Autor Wątek: NAPRAWA: regulacji kierownicy [Sharan 95-00]  (Przeczytany 5957 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6329
  • Pomógł: 1602
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
NAPRAWA: regulacji kierownicy [Sharan 95-00]
« dnia: 22 - Marca - 2015 - 12:34:25 »
NAPRAWA: regulacji kierownicy  [Sharan 95-00]

Jeżeli wasza kierownica nie chce trzymać się swojego ustalonego położenia i opada mimo tego że macie zablokowaną regulację kierownicy w pionie, to przedstawiony sposób pomoże wam  pozbyć się tego kłopotu  ;)

1. Zaczynamy od odkręcenia śrubokrętem krzyżakowym: 3 wkrętów przytrzymujących obudową (maskownicę) kierownicy od dołu.


2. Następnie śrubokrętem  krzyżakowym odkręcamy 2 dwa wkręty znajdujące się na górnej obudowie (maskownicy) kierownicy.


3. Po odkręceniu plastikowej obudowy (maskownicy) kierownicy, widzimy uchwyt od blokowania regulacji kierownicy. Na poniższym zdjęciu zostało oznaczone miejsce przejścia śruby służącej do blokowania kierownicy w odpowiednim położeniu.


4. Bierzemy do ręki klucz płaski, oczkowy lub nasadkę o rozmiarze 13 mm* i delikatnie dokręcamy nakrętkę oznaczoną na poniższym zdjęciu . Starajmy się dokręcać śrubę w 2-3 etapach, sprawdzając moc blokowania kierownicy w ustalonym położeniu. Dokręcając nakrętkę od razu bardzo mocno, z dość dużym prawdopodobieństwem nie będziemy mogli docisnąć łapki blokady do końca. Musimy tak wyregulować nakrętkę aby łapka blokady kierownicy dochodziła do końca z dużym oporem ale musi się dać w ogóle docisnąć. Za słabo dociągnięta nakrętka skutkuje słabym blokowaniem kolumny kierownicy i w rezultacie kierownica opada sama.   


5. Po ustaleniu siły docisku blokady regulacji kierownicy, ustalamy potrzebną wysokość kierownicy i łapką z blokady (zaznaczona na fotce) blokujemy regulację.


6. Całą operację regulacji mocy docisku blokady, kończymy składając obudowę (maskownicę) kierownicy w odwrotnej kolejności jak przy rozkręcaniu używając do tego tych samych narzędzi.

7. Cieszymy się z własnoręcznie wykonanej regulacji  ;)


Cały proces regulacji mocy dociskowej blokady regulacji kierownicy, może być bardzo podobny w innych modelach grupy VAG i z powodzeniem można go wykorzystać w innych autach całej grupy  :vwclubpolska:
 
Podziękował: Ponurakus, spejson83

Tagi wątku: