Autor Wątek: 2.0 TDI [CUNA] - wymiana termostatu  (Przeczytany 9487 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline grzesio764

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 36
  • VW: Golf VII
  • Wersja: GTD
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CUNA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-6
  • Napęd: RWD
  • Rej: WGS
2.0 TDI [CUNA] - wymiana termostatu
« dnia: 25 - Października - 2023 - 18:16:45 »
Podpowie ktoś, gdzie dokładnie znajduje się termostat w silniku 2.0 TDI 184 KM [CUNA] i czy dużo jest grzebania z wymianą, piszę jako laik w vagu, wcześniej miałem bmw i większość rzeczy sam ogarniałem tzn. z pomocą forumowiczów.

Pozdrawiam.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2875
  • Pomógł: 866
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: Wymiana termostatu
« Odpowiedź #1 dnia: 25 - Października - 2023 - 19:27:08 »
Tu też dasz rade nic skomplikowanego. W silnikach z grupy VW z kolektorem ssącym z chłodnicą powietrza doładowanego, termostat znajduje się pod kolektorem ssącym z prawej strony stojąc przed autem.
Na początku najlepiej zlać płyn z układu odpinając dolny przewód przy chłodnicy.
W celu dostania się do termostatu trzeba zdemontować :
-filtr powietrza
-rurę powietrza doładowanego
- przepustnice z króćcem przyłączeniowym  4 śruby od strony kolektora i jedna z dołu na takiej stopce .
- Odłączyć przewody wodne od przepustnicy . Sama przepustnicy jest na dwóch bolcach więc troszkę trzeba ją rozruszać.
Późnej pojawia się obudowa termostatu i w zależności od rodzaju obudowy ( różne złącza i termostaty) jedna jest na blokadzie plastikowej plus obrót,  druga na klemie metalowej.
Odpinasz grubszy przewód idący od chłodnicy do termostatu i jest gotowy do demontażu. 
Poniżej foto miejsca samego termostatu.
Jak wrzucisz foto silnika bez pokrywy to pokaże Ci jeszcze dwie śruby do odkręcenie żeby uwolnić przewody metalowe wodne w celu dostania się do jednej śruby przepustnicy.

Wspominałeś jeszcze że chcesz wymienić EGR więc tu od razu demontaż trzech śrub i odłączenie przewodów i jest na zewnątrz.  Inaczej znów demontaż przepustnicy itp..
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline grzesio764

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 36
  • VW: Golf VII
  • Wersja: GTD
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CUNA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-6
  • Napęd: RWD
  • Rej: WGS
Odp: Wymiana termostatu
« Odpowiedź #2 dnia: 26 - Października - 2023 - 16:51:24 »
Dzięki za odp. Chodzi o wąż, ten po lewej stronie na dole chłodnicy? Między przepustnicą a kolektorem znajduje się jakaś uszczelka, wolałbym być przygotowany i mieć wszystko co potrzebne.
Foty silnika:




 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2875
  • Pomógł: 866
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: Wymiana termostatu
« Odpowiedź #3 dnia: 26 - Października - 2023 - 22:25:58 »
...Chodzi o wąż, ten po lewej stronie na dole chłodnicy?...
Tak dokładnie do spuszczenia płynu
...Między przepustnicą a kolektorem znajduje się jakaś uszczelka....
Tak jest ,jutro podam Ci numer. 
Widze że albo przepustnica albo kolektor były chyba zmieniane.
Poniżej foto które śruby trzeba odkręcić żeby przełożyć pod rurkami klucz do śruby od przepustnicy.
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline grzesio764

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 36
  • VW: Golf VII
  • Wersja: GTD
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CUNA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-6
  • Napęd: RWD
  • Rej: WGS
Odp: Wymiana termostatu
« Odpowiedź #4 dnia: 27 - Października - 2023 - 01:46:26 »
Nie wiem co było zmieniane, auto takie zostało sprowadzone, jeśli odkręcę te śruby to trzeba pozdejmować wężyki gumowe z tych rurek czy da radę jakoś to w całości przesunąć aby włożyć klucz pod przepustnicę? Proszę o nr. uszczelki. Aaa, bym zapomniał, termostat oczywiście oryginalny zamówić ?
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2875
  • Pomógł: 866
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: Wymiana termostatu
« Odpowiedź #5 dnia: 27 - Października - 2023 - 09:18:38 »
...Proszę o nr. uszczelki....
Nr uszczelki dopisałem w temacie https://vw-clubpolska.pl/index.php/topic,11434.msg71086/topicseen.html#new
jest to uszczelka na krućcu przyłączeniowym do kolektora , a do tego kruąca jest przykręcona przepustnica, zdejmujesz jako całość, samą przepustnice odkręcisz jak odłączysz całość od kolektora. jak na rysunku. Jesli bedzie potrzeba samej uszczelki pomiedzy krućcem a przepustnicą to dajznać.


...termostat oczywiście oryginalny zamówić ?...
To już zależy od ciebie. Na pewno nie warto kupować najtańszych zamienników. Z dośwoadczenia wiem że nawet z ASO  potrafią być trefne. Jeśli coś w zamienniku to tylko z tych renomowanych firm. A osobiście specyficzne termostaty kupuję w ASO.
jeśli odkręcę te śruby to trzeba pozdejmować wężyki gumowe z tych rurek czy da radę jakoś to w całości przesunąć
Śryby które trzymają przewody musisz odkrećić w celu uniesienia tej wiązki do góry , inaczej nie odkrecisz śruby od krućca z przepustnicą. Ja wsuwałem pod tymi rurkami klucz na przedłużce.Od samego krućca musisz odłączyć wtyczkę od czujnika , i wężę.  Zobacz na zdjecia moje i poruwnaj mniej więcej.

Na czerwono przewód odpiąć od chłodnicy i przesunąć w stronę silnika.
Na żółto które zdemontować,  ten z długą kreską to dalej trzeba go odpiąć i przesunąć na lewo jak pokazuje niebieska kreska.

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline grzesio764

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 36
  • VW: Golf VII
  • Wersja: GTD
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CUNA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-6
  • Napęd: RWD
  • Rej: WGS
Odp: 2.0 TDI [CUNA] - wymiana termostatu
« Odpowiedź #6 dnia: 27 - Października - 2023 - 16:52:48 »
Ok dzięki, już powoli kumam, teraz tylko czekał będę na graty bo dopiero w przyszłym tygodniu zamawiam. Mam jeszcze ostatnie pytanie i najważniejsze, jest jakiś sposób na sprawdzenie nieszczelności układu chłodzenia ( znika płyn chłodniczy i to dużo) czy tylko metodą prób i błędów, czyli wymiany po kolei egr , kolektor ssący, nagrzewnica? Przepraszam, bo pytanie nie w temacie, ale jest to wszystko powiązane z moją sytuacją.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2875
  • Pomógł: 866
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 2.0 TDI [CUNA] - wymiana termostatu
« Odpowiedź #7 dnia: 28 - Października - 2023 - 08:41:44 »
...jest jakiś sposób na sprawdzenie nieszczelności układu chłodzenia...
Jest ,używam podobnego urzadzenia do tego plus prózniowe napełnianie układu.
https://allegro.pl/oferta/tester-szczelnosci-do-ukladu-chlodzenia-28-ele-14023468137Bądz jak napisałeś wymiana po kolei a raczej sprawdzenie , bo płyn zostawia ślady jak cieknie. Najczęściej ucieka przez chłodnice EGR , ale tu jest zintegrowana z kolektorem  i niestety trzeba zdemontować. Jesli brak rózowego nalotu , który świadczy o ubytku to zalewasz goroącej wody do większej misy, zaślepiasz jeden krucieć a w drugi podajesz  cisnienie . Oczywiscie  kolektor jest w gorącej wodzie. Wtedy jak się pojawiają bąbelki to masz nieszczelność. Z innych podzespołów to obudowa termostatu ,chłodnica, nagrzewnica, pompa wody. Zdarzaja się przewody pogryzione przez kuny, i to włsnie najlepiej wychodzi pod cisnieniem.
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline grzesio764

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 36
  • VW: Golf VII
  • Wersja: GTD
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CUNA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-6
  • Napęd: RWD
  • Rej: WGS
Odp: 2.0 TDI [CUNA] - wymiana termostatu
« Odpowiedź #8 dnia: 31 - Października - 2023 - 18:44:29 »
To egr nie ma nic tu do rzeczy? Obudowa termostatu jak byłaby nieszczelna nie byłoby płynu pod autem? Może od razu z termostatem zamówić, chłodnica raczej też by była plama pod autem a tu zero, pompa wody była wymieniana razem z rozrządem 12.000 km temu jeszcze zanim z zagranicy przyjechał, naklejka była i mój brat sprawdzał że było wymieniane, wszystko gates`a .
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2875
  • Pomógł: 866
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 2.0 TDI [CUNA] - wymiana termostatu
« Odpowiedź #9 dnia: 01 - Listopada - 2023 - 07:14:26 »
To egr nie ma nic tu do rzeczy?
Oczywiście że może mieć,  jak pisałem sama chłodnica była dość problematyczna.  Przede wszystkim co masz na myśli że znika dużo?  Cały zbiornik w dzień,  300 ml ...?
Jak po nabraniu ciśnienia  z obudowy termostatu bądź jakiego kolwiek połączenia przy silniku będzie wyciek to wyparuje to pod wpływem temperatury. A czy wyciek jest z samej chłodnicy to może da się zobaczyć po demontażu  jak pisałem,  wtedy będzie różowy nalot. Sam zacięty termostat zazwyczaj daje objawy zimnego nawiewu , wywala płyn podczas jazdy i wtedy możesz też nie zauważyć tego bo nie są to duże ilości.  Przy większych wyciekach na pewno zostaje ślad , a przy rozgrzanym silniku specyficzny zapach.
Są też specjalne preparaty do sprawdzenia nieszczelność
https://sklep.tunap.pl/sklep/motoryzacja/uklad-chlodzenia/preparat-do-wykrywania-nieszczelnosci-ukladu-chlodzenia-professional-144/
Możesz też kupić tester do sprawdzenia czy płyn nie dostaje się do silnika
https://allegro.pl/oferta/tester-szczelnosci-uszczelki-glowicy-co2-25-testow-7525880321
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline grzesio764

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 36
  • VW: Golf VII
  • Wersja: GTD
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CUNA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-6
  • Napęd: RWD
  • Rej: WGS
Odp: 2.0 TDI [CUNA] - wymiana termostatu
« Odpowiedź #10 dnia: 01 - Listopada - 2023 - 12:44:21 »
Tydzień jazdy do pracy tzn. 100 km, zniknie z max na połowę w zbiorniczku, termostat wymieniam bo na trasie 60- 68 temperatura i chłodne powietrze z nagrzewnicy, robiłem test szczelności układu, brak CO2 w układzie chłodzenia. Znając życie pewnie będzie to chłodniczka egr pod kolektorem.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2875
  • Pomógł: 866
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 2.0 TDI [CUNA] - wymiana termostatu
« Odpowiedź #11 dnia: 01 - Listopada - 2023 - 13:20:20 »
Chłodnica powietrza doładowanego jest zintegrowana z kolektorem.  A dokładnie jest w środku.  Najlepiej się szuka takich wycieków ładując ciśnienie ,  w przypadku kolektora trzeba go zdemontować,  urządzeniem jaki wysłałem powyżej.  Ja używam tego bo przyspiesza pracę. Czasem w wężach są dziurki nie widoczne gołym okiem, a ujawniają się pod ciśnieniem.

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2875
  • Pomógł: 866
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 2.0 TDI [CUNA] - wymiana termostatu
« Odpowiedź #12 dnia: 08 - Listopada - 2023 - 16:30:30 »
W taki sposób szukam wycieku , urządzeniem podobnym do tego z linku.
Pompuje ciśnienie w układ i czekam i szukam . I tu w przypadku akurat Landrovera widać jak się pokazuje płyn z pod pompy wody.

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline grzesio764

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 36
  • VW: Golf VII
  • Wersja: GTD
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CUNA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-6
  • Napęd: RWD
  • Rej: WGS
Odp: 2.0 TDI [CUNA] - wymiana termostatu
« Odpowiedź #13 dnia: 09 - Listopada - 2023 - 05:11:21 »
Witam, no niestety, nie mam takiego sprzętu, może zauważę coś przy okazji wymiany termostatu, który planuję w następną sobotę, jeśli nic nie zauważę, to pewnie auto oddam do jakiegoś warsztatu. Wczoraj kupiłem nowy korek zbiorniczka wyrównawczego, uszczelkę króćca przyłączeniowego i obydwa termostaty, z możliwością zwrotu tego który nie będzie pasował, przypomnę że były montowane dwa rodzaje, nie wiem który jest w moim aucie, więc wziąłem obydwa, wszystkie części co kupiłem oczywiście ori. Ale jest problem, chcę też od razu wymienić obudowę termostatu, w sklepie w którym kupowałem części, nie mają możliwości dostania oryginału, więc pozostaje tylko serwis , lecz nie wiem jaka w moim aucie siedzi, a dwóch nie będę zamawiał bo nie będzie możliwości zwrotu tej drugiej. I teraz pytanie, czy jeśli zdejmę obudowę filtra powietrza to idzie jakoś podejrzeć jaka jest u mnie obudowa termostatu? Czy jak kupię obojętnie którą obudowę to będzie ona pasować, bo przecież gniazdo powinno być takie same w które wchodzi ta obudowa ?
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2875
  • Pomógł: 866
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 2.0 TDI [CUNA] - wymiana termostatu
« Odpowiedź #14 dnia: 09 - Listopada - 2023 - 07:55:47 »
czy jeśli zdejmę obudowę filtra powietrza to idzie jakoś podejrzeć jaka jest u mnie obudowa termostatu?
Tak będzie widział bo różnica jest w miejscu obudowy termostatu
Czy jak kupię obojętnie którą obudowę to będzie ona pasować
Tak bo jak wspomnialem różnica jest w miejscu gdzie znajduje się termostat,  nie wiem tylko jal samo podłączenie rury do miejsca obudowy termostatu.
Jeśli chcesz kupić obudowę to termostaty możesz dodać bo obudowa jest kompletna z termostatem.

Dodano:  09 - Listopada - 2023  -  07:58:33
przypomnę że były montowane dwa rodzaje
Zgadza się sam Ci o tym napisałem .
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline grzesio764

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 36
  • VW: Golf VII
  • Wersja: GTD
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CUNA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-6
  • Napęd: RWD
  • Rej: WGS
Odp: 2.0 TDI [CUNA] - wymiana termostatu
« Odpowiedź #15 dnia: 09 - Listopada - 2023 - 18:10:00 »
tomnaj84 tak dokładnie, od ciebie mam tą informację. Dziś po pracy, tak na szybko zdemontowałem obudowę filtra, rurę powietrza doładowanego, ciężko było się dostać z telefonem ale cyckłem parę fotek, czy mógłbyś stwierdzić jaką mam obudowę i termostat czy nie, bo ja w życiu nie zgadnę. A jutro chciałbym zamówić komplet z aso.
Foty:



















 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2875
  • Pomógł: 866
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 2.0 TDI [CUNA] - wymiana termostatu
« Odpowiedź #16 dnia: 09 - Listopada - 2023 - 21:58:54 »
Ciężko dojrzeć ale chyba wygląda jak to ze zdjęcia.

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2875
  • Pomógł: 866
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 2.0 TDI [CUNA] - wymiana termostatu
« Odpowiedź #17 dnia: 10 - Listopada - 2023 - 10:19:07 »
Tu masz jeszcze foto dwóch obudów kompletnych i różnicę w miejsu gdzie znajduje się termostat.   Dwa pierwsze to obudowy z końcówką AF i tym standardowym termostatem jak grzybek.
3 zdjęcie to końcówka AH i termostat jak wstawiłem powyżej.

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk



Dodano:  11 - Listopada - 2023  -  10:18:40
Przyjrzałem się teraz na kompie i widzę że masz obudowę z końcówką AH , czyli to co pokazałem z tym niestandardowym termostatem.  Jak nie będziesz ściągać  kolektora to do odblokowania będziesz potrzebował długi śrubokręt do zwolnienia blokady , Uwaga jest z plastiku więc trzeba ostrożnie.
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 
Podziękował: grzesio764

Offline grzesio764

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 36
  • VW: Golf VII
  • Wersja: GTD
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CUNA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-6
  • Napęd: RWD
  • Rej: WGS
Odp: 2.0 TDI [CUNA] - wymiana termostatu
« Odpowiedź #18 dnia: 13 - Listopada - 2023 - 18:11:07 »
Dzięki za pomoc, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Pzdr.

Dodano:  15 - Listopada - 2023  -  05:58:36
Przyjrzałem się teraz na kompie i widzę że masz obudowę z końcówką AH , czyli to co pokazałem z tym niestandardowym termostatem.  Jak nie będziesz ściągać  kolektora to do odblokowania będziesz potrzebował długi śrubokręt do zwolnienia blokady , Uwaga jest z plastiku więc trzeba ostrożnie.
Czy jak wyjmę wentylator chłodnicy, to będzie trochę lepszy dostęp, czy nic to nie da?
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2875
  • Pomógł: 866
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 2.0 TDI [CUNA] - wymiana termostatu
« Odpowiedź #19 dnia: 15 - Listopada - 2023 - 06:37:18 »
Sam wlot powietrza z góry starczy,  tam chyba dwie śruby są i zatrzaski.  Po zdemontowaniu klapy gaszącej jest dość miejsca jeśli mowa o termostacie.
Na zdjęciu na niebiesko zaznaczony element który musisz Wcisnąć żeby Odblokować obudowę do przekręcenia. Na kolor żółty kierunek obrotu.
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline grzesio764

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 36
  • VW: Golf VII
  • Wersja: GTD
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CUNA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-6
  • Napęd: RWD
  • Rej: WGS
Odp: 2.0 TDI [CUNA] - wymiana termostatu
« Odpowiedź #20 dnia: 16 - Listopada - 2023 - 05:08:27 »
Tak, ale chodzi mi o wymianę całości, obudowy, termostatu i całego tego krućca plastykowego. Zamówiłem termostat z obudową czyli jak rozumiem to będzie cały ten trójnik przyłączeniowy.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2875
  • Pomógł: 866
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 2.0 TDI [CUNA] - wymiana termostatu
« Odpowiedź #21 dnia: 16 - Listopada - 2023 - 05:57:48 »
W takim razie do ściągnięcia kolektor.  Chyba że pisząc chłodnica miałeś na myśli właśnie ten kolektor.
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline grzesio764

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 36
  • VW: Golf VII
  • Wersja: GTD
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CUNA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-6
  • Napęd: RWD
  • Rej: WGS
Odp: 2.0 TDI [CUNA] - wymiana termostatu
« Odpowiedź #22 dnia: 17 - Listopada - 2023 - 05:16:02 »
Miałem na myśli wentylator od chłodnicy co jest przed silnikiem, to jednak bez demontażu kolektora ssącego się nie obędzie aby wymienić cały ten kruciec z termostatem? W takim razie muszę jeszcze zamówić uszczelkę kolektora ssącego, możesz mi podać numer?
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2875
  • Pomógł: 866
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 2.0 TDI [CUNA] - wymiana termostatu
« Odpowiedź #23 dnia: 17 - Listopada - 2023 - 08:26:32 »
Miałem na myśli wentylator od chłodnicy co jest przed silnikiem,
Nie pomoże , chyba że cały pas przedni sciagniesz. Sam nr części o którą pytasz podał już tu https://vw-clubpolska.pl/index.php/topic,11434.0.html
Po za tym ta obudowa jest pod całym kolektorem , tak jak na foto powyżej. A przy okazji sprawdz sobie szczelnosć w układzie chłodzenia spalin który jest w tym kolektorze.
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Tagi wątku: