Autor Wątek: Golf GTI  (Przeczytany 1082 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 266
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Golf GTI
« dnia: 20 - Lutego - 2023 - 21:36:54 »
Panowie czy Golf GTI ma wolny od wad silnik 245KM, coś czytałem że tam jest wtrysk bezpośredni który może powodować nadmiar nagaru na cylindrach?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Golf GTI
« Odpowiedź #1 dnia: 20 - Lutego - 2023 - 21:58:12 »
FSI Turbo czyli z uwarstwionym wtryskiem bezpośrednim był już w Golfie 5 GTI więc coś późno zabrałeś się do lektury, to już prawie 20 lat  a nagar w tym rodzaju silników to standard, to wynika z konstrukcji i dotyczy to nie tylko silników koncernu VWAG

 

Offline Pawel123

  • new
  • Wiadomości: 0
  • Pomógł: 16
  • VW: Touran II
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Moc: 151 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZGL
Odp: Golf GTI
« Odpowiedź #2 dnia: 20 - Lutego - 2023 - 22:10:46 »
Silników z pośrednim wtryskiem już praktycznie nie ma.  Nie te czasy i nie te wymogi ekologiczne.  Wadą  bezpośredniego wtrysku jest właśnie to że paliwo już nie myje zaworów ssących.  Pośredni wtrysk miał to do siebie że paliwo było podawane w ciepły kolektor dolotowy tam paliwo odparowywało w powietrzu i otwarcie zaworów ssących powodowało umycie kolektora, głowicy, zaworów  zanim mieszanka trafiła do komory.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Golf GTI
« Odpowiedź #3 dnia: 20 - Lutego - 2023 - 22:11:42 »
Silników z pośrednim wtryskiem już praktycznie nie ma
Są jeszcze, np. Toyota z VVTi albo w hybrydach, Honda może nie w najnowszych ale w 2.0 16V i-VTEC 156KM (R20A9) jeszcze do całkiem niedawna był wtrysk pośredni a w aktualnych hybrydach 2.0 Honda ma nadal pośredni wtrysk
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 697
  • Pomógł: 236
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: Golf GTI
« Odpowiedź #4 dnia: 20 - Lutego - 2023 - 22:23:57 »
Z tego co wiem 2.0 TSI jeszcze do niedawna miał(miewał?) bezpośredni *i* pośredni. Ty była duża zaleta. Niestety nie wiem czy dotyczy to jeszcze 230 lub 245... Szukałem bo byłem ciekawy jak z moim 230, ale nie znalazłem informacji...  :(
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Golf GTI
« Odpowiedź #5 dnia: 20 - Lutego - 2023 - 22:32:45 »
No jest takie połączenie ale czy oprócz jeszcze bardziej skomplikowanej budowy przynosi to jakieś znaczące odczuwalne korzyści dla użytkownika to śmiem wątpić, prostego LPG i tak nie założysz a jaki to ma wpływ na nagar tego nie wiem
http://warsztatvw.blogspot.com/2020/06/wtrysk-posredni-i-bezposredni-w-jednym.html?m=1
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 697
  • Pomógł: 236
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: Golf GTI
« Odpowiedź #6 dnia: 20 - Lutego - 2023 - 22:42:01 »
Skomplikowanie chyba niewielkie bo dochodzi chyba raptem 1 wtryskiwacz. W korzyści też wątpię, poza właśnie tą 1 o którą pytał @RCD, czyli usuwanie nagaru na tej samej zasadzie jak w innych z pośrednim. Oczywiście na mniejszą skalę, ale zawsze coś.  :)
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Golf GTI
« Odpowiedź #7 dnia: 20 - Lutego - 2023 - 22:43:43 »
Ciekawe czy są mapy LPG które ogarniają połączenie obu tych wtrysków

Dodano:  20 - Lutego - 2023  -  22:45:54
Ostatnio oglądałem film gdzie BRC (a może Lovato, nie pamiętam) się chwaliła, że w końcu ogarnęli wtrysk bezpośredni w jednym z silników BMW, podobno bardzo skomplikowany wtrysk który w sposób nieregularny dawkuje paliwo na poszczególne cylindry i żadna LPG z tym sobie nie radziła
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 697
  • Pomógł: 236
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: Golf GTI
« Odpowiedź #8 dnia: 20 - Lutego - 2023 - 22:51:02 »
Nie dziwiłbym się, gdyby księgowi wywalili pośredni w 245, albo nawet już w 230. Co do LPG, to nie mam pojęcia. Teoretycznie powinno się dać wszystko zrobić na bezpośrednim (z utratą korzyści z pośredniego). Wątpię by zrobili pośrednio wystarczająco wydajny by zastąpił bezpośredni, skoro zdawał się tylko pełnić funkcję pomocniczą. Ale osobiście mam zero doświadczenia z LPG - nigdy nie "gazowałem".
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Golf GTI
« Odpowiedź #9 dnia: 20 - Lutego - 2023 - 23:02:52 »
Ja gazowalem 25 lat temu Seicento 1.1 z wtryskiem SPI :)
 

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 266
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: Golf GTI
« Odpowiedź #10 dnia: 21 - Lutego - 2023 - 07:14:12 »
Podsumowując nagar będzie się wytwarzał, co wiąże się z problemami.
Ale podobno EA888evo2 bo w zasadzie to o niego pytam, jest dopracowany bdb i nie występują z nim jakieś inne problemy?
Nie wiem czy dobrze wiem, ale te silniki są montowane w ciężkim Audi A6 i mają już nalatane sporo tysięcy, opinie raczej pozytywne.
Czy tam jest łańcuch rozrządu?

Dodano:  21 - Lutego - 2023  -  07:17:12
Ps. Co do silników MPI to robi je jeszcze Hyundai 1.6MPI i zdaje się można jeszcze spotkać 1.4
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: Golf GTI
« Odpowiedź #11 dnia: 21 - Lutego - 2023 - 08:13:15 »
Nie było tematu.-------
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 266
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: Golf GTI
« Odpowiedź #12 dnia: 21 - Lutego - 2023 - 08:42:43 »
To raczej nie jest silnik EA 888 EVO 2, o który pytam

Z tego filmu wynika że ten silnik to totalna porażka, omijać szerokim łukiem, tylko to jest raczej przed modyfikacją silnik nie EVO2, który piszą że jest znacznie lepszy.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Golf GTI
« Odpowiedź #13 dnia: 21 - Lutego - 2023 - 09:49:49 »
Hyundai od dawna ma tylko 1.6 GDI lub T-GDI a nie MPI
 

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 266
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: Golf GTI
« Odpowiedź #14 dnia: 21 - Lutego - 2023 - 09:52:35 »
Wszędzie wszyscy piszą że Elantra obecnie sprzedawana ma 1.6 MPI, więc kto się myli?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Golf GTI
« Odpowiedź #15 dnia: 21 - Lutego - 2023 - 09:55:21 »
Faktycznie jeszcze do Elantry pchają 123 konne MPI bo do nowych modeli GDI
 

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 266
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: Golf GTI
« Odpowiedź #16 dnia: 21 - Lutego - 2023 - 09:56:54 »
Silnik wydaje się bardzo ciekawy, bez turbo i inyych nowinek, do toczenia i do gazuw sam raz.
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 697
  • Pomógł: 236
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: Golf GTI
« Odpowiedź #17 dnia: 21 - Lutego - 2023 - 10:07:04 »
EA888evo2 bo w zasadzie to o niego pytam
To raczej nie jest silnik EA 888 EVO 2, o który pytam
??? :confused: :confused: :confused:
Wycofuję się z dyskusji bo idzie donikąd.
 

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 266
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: Golf GTI
« Odpowiedź #18 dnia: 21 - Lutego - 2023 - 10:08:27 »
Ten z filmu to nie jest EVO2 imo
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: Golf GTI
« Odpowiedź #19 dnia: 21 - Lutego - 2023 - 13:40:06 »
??? :confused: :confused: :confused:
Wycofuję się z dyskusji bo idzie donikąd.
Z niczego się nie wycofuje . Skasowałem swój wpis bo faktycznie z rozpędu pomyliłem silnik. Więc po co nie potrzebnie zaśmiecać temat.

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 697
  • Pomógł: 236
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: Golf GTI
« Odpowiedź #20 dnia: 22 - Lutego - 2023 - 08:28:52 »
@tomnaj84, nie pisałem, że się z czegokolwiek wycofujesz (Twoja sprawa); "wycofuję" - "ę" na końcu.
 

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 266
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: Golf GTI
« Odpowiedź #21 dnia: 22 - Lutego - 2023 - 08:31:15 »
Mylisz użytkowników... Nikt nikogo nie zmusza do dyskusji, chcesz to się wycofuj.
Ja się nie wycofuję, rozglądam się za GTI stąd moje pytania

Dodano:  23 - Lutego - 2023  -  07:18:34
Wracając do Golfa GTI 7,5, czy DSG w tym modelu to DQ380?
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: Golf GTI
« Odpowiedź #22 dnia: 24 - Lutego - 2023 - 10:04:40 »
Zgadza sie .W golf 7 gti 2.0  tsi Przekładnia dwusprzęgłowa, 0GC, 7-biegowa.  Dotyczy silnika 180 kw

W innym jest na przykład juz
Przekładnia dwusprzęgłowa, 0D9, 6-biegowa, DQ 250




Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 266
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: Golf GTI
« Odpowiedź #23 dnia: 24 - Lutego - 2023 - 12:59:53 »
A czy czasem tam nie siedzi powiązana z Audi OCK bardzo krytykowana i awaryjna? Też 7 biegów, szkoda że nie dają DQ500 w GTI, to najbardziej pancerna i niezawodna DSG.
Manula w GTI fajny, ale już tak się przyzwyczaiłem do automatu że jak wsiąde do mojej Renówki to się głubię z tymi biegami
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Golf GTI
« Odpowiedź #24 dnia: 24 - Lutego - 2023 - 19:53:19 »
DQ500 przewidziana jest tylko do 4Motion

Dodano:  24 - Lutego - 2023  -  19:54:27
W innym jest na przykład juz
Przekładnia dwusprzęgłowa, 0D9, 6-biegowa, FQ 250
Miałem okazję w tym roku polatać GTI mk7 właśnie z DQ250
 

Tagi wątku: