Autor Wątek: SPRĘŻYNY TYŁ Variant - dobór właściwych  (Przeczytany 358 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ufolsky

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 11
  • VW: Golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFHC
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
SPRĘŻYNY TYŁ Variant - dobór właściwych
« dnia: 30 - Sierpnia - 2021 - 20:36:28 »
Cześć.
Pacjent to Golf VI 2.0 TDI [CFHC] Variant, produkcja 2012, modelowo 2013, wersja Match.
Nr VIN VWVZZZ1KZDM606972

Od jakiegoś czasu walczę z nisko zawieszonym tyłem (na pewno niżej niż przód).
Mam już trzeci zestaw sprężyn dobieranych przez 2 mechaników, niby pod mój vin, a ciągle to samo. W ASO nie podali mi numeru, a jedynie kwotę 420zł/szt :D

Czy ktoś miał podobny problem? Jak udało się go rozwiązać?
Auta nie mam od nowości, nie zwróciłem na początku na to uwagi, przy przednim zawiasie nic nie było grzebane za mojej kadencji.

Może komuś uda się dobrać nr sprężyn?
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: SPRĘŻYNY TYŁ Variant - dobór właściwych
« Odpowiedź #1 dnia: 30 - Sierpnia - 2021 - 21:18:23 »
Cześć.
Fajnie by było gdybyś pokazał fotkę auta z boku i zmierzył z przodu i z tyłu odległość od rantu błotnika do ziemi - podając też pełen rozmiar kół/opon.
To byłby dobry materiał porównawczy dla innych użytkowników Golfa VI Variant  ;)

Wracając do doboru sprężyn: jakich firm do tej pory kupowałeś te sprężyny i czy były to wersje wzmacniane ?
Pytam, bo nigdy nie miałem z tym większego kłopotu i zazwyczaj bez problemu dostawałem wersje wzmacniane, które były twardsze a tył auta stał zawsze wyżej.

 

Offline ufolsky

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 11
  • VW: Golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFHC
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
Odp: SPRĘŻYNY TYŁ Variant - dobór właściwych
« Odpowiedź #2 dnia: 30 - Sierpnia - 2021 - 21:45:39 »

koła 205/55/16, odległość podłoże-krawędź błotnika: przód 66.5 cm, tył 65cm

zimą na parkingu pod leroy zmierzyłem bliżniaka, tył miał około 1cm wyżej niż przód.

obecnie mam założone lesjoforsy wzmacniane (tak twierdzi mechanik) i jest kicha. Wcześniej były lesjo i chyba kayaby, montowane przez innego mechanika. Nie wnikałem jakie są - nakreśliłem mu problem i oczekiwałem rozwiązania...

Może na foto tam tego nie widać (szaro na dworze) ale z przodu udaje mi się wsadzić 4 palce między oponę a błotnik, a z tyłu tylko 3. Auto wygląda jakby woziło 2 tony cementu na pace
 

Tagi wątku: