Autor Wątek: Przyciski dotykowe kontra fizyczne - nowoczesne trendy w motoryzacji  (Przeczytany 717 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5525
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Przyciski dotykowe kontra fizyczne - nowoczesne trendy w motoryzacji
« dnia: 31 - Października - 2022 - 08:36:03 »
W końcu inżynierowie VW otrzeźwieli! Volkswagen wraca do fizycznych przycisków!

https://antyweb.pl/volkswagen-wraca-do-fizycznych-przyciskow

@preto® nie mogę zrobić ankiety a ciekaw jestem, ilu pośród nas jest zwolenników "tabletyzowania" samochodów.
Pytanie: czy jesteś zwolennikiem przycisków:
1 - dotykowych
2 - fizycznych
 
Podziękował: braciarz, shvmp00

Offline shvmp00

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 405
  • Pomógł: 147
  • VW: Tiguan Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DGVA
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: EL
Odp: Przyciski dotykowe kontra fizyczne - nowoczesne trendy w motoryzacji
« Odpowiedź #1 dnia: 31 - Października - 2022 - 12:19:43 »
I bardzo dobrze, guziki fizyczne są najlepsze. Poza tym według mnie guziki są dużo bezpieczniejsze od dwóch tabletów trzaśniętych bez ładu i składu na desce rozdzielczej. Każdy guzik ma przypisaną opcję, nie trzeba machać ręką i co chwilę zerkać na ekran.
 
Podziękował: braciarz, doggie, Marcino

Offline bialekmleko

  • clubmen
  • Wiadomości: 331
  • Pomógł: 78
  • VW: Golf VI
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CAYC
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: N
Odp: Przyciski dotykowe kontra fizyczne - nowoczesne trendy w motoryzacji
« Odpowiedź #2 dnia: 31 - Października - 2022 - 17:34:19 »
Myślę, że fizyczny przycisk jest praktyczniejszy w aucie niż taki na ekranie dotykowym. Porównując z ekranem przykładowo gps-a to wolę w aucie tradycyjne przyciski, przynajmniej wiem że coś włączyłem lub wyłączyłem nie odrywając wzroku od drogi.
Golf 1.6 TDI  (sweterek) / Tiguan 2.0 TDI / Renault ZOE - elektryk (reniferek)
 
Podziękował: braciarz, doggie

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6286
  • Pomógł: 1585
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: Przyciski dotykowe kontra fizyczne - nowoczesne trendy w motoryzacji
« Odpowiedź #3 dnia: 02 - Listopada - 2022 - 11:37:49 »
guziki fizyczne są najlepsze.
Dodałbym: są praktyczniejsze na co dzień dla każdego  ;)

Poza tym według mnie guziki są dużo bezpieczniejsze od dwóch tabletów trzaśniętych bez ładu i składu na desce rozdzielczej. Każdy guzik ma przypisaną opcję, nie trzeba machać ręką i co chwilę zerkać na ekran.
Też tak uważam - są zdecydowanie bezpieczniejsze w obsłudze w czasie jazdy  :thumbup:

Jestem nieco starszej daty, dorastałem i wychowywałem się na Komarach, Ogarach, Simsonach, WSKach, MZtkach, Syrenach, "maluchach", Żukach i Nysach...i chyba dlatego też bardziej konserwatywny w temacie, nie każdemu potrzebnej i mocno "na siłę" lansowanej nowoczesności w motoryzacji.

Dużo bardziej cieszy mnie i satysfakcjonuje, auto ze starszymi rozwiązaniami, od tych wszystkich "bajerów" w nowych modelach.
 
Podziękował: braciarz, shvmp00

Offline shvmp00

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 405
  • Pomógł: 147
  • VW: Tiguan Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DGVA
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: EL
Odp: Przyciski dotykowe kontra fizyczne - nowoczesne trendy w motoryzacji
« Odpowiedź #4 dnia: 02 - Listopada - 2022 - 12:20:35 »
Jestem nieco starszej daty, dorastałem i wychowywałem się na Komarach, Ogarach, Simsonach, WSKach, MZtkach, Syrenach, "maluchach", Żukach i Nysach...i chyba dlatego też bardziej konserwatywny w temacie, nie każdemu potrzebnej i mocno "na siłę" lansowanej nowoczesności w motoryzacji.

A rozmawiałem ostatnio ze swoimi znajomymi (średnia 25) i to wcale nie kwestia konserwatywności tylko zwyczajnie praktyczności. Jeden z moich znajomych stwierdził nawet, że Dacia w niedługim czasie może stać się liderem na rynku motoryzacji, bo robią samochody do jeżdżenia a nie do wszystkiego z wyłączeniem tego do czego zostały stworzone. Trudno jest tu dać kontrargument, zwłaszcza patrząc na niecne plany BMW odnośnie subskrypcji grzanych stołków :evil:

Jakiś czas temu nawet widziałem test porównawczy, nie wiem nawet czy @doggie nie wrzucał go w Luźnych gatkach - obsługa podstawowych czynności przez interfejs dotykowy zajęła dużo więcej czasu niż przez fizyczne guziki i nie jest tu najgorsza nawet kwestia szukania tylko zwyczajnego oderwania oczu od drogi, gdzie każda sekunda może decydować o tym czy skończymy w domu czy na drzewie.
 
Podziękował: braciarz

Online Apotar

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 179
  • Pomógł: 45
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 130 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WW
Odp: Przyciski dotykowe kontra fizyczne - nowoczesne trendy w motoryzacji
« Odpowiedź #5 dnia: 02 - Listopada - 2022 - 20:15:50 »
Dacia w niedługim czasie może stać się liderem na rynku motoryzacji
Też ostatnio zacząłem się zastanawiać, czy Dacia nie będzie moim następnym samochodem.
 

Online braciarz

  • clubmen
  • Wiadomości: 219
  • Pomógł: 59
  • VW: Sharan I 1FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: AUY
  • Moc: 115 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: FWD
  • Rej: SM
Odp: Przyciski dotykowe kontra fizyczne - nowoczesne trendy w motoryzacji
« Odpowiedź #6 dnia: 04 - Listopada - 2022 - 08:18:19 »
Jestem nieco starszej daty, dorastałem i wychowywałem się na Komarach, Ogarach, Simsonach, WSKach, MZtkach, Syrenach, "maluchach", Żukach i Nysach...i chyba dlatego też bardziej konserwatywny w temacie, nie każdemu potrzebnej i mocno "na siłę" lansowanej nowoczesności w motoryzacji.
Mam ciut więcej "wiosen" ale doświadczenia i myślenie, związane z motoryzacji bardzo podobne.

Nie wyobrażam sobie obsługi auta, poprzez "laptopa" w czasie jazdy. To dość karkołomny pomysł, mogący doprowadzić do niebezpiecznych sytuacji.
 
Podziękował: doggie

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1308
  • Pomógł: 122
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: Przyciski dotykowe kontra fizyczne - nowoczesne trendy w motoryzacji
« Odpowiedź #7 dnia: 04 - Listopada - 2022 - 10:08:59 »
Nie ma to jak guzik i pokrętło od temperatury a nie szukanie, macanie i przesuwanie palcami...
Ale w radiu czy tam nawigacji mi to specjalnie nie przeszkadza. Natomiast na kierownicy i wentylacja powinnym być perzyciski. A nie zebym w tablecie szukał wentylacji i tym sterował kiedy wyświetlam radio....
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. skradziony
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 
Podziękował: doggie

Tagi wątku: