Autor Wątek: 1.9 TDI 105 KM [BLS] - szarpanie przy przyspieszaniu  (Przeczytany 4212 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Greg8686

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 27
  • Pomógł: 1
  • VW: Caddy III
  • Wersja: Life
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Kod: BLS
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZPL
1.9 TDI 105 KM [BLS] - szarpanie przy przyspieszaniu
« dnia: 04 - Października - 2023 - 20:37:51 »
Witajcie, w moim Caddy III 1.9 TDI 105 KM [BLS] o przebiegu 255tys występują takie objawy, mianowicie po wymianie uszczelek na pompkach, ustawieniu kątów, wyregulowaniu etc, odrazu świeże świece żarowe, olej, filtry jak powietrza, oleju, paliwa nawet kabinowy... jak depne to szarpie, odpuszczę pedal gazu to ustaje szarpanie, mam wrażenie jak by jak by jeden pompowtrysk nie dolewał, z logów statycznych pierwsze dwa cylindry pokazują wartości dodatnie, 3 i 4 na minusie, mieszczą się w tolerancji +/- 2.8; a dodam że 4 pompowtrysk został wymieniony na "zregenerowany" może w nim tkwić problem? Proszę o pomysły... za jakiś czas jeszcze raz otowrze pokrywę, odrazu wiązkę wymienię zasilająca do pompek...

Dodano:  05 - Października - 2023  -  05:14:45
Jeszcze chciałem dodać że przy odpaleniu przez jakiś czas wyświetla spalanie na jalowym biegu 1.1l/h, a jak trochę popracuje to jakieś 0,6 a jak już się po trasie przyjedzie to nawet 0,5l/h; za jakiś czas dodam logi...
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.9 TDI 105 KM [BLS] - szarpanie przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #1 dnia: 06 - Października - 2023 - 14:30:23 »
Regeneracja nie zawsze przynosi efekt. Same obroty czy spalanie po odpalniu na zimnym tak zwanym zawsze  są wyższe na początku.
Objaw jaki opisujesz to tak jak by się dławił,  miał problem ze spaleniem dawki .
Na początek daj foto jak wygląda korekcja . 
I jakie są błędy
:)
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: 1.9 TDI 105 KM [BLS] - szarpanie przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #2 dnia: 06 - Października - 2023 - 15:26:56 »
z logów statycznych pierwsze dwa cylindry pokazują wartości dodatnie, 3 i 4 na minusie,
To nie ma znaczenia ile jest na plusie a ile na minusie
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.9 TDI 105 KM [BLS] - szarpanie przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #3 dnia: 06 - Października - 2023 - 15:47:10 »
Jeszcze możesz sprawdzic Czujnik ciśnienia ładowania: G31. Uszkodzony zawór recyrkulacji spalin,Czujnik położenia wałka rozrządu: G40.  Ale przedewszytskim najpierw skan vcds-esem i kody błędów bo to wrózenie z fusów

:)
 

Offline Greg8686

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 27
  • Pomógł: 1
  • VW: Caddy III
  • Wersja: Life
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Kod: BLS
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZPL
Odp: 1.9 TDI 105 KM [BLS] - szarpanie przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #4 dnia: 08 - Października - 2023 - 21:07:47 »
Skan wykonany, chciałem wrzucić logi ale jak by za dużo treści i wyczyściło wszystko co pisałem, z kanału 018 na biegu jałowym beż dodawania gazu wszędzie było 0 a po lekkim dodaniu gazu 128 sporadycznie liczba 4 się pojawiała, w 023 1,2 i 4 przy logach dynamicznych pokazywały do -50 a na trzecim -72, ze skanu błędów to jedynie bład radia ( wstawiłem stacje multimedialną); 013 wskazania: 1-0.49mg/suw, 2-0,12mg/suw; 3 cylinder: -0,24mg/suw i 4:-0,38mg/suw; 023 na biegu jałowym: -28;-21;-39 i -37.
Rzecz jasna pomiar wykonywany przy rozgrzanym silniku, takie moje pytanie czy pompa waccum może nie podawać tyle paliwa ile powinna? Układ hamulcowy sprawny ale może nie pompować paliwa? Brak wycieków jest sucho, i jeszcze takie pytanie mam gdzie szukać części po numerze nadwozia jeśli auto było sprowadzone z Niemiec?  Pozdrawiam forumowiczów
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: 1.9 TDI 105 KM [BLS] - szarpanie przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #5 dnia: 09 - Października - 2023 - 11:06:35 »
z kanału 018 na biegu jałowym beż dodawania gazu wszędzie było 0 a po lekkim dodaniu gazu 128 sporadycznie liczba 4 się pojawiała,

000 prawidłowa regulacja
002 sterowanie podczas rozruchu
004 małe dawki wtrysku lub zawór zamknięty
008 osiągnięto maksymalną wartość prądu
016 BIP poza oknem regulacji (np. +/- 100 us)
032 liczba próbkowania zbyt mała
064 błąd przetwarzania
128 rozpoznanie BIP (rozpoczęcie momentu wtrysku) było niemożliwe

Pompa vacum jest sucha? Czy krzywki wałka rozrządu były sprawdzane? Jak są podtarte a w BLS przy takim przebiegu to często norma to pompowtryk będzie podawał za mało paliwa. Poza tym choć logi tego mogą nie pokazywać to winny może być sam pompowtrysk

 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.9 TDI 105 KM [BLS] - szarpanie przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #6 dnia: 09 - Października - 2023 - 12:28:20 »
pytanie mam gdzie szukać części po numerze nadwozia jeśli auto było sprowadzone z Niemiec? 
W każdym sklepie motoryzacyjnym to ogarną. Bądź na forum w tym miejscu
https://vw-clubpolska.pl/index.php/topic,11434.0.html
:)
 
Podziękował: Greg8686

Offline Greg8686

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 27
  • Pomógł: 1
  • VW: Caddy III
  • Wersja: Life
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Kod: BLS
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZPL
Odp: 1.9 TDI 105 KM [BLS] - szarpanie przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #7 dnia: 22 - Października - 2023 - 13:50:08 »
Wrzucam pare plikow txt i jakieś jpg
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: 1.9 TDI 105 KM [BLS] - szarpanie przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #8 dnia: 22 - Października - 2023 - 19:29:53 »
Wartości bardzo dobre
 

Offline Greg8686

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 27
  • Pomógł: 1
  • VW: Caddy III
  • Wersja: Life
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Kod: BLS
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZPL
Odp: 1.9 TDI 105 KM [BLS] - szarpanie przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #9 dnia: 22 - Października - 2023 - 19:35:45 »
Wartości bardzo dobre
Też mi się wydaje że są dobre lecz był jeden jedyny dzień kiedy wzorowo caddic się zachowywał, lecz to jednorazowo tak było...czy istnieje szansa żebym mógł wysłać pliki JPG oraz log wiadomością prywatną do analizy? Pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-A326B przy użyciu Tapatalka

 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: 1.9 TDI 105 KM [BLS] - szarpanie przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #10 dnia: 22 - Października - 2023 - 19:37:10 »
Pamiętaj, że podczas odczytu logów silnik musi być rozgrzany, co najmniej 80 stopni
 

Offline Greg8686

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 27
  • Pomógł: 1
  • VW: Caddy III
  • Wersja: Life
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Kod: BLS
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZPL
Odp: 1.9 TDI 105 KM [BLS] - szarpanie przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #11 dnia: 22 - Września - 2025 - 18:33:55 »
Witam, problem nadal wystepuje, szarpie w okolicy 1300-1900 obr. "syczy" jak by miał blowoffa przy szybkiej zmianie biegu, zrobiłem logi 003,013 i 023 grupy ale w normalnej miejskiej jeździe bez wylatywania jak na hamowni, gr 3 na jałowym temp 86stopni, maf zadany 240 aktualny skakał miedzy 230 a 250, EGR duty cyc. 84% gr 4 torsion v"cośram" -2,0KW, gr 001 6mg/suw 8,2KW... 013 gr cyl 1 0,94; cyl2 0,05; cyl3 -0,52 i cyl4 -0,64; podejrzany pompowtrysk 2 cylindrze... dodaje logi gdzieś w 40 do 48 sekundy w scope cos tam szarpło i silnikiem też wykonałem 2 logi
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: 1.9 TDI 105 KM [BLS] - szarpanie przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #12 dnia: 22 - Września - 2025 - 20:34:48 »
Akurat 2 pompowtrysk wygląda najlepiej, po czym stwierdzasz że jest podejrzany?
 

Offline Greg8686

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 27
  • Pomógł: 1
  • VW: Caddy III
  • Wersja: Life
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Kod: BLS
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZPL
Odp: 1.9 TDI 105 KM [BLS] - szarpanie przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #13 dnia: 22 - Września - 2025 - 20:39:48 »
Dlatego że ma najmniejszą dawkę ze wszystkich,  i tak myślę czy nie dolewa ropy któryś czy coś gdzieś się przycina?   
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: 1.9 TDI 105 KM [BLS] - szarpanie przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #14 dnia: 22 - Września - 2025 - 20:46:34 »
To nie dawki paliwa tylko korekcje pomiędzy dawkami na poszczególnych pompkach i akurat nr 2 wygląda najlepiej. Zresztą wszystkie wyglądają nie najgorzej choć nr 1 "podlewa" najwięcej i na tle pozostałych wygląda najgorzej choć bez tragedii ale moze to skutkować np. nierówną pracą na jałowym
 

Offline Greg8686

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 27
  • Pomógł: 1
  • VW: Caddy III
  • Wersja: Life
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Kod: BLS
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZPL
Odp: 1.9 TDI 105 KM [BLS] - szarpanie przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #15 dnia: 22 - Września - 2025 - 20:57:31 »
Czyli korekcje mieszczą się w swojej tolerancji na wszystkich 4rech pompowtryskach... to nie wiem którego elementu się przyczepić? ...
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: 1.9 TDI 105 KM [BLS] - szarpanie przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #16 dnia: 22 - Września - 2025 - 20:59:26 »
W poście nr 1 sam pisałeś że mieszczą się w tolerancji +/- 2.8
 

Offline Greg8686

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 27
  • Pomógł: 1
  • VW: Caddy III
  • Wersja: Life
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Kod: BLS
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZPL
Odp: 1.9 TDI 105 KM [BLS] - szarpanie przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #17 dnia: 22 - Września - 2025 - 21:05:09 »
Tak pisałem ale dawno temu jeszcze raz dopadłem się do adako i zrobiłem świeże logi... jak byś poradził jeszcze które grupy jeszcze sprawdzić to jutro zmów podepnę adako

Dodano:  22 - Września - 2025  -  21:22:05
Zobaczę 3 ; 4 ; 8 i 11 porozdzielam po 2 grupy na logi... do jutra  :bry:
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: 1.9 TDI 105 KM [BLS] - szarpanie przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #18 dnia: 23 - Września - 2025 - 09:18:15 »
"syczy" jak by miał blowoffa przy szybkiej zmianie biegu
Auto po remapie czy seria? Wskazuje na duży "surge" turbosprężarki, czyli zaburzenie przepływu powietrza tj. gwałtowne odwrócenie kierunku przepływu powoduje opór na wirniku stąd takie "Fruuuu" :) , również może to powodować nieprawidłową pracę silnika ale czy szarpać tego nie wiem, zrób dynamicznie od 1500 do 4000 rpm z pedałem gazu na 100% w podłodze 003+008+011 żeby ocenić ciśnienie doładowania. EGR w jakim jest stanie?  W swoich TDI w tym również BLS i BRU też miałem surge ale oba były po stage1, w BRU miałem podobny objaw jak Ty, sporadycznie poszarpywał podczas przyspieszania ale głównie na zimnym, ostatecznie auto sprzedałem i nie rozwiązałem zagadki. Inna możliwa przyczyna to przytarte krzywki wałka rozrządu napędzające pompowtryskiwacze, jak są przytarte to pompki nie dawkują wystarczającej ilości paliwa i może szarpać, kiedyś w BKD założyłem odwrotnie przewody paliwowe na filtrze paliwa i szarpał jak najęty przy przyśpieszaniu bo nie dostawał odpowiedniej ilości paliwa. Wg mnie na liście głównych podejrzanych to turbosprężarka lub krzywki wałka rozrządu. Pompowtryskiwacze raczej(?) nie, bo gdyby się zawieszały to było by widać w 018 ale musiałbyś logi zrobić w momencie, jak szarpie.
 

Offline Greg8686

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 27
  • Pomógł: 1
  • VW: Caddy III
  • Wersja: Life
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Kod: BLS
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZPL
Odp: 1.9 TDI 105 KM [BLS] - szarpanie przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #19 dnia: 23 - Września - 2025 - 11:06:50 »
Turbo seria, ale co dziwniejsze jak wczoraj postrzelałem testem zaworków n to tak jak by objaw przerywania delikatnie ustał. Co do krzywek w tamtym roku nie wyglądały na podtarte bo pokrywa była zdejmowana i oglądane były... jeszcze logi zrobię turbo i prześlę

Dodano:  23 - Września - 2025  -  20:43:11
Witam ponownie, powróciłem zrobiem logi grup 3 8 i 11 oczywiście rozgrzałem das auto i pierwszy pomiar z 2 biegu przy 1500 obr i dzida do 4tys i zmiana biegu na 3  i znow do 4tys, po tym wykonałem drugi log w trybie jazdy miejskiej i troche po za ter. zabudowanym, więc załączam obydwa do analizy :) z góry dzieki
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: 1.9 TDI 105 KM [BLS] - szarpanie przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #20 dnia: 23 - Września - 2025 - 23:15:36 »
Turbo pompuje w miarę równo choć cały czas z lekkim przeładowaniem względem serii 2040 mbar ale to nie może być powodem szarpania, z początku jest delikatne przeładowanie, większe w okolicy 2100-2200 RPM ale potem reguluje i jest dość stabilnie, EGR też w porządku. Ciężka sprawa z tym szarpaniem, może być pierdołka a może być coś grubszego, nie jestem w stanie tego ocenić. 
 

Offline Greg8686

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 27
  • Pomógł: 1
  • VW: Caddy III
  • Wersja: Life
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Kod: BLS
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZPL
Odp: 1.9 TDI 105 KM [BLS] - szarpanie przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #21 dnia: 24 - Września - 2025 - 06:05:46 »
I teraz najlepsze, przestało podszarpywać, równo ładnie idzie, przy jednostajnej jeździe też brak jakiś przerywań... co się zmieniło? Po zgaszeniu silnika słychać jakiś stukot pod maską jak by któryś z zaworków się przełączał, dźwięk przypominający podbijanie przekazu pocztowego w okienku poczty... i teraz zagadka czy gruszka taki daje dźwięk czy zawór n75? Albo inne ustrojstwo? A robiłem testy zaworów egr on/off, zaworu n345 to chyba zaworu chłodnicy spalin i na klapie gaszącej kończąc... może tym sposobem coś rozruszałem?  :donotknow: :donotknow:
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: 1.9 TDI 105 KM [BLS] - szarpanie przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #22 dnia: 24 - Września - 2025 - 08:59:10 »
Po zgaszeniu silnika słychać jakiś stukot pod maską jak by któryś z zaworków się przełączał,
Układ podciśnienia a np. w BKC i w BRU bez DPF blok zaworów magnetycznych
 

Offline Greg8686

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 27
  • Pomógł: 1
  • VW: Caddy III
  • Wersja: Life
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Kod: BLS
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZPL
Odp: 1.9 TDI 105 KM [BLS] - szarpanie przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #23 dnia: 24 - Września - 2025 - 12:00:54 »
? Silnik BLS blok zaworów magnetycznych bkc bru to i zaworek n18 dodatkowo oraz akumulator podciśnienia bez zaworu n345 bo dpf nie istnieje? Dziwne... ale w drugą stronę spowrotem poszarpuje między 1800/1900 i taka zagdka... znów podłączę adako i zobaczę w końcu po sznurku do punktu się dojdzie
 

Tagi wątku: