Autor Wątek: 2.0 TDI - silnik nie chce zapalić po wymianie filtra paliwa  (Przeczytany 5147 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kj01

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 31
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBDC
  • Moc: 110 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: BGR
2.0 TDI - silnik nie chce zapalić po wymianie filtra paliwa
« dnia: 21 - Października - 2022 - 07:31:09 »
Witam.
Wymieniłem dzisiaj olej i wszystkie filtry w Passat B6 2.0 TDI CR 110 KM [CBDC], 2009r.,  przebieg 290 tyś. km.
Auto odpaliło bez problemów.
Wyjechałem z garażu , auto zgasiłem i sprzątałem graty.
Po 15 min auto odpaliłem zrobiłem kółko wkoło garażu i przed garażem pasek zgasł ot tak bez żadnego szarpania.
Po prostu i nie dał się już uruchomić.
W filtrze pełno paliwa, pompa na listwę tez podaje, żadnych błędów VCDS nie pokazuje.
Pompka w zbiorniku na krótko sprawdzona i działa.
Sprawdziłem bezpieczniki, wszystkie całe.

Może ktoś doradzi co jeszcze może być nie tak bo mi brak pomysłów.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: [B6] 2 0 TDI [CBDC] - silnik nie chce zapalić
« Odpowiedź #1 dnia: 21 - Października - 2022 - 19:56:27 »
Sprawdziłem bezpieczniki, wszystkie całe.
Te blaszkowe w skrzynce na aku też są ok? Na plaka się odzywa? 
 

Offline ant327

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 159
  • Pomógł: 37
  • VW: Caddy III
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BLS
  • Moc: 105 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: GDA
Odp: [B6] 2 0 TDI [CBDC] - silnik nie chce zapalić
« Odpowiedź #2 dnia: 22 - Października - 2022 - 10:29:45 »
@kj01 jeśli wymieniłeś filtr paliwa, to coś mogło pójść nie tak i układ paliwowy się zapowietrzył. Krótka przejażdżka i nagłe zgaśnięcie silnika, wskazywała by na brak paliwa.
 

Offline kj01

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 31
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBDC
  • Moc: 110 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: BGR
Odp: [B6] 2 0 TDI [CBDC] - silnik nie chce zapalić
« Odpowiedź #3 dnia: 22 - Października - 2022 - 12:20:56 »
Paliwo dochodzi do wtrysków. Nawet na plaku nie chce zaskoczyć. Możliwe że wtryski się zapowietrzyły?
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: [B6] 2 0 TDI [CBDC] - silnik nie chce zapalić
« Odpowiedź #4 dnia: 22 - Października - 2022 - 12:31:27 »
Czy po wymianie wkładu filtra paliwa, dolałeś paliwa do puszki ?
 
Podziękował: ant327

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: [B6] 2 0 TDI [CBDC] - silnik nie chce zapalić
« Odpowiedź #5 dnia: 22 - Października - 2022 - 12:43:19 »
Nawet na plaku nie chce zaskoczyć. Możliwe że wtryski się zapowietrzyły?
No ale na plaku powinien chcieć żyć, rozrząd nie przeskoczył albo co gorsza zerwał się?
 

Offline kj01

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 31
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBDC
  • Moc: 110 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: BGR
Odp: [B6] 2.0 TDI - silnik nie chce zapalić po wymianie filtra paliwa
« Odpowiedź #6 dnia: 22 - Października - 2022 - 13:27:21 »
Na plaku delikatnie poszarpuje ale plak się kończy i cisza. Rozrządu nie sprawdzałem, pasek jest. Sam już nie wiem co robić bo jedni każą wtryski wyciągać inny że może sterownik padł.
Paliwa po wymianie filtra było pełno. Co prawda nie robiłem procedury odpowietrzania ale  stacyjka było parę razy włącz wyłącz
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: [B6] 2.0 TDI - silnik nie chce zapalić po wymianie filtra paliwa
« Odpowiedź #7 dnia: 22 - Października - 2022 - 13:36:18 »
jedni każą wtryski wyciągać inny że może sterownik padł.
A jeszcze inni nawet jak chcieli by pomóc, to nie uzyskują odpowiedzi na proste pytania.
 
Podziękował: ant327

Offline kj01

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 31
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBDC
  • Moc: 110 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: BGR
Odp: [B6] 2.0 TDI - silnik nie chce zapalić po wymianie filtra paliwa
« Odpowiedź #8 dnia: 22 - Października - 2022 - 14:28:48 »
Wcześniej chyba była za mała dziura. Zdjąłem rurę od dolotu i na plaku silnik zaczyna pracować ale jak plak się kończy to gasnie. Nie może przełamać 
Ale teraz przynajmniej zaczęły sie pokazywać jakieś błędy

000135 - Fuel Rail/System Pressure
               P0087 - 000 - Too Low - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 287217 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2063.14.31
                    Time: 19:22:28

             Freeze Frame:
                    RPM: 966 /min
                    Inj. Quantity: 7.1 mg/str
                    (no units): 4.0
                    Pressure: 264.0 bar
                    Pressure: 8.0 bar
                    Temperature: 10.8°C
                    Tank Cont.: 68.0 l

000135 - Fuel Rail/System Pressure
               P0087 - 000 - Too Low - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 287217 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2063.14.31
                    Time: 19:22:28

             Freeze Frame:
                    RPM: 805 /min
                    Inj. Quantity: 18.4 mg/str
                    (no units): 4.0
                    Pressure: 232.0 bar
                    Pressure: 8.0 bar
                    Temperature: 10.8°C
                    Tank Cont.: 68.0 l
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: [B6] 2.0 TDI - silnik nie chce zapalić po wymianie filtra paliwa
« Odpowiedź #9 dnia: 22 - Października - 2022 - 19:09:26 »
Z tego co podrzuciłeś wygląda na to że rozrusznik kręci ok. a jest niskie ciśnienie paliwa na listwie.
Podczas wymiany filtra (zakładam że zostało wszystko skręcone i szczelność jest ok) mogło na dnie puszki zostać trochę syfu który po założeniu nowego wkładu poszedł dalej w układ paliwowy.
Objaw będzie podobny odpali chwilę pochodzi i zdechnie podobnie jak przy słabym styku na instalacji elektrycznej do puki się nie zagrzeje( słabe połączenie) to będzie chodził.
Zanim zaczniesz wszystko rozbierać szukając przyczyny usterki warto "zaprzęgnąć" kogoś do pomocy by kręcił rozrusznikiem a samemu dawkować plaka tak by utrzymać pracę silnika przynajmniej z minutę. Jeśli po takim zabiegu nie będzie nadal chciał chodzić zerknąć ponownie na ciśnienie listwy (co mówi komp). Po pracy na plaku nawet przy zapowietrzonym układzie powinien zaskoczyć na ON. Jeśli ciśnienie na listwie po takiej minutowej pracy będzie ok szukałbym problemu w" kabelkach".
 

Offline kj01

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 31
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBDC
  • Moc: 110 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: BGR
Odp: [B6] 2.0 TDI - silnik nie chce zapalić po wymianie filtra paliwa
« Odpowiedź #10 dnia: 22 - Października - 2022 - 22:25:36 »
Nawet na plaku nie chce pracować dłużej niż 20 sekund.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: [B6] 2.0 TDI - silnik nie chce zapalić po wymianie filtra paliwa
« Odpowiedź #11 dnia: 23 - Października - 2022 - 06:43:53 »
Jeśli powyższa wypowiedź jest prawdziwa to nie wróży nic dobrego.
Zakładam jednak że problem polega na odpowiednim dawkowaniu "plaka" i to jest powodem tak krótkiej pracy na tym" specyfiku".
Samo dawkowanie (psikanie)plakiem powinno być jak najbliżej wlotu do głowicy( w miarę możliwości) w niewielkich ilościach. Jednosekundowe psiknięcie podobnej długości przerwa i ponowne psiknięcie (nieduże dawki z przerwami).Czas podawania uzależniony od czasu jaki chcemy by silnik pracował na plaku. Przy pomocy drugiej osoby która "kręci" rozrusznikiem dwu/trzy krotna próba pozwala dokładnie wyczuć dawkę jak i przerwę podawanego plaka która zależy od długości dolotu.
Sugeruję ponowić próbę odpalenia na plaka a jeśli faktycznie pomimo powyższej próby silnik nie podejmie około minutowej pracy dać znać .   
 

Offline kj01

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 31
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBDC
  • Moc: 110 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: BGR
Odp: [B6] 2.0 TDI - silnik nie chce zapalić po wymianie filtra paliwa
« Odpowiedź #12 dnia: 23 - Października - 2022 - 10:34:56 »
Dziś od rana walka. Do pomocy sąsiad.
Ja tego wcześniej nie zauważyłem a on zajrzał do filtra paliwa raz jeszcze a tam opiłki na filtrze.
Wiec chyba walka zakończona sromotna przegrana.
Bo jak rozumiem pompa, wtryski, listwa do wymiany plus czyszczenie całego układu.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: [B6] 2.0 TDI - silnik nie chce zapalić po wymianie filtra paliwa
« Odpowiedź #13 dnia: 23 - Października - 2022 - 18:56:07 »
a on zajrzał do filtra paliwa raz jeszcze a tam opiłki na filtrze. Wiec chyba walka zakończona sromotna przegrana.
Nie koniecznie. Zależy ile ich jest i jakiej wielkości.Po to jest filtr by wyłapał zdecydowaną większość ( teoretycznie całość).Pytanie czy przy wymianie filtra część nie dostała się do listwy.
Wyczyścić ,wydmuchać wsadzić nowy wkład zalać ON i próbować uruchomić. Jeśli jest "załatwiony" opiłkami to bardziej już go nie można uszkodzić a jest szansa że będzie nadal żył jak uda się uruchomić.
Na plaku powinien chodzić bez problemu nawet przy zmarłej pompie czy wtryskach.
 

Offline kj01

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 31
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBDC
  • Moc: 110 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: BGR
Odp: [B6] 2.0 TDI - silnik nie chce zapalić po wymianie filtra paliwa
« Odpowiedź #14 dnia: 23 - Października - 2022 - 19:39:57 »
Przypominało to drobinki mieniącego się srebrnego kurzu. Nie były zbyt duże. Wykręcałem tez zawór ciśnienia na pompie i był czysty. Na sitku nie było nic. Jutro wymontuje obie pompki, listwę, wstawie nowy filtr.

Dodano:  26 - Października - 2022  -  20:02:32
Witam, po myciu auto odpaliło w końcu. Ale zaczęła bardzo głośno pracować pompa paliwa 1K0906089A ta nad filtrem paliwa. Dodatkowo auto daje się wkręcić tylko do 2500 obrotów jak w trybie awaryjnym. Na vcds zero błędów w sekcji silnika. Jutro zrobię jazdę wokoło garaży to zgina jeszcze kontrolki abs/esp i wspomagania kierownicy. Jutro zamówię pompę. A ten tryb awaryjny od czego by był?


Dodano: 14 - Listopad - 2022 - 21:13:58
Auto pochodziło aż jeden dzien. W czasie jazdy po prostu zgasło a na liczniku zaczęła migać kontrolka od świec. I nie mogę już go zapalić. Spróbuje jeszcze podmienić listwę.

Listwa podmieniona brak poprawy. Oddałem wtryski do sprawdzenia. Majster stwierdził ze są w bdb stanie. Po zamontowaniu poprawy brak. Ciśnienie na pompie przy rozruchu dochodzi do 425 bar. A mimo to wyświetla ze za niskie ciśnienie na listwie.


Dodano: 01 - Grudzień - 2022 - 21:12:40
Pomierzyłem jakie ciśnienie daje pompa ze zbiornika przed filtrem przy rozruchu ( ok 0.6 bara ) z kolei pompa przy rozrządzie do pompy wtryskowej ok 6 barów.
Zrobiłem tez pomiar z bloków 18,19,20,21
Sprawdziłem tez jakie jest uchylenie zaworu regulacji ciśnienia na listwie. ( grupa 20 - pomiar w %) i właśnie nie wiem czy tu nie tkwi problem.

https://megawrzuta.pl/download/b2bb96768bbb1678264aec2033e4935c.html
https://megawrzuta.pl/download/f43e7ddc00fd401a1a46aaa693416dc1.html
 

Tagi wątku: