Autor Wątek: ZAWIESZENIE - "strzelająca" sprężyna przy skręcie  (Przeczytany 922 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline golf7gti

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 12
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 220 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: OP
ZAWIESZENIE - "strzelająca" sprężyna przy skręcie
« dnia: 05 - Sierpnia - 2022 - 23:42:34 »
VW Golf 7 GTI 2.0 TSI z 2015 r 220 km, fabryczne zawieszenie: "nie bylo nic robione"
Witam,
Od miesiąca zmagam się ze strzelająca sprężyną w prawym amortyzatorze, dźwięk wydobywa się najczęściej podczas postoju gdy kręcę kierownicą w prawą stronę, jak i przy nie wielkiej prędkości pokonując nierówności na drogach "przeważnie podczas skrętu".

film:


Na stacji diagnostycznej Pan diagnosta doszedł do wniosku że wyrobiło się łożysko na mcphersonie i dlatego tak ociera, po wymianie poduszek wraz z łożyskami po obu stronach nadal słychać przesuwająca się sprężynę ...
Dodam jeszcze że podczas jazdy na wprost kierownica jest skrzywiona lekko w lewo "nie zawsze", w przegubach tez nic nie stwierdzono + żadna ze sprężyn nie jest pęknięta.
 

Offline Pawel123

  • new
  • Wiadomości: 0
  • Pomógł: 16
  • VW: Touran II
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Moc: 151 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZGL
Odp: ZAWIESZENIE - "strzelająca" sprężyna przy skręcie
« Odpowiedź #1 dnia: 06 - Sierpnia - 2022 - 12:10:41 »
Szkoda ze nagrałeś filmik z 99% szumow silnika. Ale po mojemu źle złożona poduszka z lozyskiem skoro wszystko jest sprawne.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6287
  • Pomógł: 1585
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ZAWIESZENIE - "strzelająca" sprężyna przy skręcie
« Odpowiedź #2 dnia: 06 - Sierpnia - 2022 - 20:46:29 »
podczas jazdy na wprost kierownica jest skrzywiona lekko w lewo "nie zawsze"
Jeśli nie zawsze, to na 99% jest gdzieś przy kołach jakiś luz. Nie ma takiej możliwości aby kierownica sama zmieniała położenia i była raz tak a raz tak.

Strzelanie sprężyn przy skręcie, pomimo wymiany łożysk z poduszkami, sugeruje jakieś luzy, których tutaj my nie wykryjemy.
To może być źle złożone łożysko, pęknięta sprężyna lub cokolwiek innego związanego z układem kierowniczym.
Podjedź na inną SKP lub do jakiegoś polecanego mechanika w okolicy i znajdą przyczynę.
Problem do rozwiązania tylko na żywo przy aucie  ;)
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2830
  • Pomógł: 845
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: ZAWIESZENIE - "strzelająca" sprężyna przy skręcie
« Odpowiedź #3 dnia: 06 - Sierpnia - 2022 - 21:34:17 »
Po zmianie amortyzatorów, sprężyn,  poduszek ,łożysk w t5 też wystąpił z jednej strony taki objaw strzelnia. Nowe łożysko okazało się padliną.  Po zamontowaniu następnego wszystko wróciło do normy.
Zmiana ustawienia kierownicy po wymianie może się zdarzyć,  ale zostanie w tej pozycji do póki nie zrobisz zbierznosci.  Jeśli jest w różnych pozycjach to trzeba by może sprawdzić krzyżak,   zawieszenie itp.  Ale przy większych luzach powinno być to odczuwalne przy jeździe.

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline golf7gti

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 12
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 220 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: OP
Odp: ZAWIESZENIE - "strzelająca" sprężyna przy skręcie
« Odpowiedź #4 dnia: 06 - Sierpnia - 2022 - 22:18:44 »
przed wymianą rownież mialem problemy z kierownica, tylko podczas jazdy jest skrzywiona w lewą stronę, robiłem zbieżność również przed wymianą i tez lipa..
 

Tagi wątku: