Niestety, przez kiepską dostępność miejsc jest niewiele zdjęć ale mam nadzieję, że wystarczą. Poradnik ten powstał wykorzystując wideorejestrator
Viofo A119 Mini 2 wraz z Hardwire Kit. Montaż urządzenia innej firmy może się nieznacznie różnić.
Nie odpowiadam za ewentualne uszkodzenia w wyniku błędnego montażu.
Niżej wymienione czynności robicie na własną odpowiedzialność.
Jeśli nie czujecie się na siłach, oddajcie samochód w ręce elektryka samochodowego.
Potrzebne części- wideorejestrator
- Hardwire Kit, czyli zestaw do trybu parkingowego
- adaptery bezpieczników w zależności od potrzeb (wyjaśnienie na końcu) oraz zaciskarka lub kombinerki i śrubokręt (awaryjnie, jeśli nie mamy zaciskarki)
- plastikowe narzędzia do demontażu tapicerki
- małe śrubokręty: płaski, T15 i T20
- multimetr
- elastyczny drut
Od samego początku - dlaczego zdecydowałem się na hardwire kit? Początkowo myślałem, że wystarczy wpięcie w gniazdko zapalniczki ale:
1. Często korzystam z ładowarki do telefonu w czasie podróży
2. Bałagan w tunelu środkowym by mnie wykończył
3. Gniazdko zapalniczki „poza zapłonem” podaje 9V i kamerka jest nadal aktywna.
Dla zachowania porządku oraz trybu parkingowego (jeśli zmienię zdanie) dokupiłem kit razem z dwoma adapterami do bezpieczników ATC i przystąpiłem do działania. Co ważne - sam ustawiłem zabezpieczenie przed rozładowaniem na 12.4V i polecam to ustawienie. W przeciwnym razem możemy skończyć z akumulatorem niezdolnym do uruchomienia pojazdu.
Właśnie, do działania… Żeby miało to ręce i nogi zdemontowałem osłonę boczną deski rozdzielczej, panikarę, osłonę przeciwsłoneczną oraz lampkę podsufitki z ramką, a ponadto poluzowałem osłonę słupka A. Ze względów bezpieczeństwa (na wypadek wystrzału kurtyny) zdecydowałem się na poprowadzeniu części z wtyczką USB razem z fabryczną wiązką podsufitki. Dużo wciskania dłoni w ciasne miejsca, trochę odrapań. Polecam zaopatrzyć się w elastyczny drut, który będzie trzeba włożyć od strony lampki podsufitki. Najkorzystniej będzie wypuścić wtyczkę przy szybie, zaczepić o drut i wtedy przeciągnąć kabel oczywiście pilnując, żeby w miarę możliwości szedł razem z fabryczną wiązką.


Mamy to - jeśli macie tyle szczęścia co ja to filtr na spokojnie powinien przejść przez tą wąską przestrzeń a wtedy już zostało tylko wyciągnąć wtyczkę z podsufitki.

Możemy się wziąć za układanie kabla w słupku A - BARDZO WAŻNE JEST TO, ŻEBY PRZECHODZIŁ RAZEM Z FABRYCZNĄ WIĄZKĄ. Można ją lekko podważyć w paru miejscach i wciągnąć fragment kabla aby całość trzymała się w jednym miejscu. Powinniśmy wylądować z całą resztą w boku deski rodzielczej. Została nam najprostsza część do zrobienia. Masę możemy spokojnie przymocować śrubą łączącą deskę rozdzielczą z elementem konstrukcyjnym. Stały plus i plus po zapłonie (ACC) wyprowadzamy do skrzynki bezpieczników. Ja na ten moment nie zdecydowałem się na tryb parkingowy więc oba przewody podłączyłem za pomocą przejściówek w bezpieczniki 29 i 31. W wypadku trybu parkingowego musimy się zaopatrzyć w jeden adapter ATC i jeden adapter ATS. W przeciwnym razie kamerka będzie zasilona non-stop! Tylko „małe” bezpieczniki podają napięcie 0V OFF i 12V ACC. Bezpieczniki zapalniczki i silniczka wycieraczki tylnej podają napięcie 9V OFF i 12V ACC. Składamy wszystko do kupy, montujemy wideorejestrator na szybie i czekamy na pierwsze „rikord widjo”



