Autor Wątek: 1.0 TSI 115 KM - zapchany filtr paliwa  (Przeczytany 1606 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tomasz6711

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.0 TSI
  • Moc: 115 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: FZA
1.0 TSI 115 KM - zapchany filtr paliwa
« dnia: 08 - Grudnia - 2022 - 20:45:10 »
Kłaniam się szanownym forumowiczom i proszę o pomoc.
Z nowo kupionym Golfem VII FL 1.0 TSI wyskoczyłem do lokalnego tunera, w celu podniesienia momentu, jak i mocy.
Po pracy nad sterownikiem hamownia pokazała 136 km z akceptowalnym przebiegiem wzrostu mocy, natomiast moment został podniesiony do 216 Nm, niestety z kiepską krzywą wzrostu.
Tuner stwierdził, że przyczyną problemów jest zapchany filtr paliwa.
Samochód ma przejechane 35 tys.km - nie mam pojęcia w jakich warunkach i na jakim paliwie.
Czy ktoś z Państwa spotkał się z zapchaniem filtra po takim przebiegu, a jeżeli tak, to czy filtr jest integralnym elementem pompy, czy też po wyjęciu pompy z baku można oczyścić bądź wymienić filtr ?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5529
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.0 TSI 115 KM - zapchany filtr paliwa
« Odpowiedź #1 dnia: 09 - Grudnia - 2022 - 12:35:03 »
Tuner stwierdził, że przyczyną problemów jest zapchany filtr paliwa.
Samochód ma przejechane 35 tys.km
Poważnie? Szczerze w to wątpię, prędzej stawiałbym na słabą wydajność pompy paliwa w tym silniku albo wtryskiwczy

czy filtr jest integralnym elementem pompy, czy też po wyjęciu pompy z baku można oczyścić bądź wymienić filtr ?
ETKA wskazuje, że filtr jest zintegrowany z pompą paliwa w zbiorniku i producent raczej nie przewidział jej demontażu do wymiany czy czyszczenia. Swoją drogą nie uważasz, że 136hp/216 Nm dla tego silnika nie dosyć?
 

Offline tomasz6711

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.0 TSI
  • Moc: 115 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: FZA
Odp: 1.0 TSI 115 KM - zapchany filtr paliwa
« Odpowiedź #2 dnia: 09 - Grudnia - 2022 - 16:49:48 »
Wg wielu użytkowników bezpiecznym momentem obrotowym dla tego silnika jest 230Nm. Po tuningu wzrost momentu powinien następować od dołu, przy niższej prędkości obrotowej niż w oryginale. Natomiast w moim silniki, po tuningu, wzrost ten występuje dopiero przy wyższych obrotach. Wymieniłem olej, filtr powietrza i zastanawiam się czy sugestie tunera dotyczące filtra paliwa - zbyt małej dawki paliwa dostarczonego przez pompę są uzasadnione. Właśnie sprawdziłem w aso i sam koszt pompy to blisko 1300zł - trochę dużo na usunięcie wątpliwości tunera. Czy są jakieś inne możliwości sprawdzenia czy wydajność pompy jest prawidłowa  ?
 

Tagi wątku: