Autor Wątek: SERWIS OLEJOWY - oleje, filtry, normy  (Przeczytany 12098 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: SERWIS OLEJOWY - oleje, filtry, normy
« Odpowiedź #25 dnia: 09 - Maja - 2023 - 10:40:42 »
Nie spotkałem się nigdy w ASO z metodą wysysania oleju,
Nie neguję tego co widziałeś ale jednak bardzo często wysysają olej zwłaszcza w autach na gwarancji. Mi kilka lat temu też u Plichty chcieli wysysać ale na moją prośbę zrobili to po mojemu.
 

Offline Zamen133

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • Pomógł: 1
  • VW: Golf VIII
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
Odp: SERWIS OLEJOWY - oleje, filtry, normy
« Odpowiedź #26 dnia: 10 - Maja - 2023 - 12:51:34 »
Mój kolega który pracuje w ASO Audi potwierdził mi, że często wysysają olej. W niektórych silnikach jest to wręcz wymagane przez konstrukcję miski.
Zadałem pytanie bo chce sam wymienić olej nie tracąc gwarancji. Jeśli podczas przeglądu w ASO stwierdzą, że odkręcany był korek to może być nieprzyjemnie
 
Podziękował: doggie

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6493
  • Pomógł: 1728
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: SERWIS OLEJOWY - oleje, filtry, normy
« Odpowiedź #27 dnia: 10 - Maja - 2023 - 13:13:25 »
Mój kolega który pracuje w ASO Audi potwierdził mi, że często wysysają olej. W niektórych silnikach jest to wręcz wymagane przez konstrukcję miski.
Potwierdzam, też słyszałem, że tak robią i to często jest standard wymiany w autach na gwarancji.

Mam znajomego w ASO VAG i nie raz o tym rozmawialiśmy  ;)

Jeśli podczas przeglądu w ASO stwierdzą, że odkręcany był korek to może być nieprzyjemnie
To akurat uważam za mocno przesadzone i kompletny defetyzm w tym temacie.

Nikt nie zabroni Ci zmienić oleju samemu w garażu, np. pomiędzy przeglądami a jeszcze jak by ktoś miał sprawdzać, czy korek spustowy był odkręcany raz czy może trzy razy, to to był już niezły cyrk  :D
 

Offline VW_One

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 19
  • Pomógł: 1
  • VW: Golf VII FL
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: SK
Odp: SERWIS OLEJOWY - oleje, filtry, normy
« Odpowiedź #28 dnia: 19 - Lutego - 2024 - 09:31:16 »
Ja w silniku mojego Golfa, wymieniałem olej po 2 tyś. km przebiegu od nowości.
Wydaje mi się że oni nawet na to nie patrzą, dla nich to jest sztuka - zrobić i następny.
Nigdy nie zostawiałem korka, podkładki również z moich byłym wozideł w razie W.
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1341
  • Pomógł: 127
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: SERWIS OLEJOWY - oleje, filtry, normy
« Odpowiedź #29 dnia: 19 - Lutego - 2024 - 15:20:34 »
2x samemu wymieniałem na gwrancji 15tyś i 45 tyś km. Zawsze zostawiałem ich korek a oni pozniej dawali nowy. NIgdy nikt słowem nie powiedział, nawet wkład filtra nie był identyczny.
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. (skradziony)
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline Wisnia_GSP

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Golf VIII
  • Model: Hatchback
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GSP
Odp: SERWIS OLEJOWY - oleje, filtry, normy
« Odpowiedź #30 dnia: 23 - Sierpnia - 2025 - 17:28:00 »
Cześć!
Czy tutaj możecie też podzielić się swoimi wnioskami i doświadczeniami z wymiany oleju "po dotarciu", to działa przy nowych samochodach czy to "stara szkoła"?
Mam 3k najechane od maja i czytałem, że to dobry moment na pierwszą wymianę. Jazda głównie miejska na krótkich odcinkach, czasem autostrada/ekspersówka do 500km. 1.5etsi, 150KM.

Z góry dzięki za wszelkie doświadczenia i anegdoty.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6493
  • Pomógł: 1728
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: SERWIS OLEJOWY - oleje, filtry, normy
« Odpowiedź #31 dnia: 23 - Sierpnia - 2025 - 18:16:07 »
Czy tutaj możecie też podzielić się swoimi wnioskami i doświadczeniami z wymiany oleju "po dotarciu", to działa przy nowych samochodach czy to "stara szkoła"?
Nowe auta, to dopiero jest "shit" a wymiana oleju w systemie Long Life, to najgorsze co można zrobić swojemu nowemu autu.

Masz zrobione 3 tyś. km, to spuść to z silnika jak najszybciej i nalej świeżego oleju.
Jak będziesz spuszczał ten olej, to wlej z 1L do czystego przeźroczystego słoika i porównaj z nowym olejem.
Sam się przekonasz czy było warto a i możesz pokazać to innym  ;)
 

Tagi wątku: