Autor Wątek: WYMIANA: olej/filtr Haldex-4 [Tiguan 07-13]  (Przeczytany 2187 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6286
  • Pomógł: 1585
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
WYMIANA: olej/filtr Haldex-4 [Tiguan 07-13]
« dnia: 02 - Maja - 2023 - 14:17:41 »
Wymiana oleju i filtra + czyszczenie pompki Haldex.


1. Zakup oleju 850 ml i filtra BorgWarner - 354 zł z przesyłką do tego uszczelki z nowymi śrubkami do pompy Haldex 20 zł

2. Popuszczenie na maksa śrubek klapki filtra i test pompy Haldex za pomocą VCDSa - ciśnienie wypycha klapkę.

3. Odkręcenie i ścignięcie klapki filtra wraz z tym białym plastikowym krążkiem.

4. Ponowny test pompy za pomocą VCDSa i całkowite wypchanie filtra z obudowy - wyszedł bez żadnego oporu ale trochę oleju poszło na dno kanału.

5. Odkręcamy śrubkę kontrolną a następnie śrubę spustową i czekamy około 1-godziny aż całkiem przestanie kapać.

6. Aby nie marnować czasu odkręcamy pompkę Haldexa i czyścimy sitko z nagromadzonego syfu, po czym przed złożeniem wymieniamy dwa oringi na nowe.

7. Wsadzamy nowy filtr oleju i przykręcamy nowymi śrubkami (są w zestawie BorgWarner).

8. Zakręcamy śrubę spustową i poprzez otwór kontrolny za pomocą dużej strzykawki, uzupełnimy olej aż do przelania - weszło 600 ml.

9. Zakręcamy śrubkę kontrolną i ponownie uruchamiamy test pompy poprzez VCDSa - rozprowadzamy olej.

10. Ponownie odkręcamy śrubkę kontrolną i dolewamy oleju aż do przelania.

11. Z obliczeń tego co zostało w butelce, do Haldexa weszło 700 ml oleju na "gotowo" - reszta czyli 150 ml będzie na ewentualne dolewki.


1. Jak widać dawno tam nikt nie zaglądał.


2. Czy tak wygląda klapka filtra po 22 tyś. km od wymiany ?


3. To samo co wyżej.


4. Dziwne, wymiana oleju w Haldexie 22 tyś. km temu a tutaj żadnych śladów odkręcania śruby spustowej.


5. Jak wymienić olej, nie odkręcając tej śruby kontrolnej ?


6. Stary filtr oleju.


7. Stary filtr oleju - wyszedł cały nie uszkodzony, dzięki procedurze testu pompy za pomocą VCDSa.


7. Sitko pompy przed czyszczeniem - tutaj to chyba nie było zaglądane od nowości.


8. Po skończonej robocie.


 
Podziękował: Hags, src, doggie, shvmp00

Tagi wątku: