Autor Wątek: 1.8 TSI - ZAWÓR TURBINY DV/BLOW OFF  (Przeczytany 870 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline stevcio

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł: 1
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 1.8 TSI
  • Napęd: FWD
  • Rej: CB
1.8 TSI - ZAWÓR TURBINY DV/BLOW OFF
« dnia: 20 - Lipca - 2021 - 20:27:33 »
Witam,
mam do Was pytanie odnośnie zaworu turbiny DV.
Po chipie facet powiedział mi, żebym lepiej to wymienił bo mam jakąś chińszczyznę.
Tak się zastanawiam, czy to nie to samo co blow off? W sensie zamiast wymiany na zwykły zawór można zamienić na zawór z blow off?
Czy to 2 różne rzeczy?
Dzięki.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.8 TSI - ZAWÓR TURBINY DV/BLOW OFF
« Odpowiedź #1 dnia: 21 - Lipca - 2021 - 07:52:45 »
Niby różne ale o podobnej zasadzie działania.Pierwszy wrzuca nadmiar ciśnienia z dolotu w zasilanie turbiny a drugi z dolotu w atmosferę. Naturalnie też jest różnica w średnicach przelotu/przepustowości.Wymiana chińczyka na coś lepszego zapewne podyktowana jest tym by zbyt wcześnie nie umarł ograniczając drastycznie ciśnienie doładowania.Co do zasady działania to zawsze lepiej by nadmiar trafiał w dolot przed turbinę niż w atmosferę no ale nie ma wtedy "fajnego" dźwięku.
No i taki drobiazg że blow off to też będzie najczęściej chińczyk.
Zmiana chińczyka na chińczyka?
 

Offline stevcio

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł: 1
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 1.8 TSI
  • Napęd: FWD
  • Rej: CB
Odp: 1.8 TSI - ZAWÓR TURBINY DV/BLOW OFF
« Odpowiedź #2 dnia: 21 - Lipca - 2021 - 07:55:08 »
Cholerka :/ patrząc na Twoją odpowiedź, w miejsce zaworu DV mogę wstawić blow off?
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.8 TSI - ZAWÓR TURBINY DV/BLOW OFF
« Odpowiedź #3 dnia: 21 - Lipca - 2021 - 08:32:12 »
Na upartego tak tylko warto by to wszystko jakoś wystroić.By nie zrzucał wcześniej jak powinien i nie trzymał zbyt dużo by nie było przeładowania.Dobór średnicy przepływu powietrza też ma znaczenie.
 

Offline stevcio

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł: 1
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 1.8 TSI
  • Napęd: FWD
  • Rej: CB
Odp: 1.8 TSI - ZAWÓR TURBINY DV/BLOW OFF
« Odpowiedź #4 dnia: 21 - Lipca - 2021 - 08:36:05 »
Nie będzie ubytki na mocy?
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.8 TSI - ZAWÓR TURBINY DV/BLOW OFF
« Odpowiedź #5 dnia: 21 - Lipca - 2021 - 08:47:11 »
Jak ze wszystkim i do wszystkiego trzeba podejść z "głową". Jeśli zamontujesz blow off o dużej przepustowości to uchylenie spowoduje duży spadek ciśnienia w ułamku sekundy. A tym samym turbina będzie potrzebowała więcej czasu na uzupełnienie nie małego dolotu do prawidłowego ciśnienia (spory objaw/efekt turbo -dziury).Jeśli zbyt późno będzie się otwierał uzyskasz efekt przeładowania.W jednym jak i drugim wypadku będzie spadek mocy i spora szarpanina na turbinie która bardziej dostanie przez taką pracę po d...e .Przy precyzyjnym ustawieniu (metodą prób i błędów) możesz uzyskać efekt jak na oryginalnym zaworze.Tylko nadal będzie to z pewnością jakiś chińczyk który może pożyć sporo lub chwilę (loteria).
 

Tagi wątku: