Autor Wątek: 2.0 GTD - Filtr powietrza - stożek czy standard ?  (Przeczytany 42576 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dejvid86

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBBB
  • Moc: 170 KM
  • Napęd: FWD
2.0 GTD - Filtr powietrza - stożek czy standard ?
« dnia: 31 - Maja - 2015 - 20:48:49 »
Chciałbym w nie dalekim czasie kupić mojemu GTD stożek. Wiem że to nie daje za dużego przyrostu mocy, praktycznie znikomy, ale auto inaczej pracuję, brzmi. Od czegoś trzeba zacząć. Co byście proponowali.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Filtr powietrza VW Golf VI 2.0 GTD
« Odpowiedź #1 dnia: 31 - Maja - 2015 - 22:47:30 »
Witam.
Proponuję zacząć od dokładnych oględzin co do miejsca pod machą (gdzie najlepiej go usytuować). Weź pod uwagę że wypadało by go zamocować w miarę sztywno tak by nie latał i nie obijał się o wszystko. Najczęściej mocuje się go w miejscu oryginalnego filtra (najwięcej miejsca). Następnie sprawdź czy po wyjęciu oryginalnego filtra (obudowy) nie są do niego mocowane dodatkowe ustrojstwa (zaworki powietrzne, przewody podciśnieniowe itp.), wypadało by też uwzględnić ich mocowanie po wyjęciu filtra. Następnie trzeba sprawdzić średnicę rury dolotowej (wewnętrzną), na rynku jest spory wybór "stożków" i mają różne mocowania (najczęściej nasadzane mocowane opaską skręcaną). Średnica jest dość istotną sprawą, jak dasz zbyt małą to wręcz przydławi silnik. Proponuję nie robić drastycznych operacji typu cięcie oryginalnego węża dolotowego (tak by można wrócić do oryginału, w razie sprzedaży można powrócić do pierwotnego stanu jak z fabryki). Co do samego stożka to jest taki wybór kształtu i koloru że to kwestia gustu.
 

Offline przemo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1140
  • Pomógł: 4
  • VW: Passat B5
  • Silnik: 2.8 V6 30V
  • Kod: AQD
  • Moc: 193 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: 4x4
  • Rej: LRY
Odp: Filtr powietrza VW Golf VI 2.0 GTD
« Odpowiedź #2 dnia: 01 - Czerwca - 2015 - 07:36:38 »
Gulasz no właśnie z tym wyborem to tak nie koniecznie.

Jeśli chcesz dobry filtr stożkowy zapytaj w jakimś dobrym sklepie co by Ci polecili. 
Takie filterki po 30zł nic nie dają a czasami mogą nawet zaszkodzić.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Filtr powietrza VW Golf VI 2.0 GTD
« Odpowiedź #3 dnia: 01 - Czerwca - 2015 - 15:41:55 »
Autor na wstępie napisał że to nie wiele daje i z tego co zrozumiałem to bardziej chodzi autorowi postu o efekty akustyczno-wizualne, niż o pójście w kierunku osiągów. A jeśli to ma być jako bajer to byle nie na mniejszej średnicy aby nie mulił silnika i wizualnie aby autorowi się podobał (każdy ma swój gust ). Dość ważną sprawą jest aby przy okazji czegoś nie popsuć no i fajnie żeby nie pogubił czegoś podczas jazdy (wspomniałem o mocowaniu).
No chyba że źle zrozumiałem to sorki.
 

Offline przemo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1140
  • Pomógł: 4
  • VW: Passat B5
  • Silnik: 2.8 V6 30V
  • Kod: AQD
  • Moc: 193 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: 4x4
  • Rej: LRY
Odp: Filtr powietrza VW Golf VI 2.0 GTD
« Odpowiedź #4 dnia: 01 - Czerwca - 2015 - 22:11:56 »
Gulasz a czy przypadkiem taki stożek poprzez dostarczanie większej ilości powietrza nie będzie odejmował mocy w dolnym zakresie obrotów ?
Po za tym czy  stożki nie oczyszczają powietrza gorzej niż zwykły filtr ? (mówię o tych tanich) 
No i teraz najważniejsze jest poprawne umieszczenie stożka. Jesli zamontujemy stożek to musimy brać pod uwagę aby cały czas zasysał on zimne powietrze . Tak jak jest to w przypadku oryginalnego filtra.
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: Filtr powietrza VW Golf VI 2.0 GTD
« Odpowiedź #5 dnia: 02 - Czerwca - 2015 - 06:36:35 »
W silniku TDI nie przybędzie ani grama więcej powietrza przez taki typ filtra. Będzie go tyle ile napompuje turbina bo ma zapisane w mapie w ECM. Poza tym od powietrza nie przybywa mocy a od paliwa (w sumie to przybędzie od powietrza, ale śladowe ilości). Filtrowanie jak filtrowanie, bywa rożne ale moim zdaniem to liczy się chyba raczej powierzchnia robocza takiego filtra. Stożkowe są raczej filtrami mokrymi czyli nasączone olejkiem by wyłapywały kurz. To z kolei może i lepiej filtruje drobinki w sumie mało istotne dla silnika ale tez cześć tej oliwy jest wciągana do dolotu czyli ląduje też na przepływomierzu. A "mokry" przepływomierz, to czujnik w nim musi się bardziej grzać a to powoduje jego śmierć.

Auta modyfikowane na większą moc nawet niekiedy nie maja ruszanego seryjnego filtra.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Filtr powietrza VW Golf VI 2.0 GTD
« Odpowiedź #6 dnia: 02 - Czerwca - 2015 - 06:40:03 »
Przemo jak najbardziej się z tobą zgodzę i to co piszesz jest jak najbardziej prawdą. Zasysane ciepłe powietrze to słabsze osiągi (dla poprawy stosuje się chłodnice powietrza "culery"), zakłócenie dolotu powietrza poprzez zmniejszenie średnicy, zbyt dużo zagięć (kolanek) z ostrym kontem itd. ale autorowi zależy chyba jak się nie mylę na efekcie akustyczno-wizualnym. A czy przeróbka poprawi osiągi czy zabierze jest sprawą drugoplanową. Każda ingerencja w dolot jak i w wylot silnika niesie za sobą zmiany a to czy na lepsze czy na gorsze zależy od właściciela.

Może autor tematu sprecyzuje dokładniej na jakim efekcie mu zależy i wszystko będzie jasne i proste jak rogalik.


Dodano:  02 - Czerwca - 2015  -  07:02:37
A z wypowiedzią @wesol nie do końca się zgodzę. Jeśli turbinka ma łatwiej zassać to i więcej da (dlatego wymieniamy filtry powietrza aby serduszko łatwiej oddychało). A co do pozostawienia oryginału przy mocnej modyfikacji to też się nie zgodzę przy zastosowaniu większych turbinek powiększaniu wlotów w głowicy zastosowaniu większych przekroi gdzie się tylko da i zostawienie zwykłego fabrycznego filterka to aż boli. Wręcz jeśli gablota ma chodzić na 1/4 mili wywala się filtr. Podobnie jeśli chodzi o dragstery gdzie powietrze wlatuje najkrótszą drogą i widać przepustnice (klapki które otwierają gardziel, ale to już ekstremalna jazda).
 

Offline waldi919

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 13
  • VW: Golf III
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Kod: AFN
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Filtr powietrza VW Golf VI 2.0 GTD
« Odpowiedź #7 dnia: 02 - Czerwca - 2015 - 08:33:48 »
Na początek kup może najtańszy z dostępnych filtrów do twojego modelu i sprawdź czy ci to pasuje. Nie będzie Ci pasować do wyciągniesz, a jak się spodoba to następny kupisz już z wyższej półki  ::)
 

Offline przemo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1140
  • Pomógł: 4
  • VW: Passat B5
  • Silnik: 2.8 V6 30V
  • Kod: AQD
  • Moc: 193 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: 4x4
  • Rej: LRY
Odp: Filtr powietrza VW Golf VI 2.0 GTD
« Odpowiedź #8 dnia: 02 - Czerwca - 2015 - 09:23:48 »
Ja bym nie wybierał najtańszego a jak już to ze średniej półki. 
Zazwyczaj to co najtańsze nie jest zbyt dobre jakościowo i może więcej zaszkodzić niż pomóc.
Z resztą jeśli kolega chce się bawić z filtrem i dolotem to warto było by też popracować nad wydechem :)
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: Filtr powietrza VW Golf VI 2.0 GTD
« Odpowiedź #9 dnia: 02 - Czerwca - 2015 - 16:52:35 »
A z wypowiedzią Wesol nie do końca się zgodzę .Jeśli turbinka ma łatwiej zassać to i więcej da (dlatego wymieniamy filtry powietrza aby serduszko łatwiej oddychało).A co do pozostawienia oryginału przy mocnej modyfikacji to też się nie zgodzę przy zastosowaniu większych turbinek powiększaniu wlotów w głowicy zastosowaniu większych przekroi gdzie się tylko da i zostawienie zwykłego fabrycznego filterka to aż boli .Wręcz jeśli gablota ma chodzić na 1/4 mili wywala się filtr


Nie mieszajmy aut na ćwiare itp. To że tam ściąga się filtr i dawaliśmy np. pończochę damską plus gaśnica halonowa, cały wydech traktowaliśmy to inna bajka.  Turbo nic więcej nie da jak to co ma podyktowane przez komputer i nawet ściągniecie filtra całkowite tu nic nie zmieni. Pompuje np 2340 m Bar i tyle. To że ułatwisz dolot nieznacznie, taka modyfikacja nic nie poprawi. Inna sprawa jest poprawienie wylotu czyli inne turbo oraz kanały w głowicy i kolektor wydechowy ale tu tez można się mocno zdziwić. To są proste zasady fizyki.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Filtr powietrza VW Golf VI 2.0 GTD
« Odpowiedź #10 dnia: 02 - Czerwca - 2015 - 17:20:31 »
@wesol, nie chcę być upierdliwie-dociekliwy ale skoro mówisz że to co jest przed turbinką nie ma wpływu to po co wywalają filtr i gonią na pończoszkach (to twoje słowa)? Jak przytkasz filtrem, to właśnie ograniczysz powietrze które potrzebuje turbinka (z zwiększonego podciśnienia jakie daje zafajdany filtr ma większy problem wytworzyć żądane ciśnienie) dlatego zwykły wózek z brudnym filtrem dużo gorzej przyśpiesza. Jak mu gorzej oddychać to słabiej biegnie (i to jest proste jak drut ). Podobnie odnośnie wydechu czym mu łatwiej pierdnąć tym lepiej. Dlatego stosuje się większe średnice i pruje flaki by było jak najłatwiej wypchnąć spaliny. O strumienicach nawet nie wspominam.
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: Filtr powietrza VW Golf VI 2.0 GTD
« Odpowiedź #11 dnia: 02 - Czerwca - 2015 - 19:42:32 »
Tak, ale jak pisałem nie mieszajmy tu takich autek jak subaru w turbo benzynie podrasowane dość mocno i tu nie chodzi głównie o to że ta pończocha tak wiele daje tylko podrasowanie gaśnicą halonową wydechu bo będzie lodowaty. Zobacz że ludzie, profesjonaliści w tej dziedzinie robią auta takie jak 1.9 TDI na większą moc: 300-400 koni i jakoś tam nieszczególnie cisną na filtr powietrza. Owszem wtedy już doloty robią też inne itd. Z Fiodorem znam się osobiście, pokazywał mi ze swojej kolekcji różne kolektory wydechowe pod GTB 2260 itp. Te kolektory miał u siebie założone, auta hamowanie i strojone i patrz no nie koniecznie na baranowym kolektorze było lepiej. Jeśli rozmawiamy o mocach powiedzmy 170-200 koni to wierz mi że dużo uzyskasz wymianą turbiny na sporo większą gdzie niby taka suszarka z 2.0 TDI tez powinna spokojnie ogarnąć taką moc. Wynika to niestety z drożności części gorącej. To jest mega wąskie gardło. Wydech jak wydech to tylko początek jest ważny  i dlatego tam się daje 3 a później to już nawet dobre 2 cale zda egzamin.
Zasyfiony filtr powietrza to też rożne stany mogą być. Może być tak zafajdany że syf wygląda jak dobry dywan domowy, gruby i gesty. Z tym z eto w logach będziesz chyba widział że nie pompuje takowego ciśnienia jak powinno, przepływ przez przepływke też będzie widoczny jako niski. Auto zresztą będzie też kopcić. Po co te czujniki i wskaźniki jakby nie było to widoczne w parametrach a ECM miałoby nie reagować. Ja ci powiem tylko tyle że ściągnij całkowicie filtr powietrza i sprawdź na hamowni czy przybyło z 10 KM. Podjedz na hamownie z turbiną z overbostami bo się coś tam chrzani i wali przeładowaniami, to zobaczysz że waląc więcej powietrza przybędzie zaledwie parę KM. A powietrze będzie walić dużo więcej jak do-koksuje jakikolwiek tuner. Nie z powietrza jest moc. Inaczej większość producentów pakowałoby duże turbo i pompowaliby ile wlezie.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Filtr powietrza VW Golf VI 2.0 GTD
« Odpowiedź #12 dnia: 03 - Czerwca - 2015 - 00:38:14 »
@wesol z pełnym szacunkiem chciałem odpuścić ale muszę bo się uduszę. Widzę że ogarniasz temat ale najprościej zabrać dziecku zabawkę czyli komputer i będzie płacz. Jak odpowiesz najprościej jak potrafisz aby mnie przekonać to mnie zgasisz zupełnie. Wyobraź sobie najprostszą jednostkę bez komputerów, sterowników, czujników i reszty wodotrysków. Aby zwiększyć moc silnika należy proporcjonalnie zwiększając powietrze zwiększyć ilość paliwa (nie ważne czy D czy PB). Tak by w cylindrze było większe bum. Z twojej wypowiedzi wynika że paliwo jest istotne a powietrze nie. Nie bardzo rozumiem jak to paliwo spali się bez powietrza. Według mnie nawet jak wiadrem będziesz dolewał paliwo to nie będzie bum bez powietrza. A z twoich wypowiedzi wynika że ilość powietrza nie jest tak bardzo istotna. Próbujesz mnie i innych przekonać że nawet w modzonych sprzętach zostawiają oryginalny filtr powietrza bo nie jest to tak istotne. Przeczytaj uważnie swoje wypowiedzi w tym temacie bo może ja się mylę. Jeśli założyciel tego tematu zmieni sobie filtr na stożek sam stwierdził że przyrost mocy będzie znikomy (ponieważ jak zrobi to z głową to ułatwi oddychanie, ilości paliwa filtrem powietrza przecież nie zmieni). Jeśli przydławi ilość powietrza zbyt małą średnicą lub zbyt zawiłym dolotem (kolankami), to pogorszy oddychanie i straci na mocy, (ilości paliwa nadal się nie zmieni). A o to głównie chodzi w tym całym temacie (naturalnie jest jeszcze parę pierdół typu przepływomierz i parę czujniczków które będą miały inne informacje ale różnica będzie znikoma dlatego można to pominąć).
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: Filtr powietrza VW Golf VI 2.0 GTD
« Odpowiedź #13 dnia: 03 - Czerwca - 2015 - 06:46:01 »
Przepływomierz do mocy nie ma nic jeśli jest sprawny. To czujnik mówiący co innego - bardziej do diagnostyki. Ja mam zostawioną małą przpływke mimo podkręcenia na większa moc. Tuner pytał jaką mam, by wiedzieć tylko jak parametry skorygować. Niektórzy chyba widziałeś w logach mimo dużego doładowania mają przepływke nie ruszoną i pokazuje jakieś 1250  co nie. Co ci po takim wskazaniu jak pokazuje max co może i to koniec zakresu?? nic kompletnie nic.

