Autor Wątek: ZAWIESZENIE - Nierówna praca wspomagania  (Przeczytany 690 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline shvmp00

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 408
  • Pomógł: 148
  • VW: Tiguan Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DGVA
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: EL
ZAWIESZENIE - Nierówna praca wspomagania
« dnia: 22 - Maja - 2023 - 09:47:15 »
Już mi ręce opadają i nie mam pojęcia gdzie szukać. Mój Tig ma problem z jakim się jeszcze nie spotkałem. Wspomaganie kierownicy w zależności od w zasadzie chust wie czego raz chodzi ciężko a raz lekko. Jak chodzi ciężko to często zaczyna go ściągać w lewo, jak chodzi lekko to dosłownie można jednym palcem skręcić kierownicę. Oddałem go do mechanika na sprawdzenie zawieszenia i wszystko sztywne jak dzwon. Pojechał na SKP i poprosił o sprawdzenie tak jakby mieli odrzucić przegląd to po wszystkim kazali mu zabierać kluczyki i jechać, bo nie ma się do czego przyczepić. Felgi proste, wyważone, oba zestawy. Łożysk kół nie słyszę. Żadnych błędów w VCDS ani żadnych kontrolek. Mam wymieniony praktycznie cały zawias i nie mam zbytnio ochoty na wymienianie kolejnych rzeczy "na czuja". Czyżby kończył mi się silnik w maglu?
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: ZAWIESZENIE - Nierówna praca wspomagania
« Odpowiedź #1 dnia: 22 - Maja - 2023 - 10:19:31 »
Na wstępie można by zrobić transfuzji płynu wspomagania , chyba najtańsza opcja. Prawda jest taka że mało kto tam zagląda.
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline shvmp00

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 408
  • Pomógł: 148
  • VW: Tiguan Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DGVA
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: EL
Odp: ZAWIESZENIE - Nierówna praca wspomagania
« Odpowiedź #2 dnia: 22 - Maja - 2023 - 10:42:13 »
Na wstępie można by zrobić transfuzji płynu wspomagania , chyba najtańsza opcja. Prawda jest taka że mało kto tam zagląda.

Nic dziwnego jak wspomaganie w Tiguanie jest elektryczne (EPS) xd
 
Podziękował: tomnaj84

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: ZAWIESZENIE - Nierówna praca wspomagania
« Odpowiedź #3 dnia: 22 - Maja - 2023 - 10:46:29 »
Nic dziwnego jak wspomaganie w Tiguanie jest elektryczne (EPS) xd
A nie występuje z serwotronic?  Szczerze to ja sam nawet nie zaglądałem i się nie skupiałem na tym . się człowiek uczy całe życie . Jeszcze magla z tiga nie wyciągałem.

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: ZAWIESZENIE - Nierówna praca wspomagania
« Odpowiedź #4 dnia: 22 - Maja - 2023 - 11:54:50 »
Czyżby kończył mi się silnik w maglu?
Tak bym obstawiał
 

Offline shvmp00

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 408
  • Pomógł: 148
  • VW: Tiguan Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DGVA
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: EL
Odp: ZAWIESZENIE - Nierówna praca wspomagania
« Odpowiedź #5 dnia: 22 - Maja - 2023 - 12:00:46 »
A nie występuje z serwotronic?

Nie nie, EPS jest systemem w pełni elektrycznym. Drogie ustrojstwo... Jakbym miał pewność to bym wymienił od razu pod PLA 2.0... :angry:
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: ZAWIESZENIE - Nierówna praca wspomagania
« Odpowiedź #6 dnia: 22 - Maja - 2023 - 13:29:24 »
@shvmp00 powiem Ci, że przy 300 tys. km to wszystko ma prawo odmówić posłuszeństwa i tak ten typ wspomagania w Tiguanach jest bardzo żywotny moim skromnym zdaniem, starsze hydrauliczne np. w Golfach 4 też potrafiły o wiele szybciej się rozszczelnić, nic nie jest wieczne
 
Podziękował: shvmp00

Offline shvmp00

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 408
  • Pomógł: 148
  • VW: Tiguan Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DGVA
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: EL
Odp: ZAWIESZENIE - Nierówna praca wspomagania
« Odpowiedź #7 dnia: 24 - Maja - 2023 - 14:31:14 »
Jak na razie pomógł chyba najmniej oczywisty sposób ze wszystkich. Na wszelki wypadek sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i przeczyściłem ich styki. Od tego czasu wspomaganie chodzi równo. Zobaczymy jak długo.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: ZAWIESZENIE - Nierówna praca wspomagania
« Odpowiedź #8 dnia: 24 - Maja - 2023 - 16:14:02 »
Możliwe to tylko na bank powinieneś mieć błąd w sterowniku wspomagania i centralnej elektryki "brak komunikacji" lub  "przerwa lub zwarcie z masą"
 

Tagi wątku: