Wskazaniem do wykonania poniższej procedury mogą być następujące błędy:
18115 - Zakłócenia w pracy mechatroniki
01087 - Niewykonane nastawy podstawowe
Nastawy podstawowe należy wykonać również w przypadku wymiany jednostki Mechatronik lub wymiany sprzęgła. Wszystkie czynności należy wykonać w podanej kolejności. Procedurę kończymy jazdą testową opisaną na końcu.
Procedura jest dwuetapowa:
-pierwszy etap wykonywany jest na postoju, bieg jałowy (słychać jak skrzynia pracuje)
-drugi etap to jazda wedle wskazanych obrotów na podanych biegach w czasie 5-ciu minut (na biegach 3 i 5 ew. 4 i 6)
Nastawy podstawoweWarunki początkoweTemperatura ATF 30…100 °C, patrz Bloki pomiarowe - grupa 019.
Dźwignia selektora skrzyni biegów w pozycji P(ark).
Zapłon ON
Silnik ON (praca na biegu jałowym)
Pedał hamulca wciśnięty (trzymać w trakcie wykonywania całej procedury)
Pedał przyśpieszenia zwolniony (nie dotykać w trakcie wykonywania procedury)
[Wybór]
[02 - Skrzynia biegów] => [Nastawy podst. - 04]Tolerancje przekładni (kalibracja nastawnika / czujników przesuwu)Grupa 061
[Idź!]
Teraz aktywuj Nastawy podstawowe.
[ON/OFF/Dalej]
Tolerancje przekładni (pomiary punktów synchronizacji)grupa 060
[Idź!]
Teraz aktywuj Nastawy podstawowe.
[ON/OFF/Dalej]
Resetowanie wartości (funkcja bezpieczeństwa sprzęgła)grupa 068
[Idź!]
Teraz aktywuj Nastawy podstawowe.
[ON/OFF/Dalej]
Adaptacja sprzęgła - dla wersji oprogramowania sterownika skrzyni biegów <0800:grupa 062
[Idź!]
Teraz aktywuj Nastawy podstawowe.
[ON/OFF/Dalej]
- dla wersji oprogramowania sterownika skrzyni biegów >= 0800:grupa 067
[Idź!]
Teraz aktywuj Nastawy podstawowe.
[ON/OFF/Dalej]
Adaptacja siły dociskugrupa 065
[Idź!]
Teraz aktywuj Nastawy podstawowe.
[ON/OFF/Dalej]
Resetowanie wartości (manetki na kole kierownicy)grupa 063
[Idź!]
Teraz aktywuj Nastawy podstawowe.
[ON/OFF/Dalej]
Resetowanie wartości (ESP & GRA)grupa 069
[Idź!]
Teraz aktywuj Nastawy podstawowe.
[ON/OFF/Dalej]
[Gotowe, powrót]Zapłon OFF, czekaj 10 sekund i ponownie zapłon ON.
[Kody błędów - 02]Sprawdź i wykasuj ewentualne kody błędów.
[Koniec odczytu, powrót - 06]Wykonaj jazdę testową (opis poniżej)Jazda testowaProcedura jazdy testowej
Po wymianie jednostki mechatronik lub wykonaniu powyższych nastaw podstawowych zaleca się przeprowadzenie opisanej poniżej jazdy testowej.
Warunki początkoweTemperatura ATF 30…100 °C, patrz Bloki pomiarowe - grupa 019.
Rozpocznij jazdę korzystając z trybu Tiptronic począwszy od 0 km/h aż do chwili, gdy skrzynia wybierze 6 bieg.
Podczas jazdy upewnij się, że czas przejazdu na biegach 3 i 5 lub 4 i 6 będzie trwał przynajmniej 5 minut.
Obroty silnika na poszczególnych biegach powinny "przejść" przez następujący zakres: 1200 - 3500 RPM (kalibracja sprzęgła).
Wykonaj przyśpieszanie pojazdem przy pełnym otwarciu przepustnicy, a następnie ostre hamowanie (test powrotu oleju).
Oceń pracę skrzyni; zwróć uwagę na punkty, w których następuje zmiana przełożeń.
Sprawdź czy nie ma wycieków.
WAŻNE:Jeżeli jazda testowa nie może być wykonana w sposób opisany powyżej - z zachowaniem wszystkich wymienionych warunków - wszystkie pozostałe adaptacje zostaną wykonane automatycznie podczas normalnej eksploatacji pojazdu (tzw. autoadaptacja)
Źródło: https://wiki.ross-tech.co