Co do amortyzatorów to owszem najłatwiej wymienić na takie jakie były i po po sprawie. Tylko po co wogóle zakładać pytania i wątki. W takim razie powinien być założony watek jedna odpowiedz: "załóż ori" i zamknąć wątek. Ja wole np pokombinować z amorkami np od transportera T5 a może od czegoś innego tak by było to coś nieco mocniejsze.
Dość ciekawe i kreatywne podejście do tematu - teoretycznie rzecz biorąc to w sharanie tylne amortyzatory mogą być od czegokolwiek bo nie pełnią żadnej innej funkcji - zamontowanie czegoś mocniejszego nie powinno dla wprawnego mechanika być wielkim wyzwaniem.
Z drugiej strony to amortyzatorów nie wymienia się codziennie a tylne to nawet nie trzeba się znać żeby zmienić w 15 minut jedna stronę to ja osobiście (wiem - leniwy jestem
) wolałbym kupić jakieś tanie typu topran, kraft, daco i ewentualnie wymienić raz na 1,5 roku niż bawić się w przeróbki (zwłaszcza że ja akurat nie mam czasu, sprzętu ani części na eksperymenty) czegoś innego co nawet jeśli będzie dobrze pełnić swoją funkcję to i tak będzie to nielegalna ingerencja w zawieszenie.
Decyzja należy do właściciela samochodu a wszelkie ewentualne przeróbki robimy tylko na własne ryzyko. Pamiętajcie że nawet pomimo fachowo wykonanej przeróbki nie będzie posiadała ona żadnych atestów o homologacji nie wspominając.