwierdzenie, że DQ500 jest następcą DQ250 co nie jest prawdą ale on zapewne ma wiedzę i umiejętności praktyczne a nie teoretyzowanie w którym roku była taka i taka.

 

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 266
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: DSG DQ500 - diagnoza uszkodzonej skrzyni
« Odpowiedź #9 dnia: 18 - Marca - 2024 - 15:45:35 »
Ja pewności nie mam
Ci też z DQ380/81 zrobili DQ500
https://youtu.be/cmiW5_ChH3U?si=FVcqavw6KFwOk6cr
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: DSG DQ500 - diagnoza uszkodzonej skrzyni
« Odpowiedź #10 dnia: 18 - Marca - 2024 - 16:03:41 »
Trochę dali ciała bo na skrzyni napisane jest UAY a to DQ381
 

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 266
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: DSG DQ500 - diagnoza uszkodzonej skrzyni
« Odpowiedź #11 dnia: 18 - Marca - 2024 - 16:17:26 »
Na usprawiedliwienie dograli początek filmu i tłumaczą że to DQ380 która niczym nie różni się od DQ500, fachmany
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 696
  • Pomógł: 236
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: DSG DQ500 - diagnoza uszkodzonej skrzyni
« Odpowiedź #12 dnia: 18 - Marca - 2024 - 19:31:10 »
Różnice konstrukcji DQ381 względem DQ500 są spore, np.: dwie pompy (mechaniczna i elektryczna), łożyska kulkowe (zamiast stożkowych), inne sprzęgło, inny olej... DQ381 przenosi do 420 Nm, DQ500 600 Nm, czyli prawie 50% więcej! (Po tuningu DQ500 przenosi jeszcze dużo więcej, nie wiem jaka rezerwa tkwi w DQ381.) Kryj się kto może jeśli "fachowcy" nie rozróżniają.
 
Podziękował: doggie

Tagi wątku: DSG DQ500