Teraz tak wyobraź sobie taką sytuacje. Silnik 115 KM, AJM czy AUY i daje paliwa tak dużo z lekko pod-kapca i pęka prawie 150 koni. Powietrza prawie że nie ruszam.  Druga sytuacja z tym samym silnikiem. Turbo wstawione ASZ albo ARL. Wale powietrza na 2600mBar ale paliwa nie ma np. z powodu trefnych pompek albo innego problemu (filtr albo pompa tandem) i mocy pęka zaledwie 135 KM. I co powietrza zadane na 190-200 KM a mocy na rolkach jak nie ma tak nie ma. A i teraz najlepsze teoretycznie z takiego silnika AUY, AJM bezpiecznie jest na seryjnych częściach wykrzesać te okolice 140-144 KM a czemu pękło tutaj 150 KM ?? Ano troszkę przeforsowane z paliwem dlatego tez lekkiego kopciucha puszcza przy pedale w podłodze ale wypluł mocy więcej jak powinno się wyciskać z tego motoru.

Powietrze to nie główny czynnik.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Filtr powietrza VW Golf VI 2.0 GTD
« Odpowiedź #14 dnia: 03 - Czerwca - 2015 - 09:53:02 »
Teraz tak wyobraz sobie taka sytuacje. 115 Km silnik AJM czy AUY i daje paliwa tak duzo z elekko podkapca i peka prawie 150 koni. Powietrza prawie ze nie ruszam.
  Powietrza nie ruszasz bo jak wózek wyszedł z fabryki nie wiedzieli czy będzie się kulał nad morzem czy w górach .Więc fabryczne nastawy są takie by auto radziło sobie w każdym terenie i na wstępie ma więcej powietrza niż potrzebuje aby auta nie wracały na serwis po wyjechaniu z salonu ( jest więcej niż powinno )po za tym dbają o niby ekologię i zanim załączy się turbinka a właściciel wciśnie pedał do podłogi nie może zbytnio kopcić (bo była by kolejka na serwis).Więc skoro powietrza masz na wstępie więcej dodajesz tylko paliwa i wszystko gra .W drugim przykładzie mówisz że wiatru dodajesz do bólu i nie zwiększa to mocy jeśli nie dorzucisz paliwa (i tu się z tobą zgodzą)Ale jeśli paliwo będziesz polewał wiadrami a nie dołożysz powietrza będzie dokładnie to samo .A oto właśnie chodzi.Odbiegliśmy sporo od głównego wątku i obawiam się że dostanie się nam po uszach .Choć z takich wypowiedzi nie jeden może mieć swoje przemyślenia .To co ty uzyskujesz dłubiąc w mózgu wozu kiedyś i nawet do dziś dłubie się" śrubokrętem"A odnośnie przepływki to nie musi być walnięta a wystarczy że będzie brudna i osiągi auta idą się czesać (nie jeden przerobił to na własnej skórze ) a według ciebie nie ma wpływu na moc ( jeśli nie potrzebna to może wyrzucić )Proszę pisz precyzyjniej bo nie każdy co to czyta jest fachowcem i będzie miał mętlik w głowie .A z założenia forum ma pomóc ,doradzić ,podpowiedzieć a nie namieszać
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: Filtr powietrza VW Golf VI 2.0 GTD
« Odpowiedź #15 dnia: 03 - Czerwca - 2015 - 11:44:48 »
To na jakim terenie się auto porusza czy w górach czy nizinach masz czujnik ciśnienia atmosferycznego. Powietrza za dużo też nie może być. A i kkopcic nie będzie auto mimo że turbo jeszcze nie wstalo. Nad tym czuwa właśnie maf. Czytaj to co pisze. Podlej paliwa bez powietrza a przybędzie nawet 30 koni. Przypompuj ale bez paliwa i bbędzie +5 koni.
 

Offline przemo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1140
  • Pomógł: 4
  • VW: Passat B5
  • Silnik: 2.8 V6 30V
  • Kod: AQD
  • Moc: 193 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: 4x4
  • Rej: LRY
Odp: Filtr powietrza VW Golf VI 2.0 GTD
« Odpowiedź #16 dnia: 03 - Czerwca - 2015 - 12:36:28 »
Ok no to teraz patrzcie.... Diesle ostro podkręcone kopcą na czarno prawie jak parowozy.... Oznaczało by to, że silnik dostaje za mało powietrza a za dużo paliwa które nie jest spalane. 
Dlatego moim zdaniem poziom powietrza trzeba dawkować odpowiednio do poziomu dostawanego powietrza. Wtedy mamy dobry skład mieszanki, i odpowiedni przyrost mocy.
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: Filtr powietrza VW Golf VI 2.0 GTD
« Odpowiedź #17 dnia: 03 - Czerwca - 2015 - 17:52:36 »
Tak podkrecone moga zakopcic ostro ale raczje VPki jak juz bo to wynika z teog ze jak nie podlejesz paliwem to turbo ma ciężko wstać i tak sie zapętla ze tak powiem ta sytuacja. Big turbo to nieco ciezej wstaje i pozniej. Teraz albo dowalisz koksu z dolu by obudzić albo tak srednio a bedzie wstawac nieco pozniej. Poza tym diesel to troskze inna konstrukcja jak benzyna. PAmietajmy ze w dieslu mamy tloki coprawda srednicy okolo 80 mm ale komora spalania jest dosc mala- takie wglebienie w tloku o srednicy niecalych 30 mm. w benzynei masz duzo nizszy stopien sprezania a przy ostrym tuningu tez sie raczje obniza stopien sprezania co oczewiscie zwieksza komore spalania. W deislu tego nie ma wiec w tak mala obietosc wpakowac juz w pewnym momencie sie juz nie daje wiekszej ilosci powietrza i paliwa. Problemem jest opróznianie komory spalania. Pamietjacie z enasze silniki pracuja w systemie 4ro suwowym. Czyli idac do gory tłok spreza pwoietrze i dostaje paliwo i bum. Potem w dól leci i mamay energie na koła. Potem jest suw jałowy bo tlok leci do gory i wydmuchuje spaliny. Pamietajmy ze spaliny w 100% nie uchodzą z komory. Cos tam zawsze zostaje. im wieksze obroty i wieksze obciazenie tym mniesza sprawnosc opróżniania komory. Teraz kolejny suw pracy i to co tam spreza tlok to juz duza czesc powietrza ale tez i nieco spalin. i tak wkolo macieju.
Tak jak juz kiedys mowilem sam osobiscie widzialem jak w mapie mialem ustawione dolaodwanie na poziomie 2600 m Bar i za chwile dowalilismy juz na 2700 mBar i mocy nic nie pryzbylo- cos kolo 2 koni. Brak paliwa i tyle. Tym co nie wiedza to podpowiem ze w golfie mialem seryjnie cos kolo 2340 Mbar ustawione na seryjne 130 koni a po pdoniesieniu na 2440 mBar i podlaniu paliwem mam teraz okolo 170 koni. Czyli podniesienie o 0.1 bara i przybylo 30-40 koni.  Moj kolega z okolicy tez zajmuje sie chipsowaniem i w swoim aucie tez wstawil turbo ASZ i w AXR czyli 101 konnym wyslo mu okolo 163 koni. Mimo ze dla tej turbiny to max jakies 2450 m bar to dowalil dla testu cos kolo 2600 m bar i mocy nic nie przybylo juz. Pompowtryski za slabo wydajne i dowalanie 0.2 bara powietrza nic nie daje.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Filtr powietrza VW Golf VI 2.0 GTD
« Odpowiedź #18 dnia: 03 - Czerwca - 2015 - 19:53:19 »
Przemo jest właśnie tak jak napisałeś kolega wesol opanował tylko silnik tdi i nie dochodzą do niego żadne argumenty .A z jego wypowiedzi wynika że dołożenie więcej powietrza nie daje przyrostu mocy (dlatego wkładają większe turbiny ) .Przecież to proste jak rogalik .Jeśli wystarczy podlewać paliwa  to po co  turbiny ?a ich zmiany na większe to jakiś bezsęs ? Co do tego suwu wydechu to pewnie nie wypluje wszystkich spalin bo skoro dołożyli ponad plan w cylinder to ma problemy z wypluciem tego (ratują się wkładając inne wałki rozrządu które właśnie wydłużają czas napełnienia i opróżnienia ), a na drodze stawia opór większa turbina która pochłania energię i utrudnia wyplucie spalin .Do kolegi Wesol nie dochodzi że są inne silniki i przy zwykłym TD niema przepływki ,czujników i tych wszystkich wodotrysków a dla ułatwienia nie ma kompa i nie może sobie pogrzebać przy mapie .A te silniki też można ożywić kręcąc śrubokrętem .A jeśli ktoś chce uzyskać większe osiągi zwykłego TD właśnie zaczyna od większej turbiny (czyli od zwiększenia ilości powietrza)i wtedy dorzuca więcej paliwa .Bez zwiększenia turbiny (czyli powietrza )samym paliwem nie wiele da się zdziałać oprócz efektu lokomotywy (czarnego dymu)Czyli zbyt bogatej mieszanki .A prawa fizyki żeby spalić paliwo jest potrzebne powietrze jest co najmniej lekko nie trafione .Bardziej obrazowo aby otrzymać większy ogień w palenisku kowala jego pomocnik dmuchał miechem dostarczając większą ilość powietrza .Jak ktoś w życiu rozpalał ognisko i dmuchał to właśnie po to by lepiej się paliło .Nie wiem jak mogę jeszcze bardziej przekonać iż ilość powietrza jest istotna. :'(
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: Filtr powietrza VW Golf VI 2.0 GTD
« Odpowiedź #19 dnia: 03 - Czerwca - 2015 - 21:16:46 »
Gulasz czytaj naprawde ze zrozumieniem to co pisze. Nie wyciagaj tylko czesci tekstu i nie interpretuj tego czesciowo. Wyraznie napialem ci ze mozesz podniesz cisnienei doładowania nawet o 0.2 bara i mocy nie pryzbedzie wiecej jak 3 konie. CO tu jest niezrozumiale. Zalozenie filtra stozkowego czy nawet sciagniecie filtra z dolotu nie spowoduje nawet zwiekszenia doladowania nawet o 0.02 bara wiec nie ma opcji by pryzbylo nawet pol konia. Dla zobrazowanai sytuacji podalem ze nie ruszasz doladowania a podlejesz paliwem i mocy przybedzie znacznie. TO daje obraz ze nie doladowanie decyduje o mocy a podlanie paliwem. Owszem zeby spalic bezdymnie paliwo trzeba dodawac powietrza ale wkoncu tu nei gadamy tak jak juz pisalem o modyfikacji auta na gruba moc. Mieszasz dwa "systemy polityczne". Mowa byla o tym z eprzybedzie troche mocy jak bedzie filtr powietrza "psełdo lepszy a udowodnilem ze nic nie przybedzie. Cisnienei dolaodwania nie pdoniesie nawet o milibar z racji iz jest ustalane przez ECM a nie przez to jaki jest dolot.

Mialem polo 6N 1.9D cos jak teraz tam wkladales silnik. To wolnossaca jednostka z wtryskiem posrednim z moca 64 konie. Wystarczylo neico podkrecic wydatek paliwa srubka na pompie i juz byl wyczuwalny wzrost mocy tego bolidu. Nie raz jechalem za tym autem bo to autko bylo żony i widizalme jak kopci. Nadal widuje zresztą ten samochód na miescie. Byla tam koncepcja dodania turbo i pare osob ten temat tez walkowalo na forum polówki. Poczytaj co i jak. Poczytaj tez na forum golfa ze moc nie jest z powietrza a z paliwa.
Aktualnie na forum SGA mamay kolege co do AUY wstawil turbo hybryde ala od 150 KM i co wyplulo mu 143KM Co tak malo jak ja mialem lajtowny soft robiony specjanie na moje zyczenie na 160 koni. piotto0 ma tez w AUY turbo od 150 i tez wykrzesal prawie 170 koni. Pytalem ROberta z Tune Up ile mozna by wykrzesac z tych pompek na AUY to mowil ze gdzies na 180 KM stykną jesli zdrowe.
 

Offline przemo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1140
  • Pomógł: 4
  • VW: Passat B5
  • Silnik: 2.8 V6 30V
  • Kod: AQD
  • Moc: 193 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: 4x4
  • Rej: LRY
Odp: Filtr powietrza VW Golf VI 2.0 GTD
« Odpowiedź #20 dnia: 03 - Czerwca - 2015 - 21:47:24 »
wesol ja bym powiedział bardziej w tym kierunku :

Dodając więcej powietrza mocy nie przybędzie, zaś dodając trochę większą dawkę paliwa już tej mocy przybędzie. Z tym, że pozostaje skutek uboczny w postaci niespalonego paliwa z powodu zbyt małej ilości powietrza.

No i samym paliwem wiele mocy nie podniesiesz.

Co oznaczało by, że idealne podniesienie mocy ( największy jej przypływ ) miał byś gdyby ilość powietrza i ropy była prawie, że idealnie dobrana.

Szczerze mówiąc to obaj panowie macie rację. 
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: Filtr powietrza VW Golf VI 2.0 GTD
« Odpowiedź #21 dnia: 03 - Czerwca - 2015 - 21:59:12 »
Podniesies na samym paliwie. Wiem bo widzialem to na wlasne oczy. Podniesiesz podnieszies. Tylko kutkiem ubocznym bedzie nie tylko to ze bedzie kopcić. bedzie tez od tego sie zapiekac nadmiernie geoemetria, kat zapychac itd itd. Zreszta mowi sie tez ze tdiki VAGowskie sa mocno przeladowane powietrzem- oczewiscie nei wszystkie ale spora czesc. W dieslu nei musi byc idealnei dobrane z racji iz tu nei ma mieszanki paliwowo-powietrznej. nie ma mieszanki stechiometrycznej jak w benzynowcach. Tam jest inaczej i tam trzeba caly czas starac sie zachowywac mieszanke z proporcia by byla stechiometryczna. Diesle ma bardzo roznorodną lambde ktora skacze naprawde dosc mocno. Dletego tez diesel nie ma przpeustnicy czyli szybckiego odciecia powietrza.
 

Offline przemo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1140
  • Pomógł: 4
  • VW: Passat B5
  • Silnik: 2.8 V6 30V
  • Kod: AQD
  • Moc: 193 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: 4x4
  • Rej: LRY
Odp: Filtr powietrza VW Golf VI 2.0 GTD
« Odpowiedź #22 dnia: 03 - Czerwca - 2015 - 22:26:42 »
Tak. Podniesiesz samym paliwem ale jesteś ograniczony. Bo w pewnej chwili będziesz miał zbyt mało powietrza. Dlatego wraz z wymianą turbo podnosi się dawkę i odwrotnie ;)    ( choć w drugim przypadku masz pewne widełki. Czyli możesz podnieść dawkę bez wymiany dmuchawki )
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Filtr powietrza VW Golf VI 2.0 GTD
« Odpowiedź #23 dnia: 04 - Czerwca - 2015 - 03:26:47 »
Przemo to jest to co próbuję właśnie powiedzieć .Stąd tłumaczę że bez powietrza nie będzie się palić.I w którejś wypowiedzi wyżej napisałem że jak auto wychodzi z fabryki to ma więcej powietrza niż powinno i dlatego na wstępie wesol dodaje tylko paliwo i jest przyrost mocy (bo powietrze już ma ) . A jeśli komuś jest mało mocy to wrzuca większą turbinę .A jak komuś padnie turbina w jego aucie to sam się przekona ile straci na mocy (ograniczy ilość powietrza)i może wciskać pedał w podłogę (czyli lać paliwa do bólu)a i tak mocy nie będzie .Więc ilość powietrza jest istotną sprawą i nie ważne czy to PB czy ON
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: Filtr powietrza VW Golf VI 2.0 GTD
« Odpowiedź #24 dnia: 04 - Czerwca - 2015 - 07:27:40 »
Zle rozumujesz. AFN ma 110 koni a dosc czesto wypluwa na hamowni pod 120 koni. AUY ma 115 oni a dosc czeto wypluwa tez okolice 120 koni. Moj nawet wypluł 122 konie. AFN ile ma doladoania?? Juz ci mowie okolo 2000 mBar (nawet niecale) ie ma AUY?? ano ponad 2100 m Bar. I jeden i drugi jest przepompowany powietrzem. I jedne i drugi jak dobrze dokoksujesz nawet samym paliwem to otrzymujesz okolo 145-150 koni.
Nie rozumiesz natomiast tego ze jak siadzie turbo ( mowa raczje nie o ukreceni wirnika tylko o np ograniczneiu doladowania z roznych powodów mozliwych) to auto nie bedzie generowac mocy z racji iz w mapie masz zapisane dawkowanie paliwa po roznych czynnikach takich jak dolaodwanie turbiny czyli po MAP sensorze  po czujniku MAF czyli przeplywce itd. I teraz jesli nie ma dmuchniecia powietrza to nie ma tez zasysu co nie wiec pierwsze co to MAF wykrywa ze nie ma przpelywu powietrza wiec dosc znacznie ogranicza dawke paliwa i stad brak w mocy. Wierz mi ze jakbys zmodzil tak rpogram zeby nie reagowal ECM na odczyty MAF i MAP to mocy ubyloby niewiele. Zreszyta przesledz sobie logowanie grupy 011 gdzie masz jak doladowuje turbo i zdiwisz sie ze owszem przyspieszajac doladowanie leci po kasie czyli gdzies w takim AUY 2100 mBar ale jak juz nawet prujesz 140 km;/ ze stala predkoscia na autostradzie to masz zaledwie 1700mBar albbo i nawet mniej. Ogranicza doladowanie powietrza.
Nadmiar powietrza w dieslu zawsz ejest bo tak jak pisalem to nei silnik benzynowy by utrzymywac mieszanke stechiometryczna czyli lambde na poziomie 1 ( powiedzmy od 0.8 do 1.2. W dielsu masz lambde na poziomie kilku wartosci np 5 do nawet 27. Czyli co masz jak nie przepowmpowanie pwoietrzem. Mimo przepompowania powietrzem dalej sie pompuje wiecej jeszcze powietrza by przekroczyc ten próg gdzie auto poprostu nie bedzie zostawiac za sobą zaslony dymnej. Nie myśl kategoriami silnika benzynowego czyli za duzo pwoietrza a za malo paliwa lub odwrotnie za duzo paliwa a za malo powietrza. To tak nie działa.

Tu cytat kolegi Roberta z Tune Up:
Cytat: 'rob555' pid='22262' dateline='1358096514'
Diesel na innych zasadach pracuje niz pB....:)
Po chipsie pala podobnie albo mniej
Pozatym stosuje sie pare trickow ktore w niektorych egz tez zmiejszaja spalanie (kat wtrysku sterowanie n75 doladowanie itd)

To rozmowa o spalaniu i ekonomi w tdi po programie.

Przemo owszem mozna byc ogranicznym podlaniem paliwem w pewnym momencie ale pokaz mi auta ktore maja taki zpas mocnego paliwem. zazwyczja przy dlubaniu auta na grubsza moc musisz wymienic tez wtryski A juz napewno jesli gadamy o silnikach VP to tam brakuej paliwa prawie zawsze- jaknie wtrysi to za chwile pmpa. W PDkach tez za rewelacji nie ma i tez dosc czesto brakuje podlania. Ile zmozna wydluzasz czas wtrysku?? Zaraz bedzie wtryskiwane jak jeszcze tlok jest w połowie drogi GMP i jeszcze jak leci juz w dół kawał czasu. To nie jest wcale ani zdrowe dla silnika ani ekonomiczne. Ileż mozna wyprzedzac kąt wtrysku, zwiekszac dawki i czas wtrysku???

Tutaj caly czas dyskutujemy o tym ze zmian filtru powietrza cos tam moze dac. Twierdze z cała pewnoscia ze nie doda nawet pol konia. Nie tedy droga.
 

Tagi wątku: