Autor Wątek: Tiguan z USA vs EU  (Przeczytany 4742 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline matikele

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan Allspace
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: OP
Tiguan z USA vs EU
« dnia: 19 - Stycznia - 2023 - 16:47:29 »
Witam
Zakupiłem rocznego tiguana SE r line Allspace z USA. Na pierwszy rzut oka wygląd prawie identycznie niż wersja europejska.
Czy ma ktoś podobnego na forum i ma problem z światłami w postaci iż w tym samochodzie są zainstalowane halogeny (w eu Ledy) z przodu i nie ma pokrętła poziomu wysokości świateł? I można to regulować rylko za pomocą imbusa. Najwyraźniej w USA maja gdzieś oślepianie innych ludzi.
Do tego silnik w wersji USA ma 184 Km tsi i jest bez dual wtrysku co oznacza ze tylko jest wtrysk bezpośredni. W eu jest DI i MPI.
Mandacie może jeszcze jakieś ciekawe różnice?
Pozdr
M

Dodano:  19 - Stycznia - 2023  -  16:54:01
Dodam jeszcze ze w Tigu z USA nie ma szuflad pod siedzeniami, stolików z tylu, klapowanych lusterek ale za to w standardzie w wersji SE jest szklany dach i kamerka z tylu. Aktywny tempomat, radar są również w standardzie nawet w najniższej wersji.
Ja zatananiwam się czy da się jakoś sprytnie regulować światła, ma ktoś pomysł czy instalować silniczki czy może cus innego?
Pozdr
M
 

Offline krzysieki

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • Marka: Toyota
  • Silnik: 1.8 VVTi
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WH
Odp: Tiguan z USA vs EU
« Odpowiedź #1 dnia: 01 - Grudnia - 2024 - 22:29:32 »
Cześć

Zastanawiam się również nad zakupem Tiguana z USA. Możesz napisać czy napotkałeś jakieś problemy z dostępnością części (silnik, DSG, inne)? Jak ogólne wrażenia na temat serwisowania po 2 latach użytkowania?
 

Offline marcinmarg

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • Model: Kodiaq
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
Odp: Tiguan z USA vs EU
« Odpowiedź #2 dnia: 24 - Grudnia - 2024 - 13:33:22 »
Tez mnie interesuje temat silnika 2.0 TSI z USA jaka to dokładnie różnica?
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: Tiguan z USA vs EU
« Odpowiedź #3 dnia: 24 - Grudnia - 2024 - 21:07:07 »
Tez mnie interesuje temat silnika 2.0 TSI
Myślę że będzie identycznie jak w przypadku silników diesla.  Różnica tylko w oznaczeniu silnika . Części będą identyczne.
Zawsze można porównać po nr.VIN  wersję USA i EU
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline matikele

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan Allspace
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: OP
Odp: Tiguan z USA vs EU
« Odpowiedź #4 dnia: 02 - Stycznia - 2025 - 08:07:11 »
@krzysieki

hej uzytkuje sie auto super, Zainstalowalem również LPG, niestety troche sie z tym borykalem bo ci u ktorych robilem (Automix Skrzyszów) pierwszy raz mieli ten kod silnika i auto gasło dość często, teraz poustawiali i jest ok, czasami tylko mam blad ograniczenie do 4000 obrotów ktory po restarcie znika. Btw u nich już z bym nie robił.
Samochód niezle sie sprawuje juz przejechalem 50K i tylko zmieniam oleje i filtry.
Co do róznić to tez nie ma filtra paliwa, (w EU chyba jest).

pozdr
M
 
Podziękował: krzysieki

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: Tiguan z USA vs EU
« Odpowiedź #5 dnia: 02 - Stycznia - 2025 - 12:21:44 »
Co do róznić to tez nie ma filtra paliwa, (w EU chyba jest).
Zdaje się że filtr paliwa jest zintegrowany z pompą paliwa w zbiorniku.
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Tiguan z USA vs EU
« Odpowiedź #6 dnia: 02 - Stycznia - 2025 - 13:11:01 »
Dokładnie i nie ma znaczenia czy wersja EU czy USA
 

Offline matikele

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan Allspace
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: OP
Odp: Tiguan z USA vs EU
« Odpowiedź #7 dnia: 02 - Stycznia - 2025 - 13:13:00 »
jedyna rzecz co mnie zastanawia to te 184 Konie, bo w eu jest 190. Gdzies wyczytalem ze Konie mechaniczne nasze w EU maja inne odwzorowanie w USA wiec 1 HP z USA to nie to samo co 1 KM w EU.
pozdr
M
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Tiguan z USA vs EU
« Odpowiedź #8 dnia: 02 - Stycznia - 2025 - 13:30:35 »
kW to kW i jest taki sam w EU jak i w USA a KM wynika z kW (1 KM = 1 kW x 1,36)
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 697
  • Pomógł: 236
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: Tiguan z USA vs EU
« Odpowiedź #9 dnia: 02 - Stycznia - 2025 - 13:50:58 »
Niewielkie różnicy mocy mogą wynikać z tego, że amerykańskie konie są trochę mocniejsze (745.7W) od europejskich (735.5W), choć zamiast tych drugich w zasadzie powinniśmy zgodnie z SI stosować kW. Sposób pomiaru jest z tego co wiem podobny (netto), ale też może się trochę różnić (np. temperatura, ciśnienie powietrza) - w EU chyba wg ECE and w UA wg SAE... I nie zapominajmy o naszych "ukochany" normach emisji spalin.  :curve:
 
Podziękował: matikele

Offline matikele

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan Allspace
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: OP
Odp: Tiguan z USA vs EU
« Odpowiedź #10 dnia: 02 - Stycznia - 2025 - 13:53:34 »
aaaa jeszcze jedna duza roznica, Tigaun z USA ma 8 stopniaowa skrzynie TipTronic firmy AISIN a w EU są do tych montowane 7 stopniowe DSG.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Tiguan z USA vs EU
« Odpowiedź #11 dnia: 02 - Stycznia - 2025 - 14:04:16 »
Twój jest 8HP? Tiguany z USA również mają DSG-7, wiem że Audi mają 8HP
 

Offline matikele

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan Allspace
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: OP
Odp: Tiguan z USA vs EU
« Odpowiedź #12 dnia: 02 - Stycznia - 2025 - 14:06:40 »
tak moj jest 8 stopniowy TipTronic
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Tiguan z USA vs EU
« Odpowiedź #13 dnia: 02 - Stycznia - 2025 - 14:11:54 »
AQ450, jednak DSG-7 są również
 

Offline gtremik

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan Allspace
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: AT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: TK
Odp: Tiguan z USA vs EU
« Odpowiedź #14 dnia: 03 - Stycznia - 2025 - 00:19:43 »
W SEL Premium miałem do wymiany zderzak tył, lampę przednia oraz tylną. Po part number łatwo nie było z zakupem każdego z tych elementów. W tej samej cenie mogłem kupić komplet lamp przód ale się bałem że komputer będzie darł mordę i szukałem oryginału. Zderzak zamówiony w ASO i przy odbiorze okazał się inny niż oryginał więc trzeba było szukać używki. Było ciężko ale jak to się mówi cierpliwy to i jajko zniesie :)
 

Offline lukasl15

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Tiguan II FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 ???
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
  • Rej: WO
Odp: Tiguan z USA vs EU
« Odpowiedź #15 dnia: 07 - Stycznia - 2025 - 19:20:16 »
Witam, kupiłem Tiguana II z 2024 r. 2.0 TSI. Potrzebuje drzwi przód i tył z lewej strony. Czy z wersji EU będą pasować ?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Tiguan z USA vs EU
« Odpowiedź #16 dnia: 08 - Stycznia - 2025 - 00:03:59 »
Pasują
 

Offline lukasl15

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Tiguan II FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 ???
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
  • Rej: WO
Odp: Tiguan z USA vs EU
« Odpowiedź #17 dnia: 11 - Stycznia - 2025 - 11:44:54 »
Dzięki, dla pewności nie różnicy w drzwiach oznaczonych numerami 5NA i 5NN ? Wiem że w moim Tiguanie początkowy nr drzwi to 5NN.
 

Offline Czapla

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 22
  • VW: Tiguan Allspace
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: AT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: SCI
Odp: Tiguan z USA vs EU
« Odpowiedź #18 dnia: 06 - Lutego - 2025 - 19:11:43 »
Prośba o opinię.
Kończy się powoli remont mojego sprowadzonego z USA Tiguan SEL.
Niestety, radosne oczekiwanie na naprawione auto popsuł mi dzisiaj mechanik, twierdząc, że... wprawdzie nie zwraca się na to uwagi, ale w samochodach produkowanych na rynek amerykański skrzynię biegów są tak budowane, aby wytrzymywały eksploatację przy szybkości nie przekraczającej 60 mil na godzinę i kiedy zaczyna się z takimi jeździć z "szybkościami europejskimi", skrzynie bardzo szybko nadają się na złom. Ot!
Czy zetknęliście się już z taką opinią?
Czy to tylko "miejska legenda", czy też jednak jest coś na rzeczy?
Jakie macie doświadczenia że skrzyniami Tiguanów z USA?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Tiguan z USA vs EU
« Odpowiedź #19 dnia: 07 - Lutego - 2025 - 17:31:14 »
8 biegowy automat to porządna skrzynia, trwalsza a wg mnie i lepsza od DSG7 a mechanik opowiada jakieś niestworzone i niepotwierdzone historie. Może nie jest tak trwała jak 8HP od ZF stosowanych w Audi czy BMW ale bez przesady
 
Podziękował: Czapla

Offline Pablosx

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 42
  • Pomógł: 6
  • VW: Scirocco III
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CAVD
  • Moc: 160 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KCH
Odp: Tiguan z USA vs EU
« Odpowiedź #20 dnia: 07 - Lutego - 2025 - 21:22:03 »
eksploatację przy szybkości nie przekraczającej 60 tys. mil na godzinę

Takiej szybkości nie wytrzyma żadna skrzynia :-)
Scirocco II / Corrado / Passat / Golf III, IV, V / Tiguan / Scirocco III
 

Offline Czapla

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 22
  • VW: Tiguan Allspace
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: AT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: SCI
Odp: Tiguan z USA vs EU
« Odpowiedź #21 dnia: 08 - Lutego - 2025 - 16:32:56 »
Takiej szybkości nie wytrzyma żadna skrzynia :-)

🤣


Dodano:  08 - Lutego - 2025  -  16:40:17
kiedy zaczyna się z takimi jeździć z "szybkościami europejskimi", skrzynie bardzo szybko nadają się na złom

Swoją drogą, czytałem gdzieś, że skrzynie produkowane na rynek USA nie są wyposażane w systemy chłodzenia i przy dłużej trwającej szybkiej jeździe olej się przepala, niszcząc także same skrzynie. Ciekaw jestem, czy skrzynia w moim Tiguanie ma chłodnicę oleju...
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Tiguan z USA vs EU
« Odpowiedź #22 dnia: 08 - Lutego - 2025 - 17:03:32 »
To dotyczyło starych prehistorycznych skrzyń 3 i 4 biegowych
 
Podziękował: Czapla

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 697
  • Pomógł: 236
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: Tiguan z USA vs EU
« Odpowiedź #23 dnia: 08 - Lutego - 2025 - 19:26:33 »
Można się zastanawiać jakby ktoś miał jeździć po torze, ale przy prędkości 120 lub 140 jazda zazwyczaj nie jest zbyt dynamiczna. 
W nowoczesnych skrzyniach (już od wielu lat), blokuje się sprzęgło hydrokinetyczne i skrzynia tak naprawdę ma niewiele do roboty przy jeździe z dowolną, mniej więcej stałą prędkością. Dziwię się, że mechanik takie głupoty gada. 
Np. szybkie ruszanie jest dużo gorsze. Grzeje się najbardziej od dynamicznej jazdy, ale nie jest to jakieś potworne, skoro wytrzymują upały amerykańskie, australijskie itp. itd. a to nie tak, że tylko tu kierowcy miewają ciężkie nogi.  ;)
Chłodzenie jest zazwyczaj dostosowane do mocy.
Nawet te stare 3 lub 4 biegowe bez problemu wytrzymywały 120 km/h przez wiele godzin w upale. Piszę z doświadczenia.
Nie lubią jak się przy tej prędkości wrzuci "R".  :D  Byłem kiedyś pasażerem, jak kierowca przy takiej prędkości chciał wrzucić "N", a skrzynia już była na "N". (Skrzynia przejechała jeszcze parę tys. km po czym została naprawiona na gwarancji. Dla porównania DSG by chyba zachowało się jakby ktoś granat pod maskę wrzucił. )
 
Podziękował: doggie, Czapla

Offline Czapla

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 22
  • VW: Tiguan Allspace
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: AT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: SCI
Odp: Tiguan z USA vs EU
« Odpowiedź #24 dnia: 08 - Lutego - 2025 - 20:55:32 »
Dziękuję za uspakajające informacje i opinie, a pozostając przy temacie jeszcze prośba o radę: mój "amerykański" Tiguan SEL jest z 2019 r., ma silnik 2.0 TSI (137 kW) i przejechał dotąd 69 tys. mil.
Niestety, nie mam pewności czy lub jak była dotąd serwisowana jego skrzynia biegów (w Carfaxie są tylko enigmatyczne informacje o w miarę regularnych serwisach olejowych auta, ale jaki był ich zakres - nie wiem). Zastanawiam się więc, jak w tych okolicznościach powinienem zadbać o skrzynię
Jakiś serwis, wymiana oleju? Z jaką częstotliwością?
 

Tagi wątku: