Autor Wątek: ELEKTRYKA - różne problemy  (Przeczytany 40070 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline karlik

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BLS
  • Moc: 105 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SK
ELEKTRYKA - różne problemy
« dnia: 02 - Kwietnia - 2015 - 19:14:22 »
Jak  w temacie.
Nie działa przedni nawiew coś szumi pod radiem lub schowkiem, co z tym zrobić.
 

Offline oniro81

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 1
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI PD
  • Kod: BKP
  • Napęd: FWD
  • Rej: PCT
ELEKTRYKA - różne problemy
« Odpowiedź #1 dnia: 09 - Kwietnia - 2015 - 18:55:27 »
Witam mam problem z lewą tylną szybą elektryczną gdzy chce ją opuścić słychać tylko silniczek a szyba ani rusz co to może być. Dzięki
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: szyba elektryka tył
« Odpowiedź #2 dnia: 09 - Kwietnia - 2015 - 20:28:56 »
Witam obawiam się że bez rozgrzebania całości ciężko postawić diagnozę .Stawiam że zmieliło zębatkę lub co się częściej zdarza uwaliła sie linka .Jakby była zupełnie cisza mogło by być więcej przyczyn.
 

Offline kocurB6

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 1
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BMP
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: CIN
Czujnik wysokości świateł
« Odpowiedź #3 dnia: 01 - Października - 2015 - 19:32:48 »
Witam,
Wczoraj byłem na przeglądzie i po wyjeździe ze stacji diagnostycznej straciłem moc.
Samochód wszedł w tryb awaryjny i nie chce iść wyżej niż 3000 obrotów.
Pojechałem do mechanika żeby sprawdził na komputerze co jest grane, diagnoza - błąd czujnika wysokości świateł.
Po skasowaniu błędu było wszystko dobrze do czasu zgaszenia silnika, problem powraca.

Teraz światła nie ustawiają się, a co najgorsze leżą tak nisko, ze wieczorem nic nie widzę Czujniki na wahaczach są dobrze założone (kiedyś miałem podobny problem ale wystarczyło poprawić czujnik).

Miał już ktoś z was podobny problem?
Z góry dzięki za pomoc.
 

Offline blackbird

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 1
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI PD
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZPL
Zamek tylnej klapy
« Odpowiedź #4 dnia: 19 - Marca - 2016 - 19:27:49 »
Witam wszystkim forumowiczów! Spotkał mnie pewien problem z moim Passatem B6 Variant 2007r.. Od miesiąca borykam się z problemami związanymi z klapą bagażnika. Początkowo bagażnik samoistnie się otwierał, słychać było pracę zamka elektrycznego. Z tym objawem pojechałem do serwisu VW. Pan serwisant obejrzał auto, posłuchał pracy otwierającego się zamka i na 99% stwierdził, że uszkodzony jest zamek. Zostawiłem samochód w warsztacie i po kilku godzinach otrzymałem informacje, że jednak nie jest to zamek tylko mikrostyk, który w serwisie kosztował kilkaset złotych. Stwierdziłem, że sam wymienię sobie mikrostyk. Po odbiorze auta bagażnik był na stałe zamknięty i nie słychać było pracy elektrycznego zamka. Na pytanie, czy coś zrobili, że zamek przestał losowo się otwierać, Pan z serwisu stwierdził, że absolutnie nic nie zostało zmienione. Wziąłem się za próbę naprawy, tzn. zakupiłem blende tylnej klapy z mikrostykiem i dokonałem wymiany. Nie przyniosło to żadnych rezultatów, ponieważ zamek dalej nie reagował, klapa się nie otwierała. Następnie podłączyłem się komputerem do samochodu. Po sprawdzeniu auta oprogramowaniem diagnostycznym występuje następujący błąd: 00950 - Central Locking Motor - tailgate (V53); UNLOCK 007 - Short to Ground.

Jak myślicie, czy w serwisie mogli uszkodzić zamek i nie chcą się do tego przyznać, czy może problem leży w innym miejscu?(np. bezpiecznik)
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Zamek tylnej klapy
« Odpowiedź #5 dnia: 19 - Marca - 2016 - 20:24:22 »
Tego typu usterkę zacząłbym od sprawdzenia przewodów w przelotce klapy (karbowana gumowa rureczka przez którą przechodzą wszystkie kabelki do klapy )Z objawów o których wspominasz dużym prawdopodobieństwem jest spękanie izolacji ,poprzerywane żyły kabli .Następnym podejrzanym na liście jest wspomniany mikro włącznik/stycznik.O ile miałeś wygodniej do zdiagnozowania usterki jak jeszcze się otwierała klapa to teraz pozostaje dostać się do zamka klapy od środka auta i delikatnie rozebrać plastiki by dostać się do zamka .Obawiam się że jeśli kable są poprzełamywane (mają brak przejścia otwarcie awaryjne z pozycji kompa będzie nie możliwe)Może być też na tych kabelkach zwarcie i walka z bezpiecznikami nic nie da .Jest jeszcze jedno wyjście by pojeździć nim trochę (jak nie potrzebujesz koniecznie korzystać z przestrzeni bagażowej może na wybojach tak się ułożą kabelki że otworzy się sam (mało prawdopodobne ale się zdarza jak trafienie w totka )
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: Zamek tylnej klapy
« Odpowiedź #6 dnia: 19 - Marca - 2016 - 21:14:53 »
Skoro wstawiałeś na warsztat i zamek się otwierał a odebrałeś i zamek nie działał to wróć niech naprawią co skopali.
Tak jak kolega napisał sprawdź przewody czy nie są spękane. Czasem trochę wilgoci potrafi zrobić psikusa na przewodach.
Jeszcze jedno po skasowaniu błędów jest jakaś poprawa czy błędy powracają?
 

Offline lewy34ra

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 1
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: BMP
  • Napęd: FWD
  • Rej: GSL
Bixenon- brak samo-poziomowania i doświetlenia zakrętów
« Odpowiedź #7 dnia: 18 - Kwietnia - 2016 - 21:58:31 »
Witam, posiadam passata w wersji Highline ze skretnymi bixenonami oraz doświetleniem zakretow (AFL). Od dłuższego czasu miałem problem z prawym swiatłem drogowym, podczas skretu w prawo gasła żarówka, co po chwili skutkowało rozłączeniem swiateł drogowych, wystarczyło ponownie włączyć długie, aby nadal świeciły. Ostatnio w ogóle przestała działać prawa drogowa, więc wziąłem się za zdemontowania zderzaka oraz reflektorów. Przekładałem żarniki oraz przetwornice, całe moduły, okazało się, że wszystko jest sprawne, lecz w prawym reflektorze urwał się kabel od silniczka sterującego klapką zasłaniającą promien swiatła, długie/krótkie. Po zlutowaniu wszystko jest OK, Swiatła swiecą, ale... Znikneło poziomowanie, lampy stoją w miejscu swiecąc wprost pod auto, do tego nie działa doświetlanie zakrętów, pojawiła się mrugająca kontrolka przepalonej żarówki oraz wyświetla na FISie błąd " AFL inoperative". Po podłączeniu VCDS wyswietla 5 błędów, min. niezakodowany moduł reflektorów, niewypoziomowanie lamp lewej oraz prawej. Błędów nie da się wykasować, pojawiają się ponownie zaraz, a z kodowaniem nie mogę sobie poradzić w żaden sposób. Czy ktoś zetknął się z w/w problemem? Byłem w jednym z miejscowych warsztatów, lecz postanowili wyciągać reflektory, na co poki co nie zezwoliłem, bo warto jeszcze by pomeczyć się z oprogramowaniem. Wątpie, aby po wypięciu lamp oraz zamontowaniu mógł ulec awarii któryś z modułów lub czujników. Z góry dziękuje za odpowiedzi oraz liczę na szybką odpowiedz


Dodano: 29 - Wrzesień - 2016
Witam, problem rozwiązany, okazało się, że pomyliłem przetwornice w reflektorach... W lewej lampie znajdowała się prawa i na odwrót... W lewym reflektorze znajduje się układ logiki, która otrzymuje kodowanie i przekazuje na prawą, zamienienie tych części powodowało gubienie się modułów... A co do VCDS, jakiego byś nie użył, powinien się połączyć... Sprawdź czy masz dobre sterowniki, ustawienie portu i czy łączysz się po linii Can. Jeżeli łączy Ci z silnikiem, a z reflektorami nie, znaczy że problem leży po stronie auta...
 

Offline Konlin

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: DW
Zatrzaśnięte kluczyki i problem z odpaleniem
« Odpowiedź #8 dnia: 28 - Sierpnia - 2016 - 15:05:29 »
Dzień dobry wszystkim po raz pierwszy.

Historia jest prosta, problem poważny.
Wkładając dziś zakupy od strony pasażera miałem w ręce wszystko, włącznie z kluczykiem. Szarpiąc się z torbami, coś mi się w kluczyku nacisnęło, zarejetrowałem to ale olałem. Żeby nie szukać kluczyka między marchewką a jogurtem, włożyłem go do stacyjki i zająłem się zakupami. Skończyłem, zamykam drzwi, idę do na drugą stronę żeby wsiąść do auta i niespodzianka - zamknięte. Wszystkie inne i bagażnik też. Czyli niedobrze.
Szybko zorganizowałem drugi kluczyk, próbuję otworzyć - nie działa. Lampka niby mruga ale drzwi ani drgną. Gorzej niż niedobrze. Kluczyk nigdy nie używany, ma swoje lata więc wymieniam baterię i to samo. Ciśnienie mam już wysokie ale luz, mogę ręcznie otworzyć zamek plastikiem. Sukces, uff.
To jedziemy, jeszcze tylko wyłączę awaryjne które mrugają od chwili zatrzaśnięcia. Normalnie działało otwarcie i zamknięcie z pilota (albo odwrotnie), teraz nie działa.

Co więcej, nic nie działa. Po wciśnięciu kluczyka pokazuje kolejno błędy - ręcznego hamulca, ASF i poduszki. Nie odpala, komunikaty są ledwo widoczne chociaż jasność ustawiona na maksa. Nie zamyka i nie otwiera drzwi z pilota, ani głównego (zatrzaśniętego) ani zapasowego.

Pomysły jakie miałem to:
1. Odłączyć akumulator - nie miałem na miejscu kluczy, nie zrobiłem.
2. Pogrzebać przy bezpiecznikach. Wyjąłem od immo, czujników alarmowych, czujnika hamulca. Bez immo i czujników jest martwy, z wyjętym czujnikiem hamulca nie ma zmian, dalej sygnalizuje błąd.

Proste pytanie - co robić?

Miłej niedzieli dla wszystkich.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Zatrzaśnięte kluczyki i problem z odpaleniem
« Odpowiedź #9 dnia: 28 - Sierpnia - 2016 - 21:21:22 »
Z opisu problemu wygląda na to że zapasowy kluczyk nie był zakodowany do twojego auta a próbę otwarcia z bagnetu odebrał jako włamanie do wozu.
 

Offline Konlin

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: DW
Odp: Zatrzaśnięte kluczyki i problem z odpaleniem
« Odpowiedź #10 dnia: 29 - Sierpnia - 2016 - 11:28:56 »
Czemu kluczyk miałby być nie zakodowany, jest oryginalny i był wcześniej używany, działał poprawnie. 
Czy jestem w stanie zrobić coś samodzielnie z 2 nie działającymi kluczykami czy tylko przez VAG?
Czy odłączenie akumulatora może pomóc/zaszkodzić/nic nie zmieni?


Dodano:  31 - Sierpnia - 2016  -  00:03:58
Problem rozwiązany. Okazało się że kluczyk był OK ale akumulator padł i nie miał siły na nic, nawet na otworzenie zamków.
Po wymianie jak ręką odjął wszystkie problemy ;)
 

Offline asdar

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • Pomógł: 1
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Niesprawne silniczki wentylacji
« Odpowiedź #11 dnia: 23 - Października - 2016 - 21:07:53 »
Od jakiegoś czasu, doprowadzał mnie do nerwów hałas i swoisty klekot z wentylacji, wiec nie odpuściłem i zababrałem się do lokalizacji tegoż hałasu. Pewnie temat już gdzieś się pojawiał, ale podzielę się swoim doświadczeniem dla początkujących z tym problemem.
Hałas i klekotanie wynika z wadliwego działania silniczka sterowania klapa nawiewu. Otóż ten silniczek steruje przepływem powietrza, odchylając lub zamykając klapkę tunelu. Zużyty silniczek wpada w nieustający ruch prawo/lewo i trzepocze klapką nawiewu powodując swoisty hałas, klekot.
Można szału dostać od tego.

W moim Passacie B6 po przebiegu 220 tys. klekotały 4 silniczki, a jest ich pięć bodajże. Dwa już wymieniłem. Pozostałe tez pójdą do kosza wkrótce.
Wymiana nastręcza dużo wysiłku i umiejętności manualnych, ponieważ dostęp jest ograniczony. Czemu te silniczki nagle działają nieprawidłowo? Wydaje mi się ze przekładnie ślimakowe, które są wewnątrz ulegają zużyciu ponieważ są z plastiku, to najprawdopodobniej ząbki na przekładni się ścierają i zaczyna przekładnia przeskakiwać, a wtedy silniczek zaczyna kręcić od krańcówki do krańcówki, obracając gwałtownie klapką powodując terkotanie swoiste. Sprawne silniczki są dostępne na allegro, są używane wiec warto kupować z roczników najmłodszych. Stwierdziłem że każdy silniczek pasuje do rożnych stron nawiewu z ta różnicą że niekiedy trzeba zamienić położenie krańcówki w silniczku, aby pasował do wahadełka, ale z tym nie ma problemu, bo silniczek rozbiera się łatwo i można to przestawić  jak należy.

Poniżej przedstawiam zdjęcia silniczka.
Pozdrawiam

 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Niesprawne silniczki wentylacji
« Odpowiedź #12 dnia: 24 - Października - 2016 - 06:42:55 »
Najczęściej przyczyną niedomagania jest potencjometr umieszczony pod zębatką który dość szybko ulega wytarciu, wilgoć też mu nie sprzyja. Słaby kontakt na tym elemencie daje błędne informacje do sterownika a on daje napięcie na silniczek który kręci bez opamiętania.
Nieraz próba wyczyszczenia tego elementu wydłuża mu nieco życie (pod warunkiem że nie jest wytarty).


Na zielono zaznaczyłem gdzie ten potencjometr się znajduje
 

Offline asdar

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • Pomógł: 1
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Rozmieszczenie silników nastawczych klimy?
« Odpowiedź #13 dnia: 28 - Października - 2016 - 23:36:53 »
Znalazłem takie oto rozmieszenie silników nastawczych klimy ,ale nie wiem czy to odnosi się do Passata B6 2007r.
Czy ktoś to może potwierdzić, czy to jest prawidłowy schemat?
Znalazłem też oznaczenie silników i różni się to w zasadzie jednym silniczkiem v154 i v113 . Nie wiem czy to jakiś błąd i czy to są dwa inne nadwozia.

v158 - 3c1 907 511
v159 - 3c0 907 511 b
v107 - 3c1 907 511 a
v113 - 3c1 907 511 b
v70  - 3c0 907 511 a
v71  - 3c0 907 511 d


Pozdro


 

Offline chucki212

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Napęd: FWD
Wysoki pobór prądu (1.38A)
« Odpowiedź #14 dnia: 11 - Listopada - 2016 - 20:45:16 »
Witam
Od około 2 tygodni posiadam problem w samochodzie, bez wchodzenia w szczegóły samochód pobiera prąd a dokładniej 1,38A po zamknięciu odczekaniu itp. Sprawdziłem wszystkie przychodzące do głowy rzeczy takie jak wszystkie drzwi, żarówki, lusterka i radio.
Korzystać z sytuacji śniegu za oknem zauważyłem iż nagrzane jest miejsce w którym widnieje nr VIN na przedniej szybie .
I tu pojawia się moje pytanie czy ktoś z was miał podobny problem, bądź zna budowę B6 na tyle aby podpowiedzieć co może być odpowiedzialne za taki pobór ?
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6305
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: Zbyt wysoki pobór prądu (1.38A)
« Odpowiedź #15 dnia: 12 - Listopada - 2016 - 11:02:39 »
bez wchodzenia w szczegóły samochód pobiera prąd a dokładniej 1,38A
Bez wchodzenia w szczegóły to raczej się nie da ;)

Mierzyłeś pobór po zamknięciu auta i odczekaniu 10-20 min aż się wszystko uśpi?

Najprostszą metodą sprawdzania co zżera prąd, jest wyjmowanie po kolei bezpieczników. Jeżeli wyjmiesz bezpiecznik z układu, który kradnie prąd to na mierniku pobór prądu powinien spaść do normalnych wielkości. W taki sposób dojdziesz który układ jest winowajcą.
Najwygodniej robić to w dwie osoby: jeden wyjmuje bezpieczniki, a drugi obserwuje miernik (wpięty pomiędzy ujemny biegun akumulatora i odłączoną z niego klemę). Można też wyciągać bezpieczniki i w miejsce pinów (po wyjętym bezpieczniku) podłączać miernik i też znajdziesz, który obwód pobiera tak dużo prądu.
 

Offline olop

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 27
  • Pomógł: 3
  • VW: Passat B7
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: Zbyt wysoki pobór prądu (1.38A)
« Odpowiedź #16 dnia: 13 - Listopada - 2016 - 15:54:02 »
Poprzez wyjmowanie bezpieczników zlokalizujesz usterkę . To dobry i trafiony sposób. Stawiam na radio.

Dodano:  01 - Stycznia - 2019  -  22:04:26
Nie podtrzymanie pamięci tylko w radiu jest TIM informacje drogowe i tą opcje należy wyłączyć w ustawieniach.
Tak na marginesie sklejony przekaznik też jest zabezpieczony bezpiecznikiem jak inne urządzenie.
 

Offline chucki212

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Napęd: FWD
Odp: Zbyt wysoki pobór prądu (1.38A)
« Odpowiedź #17 dnia: 13 - Listopada - 2016 - 21:14:19 »
Tak ja pisałem radio wykluczam bo fizycznie wyjąłem je z samochodu choć było to moje pierwsze podejrzenie.
Jutro wieczorem pobawię się bezpiecznikami i dam znać z jakim rezultatem , alternator również można wykluczyć ponieważ ładowanie ma bardzo prawidłowe a akumulator został wymieniony na nowy jako pierwsze podejżenie
 

Offline maxwolos

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 1.9 TDI PD
  • Kod: BLS
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Słabe oświetlenie led z podsufitki
« Odpowiedź #18 dnia: 31 - Grudnia - 2016 - 18:21:40 »
Witam.
Posiadam Passata B6 Variant.
Jakiś czas temu mój tata był też właścicielem Passata B6 w sedanie i zauważyłem jedną konkretną.
Czerwone diody led w pod sufitówce u niego lepiej oświetlały kokpit niż u mnie.
Nawet po przekręceniu regulatora na max koło włącznika świateł rezultat jest mierny.
Tablica rozdzielcza, kokpit (radio klima itp) świecą bardzo jasno.
Ledy z pod sufitówki dawały w nocy dobre oświetlenie na szkrzynie biegów. Bynajmniej u mojego ojca u mnie efektu  nie ma wcale.

O ile mi wiadomo można regulować natężenie prądu na każde żarówki (w tym ledy) poprzez odpowiednie parametry nap w VCDSie.
ja pofatygowałem się i rozebrałem cały ten panel pod sufitem, prze lutowałem diody na nowe ale efektu brak - jest tak jak wcześniej jak go kupiłem.

Podejrzewam że poprzedni właściciel, może go to drażniło i kazał obniżyć prąd właśnie dla tych ledów aby nie świeciły tak mocno.

Macie może jakieś pomysły jak to rozwiązać?
 

Offline Stosik

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI-CR
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: CB
Demontaż alternatora
« Odpowiedź #19 dnia: 19 - Lutego - 2017 - 12:16:06 »
Witam Klubowiczów i miłośników VW,

Mam problem - mianowicie w moim passacie B6 2009 rok silnik CBAB pojawiła się znana wszystkim awaria napinacza paska wielorowkowego oraz sprzęgiełka alternatora. Prace nad wymiana napinacza, ściągnięcia paska, odkręcenia alternatora przebiegły bezproblemowo. Niestety pojawił się problem przy wyciągnięciu samego alternatora ehhh. Niestety nigdzie nie mogę znaleźć luki aby udało mi się go wyciągnąć. Czy konieczny będzie demontaż chłodnic??( od czego się bronie rękoma i nogami:)) Na forum jest pełno opisów ale niestety dotyczą pasków B5 ehh przy B6 udało mi się znaleźć tylko tyle ze operacja wymiany sprzęgiełka trwa góra 40 min:) z chęcią bym poznał taką metodę bo pomysłów na wyjęcie juz mi brakuje;) Jeżeli ktoś to robił (a jestem pewny, że któryś z klubowiczów przerabiał taką naprawę) proszę o cenne wskazówki:)

Pozdrawiam
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: Demontaż alternatora
« Odpowiedź #20 dnia: 19 - Lutego - 2017 - 13:58:53 »
Jeśli chodzi o wyjęcie alternatora to nie wiem ale jeśli chodzi o wymianę sprzęgiełka na alternatorze to odpowiedni klucz i powinno się dać to zrobić bez wyjmowania z auta całego alternatora.
 

Offline Stosik

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI-CR
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: CB
Odp: Demontaż alternatora
« Odpowiedź #21 dnia: 19 - Lutego - 2017 - 14:08:02 »
dzięki będę musiał tak zrobić bo nie uśmiecha mi się wyjmowanie chłodnic ehh a alternator musiałem odkręcić do wymiany napinacza więc jak juz jest odkręcony to pomyslalem zeby wymienić sprzęgło na stole:) nie wiesz może jak się nazywa fachowo taki klucz?

Dodano:  19 - Lutego - 2017  -  14:09:44
Mam, nazywa się zwyczajnie - "klucz do alternatora";)
 

Offline jarekk

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: DW
Nawiew
« Odpowiedź #22 dnia: 20 - Lutego - 2017 - 14:59:54 »
Witam, nie działa mi nawiew od strony pasażera.
Od strony kierowcy działa dobrze, dmuchawa huczy ale nie dmucha na środkowy i prawy nawiew.
 

Offline xSenseix

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI PD
  • Kod: BKP
  • Napęd: FWD
  • Rej: DZL
Bi-xenon - nie świeci
« Odpowiedź #23 dnia: 21 - Czerwca - 2017 - 09:13:19 »
Witam Wszystkich,
Od niedawna jako drugi samochód w rodzinie pojawił się Passat B6 2.0 TDI PD z DSG z rocznika 2006.

Dzień po zakupie przestał świecić prawy reflektor (bi-xenon), oraz wyświetlił się błąd AFS - co z tym fantem zrobić?
Jak jest z ew naprawą/regeneracją reflektorów bi-xenonowych w Passatach B6?

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi oraz sugestie,
Szymon
 

Offline xSenseix

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI PD
  • Kod: BKP
  • Napęd: FWD
  • Rej: DZL
Wariujące klapy climatronica
« Odpowiedź #24 dnia: 23 - Czerwca - 2017 - 09:36:30 »
Witam,
Zauważyłem, że strasznie wariują mi klapy nawiewu dla kierowcy i pasażera. Poza tym leci non stop zimne powietrze a ciepłe zaczyna dmuchać w momencie nastawy "HI". W mojej A6 C5 już przy nastawie 22-23 stopnie można się ugotować. Po podłączeniu pod kompa elektryk stwierdził niskie ciśnienie klimatyzacji. Czy niskie ciśnienie w układzie może mieć wpływ na wariacje silników klap? Pytam gdyż w Passacie nie zdziwi mnie już chyba nic (nie działające wycieraczki przy otwartej masce np).

Pozdrawiam,
 

Tagi wątku: