Autor Wątek: 1.4 TSI [CHPA] wypadanie zapłonu  (Przeczytany 6289 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Kawalek

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CHPA
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: DGL
1.4 TSI [CHPA] wypadanie zapłonu
« dnia: 31 - Sierpnia - 2023 - 20:00:45 »
Witam , jak w temacie silnik 1.4 TSI CHPA (golf 7 2013r )  Pojawiają mi się błędy z wypadaniem zapłonu na każdym cylindrze  . Wszystkie cewki oraz świece zostały wymienione . Pojawia się tez czasami błąd ESP . Ma ktoś pomysł co może być nie tak , co sprawdzić ?
poniżej zdjęcia błędów + napięcie wypadania zapłonu , może coś mieć do tego ? Jakie powinno być prawidłowe ?
https://imgur.com/a/wktYyZq
https://imgur.com/a/vHsTfLN
https://imgur.com/a/b3nrFdU
https://imgur.com/a/MOP4Gv8
https://imgur.com/a/CrbOBlV
Tak wklejonych linków nie akceptujemy na forum!













Tutaj napięcie spalania stukowego na przy dodaniu gazu na jałowym biegu (automat chyba 3 tyś. obr.)

Proszę poduczyć się wklejać zdjęcia na forum: https://vw-clubpolska.pl/index.php/page,poradnikfoto.html
 

Offline Kawalek

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CHPA
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: DGL
Odp: 1.4 TSI [CHPA] wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #1 dnia: 22 - Września - 2023 - 17:59:15 »
Świece i cewki są dość świeże , mają niecałe 2 lata ( przejechane nie więcej niż 25 tyś km. )
Kolektor ssący dolotowy był czyszczony ( nie był mocno brudny) zaś kanały  były dość mocno zalepione olejem z tego co mi mechanik mówił . (zostały wyczyszczone specjalnym preparatem) Po usunięciu błędów i przejechaniu powiedzmy około 1 tyś. km.  , kolejny raz pojawiły się takie o to błędy .

Coś zaczyna dziać się z turbiną ? Jakiś czujnik do wymiany ? Ma ktoś jakiś pomysł co się dzieje ? :) 
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2876
  • Pomógł: 866
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.4 TSI [CHPA] wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #2 dnia: 23 - Września - 2023 - 11:28:52 »
W tym przypadku do sprawdzenia dopływ paliwa, filtr par paliwa, sprawdz kompresje na cylindrach, czujnik położenia wałka rozrzadu na dolocie, czujnik położenia wału korbowego.
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 
Podziękował: Kawalek

Offline Kawalek

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CHPA
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: DGL
Odp: 1.4 TSI [CHPA] wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #3 dnia: 25 - Września - 2023 - 15:17:08 »
Nie wiem czy zauważyłeś w mojej kolejnej wiadomości zdjęcie z błędami (udało mi się dopiero teraz poprawnie je załączyć :) )

Czy ciśnienie doładowania -wartość zadana jest ok ? Nie powinna być taka sama jak wartość rzeczywista ? Sprawdzę jeszcze w tygodniu jak wyglądają wtryski , bo znowu wyskoczył błąd wypadania zapłonów ale tylko na 3 cylindrze . ( Również na 3 cylindrze była trochę większa wartość napięcia spalania stukowego )
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5599
  • Pomógł: 1015
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.4 TSI [CHPA] wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #4 dnia: 27 - Września - 2023 - 10:00:57 »
Widać że rzeczywista to okolice ciśnienia atmosferycznego a zadana to podciśnienie, ale dlaczego podciśnienie w układzie doładowania, przecież jest przelot przez filtr powietrza i na jałowym powinno być ciśnienie atmosferyczne chyba że jakiś zawór tym steruje celowo powodując podciśnienie na jałowym. Tak tylko gdybam bo ciekawa sprawa bo jeśli powinno być podciśnienie tzn. że gdzieś w czymś jest nieszczelność.

Ross tech tak tłumaczy błąd P029900
6683/P0299/000665 - Regulacja ciśnienia doładowania: Nie osiągnięto zakresu regulacji
Możliwe objawy
Zmniejszona moc wyjściowa
Tryb Limp
Możliwe przyczyny
Nieprawidłowo podłączone węże, odłączone lub nieszczelne
Uszkodzona kontrola ciśnienia ładowarki
Usterka turbosprężarki
Zawór rozdzielczy uszkodzony
Możliwe rozwiązania
Sprawdź węże/rury do/pomiędzy komponentami
Sprawdź / Wyczyść / Wymień kontrolę ciśnienia doładowania
Sprawdź turbosprężarkę
Zawór zwrotny zwrotny
Uwagi specjalne
Jeśli turbosprężarka jest uszkodzona z powodu problemów mechanicznych / wewnętrznych lub układ wydechowy jest ograniczony (zazwyczaj katalizator), usterka ta może być wynikiem końcowym.
Benzyna
Po znalezieniu w 2.0l TFSI:
Sprawdź zawór regulacji ciśnienia doładowania (N249), dla pękniętej gumowej membrany. Nowy/zoptymalizowany zawór jest dostępny, patrz katalog części.
Audi NAR TPI 2013060
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2015/MC-10119942-9999.pdf NHTSA
Pojazdy VW NAR patrz: TSB 01-07-70 lub 2013392 po szczegóły.
Pojazdy rzędowe patrz: TPI 2016331 po szczegóły.
W przypadku przechowywania w połączeniu z przepisami dotyczącymi przerw zapłonu i/lub usterek przygotowania mieszanki paliwa należy zapoznać się z uwagami dotyczącymi następujących usterek dotyczących uszkodzeń PCV: P2279, P1136, P1297, P1093 i/lub P0507.
Po znalezieniu w latach 2009-2012 Audi z silnikiem CAEB:
Patrz TPI 2031245 - turbosprężarka nadmierna strata bramy.
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2013/SB-10052519-6931.pdf NHTSA
http://www.youtube.com/watch?v=efWOPtAw1Ss pokazuje przykład nadmiernej gry bramki marnotrawstwa.
Po znalezieniu we wszystkich pojazdach Volkswagena z lat 2008-2015 z silnikami TSI 2.0L (kody CCTA i CBFA)
Zobacz wskazówkę techniczną Volkswagena 21-10-02.
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2015/MC-10122981-9999.pdf NHTSA
Ta wskazówka techniczna sugeruje, aby sprawdzić, czy zawór wastegate i dźwignia opadły i utknęły / zatarły się, powodując usterkę nadmiernego lub niedostatecznego doładowania. P0299, P0234 lub P0236.
Problem ten może być przerywany, a także luz między obudową turbosprężarki a dźwignią wastegate powinien wynosić około 3,0 mm.
Diesel
2009-2014 VW NAR z 2.0 CR-TDI (CBEA / CJAA), TSB 21-14-03 lub TPI 2026771 ma kilka elementów do sprawdzenia i weryfikacji do projektu fabrycznego.
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2014/SB-10055860-4792.pdf NHTSA
Gdy znajdziesz w VW Golf/Jetta (1K): 2.0l CR-TDI (CBEA/CJAA).
Sprawdzić, czy mechaniczna część modułu sterującego zaworu wydechowego (J883) nie jest zakleszczona lub wiążąca.
Po znalezieniu w 1.9 L TDI-PD (BLS):
Sprawdzić dopływ podciśnienia ze zbiornika próżniowego znajdującego się w pokrywie zaworu pod kątem wycieków. Za pomocą manometru próżniowego porusz pokrywą zaworu i połączeniami węża, aby sprawdzić, czy nie ma wycieku. Poniższe zdjęcie zostało przesłane przez klienta pracującego nad 2010 VW Caddy (podwozie 2K) z tym problemem zbiornika próżniowego.
 
Podziękował: Kawalek

Offline Kawalek

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CHPA
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: DGL
Odp: 1.4 TSI [CHPA] wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #5 dnia: 27 - Września - 2023 - 19:19:46 »
Dzięki , możliwe że problem z tym błędem rozwiązany (ale na jak długo to nie wiem)
" Jeśli turbosprężarka jest uszkodzona z powodu problemów mechanicznych / wewnętrznych lub układ wydechowy jest ograniczony (zazwyczaj katalizator), usterka ta może być wynikiem końcowym.
Benzyna "
W katalizatorze było ponad 750g sadzy (chyba dużo ? ) po około 5-10min przegonienia go na wysokich obrotach spadło do 230g . Wracając do domu parę km jeszcze go przegoniłem i myślę że jeszcze dużo spadło.
Co do wypadania zapłonu , dam jeszcze kumplowi mechanikowi do sprawdzenia(w sumie bardziej do wyczyszczenia w ultradźwiękach) wtryski  . Później jeszcze wleje do zbiornika z paliwem teca bądź liqy moly do czyszczenia wtrysków . Może akurat są trochę zalepione i jest zła mieszanka i dlatego wyskakują błędy . ::)
 

Tagi wątku: