Wymiana oleju i filtra + czyszczenie pompki Haldex.
1. Zakup oleju 850 ml i filtra BorgWarner - 354 zł z przesyłką do tego uszczelki z nowymi śrubkami do pompy Haldex 20 zł
2. Popuszczenie na maksa śrubek klapki filtra i test pompy Haldex za pomocą VCDSa - ciśnienie wypycha klapkę.
3. Odkręcenie i ścignięcie klapki filtra wraz z tym białym plastikowym krążkiem.
4. Ponowny test pompy za pomocą VCDSa i całkowite wypchanie filtra z obudowy - wyszedł bez żadnego oporu ale trochę oleju poszło na dno kanału.
5. Odkręcamy śrubkę kontrolną a następnie śrubę spustową i czekamy około 1-godziny aż całkiem przestanie kapać.
6. Aby nie marnować czasu odkręcamy pompkę Haldexa i czyścimy sitko z nagromadzonego syfu, po czym przed złożeniem wymieniamy dwa oringi na nowe.
7. Wsadzamy nowy filtr oleju i przykręcamy nowymi śrubkami (są w zestawie BorgWarner).
8. Zakręcamy śrubę spustową i poprzez otwór kontrolny za pomocą dużej strzykawki, uzupełnimy olej aż do przelania - weszło 600 ml.
9. Zakręcamy śrubkę kontrolną i ponownie uruchamiamy test pompy poprzez VCDSa - rozprowadzamy olej.
10. Ponownie odkręcamy śrubkę kontrolną i dolewamy oleju aż do przelania.
11. Z obliczeń tego co zostało w butelce, do Haldexa weszło 700 ml oleju na "gotowo" - reszta czyli 150 ml będzie na ewentualne dolewki.
1. Jak widać dawno tam nikt nie zaglądał.

2. Czy tak wygląda klapka filtra po 22 tyś. km od wymiany ?
3. To samo co wyżej.

4. Dziwne, wymiana oleju w Haldexie 22 tyś. km temu a tutaj żadnych śladów odkręcania śruby spustowej.

5. Jak wymienić olej, nie odkręcając tej śruby kontrolnej ?

6. Stary filtr oleju.

7. Stary filtr oleju - wyszedł cały nie uszkodzony, dzięki procedurze testu pompy za pomocą VCDSa.

7. Sitko pompy przed czyszczeniem - tutaj to chyba nie było zaglądane od nowości.

8. Po skończonej robocie.
