29 lipca 2021 roku firma Volkswagen, za pomocą prezentacji online - pokazała nowy model Taigo.
Volkswagen Taigo - crossover, zbudowany w oparciu o platformę MQB-A0, tą samą co T-Cross a w Ameryce Południowej Nivus. Uruchomienie produkcji modelu w Brazylii jako NIVUS, nastąpiło w połowie 2020 roku a w pozostałej części Ameryki Południowej na początku 2021 roku. W Europie model pojawi się pod koniec 2021 roku a w Polsce w I-kwartale 2022 roku. i jak zaznaczyli przedstawiciele Volkswagena, nowy model na Europę, produkowany będzie w hiszpańskiej fabryce w Pamplonie, czyli tam, gdzie nowe Polo.

VW Taigo będzie różnił się kosmetyką na zewnątrz od brazylijskiego Nivusa. Europejski crossover z wzorowaną na coupe linią dachu, skorzysta z nowocześniejszego oświetlenia i innej palety jednostek napędowych. Bedzie mieć też kilka urozmaiceń w kabinie, jak np. rozciągnięty na całą szerokość deski rozdzielczej zielony dekor, zarezerwowany tylko dla tego modelu.

W wyposażeniu opcjonalnym znajdą się matrycowe reflektory IQ.Light z ośmioma modułami diodowymi i świetlną linią na grillu zaczerpniętą z Golfa 8. Standardowe żarówki halogenowe zastąpi technologią LED Basic. Bez dopłaty otrzymamy w pełni LED-owe oświetlenie tylnej części auta wraz z funkcjonalnym (czyli także podświetlanym) paskiem na plastikowym panelu na pokrywie bagażnika.

W środku Taigo ma inny panel klimatyzacji (dotykowy) i nowe rodzaje wykończenia. Do wyboru będzie niedostępna w Nivusie, usportowiona optycznie wersja R-Line z 18-calowymi felgami aluminiowymi i zderzakami z większymi wycięciami z przodu oraz dużymi imitacjami końcówek wydechu z tyłu.


W stosunku do Nivusa paleta jednostek napędowych będzie zdecydowanie inna (w Ameryce Południowej składa się z tylko jednego silnika - oznaczonego jako 200 TSI. Ten 3-cylindrowy silniczek zasilany biopaliwem, to 1.0 TSI (999 cm³) i mocy 116-128 KM w zależności od paliwa.

Europejska wersja Taigo, dostanie jednostki napędowe w prostej linii od T-Crossa, a klienci będą mogli wybierać między 3-cylindrowym 1.0 TSI 95-110 KM i 4-cylindrowym 1.5 TSI 150 KM. W zależności od silnika Taigo będzie oferowany z 5-6-biegowymi skrzyniami manualnymi lub 7-biegową przekładnią DSG. Cała moc silników, trafiać będzie tylko na przednią oś, dokładnie tak samo jak w przypadku T-Cross'a.

Produkcja Taigo w zakładzie Volkswagena w hiszpańskiej Pamplonie, rusza po przerwie wakacyjnej, a pierwsze egzemplarze do salonów dilerskich, prawdopodobnie dotrą pod koniec 2021 roku. Jak zapewnia Volkswagen, cena bazowa modelu nie przekroczy 25 tys. euro.
Volkswagen Taigo R-Line











