Cześć.
Moje auto: VW Golf VII 1.4 TSI 125 KM, DSG, 2017r. przebieg ~70k
Wrzucam przypadek z którym ASO nieradzi sobie od 3 kilkudniowych wizyt.
Jak się uda to zostawię rozwiązanie dla potomnych.
W autku wywala błąd czujnika atmosferycznego (nie ma go jeszcze opisanego w Wiki roos do tego modelu OBD na końcu).
Chłopaki w ASO usunęli nagar z zaworów i przy okazji klapy dolotu.
Wymienili oczywiście czujnik zgodnie z sugestiami z angielskojęzycznych forów. Następnie wymienili czujnik po drugiej stronie turbo. Błąd powraca wraz przemiłą kontrolką CHECK ENGINE.
Jedynym zaobserwowanym objawem jest wyłączenie klimy na postoju.
Podobno przechodzi w tryb awaryjny, ale mam też troszkę sfatygowany pasek klinowy, ale to dosłownie odrobinkę. Czasem popiszczy jak jest mokro na zimnym. Zresztą ASO stwierdziło że to nie to ale chętnie wymienia za 600 😜.
Błąd po wykasowaniu wraca jeśli silnik się porządnie nagrzeje (nawet przy dziadkowie jeździe w mieście).
Auto jeździ na oleju 0W20 Castrol ale problem występował też na ori z VW i na 5W30 z Motul (wlany w międzyczasie gdy myślałem że to jednorazowy wyskok po długiej trasie w upale).
Problem zaczął się po drugiej wymianie long life w ramach wykupionych przeglądów po 60tys.
Ktoś ma pomysł co to będzie.
Niby mam jeszcze rok gwarancji, ale czas leci 😜
Kody OBD p2227 (po wymianie drugiego czujnika) i p2229 na początku.
Dane z zamrożonej ramki przepisze jeśli, ktoś będzie chciał.