Autor Wątek: ZMIANA: automatyczne podnoszenia klapy bagażnika - montaż siłowników [Tiguan 07-16]  (Przeczytany 1606 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6286
  • Pomógł: 1585
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
AUTOMATYCZNE: podnoszenia klapy bagażnika [Tiguan 07-16]

Tutorial z montażu specjalnie zmodyfikowanych siłowników do klapy bagażnika - automatyczne otwieranie z pilota.

Po zakupie siłowników z aukcji: allegro.pl/automatyczne-otwieranie-klapy-tyl-vw-tiguan, przystępujemy do skompletowania narzędzi:
- średniej wielkości śrubokręt
- klucz płaski nr 13
- kijek/deska - 110 cm lub 180 cm
- szmatka





1. Zaczynamy od podstawienia kijka/deski pod klapę - jeśli tego nie zrobimy, to po "odpięciu" jednego amortyzatora na 100% dostaniemy klapą w głowę - SPRAWDZONE :evilwink:

2. Delikatnie wsuwamy śrubokręt pod blaszkę i wysuwamy ją - odpinamy mocowanie amortyzatora na klapie.


3. Delikatnie wsuwamy śrubokręt pod blaszkę i wysuwamy ją - odpinamy mocowanie amortyzatora na karoserii.


4. Fabryczny amortyzator klapy w porównaniu z nowym - jest mała różnica w długości, co przekłada się na 2-3 cm obniżenie otwartej klapy. 


5. Po wymontowaniu fabrycznego amortyzatora, bierzemy do ręki płaski klucz nr 13 i odkręcamy fabryczną główkę z klapy bagażnika - musimy ją zamienić, bo fabryczna jest dłuższa i po zapięciu nowych zmodyfikowanych amortyzatorów klapa nie odskoczy - SPRAWDZONE  :devilwink:


6. Nowych mocowań amortyzatorów nie ma potrzeby smarować, bo są już nasmarowane odpowiednim smarem przez producenta zestawu  ;)




7. Porównanie fabrycznej 14-letniej główki mocowania amortyzatora z nowym.




Po zamontowaniu 2-nowych zmodyfikowanych amortyzatorów, czas na deser  :P



Naciskamy przycisk otwierania klapy na naszym pilocie i cieszymy się jak dzieci  :dance:  :rock: :rock: :rock:

UWAGA: do zamknięcia klapy potrzeba teraz sporo większej siły niż przy fabrycznych amortyzatorach i nie da się już zamknąć jej z tzw. rozpędu. Teraz klapę trzeba zamykać, trzymając za zewnętrzną część - czyli jak pada, to niestety mamy mokrą rękę - ale coś za coś!

Tutorial, zdjęcia, filmik - można udostępniać na innych stronach, pod warunkiem zamieszczenia informacji o autorze i adresie pobrania linku.
 
Podziękował: braciarz, doggie, Jarząb, shvmp00

Tagi wątku: