Autor Wątek: 1.9 TDI - drgania auta na 4/5 biegu  (Przeczytany 2343 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline michal2223

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 17
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BKC
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
1.9 TDI - drgania auta na 4/5 biegu
« dnia: 18 - Sierpnia - 2023 - 15:52:55 »
Witam,
Mam problem z samochodem, podczas przyspieszania na 4 i 5 biegu ( bardziej na 5) pojawiają się drgania na karoserii, dzieje się to też wtedy gdy jadę na 5 biegu około 80km/h droga jest lekko pod górkę, na mniejszych biegach tego nie ma, pytanie jest jakie logi mogę zrobić, żeby było można coś więcej powiedzieć? Dodam że samochód ładnie odpala, ma moc
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Passat b6 1.9 bkc drgania
« Odpowiedź #1 dnia: 18 - Sierpnia - 2023 - 21:28:11 »
Jeśli koła, felgi, tarcze hamulcowe wyeliminowane to kolejną rzeczą którą bym sprawdził to przeguby wewnętrzne czy nie mają luzu poprzecznego. Miałem tak w Golfie 5.
 

Offline michal2223

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 17
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BKC
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: Passat b6 1.9 bkc drgania
« Odpowiedź #2 dnia: 19 - Sierpnia - 2023 - 08:12:56 »
Koła były wyważane na samochodzie, tarcze i klocki wymienianie, przeguby sprawdzał mechanik, mówił że nie mają luzu. To się dzieje tylko na 4 i 5 biegu, na 5 nawet przy lekkim przyspieszeniu
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Passat b6 1.9 bkc drgania
« Odpowiedź #3 dnia: 19 - Sierpnia - 2023 - 10:50:03 »
To się dzieje tylko na 4 i 5 biegu, na 5 nawet przy lekkim przyspieszeniu
Bo najszybciej się kręcą półosie. U mnie było identycznie.
 

Offline michal2223

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 17
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BKC
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: Passat b6 1.9 bkc drgania
« Odpowiedź #4 dnia: 19 - Sierpnia - 2023 - 18:04:31 »
Tylko że tego nie ma przy 120, 140 i więcej, a przecież wtedy się kręcą jeszcze szybciej
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Passat b6 1.9 bkc drgania
« Odpowiedź #5 dnia: 19 - Sierpnia - 2023 - 18:16:42 »
U mnie występowało tylko pomiędzy 80-90 km/h w trakcie przyspieszania na 4 i 5 biegu, takie cuda widzisz, był to VW Golf 1.9 TDI kod silnika BRU. Długo się z tym bujałem zanim trafiłem na kumatego mechanika, który to zdiagnozował, kilku poprzednich twierdziło że z przegubami wszystko w porządku. Nie twierdzę że u ciebie jest na pewno to ale podsuwam tylko koncepcję i możliwą przyczynę.

ps. charakterystycznym objawem było to, że podczas przyspieszania auto tak jakby bujało się od lewa do prawa, doskonale to się czuło po przyłożeniu prawego kolana do centralnego kokpitu
 

Offline michal2223

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 17
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BKC
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: Passat b6 1.9 bkc drgania
« Odpowiedź #6 dnia: 20 - Sierpnia - 2023 - 10:57:20 »
To mi autem nie buja, po prostu czuć drgania na budzie
A czy ktoś może odpowiedzieć jakie logi zrobić żeby sprawdzić wtryski?
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: Passat b6 1.9 bkc drgania
« Odpowiedź #7 dnia: 20 - Sierpnia - 2023 - 13:20:54 »
Grupa ,pomiary rozszerzone i szukaj korekty wtrysku dla cylindra 1.2.3.4.

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline michal2223

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 17
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BKC
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: [B6] 1.9 TDI - drgania auta na 4/5 biegu
« Odpowiedź #8 dnia: 21 - Sierpnia - 2023 - 10:20:31 »
 tomnaj84 chodzi o grupę 13, 18 i 23, tylko nie wiem czy robić logi statycznie czy tez dynamicznie, nie ma kogoś na forum kto to ogarnia?
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: [B6] 1.9 TDI - drgania auta na 4/5 biegu
« Odpowiedź #9 dnia: 21 - Sierpnia - 2023 - 10:24:33 »
Przeczytaj co napisałem,  pomiar rozszerzony a nie bloki pomiarowe . Będzie Ci prościej.  Nie pamiętam osobiście w którym bloku są wtryski.


Zrób logi logi takie i takie .
Do tego ciśnienie doładowania zadane i wymagane. Przepływ powietrza zadane I wymagane , ciśnienie na pompie paliwa .
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline michal2223

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 17
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BKC
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: [B6] 1.9 TDI - drgania auta na 4/5 biegu
« Odpowiedź #10 dnia: 21 - Sierpnia - 2023 - 10:55:15 »
dzięki tomnaj84 już rozumiem, a czy wiesz może w którym bloku można zobaczyć ciśnienie na pompie?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: [B6] 1.9 TDI - drgania auta na 4/5 biegu
« Odpowiedź #11 dnia: 21 - Sierpnia - 2023 - 14:42:46 »
W 1.9 TDI PD nie wchodzi się w pomiary rozszerzone tylko w bloki pomiarowe - 08 i odczytuje wskazania w kanale 13 (korekcje pompek), 18 (status) i 23 (trzw. BIP tj. reakcja pompowtryskiwacza na impuls elektromagnetyczny)

Dodano:  21 - Sierpnia - 2023  -  14:44:24
w którym bloku można zobaczyć ciśnienie na pompie?
Której pompie? W zbiorniku paliwa? Bo innej nie masz

Cytuj (zaznaczone)
Grupa 013 (korekcje dawek paliwa) – wartości z tego bloku pokazują o ile miligramów na suw sterownik musi zwiększyć lub zmniejszyć dawkę paliwa na poszczególnych pompowtryskiwaczach, by silnik równo pracował. Dopuszczalne wartości, to -2,8mg do +2,8mg. Sterownik za pomocą czujnika Halla mierzy prędkość obrotową wałka i przy okazji czas między kolejnymi zapłonami. Poprzez korekcję dawek oleju napędowego stara się, by był on identyczny, co zapewnia równą pracę silnika. Przypadek idealny, to korekcje równe 0, w praktyce są to niewielkie odchyłki. Suma wszystkich wartości powinna być jak najbliższa 0. Duże rozbieżności mogą wynikać z uszkodzenia pompowtryskiwacza (np. słabe rozpylanie paliwa) lub nieszczelności w cylindrze (uszczelki pompowtrysku, pierścienie, zawory, uszczelka pod głowicą). Pomiar warto przeprowadzić na rozgrzanym silniku z wyłączonymi odbiornikami (klimatyzacja, ogrzewanie).

Grupa 018 (stan elektrozaworu pompowtrysku) podczas pracy silnika na wolnych obrotach jak i podczas ich zwiększania we wszystkich 4 blokach powinny być 0 – oznacza to prawidłową pracę elektrozaworu. Podczas puszczenia pedału przyspieszenia powinny pojawić się tam wartości 4.0. W innych przypadku oznacza to problemy. Jeśli na obrotach biegu jałowego zamiast 0 są inne wartości, oznacza to problemy z wysterowaniem elektrozaworu, brak paliwa (np. zapowietrzony układ) lub brak kontaktu elektrycznego wiązki pompowtryskiwaczy /Group 018/

000 prawidłowa regulacja
002 sterowanie podczas rozruchu
004 małe dawki wtrysku lub zawór zamknięty
008 osiągnięto maksymalną wartość prądu
016 BIP poza oknem regulacji (np. +/- 100 us)
032 liczba próbkowania zbyt mała
064 błąd przetwarzania
128 rozpoznanie BIP (rozpoczęcie momentu wtrysku) było niemożliwe


poza 000 najczęściej spotykane kody to:

128 pojawi ci się podczas jazdy z całkowicie odpuszczonym pedałem przyspieszenia czyli elektrozawór zamknięty lub po "przygazowaniu" na jałowym
004 pojawi się podczas jazdy w czasie częściowego popuszczenia pedału przyspieszenia tj. elektrozawór częściowo przymknięty czy też częściowo otwarty

Grupa 023 (tzw. BIP czyli Begining of Injection Period) jest to czas (a właściwie odchyłka) otwarcia elektrozaworu. Sterownik mierzy go, poprzez pomiar czasu w jakim cewka zaworu pobiera prąd. Wynik idealny to 0, czyli zawór otwierał się dokładnie tyle, ile przewiduje oprogramowanie ECU. Jeśli wartość jest dodatnia, to elektrozawór otwierał się dłużej, wartość ujemna, to krótszy czas otwarcia niż przewidział producent. Dłuższy czas może wynikać z oporów, jakie napotyka kotwica elektrozaworu, wskutek np. przytarcia. Czas krótszy, czyli wartość ujemna może oznaczać zbyt mało paliwa w pompowtrysku – np. za niskie ciśnienie oleju napędowego z pompy tandemowej. W silnikach 1.9 TDI za wartość bardzo dobrą uważa się przedział -/+ 30, problemy to -/+ 60 i więcej. Powyżej wartości 127 sterownik rejestruje błąd. W silnikach 2.0 TDI problemy oznaczają wartości powyżej 100. Często prawidłową wartość dla konkretnego silnika wskazują pliki l-code, w moim BLS-ie np. jako wartość w normie wskazują przedział +/-150. Na wartości BIP ma wpływ jakość połączeń wiązki elektrycznej, regulacja pompowtryskiwacza i synchronizacja rozrządu. Pomiary warto przeprowadzić na wysokich obrotach, np. 3000 rpm. Bardzo często problemy sprawia wiązka elektryczna – wystarczy wtedy ściągnąć pokrywę zaworów, odpiąć wtyczki od pompowtrysków i delikatnie po doginać w nich konektorki. Zapewni to poprawny kontakt elektryczny i zakończy problemy z szarpaniem i nierówną pracą
 
Podziękował: tomnaj84

Offline michal2223

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 17
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BKC
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: [B6] 1.9 TDI - drgania auta na 4/5 biegu
« Odpowiedź #12 dnia: 21 - Sierpnia - 2023 - 14:57:25 »
doggie w tych blokach pomiarowych robić logi statyczne czy lepiej dynamiczne? w grupie 23 po dodaniu gazu i puszczeniu pojawia się 128 wszędzie
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: [B6] 1.9 TDI - drgania auta na 4/5 biegu
« Odpowiedź #13 dnia: 21 - Sierpnia - 2023 - 14:59:54 »
Korekcje wtryskiwaczy robisz statycznie na rozgrzanym silniku, temp. cieczy minimum 70 stopni, status i BIP statycznie i dynamicznie

Dodano:  21 - Sierpnia - 2023  -  15:00:37
w grupie 23 po dodaniu gazu i puszczeniu pojawia się 128
Raczej w 018 w statusie a nie w 023 gdzie sprawdzasz tzw. BIPy. To normalne, przeczytaj to co napisałem wyżej

Dodano:  21 - Sierpnia - 2023  -  15:02:44
Jeżeli w 013, 018 i 023 chcesz sprawdzać pod kątem tych drgań to nie tędy droga, te wskazania nic nie rozwiążą co nie oznacza, że nie warto tego sprawdzić z czystej ciekawości
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: [B6] 1.9 TDI - drgania auta na 4/5 biegu
« Odpowiedź #14 dnia: 21 - Sierpnia - 2023 - 16:54:27 »


W 1.9 TDI PD nie wchodzi się w pomiary rozszerzone tylko w bloki pomiarowe - 08 i odczytuje wskazania w kanale .....

W pomiarze rozszerzonym masz to samo co w blokach , tylko w blokach że tak to nazwę wchodzisz po nr. Bloku. A w pomiarze wybierasz nazwę.
Czy coś źle myślę.  ??

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline michal2223

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 17
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BKC
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: [B6] 1.9 TDI - drgania auta na 4/5 biegu
« Odpowiedź #15 dnia: 21 - Sierpnia - 2023 - 20:58:56 »
Doggie czyli rozumiem że nie ma sensu robić logów, skoro to czysta ciekawość? Ja nie jestem ciekawy co tam jest, tylko po prostu chce znaleźć usterkę, skąd biorą się wibracje, myślałem że robiąc logi dynamiczne odpowiednich grup dowiem się jakie parametry ma silnik gdy wpada w wibracje
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: [B6] 1.9 TDI - drgania auta na 4/5 biegu
« Odpowiedź #16 dnia: 21 - Sierpnia - 2023 - 21:10:00 »
Zawsze warto sprawdzić,  jakie są obroty silnika wtedy ?  Osobiście myślę że raczej nic nie ma wspólnego z silnikiem bo by wibrował pod obciążeniem czyli niskie obroty , czy dodanie gazu i wysoki bieg przy niskich obrotach. 

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline michal2223

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 17
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BKC
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: [B6] 1.9 TDI - drgania auta na 4/5 biegu
« Odpowiedź #17 dnia: 21 - Sierpnia - 2023 - 21:38:02 »
Wibruje przy normalnej jeździe, nie włączam czwartego i piątego biegu przy 1200 obrotów tylko więcej i wtedy gdy przyspieszam samochód drży, dodam że nie było geo wcześniej, ale nie ukrywam że jeżdżę z tym już jakieś pół roku, mam odczucie że wcześniej było to tylko na 5 biegu teraz czuć i na 4
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: [B6] 1.9 TDI - drgania auta na 4/5 biegu
« Odpowiedź #18 dnia: 21 - Sierpnia - 2023 - 22:52:13 »
Czy coś źle myślę.  ??
W tych silnikach wszelkie pomiary przeprowadza się w blokach pomiarowych, w pomiary rozszerzone albo nie wejdziesz albo tam nic nie ma, pomiary rozszerzone dostępne są,
gdy istnieje odpowiedni plik etykiet dla danego sterownika. Brak takiego pliku spowoduje, że
przycisk pomiary rozszerzone będzie nieaktywny. W pompowtryskach nie ma UDS, pomiary rozszerzone wykonuje się dopiero w CR



Dodano:  21 - Sierpnia - 2023  -  23:05:30
Koła, felgi, opony, hamulce zwichrowane, półosie, przeguby, geometria nawet tutaj szukałabym przyczyny. Problemy w obrębie silnika to raczej szarpanie, poszarpywanie ale wibracje w BKC, hmm nie stawiałbym na to.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: [B6] 1.9 TDI - drgania auta na 4/5 biegu
« Odpowiedź #19 dnia: 21 - Sierpnia - 2023 - 23:15:58 »
Sprawdzałem korekcje w silniku 1.9 AVF też jest na pompowtrysku , co prawda Nie vcds-esem bo kabel został w domu. Ale miałem pod ręką Auto-com. Przyjedzie auto na rozrząd to podepnę vcds z ciekawości i sprawdzę.  Bo mam zagwozdkę.

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: [B6] 1.9 TDI - drgania auta na 4/5 biegu
« Odpowiedź #20 dnia: 21 - Sierpnia - 2023 - 23:26:49 »
Korekcje w AVF sprawdzałem w blokach pomiarowych, pomiary rozszerzone były niedostępne, podobnie jak na tym filmiku, wszystko zależy czy dla danego sterownika są pliki etykiet natomiast każdy TDI CR pomiary rozszerzone ma aktywne
 

Offline michal2223

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 17
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BKC
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: [B6] 1.9 TDI - drgania auta na 4/5 biegu
« Odpowiedź #22 dnia: 22 - Sierpnia - 2023 - 23:03:54 »
Turbo ciągle lekko przeładowuje o 100 mbara ale to nie ma większego wpływu i znaczenia, jest w miarę ok. Synchronizacja walka też wydaje się być ok. Na statycznych w 018 nie powinno być 128, dotykałeś chyba pedał gazu?  Stabilizacja biegu jałowego w 013 choć w normie to szału nie robi, zapewne silnik trochę telepie na jałowym. W 023 BIP-y w normie
 

Offline michal2223

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 17
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BKC
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: [B6] 1.9 TDI - drgania auta na 4/5 biegu
« Odpowiedź #23 dnia: 23 - Sierpnia - 2023 - 05:59:34 »
W bloku 128 masz rację dotykałem gazu, co do wibracji na biegu jałowym, to nie odczuwam, silnik chodzi równo, czyli z tego co piszesz turbo, przeplywka i pompki w teorii są oki
 

Offline danynx

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Passat B6
  • Model: Variant
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: FWD
  • Rej: WS
Odp: 1.9 TDI - drgania auta na 4/5 biegu
« Odpowiedź #24 dnia: 12 - Marca - 2025 - 07:56:20 »
Miałem dokładnie to samo w Audi B4 1.9 TDI (1Z). Przyczyną była pompa wtryskowa. Wymieniłem (z Golfa 3). Pasowała, jedynie wtyczkę od elektryki trzeba było przelutować.
 

Tagi wątku: