Autor Wątek: TDI - OLEJ - zalecenia i opinie  (Przeczytany 15106 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: TDI - OLEJ - zalecenia i opinie
« Odpowiedź #25 dnia: 23 - Października - 2023 - 19:12:24 »
Zastanawiam się jeszcze czy nie zmienić na AMS OIL tak jak w t5 ,czyli na 100% syntetyk a nie tak jak inne produkowane w technologi syntetycznej.   Wymiany oleju wychodzą mi co ok 4 miesiące. 
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1320
  • Pomógł: 123
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: TDI - OLEJ - zalecenia i opinie
« Odpowiedź #26 dnia: 24 - Października - 2023 - 12:36:49 »
Przy pierwszej wymianie  15kkm zastosowałem Millersa 5w30 EElong life. Później wlewał serwis VW na 30kkm,  poziej ja Motul na 45kkm, serwis na 60kkm   a teraz co kolejne 15kkm leje Shell z banki z logiem VW.
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. skradziony
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1320
  • Pomógł: 123
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: TDI - OLEJ - zalecenia i opinie
« Odpowiedź #27 dnia: 18 - Grudnia - 2023 - 15:28:40 »
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. skradziony
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: TDI - OLEJ - zalecenia i opinie
« Odpowiedź #28 dnia: 19 - Grudnia - 2023 - 09:13:05 »
ENEOS - Ultra x 5W30
@Marcino pod linkiem otwiera się ZARA__DXA ECRU T-SHIRT Z KIESZENIĄ KRÓTKI RĘKAW__M (11420661198) Kategoria: T-shirty :P

A co do oleju to olej jak olej :) ważne aby miał specyfikację i aprobatę VW
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: TDI - OLEJ - zalecenia i opinie
« Odpowiedź #29 dnia: 19 - Grudnia - 2023 - 17:33:48 »
 W nawiązaniu do wypowiedzi ze olej to olej....
Nie do końca bo się różnią,  choćby tym że jedne są produkowane w technologii syntetycznej a drugie są 100% syntetyczne. A tu już różnica jest .  Jedni producenci dodają więcej oleju mineralnego a inni mniej. Myślę że tu trzeba zwrócić uwagę
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: TDI - OLEJ - zalecenia i opinie
« Odpowiedź #30 dnia: 19 - Grudnia - 2023 - 19:23:18 »
Tak, oczywiście z tym że dla zwykłego śmiertelnika nie ma to żadnego znaczenia czy olej jest syntetyczny czy w technologii syntetycznej o ile będzie często i regularnie go wymieniał. Golfem jeździłem na oleju hydrokrakowanym w technologii syntetycznej,  przy 275 tys. km sprawdzałem krzywki wałka rozrządu i były w normie, brak nagarów, auto sprzedałem i kobieta która go kupiła jeździ nim do dziś, pewnie ma ponad pół miliona km. Jeździłem na różnych olejach i syntetycznych i hydrokrakowanych i różnicy nie zauważałem bo wymieniałem oleje co 12-15 tys. km, być może różnica by się uwydatniła przy interwale long life co 30 tys. km ale to w bardzo długim okresie czasu i dużym przebiegu choć czy na pewno tego nawet nie wiem, trzeba by mieć dwa identyczne silniki użytkowane w identycznych warunkach i rozkręcić je na czynniki pierwsze. Generalnie na jednym i drugim przejedziesz kilkaset tysięcy kilometrów bez widocznych różnic.
 

Tagi wątku: