Autor Wątek: 2.0 TDI [CBBB] - błąd - P0471 i P0473  (Przeczytany 46739 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline koko92

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI-CR
  • Kod: CBBB
  • Moc: 170 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZGL
2.0 TDI [CBBB] - błąd - P0471 i P0473
« dnia: 16 - Marca - 2015 - 20:31:11 »
Witam, mam problem z czujnikiem ciśnienia spalin w Passacie B6 2.0 TDI-CR 170 KM [CBBB].
Otóż po podpięciu pod kompa wywalało błąd:
- P0471 - czujnik ciśnienia spalinZakupiłem nowy oryginalny za 197 zł wymieniłem i dalej to samo tylko że błąd:
- P0473 czujnik ciśnienia spalin - zwarcie od plusaSprawdziłem kostkę i nie widać uszkodzeń kostki i kabli.
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: 2.0 TDI [CBBB] - logi błędów - P0471
« Odpowiedź #1 dnia: 16 - Marca - 2015 - 21:00:45 »
Wygląda to na problem z kablami. Dobrze sprawdź kable od tego czujnika. Znaczy się odpinasz od czujnika i od ECM i miernikiem sprawdzasz przejścia kabelków między wtyczka ECM od strony kabli do wtyczki czujnika też od strony kabli. Potem sprawdzasz czy czasem nie ma przebicia między kabelkami i miedzy wtyczka czujnika od strony kabli do masy auta i potem do plusa auta. Wtyczki ECM i od czujnika muszą być odpięte. Jeśli wszystko będzie okej to znakiem tego że ECM dziabnięty, no chyba, ze ten czujnik G450 ciszenia spalin mimo ze nowy jest dziabnięty. Rurki od niego rozumiem że sprawdziłeś dobrze a nie tak tylko na odwal się.
 

Offline koko92

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI-CR
  • Kod: CBBB
  • Moc: 170 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZGL
Odp: 2.0 TDI [CBBB] - logi błędów - P0471
« Odpowiedź #2 dnia: 16 - Marca - 2015 - 21:13:38 »
Jeszcze jak byś mi napisał co to jest to ECM to bym był wdzięczny ;)
Wężyków nie sprawdzałem tylko tyle ze je podpiłem pod stary czujnik.

Sterownik wtrysku (ang. ECU – Electronic Control Unit lub ECM engine control module) – urządzenie elektroniczne zarządzające systemem zasilania silnika.
 

Offline Lucek

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 127
  • VW: T5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPI
Odp: 2.0 TDI [CBBB] - logi błędów - P0471
« Odpowiedź #3 dnia: 16 - Marca - 2015 - 21:16:41 »
Witam.
Pewny nie jestem, ale tam chyba występowały dwa typy tych czujników o numerze seryjnym z końcówką A lub B.
Na pewno wymieniłeś na taki sam?
@wesoł czy ten czujnik nie wymaga adaptacji?   
A czy czasmi filtr cząstek stałych nie jest zapchany? Może trzeba go wypalić?
Marcin
 

Offline koko92

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI-CR
  • Kod: CBBB
  • Moc: 170 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZGL
Odp: 2.0 TDI [CBBB] - logi błędów - P0471
« Odpowiedź #4 dnia: 16 - Marca - 2015 - 21:22:05 »
mam w kompie ze można go adoptować ale caly czas pisze ze operacja nie powiodła sie. Do diagnostyki używam programu Delphi. Chyba ze nowy czujnik jest walnięty

Dodano:  16 - Marca - 2015  -  21:24:28
a co do dpf to sprawdzałem zapchany jest z 20%  to chyba jeszcze nie wymaga czyszczenia. Starczy czujnik posiada oznaczenie 03g 906 051a a nowy 076 906 051A. W sklepie powiedziano ze teraz jest nowe oznaczenie
 

Offline Lucek

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 127
  • VW: T5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPI
Odp: 2.0 TDI [CBBB] - logi błędów - P0471
« Odpowiedź #5 dnia: 16 - Marca - 2015 - 21:25:19 »
Sprawdź najpierw dokładnie wszystkie przewody, tak jak pisał @wesol.

Dodano:  16 - Marca - 2015  -  21:30:30
Spróbuj jeszcze tak:
 
1. Zapłon włączony
2. poczekaj 5 sekund
3. Wyłączyć zapłon
4. Odczekaj 40 sekund
 
Te kroki należy powtórzyć 5 razy.

Marcin
 

Offline koko92

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI-CR
  • Kod: CBBB
  • Moc: 170 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZGL
Odp: 2.0 TDI [CBBB] - logi błędów - P0471
« Odpowiedź #6 dnia: 16 - Marca - 2015 - 21:32:24 »
a to jakis reset czy co? jak to nie pomoże to jutro jeszcze sprawdze przewody kable i wypale dpf i dam znać czy coś pomoglo. A jak nie to czujnik pójdzie na gwarancje bo chyba innego wyjścia nie bedzie. Szkoda ze nie mam kabla do vaga i przez vaga spróbował bym go adaptować i zobaczyć co sie bedzie dzialo

Dodano:  16 - Marca - 2015  -  21:34:08
Aaaa i dodam ze nie świeci mi sie żaden CHECK czy inny błąd nawet przed wymiana sie nie świecił gdzie wydaje mi sie ze powienien. Moze ktoś zna dobrego elektromechanika w zach-pom?
 

Offline Lucek

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 127
  • VW: T5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPI
Odp: 2.0 TDI [CBBB] - logi błędów - P0471
« Odpowiedź #7 dnia: 16 - Marca - 2015 - 21:36:59 »
To instrukcja manualnej adaptacji tego czujnika, tj. bez użycia kabla i VAG'a. Spróbuj, może pomoże.

Starczy czujnik posiada oznaczenie 03g 906 051a a nowy 076 906 051A. W sklepie powiedziano ze teraz jest nowe oznaczenie
Zgadza się. To oznaczenie jest zmienione. Tu jest wszystko ok.
Marcin
 

Offline koko92

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI-CR
  • Kod: CBBB
  • Moc: 170 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZGL
Odp: 2.0 TDI [CBBB] - logi błędów - P0471
« Odpowiedź #8 dnia: 16 - Marca - 2015 - 21:39:22 »
Lece jeszcze dzisiaj sprawdze to a jutro pod kompa podłacze
 

Offline Lucek

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 127
  • VW: T5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPI
Odp: 2.0 TDI [CBBB] - logi błędów - P0471
« Odpowiedź #9 dnia: 16 - Marca - 2015 - 21:46:09 »
Nie gwarantuję, że to pomoże, ale sprawdzić nie zaszkodzi. Powodzenia.  :thumbup:
Marcin
 

Offline koko92

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI-CR
  • Kod: CBBB
  • Moc: 170 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZGL
Odp: 2.0 TDI [CBBB] - logi błędów - P0471
« Odpowiedź #10 dnia: 16 - Marca - 2015 - 21:48:40 »
Spróbuje dzieki za zainteresowanie ;)
 

Offline Lucek

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 127
  • VW: T5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPI
Odp: 2.0 TDI [CBBB] - logi błędów - P0471
« Odpowiedź #11 dnia: 16 - Marca - 2015 - 22:04:11 »
Nie wiem jak to wygląda w Delphi, ale jakbyś dorwał gdzieś VAG'a, to tu masz opis jak to skalibrować :

1. Usuń komunikat o błędzie.
2.VAG-COM / VCDS> Wybór> 01 - Silnik Elektronika> Kodowanie II - 11
30605 numer (= regulacja czujnika ciśnienia 1 dla spalin (G450))
Potem zaakceptować kod.
 
Uwaga: Po dostosowaniu przekręcić kluczyk w stacyjce na min. 10 sekund w poz. off!
 
Osobiście tego nie testowałem, ale powinno pomóc jeśli czujnik jest sprawny i z kablami masz wszystko ok.
Marcin
 

Offline koko92

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI-CR
  • Kod: CBBB
  • Moc: 170 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZGL
Odp: 2.0 TDI [CBBB] - logi błędów - P0471
« Odpowiedź #12 dnia: 17 - Marca - 2015 - 20:41:31 »
właśnie jestem do wypalaniu dpf nawet wypalałem 2 razy i poziom zapchania nie spadł jak było 20% tak dalej jest. Robiłem według instrukcji z kompa z programu diagnostycznego Delphi. A z czujnikem ciśnienia spalin dalej sie nic nie zmieniło raz pisze bład P0471 a raz P0473 czyli zwarcie od plusa. Już nie wiem co jest grane ;((
 

Offline Lucek

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 127
  • VW: T5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPI
Odp: 2.0 TDI [CBBB] - logi błędów - P0471
« Odpowiedź #13 dnia: 17 - Marca - 2015 - 20:47:10 »
Kasowałeś te błędy?  I pojawiają się znowu?
Robiłeś tą pseudo adaptację kluczykiem w stacyjce?
Marcin
 

Offline koko92

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI-CR
  • Kod: CBBB
  • Moc: 170 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZGL
Odp: 2.0 TDI [CBBB] - logi błędów - P0471
« Odpowiedź #14 dnia: 17 - Marca - 2015 - 20:50:32 »
kasowałem i przez jakieś 5 min nie wracały a później wszystko na nowo. Tak też robiłem tą adaptacje i nici. Próbowałem też adaptować moim programem i wyskakuje operacja nie powiodła sie

Dodano:  17 - Marca - 2015  -  20:51:11
a czasami i od razu po wykasowaniu błąd wracał... Wina nowego czujnika?
 

Offline Lucek

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 127
  • VW: T5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPI
Odp: 2.0 TDI [CBBB] - logi błędów - P0471
« Odpowiedź #15 dnia: 17 - Marca - 2015 - 20:56:09 »
Wątpię, ale i to jest możliwe. Sprawdź dokładnie wszystkie kable, tak jak pisał wczoraj @wesol.

Tu masz opis problemu według Ross-Tech'a (trochę nieudolne tłumaczenie):

"16855 / P0471 / 001137 - Czujnik ciśnienia spalin 1 (G450): Nieoczekiwane sygnał

Ewentualne objawy
Światło wskaźnik usterki (MIL)
Możliwe przyczyny
Okablowanie i / lub Connector (s) do / z czujnika ciśnienia spalin 1 (G450) wadliwe
Rękawy z / do czujnika ciśnienia spalin 1 (G450) wadliwe
Czujnik ciśnienia spalin 1 (G450) wadliwy / niezgodny
Możliwe rozwiązania
Sprawdź okablowanie i / lub Connector (s) z / do czujnika ciśnienia spalin 1 (G450)
Sprawdź Hose z / do czujnika ciśnienia spalin 1 (G450)
Sprawdzić / wymienić czujnik ciśnienia 1 wydechowy (G450)
Sprawdzić czujnik ciśnienia spalin 1 (G450) Kompatybilność
Uwagi specjalne
Ten kod usterki często wskazuje niewłaściwe / niezgodne Czujnik ciśnienia spalin 1 (G450) jest zainstalowany. VAG wykorzystuje dwa różne typy czujników:
MOJA 2009 = 076-906-051-A (dawniej 03G-906-051-)
od MY 2010 = 076-906-051-B
W razie wątpliwości należy sprawdzić numer części czujnika ciśnienia spalin 1 (G450) i porównać je przed katalogu części .

Z silnikami CBEA i CJAA dokumentacja fabryka może pokazać złą część lokalizację dla czujnika ciśnienia spalin 1 (G450). Czujnik ten jest w torebce foliowej tuż za nasadki oleju."

 Tylko dziwne,że u Ciebie nie świeci się żadna kontrolka na desce.
Marcin
 

Offline koko92

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI-CR
  • Kod: CBBB
  • Moc: 170 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZGL
Odp: 2.0 TDI [CBBB] - logi błędów - P0471
« Odpowiedź #16 dnia: 17 - Marca - 2015 - 21:24:56 »
Też mnie to dziwi nawet po odłączeniu czujnika nie świeci kontrolka. Chyba czas szukac konkretnego mechanika...
 

Offline Lucek

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 127
  • VW: T5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPI
Odp: 2.0 TDI [CBBB] - logi błędów - P0471
« Odpowiedź #17 dnia: 18 - Marca - 2015 - 13:10:51 »
Jeśli poza tymi dwoma błędami, które wyskakują na kompie, nic więcej się nie dzieje, to może poczekaj jeszcze trochę. Może ktoś tu się trafi, co miał podobny problem. Może @wesol coś jeszcze podpowie, albo ktoś inny, kto zna się dobrze na rzeczy.
Marcin
 

Offline koko92

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI-CR
  • Kod: CBBB
  • Moc: 170 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZGL
Odp: 2.0 TDI [CBBB] - logi błędów - P0471
« Odpowiedź #18 dnia: 18 - Marca - 2015 - 16:29:00 »
Dzisiaj postanowiłem przejrzeć te kable jeszcze raz. Poszedłem wzdłuż tego kabla i idzie on aż do komputera, do kostki. Moim zdziwieniem ukazaly się te kabla zaklejone taśmą i lutowane do tych samych kolorów . Tylko niebieski kabel od czujnika był przylutowany do fioletowo-czarnego kabla w kostce. Bo głębszym sprawdzeniu kostki od komputera znalazłem 3 kable odcięte biało-brązowy, fioletowo-niebieski i fioletowo-czarny.

Kolory na czujniku to
niebieski
biało-brązowy
fioletowo-niebieski
 

Offline Lucek

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 127
  • VW: T5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPI
Odp: 2.0 TDI [CBBB] - logi błędów - P0471
« Odpowiedź #19 dnia: 18 - Marca - 2015 - 18:37:48 »
 Czyli ktoś tam już wkładał swoje paluchy? Taśma izolacyjna nieoryginalna (ta plastikowa, po prawej stronie na zdjęciu). Też nie wiadomo co się pod nią kryję. 
 Jak dobrze zrozumiałem, to tak jakby dwa z trzech kabli od czujnika, były odcięte przy kostce?
 Pod tą izolacją wystają jeszcze jakieś łatane przewody. Trudno trochę z fotki określić ich kolor.
Marcin
 

Offline koko92

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI-CR
  • Kod: CBBB
  • Moc: 170 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZGL
Odp: 2.0 TDI [CBBB] - logi błędów - P0471
« Odpowiedź #20 dnia: 18 - Marca - 2015 - 18:43:37 »
Pod tą taśma są kable lutowane i idą od kostki kompa do czujnika (niebieski kabel od czujnika zlutowany jest z fioletowo-czarnym kablem od kostki). Tylko nie wiem czemu w wiązce tych kabli przed kostką są 3 takie same kolory obcięte.
 

Offline Lucek

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 127
  • VW: T5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPI
Odp: 2.0 TDI [CBBB] - logi błędów - P0471
« Odpowiedź #21 dnia: 18 - Marca - 2015 - 19:09:58 »
 Ktoś tam już grzebał, więc dlaczego jest tak, a nie inaczej, to pewnie nikt nie wie. Nie mam pojęcia co Ci poradzić.  :donotknow: Ja pewnie polutowałbym te kable po kolorach tak jak były, ale to już tylko na swoją odpowiedzialność.  W tym przypadku nie wiadomo do czego to może  doprowadzić. Sprawdził bym też dokładnie kable na całej długości. Może udałoby się dojść dlaczego są tam takie jajca i jak to naprawić.  Długo masz to auto? Nie wiesz, czy ktoś wcześniej nie bawił się w ominięcie lub usunięcie tego filtra? Zapewne te kable są pocięte z jakiegoś powodu. Tylko z jakiego :exclaim: :exclaim:
Marcin
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: 2.0 TDI [CBBB] - logi błędów - P0471
« Odpowiedź #22 dnia: 18 - Marca - 2015 - 19:47:35 »
Jesli ktos ciął kable to z jakiegos powodu. Podejrzewam ze jest jakas zwara na nich. Najrosadniej to kupic w sklpeie elektrycznym i porowadzic dodatkowo kabelki do czujnika od tej kostki  ECM. Tych starych ori kablów co ktos wyciął to bym juz nie wykozystywał.
 

Offline koko92

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI-CR
  • Kod: CBBB
  • Moc: 170 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZGL
Odp: 2.0 TDI [CBBB] - logi błędów - P0471
« Odpowiedź #23 dnia: 18 - Marca - 2015 - 19:49:50 »
To własnie auto kupiłem pod koniec grudnia i wiem ze dpf jest wymieniany i jest nowy. Dzwoniłem nawet do sklepu czy ten dpf to jest emulator czy normalny i powiedzieli, ze jest to normalny, pełny dpf. Moze mechanik myslał, ze to emulator i poodłączał ten czujnik. Moze tez dlatego jak wypalałem dpf, ilość zapchania nie spadła. Kontrolka MIL (check engine) NIE świeci sie jak zapalam zapłon, chyba też jest odłączona. Tylko jak, też nie mam pojęcia ;(  załamuje mnie ten samochód

Dodano:  23 - Marca - 2015  -  14:03:59
dzisiaj rozebrałem licznik i dioda check jest zaklejona czarną taśmą i do licznika doprowadzony jest jakis nieorginalny przewód. nie wiem gdzie dokładnie w liczniku jest on podłączony poniewaz nie wiedziałem jak rozebrać licznik
 

Tagi wątku: