Autor Wątek: 1.2 12V - spore zużycie oleju?  (Przeczytany 4917 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Eljamon

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Polo IV
  • Silnik: 1.2 12V
  • Napęd: FWD
  • Rej: CB
1.2 12V - spore zużycie oleju?
« dnia: 13 - Czerwca - 2021 - 14:18:12 »
Witam.
Kilka dni temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Polo 1.2 12V z 2004 roku.
Autko zadbane ale martwi mnie zużycie oleju - przejechałem 300 km a z poziomu 3/4 na bagnecie zostało 1/4.
Ile mniej więcej w tym silniku oleju wchodzi między minimum a maksimum?
Czy takie zużycie jest akceptowalne?

Autko jeździ dobrze, średnie zużycie paliwa przy spokojnej jeździe w cyklu 70% miasto i 30% trasa wyszło 6,8.
Po podłączeniu u mechanika do komputera nie znaleziono żadnych nieprawidłowości.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6307
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: 1.2 - spore zużycie oleju?
« Odpowiedź #1 dnia: 13 - Czerwca - 2021 - 14:55:41 »
Witaj  ;)
Zacznijmy od uzyskania pełniejszych informacji dotyczących auta i silnika:
- kod silnika (naklejka w bagażniku)
- aktualny przebieg auta?
- marka/oznaczenie wlanego oleju?
- kiedy olej był wymieniany?
Nie piszesz też o warunkach jazdy, a to dość ważny czynnik w spalaniu oleju.

Czy takie zużycie jest akceptowalne?
Ciężko powiedzieć, bo brak wielu danych.

Aby dokładnie określić ilość spalanego oleju, to przede wszystkim:
- wymieniamy olej z filtrami (według normy zalecanej przez producenta pojazdu).
- zapisujemy stan licznika,
- jeździmy i np. co 500 km sprawdzamy poziom oleju na miarce

Poziom oleju w silniku, staramy się sprawdzać zawsze w tym samym równym miejscu - tak aby wynik był miarodajny i w miarę prawdziwy.

Ile mniej więcej w tym silniku oleju wchodzi między minimum a maksimum?
Niestety tego nie wiem ale ja wyjeździłbym olej do minimum (MIN na skali bagnetu) i dolał do maksymalnego poziomu (MAX na skali bagnetu), kontrolując dokładnie ile dolałem - wynikiem możesz się potem podzielić na forum  ;)
 


Dodano:  13 - Czerwca - 2021  -  15:05:19
Pytania dodatkowe:
- czy silnik zimny lub ciepły, dymi z rury wydechowej - jeśli tak, to w jakim kolorze?
- czy był sprawdzany wygląd świec zapłonowych?
 
 
Podziękował: Eljamon

Offline przemko

  • clubmen
  • Wiadomości: 93
  • Pomógł: 22
  • VW: Golf III
  • Silnik: 1.6i
  • Kod: AEK
  • Moc: 101 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ONY
Odp: 1.2 12V - spore zużycie oleju?
« Odpowiedź #2 dnia: 13 - Czerwca - 2021 - 15:17:34 »
Dodam coś od siebie  ;)
Wady tych silników 1.2 12V:
- przeskakujący łańcuch,
- zapiekające się pierścienie tłokowe,
- wypalone lub popękane zawory wydechowe,
- wyrobione prowadnice zaworowe (wydechowe),
- palące się cewki zapłonowe.

Rozwiązanie na powyższe bolączki:
- nowy łańcuch z poprawionym ślizgiem,
- wymiana pierścieni zgarniających z trzyczęściowych na jeden,
- remont głowicy (nowe zawory wydechowe + prowadnice lepszej firmy jak oryg.)
- w bagażniku razem z kołem zapasowym, należy wozić zapasowa cewkę zapłonową.

Wiem, wiem, nie pocieszyłem Cię tymi informacjami ale takich info jest pełno w necie i zawsz trzeba tego szukać przed zakupem a nie już po  :exclaim:
 
Podziękował: Eljamon

Offline Eljamon

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Polo IV
  • Silnik: 1.2 12V
  • Napęd: FWD
  • Rej: CB
Odp: 1.2 12V - spore zużycie oleju?
« Odpowiedź #3 dnia: 13 - Czerwca - 2021 - 15:26:08 »
Przebieg na liczniku to 160k czy prawdziwy nie wiem, ale stan wnętrza, działanie skrzyni biegów itp nie wskazuje na duży przebieg. Wiem tylko że olej to Castrol ale brak informacji jaki. Olej zmieniamy był przez poprzedniego właściciela 1500km przed moim zakupem. Jazda spokojna 70% miasto (zmiana biegów przy 2500-3000 obrotów) i 30% trasa bez szaleństw max 100km/h. Za samochodem nie widać obłoku niebieskiego dymu ani nic takiego. Po zakupie byłem z ciekawości sprawdzić go na komputerze u mechanika i gdy tak w miejscu trochę gazował w warsztacie pojawiał się dym z rury wydechowej w umiarkowanych ilościach co trochę mnie zaskoczyło (benzyna nie powinna dymić wcale?), nie był to ani czarny ani niebieski dym, mechanik twierdzi niby że to nie olej. Wiem, że mam za mało informacji aby obiektywnie ocenić zużycie oleju po kilku dniach od zakupu samochodu ale zastanawiam się czy inwestować pieniądze w wymianę oleju, filtrów, może świec i wymianę tarczy hamulcowej która lekko bije i po prostu jeździć samochodem na co dzień  czy nie ponosząc już żadnych kosztów wystawić na sprzedaż. Po 300km różnica na bagnecie między 3/4 i 1/4 wydaje mi się duża. Gdybym używał samochodu wyjeżdżając raz w tygodniu do kościoła nie zawracałbym sobie w ogóle tym głowy, autko ma natomiast jeździć każdego dnia około 100km po trasach podmiejskich i mieście.
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5563
  • Pomógł: 1008
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.2 12V - spore zużycie oleju?
« Odpowiedź #4 dnia: 13 - Czerwca - 2021 - 20:02:53 »
gazował w warsztacie pojawiał się dym z rury wydechowej w umiarkowanych ilościach co trochę mnie zaskoczyło (benzyna nie powinna dymić wcale?),
Dym czy para wodna? Para wodna jest normalnym objawem

Dodano:  13 - Czerwca - 2021  -  20:04:01
Ile mniej więcej w tym silniku oleju wchodzi między minimum a maksimum?

+/- 0,8 l


Dodano:  13 - Czerwca - 2021  -  20:07:17
przejechałem 300 km a z poziomu 3/4 na bagnecie zostało 1/4 /.../ Czy takie zużycie jest akceptowalne?

Jeśli dobrze zrobiłeś pomiar to nie, nie jest akceptowalne. licząc nawet, że to około 0,3 litra na 300 km, to: 3 litry na 3000 km i 15 litrów od wymiany do wymiany co 15 tys. km. Raptem 3 bańki 5 litrowe :)
 

Offline Eljamon

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Polo IV
  • Silnik: 1.2 12V
  • Napęd: FWD
  • Rej: CB
Odp: 1.2 12V - spore zużycie oleju?
« Odpowiedź #5 dnia: 13 - Czerwca - 2021 - 22:19:17 »
Być może para wodna, mechanik powiedział tylko że to nie dym olejowy. Miałem kiedyś starą toyote 1.3 która przy zużyciu oleju 1 litr na 1000km produkowała sporo niebieskiego dymu zarówno po odpaleniu jak i pod obciążeniem, tutaj tego nie widać. Dzisiaj obserwowałem moje autko ruszające ze świateł i nie było dymu. Bardzo polubiłem polo przez te parę dni, zwłaszcza że to dość bogata wersja i szkoda byłoby mi się z nim rozstawać. Musze chyba jeszcze poobserwować poziom oleju ale na razie nie wygląda to optymistycznie. Da się remontować taki silnik? Jakie mogą być koszty?
 

Tagi wątku: