Autor Wątek: HAK - wybór i montaż - Golf VII  (Przeczytany 5836 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline DrKoko

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: SG
HAK - wybór i montaż - Golf VII
« dnia: 24 - Marca - 2021 - 14:29:58 »
Potrzebuję zamontować hak.
Widzę na aukcjach, że ludzie sprzedają oryginalne haki (te chowane pod zderzak, na linkę chyba) za jakieś nieduże pieniądze.
Czy dobrze myślę, że można kupić taki hak, do tego jakąś uniwersalną wiązkę z modułem i wszystko będzie git?
No i jeszcze ze 2 plastiki do wnętrza bagażnika (osłona progu i rączka do zwalniania zaczepu kulowego).

Ktoś ćwiczył z was taki manewr może?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5599
  • Pomógł: 1015
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: HAK - wybór i montaż
« Odpowiedź #1 dnia: 25 - Marca - 2021 - 16:47:38 »
Mówisz o haku chowanym ręcznie czy elektrycznie? Jeśli elektrycznie to nie zadziała na uniwersalnym module podpiętym pod stałe + 12V i sygnał z tylnych lamp. Możesz jeszcze rozważyć wypinaną Westfalię/Oris a czy podepniesz wiązkę oryginalną z modułem fabrycznym czy uniwersalną to już twój wybór.

Montowałem z 5-6 haków do swoich aut, były to oryginały z modułami jak i zamienniki z modułami uniwersalnymi i każdy tak samo spełniał swoje zadania. Zależy czego oczekujesz
 

Offline DrKoko

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: SG
Odp: HAK - wybór i montaż
« Odpowiedź #2 dnia: 28 - Marca - 2021 - 10:45:24 »
Hej, dzięki za odpowiedź.
Myślałem o chowanym ręcznie (dźwignią w bagażniku), nawet nie wiedziałem, że są takie elektryczne.
Zależy mi na chowanej kuli, żeby nie było widać haka jak jest nieużywany.

Wypinana pionowa westfalia też była brana wcześniej pod uwagę, ale za pół ceny (nawet mniej!) można kupić tego oryginała...

Tylko właśnie nie do końca obczajam jak to będzie z gniazdem do przyczepy. Kupię uniwersalną wiązkę z modułem, tam będzie również gniazdo.
Gdzie to gniazdo będzie można przymocować w przypadku tego oryginalnego haka?
Oryginał ma chyba w ramieniu kuli specjalny otwór, w którym siedzi gniazdo?

Gdyby kupić takiego haka oryginalnego, z gniazdkiem od razu i wpiąć się kablami z modułu pod to gniazdko? Ma to ręce i nogi?

Nie potrzebuję wyłączać czujników parkowania z tyłu. Hak będzie używany kilka, kilkanaście razy do roku.

 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5599
  • Pomógł: 1015
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: HAK - wybór i montaż
« Odpowiedź #3 dnia: 29 - Marca - 2021 - 11:31:49 »
Gdyby kupić takiego haka oryginalnego, z gniazdkiem od razu i wpiąć się kablami z modułu pod to gniazdko? Ma to ręce i nogi?
Nie ma żadnego problemu
 

Offline DrKoko

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: SG
Odp: HAK - wybór i montaż
« Odpowiedź #4 dnia: 29 - Marca - 2021 - 12:04:51 »
A co będę miał "gorzej" w przypadku wyboru uniwersalnej wiązki (zamiast oryginalnych komponentów vw)?
Tylko te czujniki parkowania z tyłu mogą wyć w przypadku cofania z przyczepą/rowerami?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5599
  • Pomógł: 1015
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: HAK - wybór i montaż
« Odpowiedź #5 dnia: 29 - Marca - 2021 - 13:38:28 »
Dlaczego gorzej? Jeśli nie zależy ci na oryginalnej wiązce podpinasz w bagażniku moduł uniwersalny i tyle.
Pamiętaj że bagażnik rowerowy powinien być 13 PIN, zgodnie z przepisami musi mieć światło cofania a 7 PIN nie posiada takowego
 

Offline DrKoko

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: SG
Odp: HAK - wybór i montaż
« Odpowiedź #6 dnia: 29 - Marca - 2021 - 20:03:00 »
Tak, wiem - 13 pin tak czy siak chce kupić.
Gorzej w tym znaczeniu, że czujniki parkowania będą wariować i jeśli to jedyny mankament to jestem to w stanie zaakceptować.
Dzięki za informacje.
 

Offline michalm83

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 117
  • Pomógł: 15
  • VW: Passat B7
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGB
  • Moc: 170 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: LRY
Odp: HAK - wybór i montaż
« Odpowiedź #7 dnia: 30 - Marca - 2021 - 04:36:46 »
Moduł haka nie jest tylko od odłączania czujników.
Patrząc na ceny modułów nawet nie zastanawiał bym się i brał oryginał.
 

Offline DrKoko

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: SG
Odp: HAK - wybór i montaż
« Odpowiedź #8 dnia: 30 - Marca - 2021 - 07:07:24 »
No tak, oryginalny moduł i wiązka to na pewno wygoda i szybszy montaż. Ale jest jeden feler - samo podłączenie elektryczne nie wystarczy - trzeba to jakoś zakodować to reszty elektroniki. Nie mam czym tego zrobić na ten moment.
Czym jeszcze (oprócz czujników parkowania) zajmuje się fabryczny moduł?
 

Offline michalm83

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 117
  • Pomógł: 15
  • VW: Passat B7
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGB
  • Moc: 170 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: LRY
Odp: HAK - wybór i montaż
« Odpowiedź #9 dnia: 30 - Marca - 2021 - 09:11:09 »
Kodowanie itd to moim zdaniem nie problem. Wystarczy na forum napisać i kogoś z okolicy sie znajdzie z interfejsem.
Kolega w Passacie B6 nic nie kodował i czujniki nie piszczą.  Ale on montował na oryginalnych wiązkach.
Z tego co sie orientuje to uniwersalny moduł jest tylko od tego żeby nie generować błędu spalonej żarówki.
Podpina sie go bezpośrednio w okablowanie lampy .
Jest to skrzynka z przekaźnikami które załączają oświetlenie w przyczepce, nie obciążają bezpośrednio instalacji w aucie przez co na desce rozdzielczej nie pojawia się błąd.
Niestety uniwersalny moduł nie informuje auta o podpięciu przyczepki. Choć może są już uniwersalne dedykowane i jakoś to działa.
A co wyłącza oryginalny moduł (choć moim zdaniem to on nic nie wyłącza tylko informuje elektronikę auta o podpięciu przyczepki. I to elektronika auta wyłącza/załącza pewne funkcje)
Po podłączeniu przyczepki w zależności od wyposażenia :
Nie działa elektryczna klapa z pilota i przycisku na dziwach kierowcy
Nie działa wspomniany park tronik
Nie działa światło przeciwmgielne na aucie. Działa tylko na przyczepce.
W niektórych autach zmienia sie działanie ESP
Jest jeszcze kilka opcji związanych z hakiem ale one naszych aut nie dotyczą .



 
Podziękował: doggie

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5599
  • Pomógł: 1015
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: HAK - wybór i montaż
« Odpowiedź #10 dnia: 30 - Marca - 2021 - 11:20:04 »
To są wszystko pierdoły których brak można przeżyć. Czujniki cofania po załączeniu wstecznego od razu można dezaktywować przyciskiem.  Nie każdy ma elektryczną klapę a jak ma to niech montuje oryginał. Montowałem wiele haków takich i takich i podpięcie wiązki z modułem pod BCM nie każdy sam zrobi, powiem więcej - nie każdy elektryk to zrobi bez schematu. Podpięcie modułu uniwersalnego jest znacznie szybsze i prostsze.  Ja akurat oryginalne sam kodowalem zawsze VCDS. Nie widzę przeciwwskazań aby montować uniwersalny moduł. Do powiedzenia zawsze najwięcej mają ci, którzy sami nigdy nic nie robili tychlko słyszeli że kolega kolegi ....
 

Offline michalm83

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 117
  • Pomógł: 15
  • VW: Passat B7
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGB
  • Moc: 170 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: LRY
Odp: HAK - wybór i montaż
« Odpowiedź #11 dnia: 30 - Marca - 2021 - 11:34:34 »
Sam też montowałem i wiem że jest przy tym roboty. Też kodowałem. Napisałem że kolega zakładał bo on nie kodował.
 To tylko moje zdanie i jestem za zakładaniem oryginału. A każdy niech robi jak uważa.
Szczególnie że na Allegor/OLX można znaleźć coś w normalnych pieniądzach.
Co do funkcji jaką spełnia moduł to pisałem że to wszystko zależy od wyposażenia.
@doggie założył a elektryk nie założy. Jak nie założy to uj nie elektryk.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5599
  • Pomógł: 1015
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: HAK - wybór i montaż
« Odpowiedź #12 dnia: 30 - Marca - 2021 - 11:39:04 »
@doggie założył a elektryk nie założy. Jak nie założy to uj nie elektryk.
Akurat jak w 2007 montowałem oryginalną westfalię z modułem do Golfa 5 to kilku odmówiło podpięcia, tłumacząc sie właśnie brakiem schematu i brakiem możliwości kodowania.

Co do działania ESP nie byłbym taki pewny że podpięcie przyczepki nie zmienia charakterystyki ESP, raczej zmienia o ile dobrze pamiętam kodowanie w 1K0
 

Offline michalm83

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 117
  • Pomógł: 15
  • VW: Passat B7
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGB
  • Moc: 170 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: LRY
Odp: HAK - wybór i montaż
« Odpowiedź #13 dnia: 30 - Marca - 2021 - 11:51:36 »
Chyba porównywanie 5 do 7 to taki średni temat.
Opowiadasz historie z przed 14 lat o elektrykach bez schematu.
Co do zmiany charakterystyki ESP po podpięciu przyczepki to doczytaj.
 
Podziękował: krzaku90

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5599
  • Pomógł: 1015
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: HAK - wybór i montaż
« Odpowiedź #14 dnia: 30 - Marca - 2021 - 13:29:32 »
Opowiadasz historie z przed 14 lat o elektrykach bez schematu.
A co w tym takiego dziwnego i co ma do rzeczy MK7 vs Mk5? Zasada taka sama, montaż plus kodowanie, instalacja po CAN praktycznie identyczna. Poza tym haki montowałem nie tylko 14 lat temu ale i  w późniejszym czasie w A3 8P,  BMW e84 X1, Tiguanie całkiem niedawno. Poza tym jak coś wiesz wiecej to napisz a nie pisz sloganu "doczytaj" :) . Do tego piszesz "w naszych autach" a akurat B7 jest na takiej samej płycie PQ35 jak Golf piątej generacji
No i kolega @DrKoko niech montuje co chce, ja tylko stwierdzam że moduł uniwersalny też spełnia swoje zadanie, wszystko zależy od tego kto czego oczekuje
 

Offline michalm83

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 117
  • Pomógł: 15
  • VW: Passat B7
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGB
  • Moc: 170 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: LRY
Odp: HAK - wybór i montaż
« Odpowiedź #15 dnia: 30 - Marca - 2021 - 13:35:21 »
Uważasz że skoro mam Passata to mogę się wypowiadać tylko na temat Passata?
Ty mając tiguana możesz się wypowiadać we wszystkich tematach?
a jeśli nie widzisz różnicy dzisiaj a 14 lat temu to myślę że nie mamy co dyskutować.
Piszę ci żebyś sobie doczytał w internecie bo jak napisałem co wiem to mi wyskakujesz że mam Passata i się nie znam.
Kończę z tobą dyskusję i pozdrawiam.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5599
  • Pomógł: 1015
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: HAK - wybór i montaż
« Odpowiedź #16 dnia: 30 - Marca - 2021 - 13:41:29 »
Po co się tak spinasz. Ja nic nie uważam i z niczym nie wyskakuję, stwierdzam tylko to co wiem bądź nie wiem dlatego prosiłem abyś napisał o zmianie charakterystyki ESP w MK7 skoro czytałeś. Jeśli nie chcesz to nie pisz.
 

Offline michalm83

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 117
  • Pomógł: 15
  • VW: Passat B7
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGB
  • Moc: 170 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: LRY
Odp: HAK - wybór i montaż
« Odpowiedź #17 dnia: 30 - Marca - 2021 - 14:31:47 »
@boggie zwracam honor. Nigdzie nie pisałeś że sie nie znam bo mam B7
Po prostu z montażu haka robisz wiedze tajemną której kilkanaście lat temu elektrycy nie ogarniali. Fakt że dziś jak sie komuś nie chce to powie że sie nie da.
Dziś dostępność do schematów instrukcji jest większa niż lata temu. Nie sądzisz?
Jak pisałem podłączenie przyczepki włącza lub wyłącza pewne funkcje. W 7 ESP zmienia charakterystykę jeszcze doczytałem ze Start/stop, wyłącza sie asystent. Nawet wentylator chłodnicy może działać inaczej.
 
Podziękował: doggie

Offline szybud

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.2 TSI
  • Moc: 85 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: WE
Odp: HAK - wybór i montaż
« Odpowiedź #18 dnia: 28 - Lipca - 2023 - 12:40:21 »
Cześć,
Zastanawiam się nad montażem haka do swojego Golfika VII.
Zastanawiam się nad tym hakiem:
https://www.ehaki.pl/westfalia-hak-holowniczy-volkswagen-golf-vii-hatchback-2012-2019,sp,6,2337/breadcrumbsi tą wiązką:
https://www.ehaki.pl/uniwersalna-wiazka-elektryczna-13-pin-z-modulem,sp,38,3609/breadcrumbsCzy ktoś wie jak wygląda podłączenie?
Rozumiem, że podpinam się pod tylne światła i już? Jestem trochę zielony a w internetach nie ma jednoznacznej odpowiedzi.
Dodatkowo mam pytania jak wygląda kwestia czujników parkowania?
Czy po montażu takiego zestawu jak powyżej trzeba coś kodować?

Z góry dziękuje za odpowiedź.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5599
  • Pomógł: 1015
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: HAK - wybór i montaż
« Odpowiedź #19 dnia: 29 - Lipca - 2023 - 13:46:38 »
Rozumiem, że podpinam się pod tylne światła i już?
1. Kupujesz oryginalny moduł, wiązkę, podpinasz pod CAN i BCM i kodujesz.
2. Kupujesz uniwersalny moduł, podłączasz pod stały +12V i pod poszczególne przewody wiązki tylnych lamp. Jak masz fabryczny PDC to podczas cofania będzie ci pipczyć, mi akurat w autach, gdzie montowałem uniwersalny moduł to nie przeszkadzało. Błędów nie będzie wywalało, ponieważ moduł bierze tylko sygnał z lamp. Uniwersalny moduł nie wymaga kodowania.
 

Offline DrKoko

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: SG
Odp: HAK - wybór i montaż
« Odpowiedź #20 dnia: 30 - Lipca - 2023 - 10:02:34 »
Czy ktoś wie jak wygląda podłączenie?
Rozumiem, że podpinam się pod tylne światła i już? Jestem trochę zielony a w internetach nie ma jednoznacznej odpowiedzi.
Dodatkowo mam pytania jak wygląda kwestia czujników parkowania?
Czy po montażu takiego zestawu jak powyżej trzeba coś kodować?

Tak, podłączasz się pod tylne światła i masę.
Oraz musisz do przodu przepuścić kabel, do akumulatora. W każdym razie w sportsvan 2016 musiałem tak zrobić.
Sądziłem, że podłączę pod gniazdo zapalniczki, ale ono nie jest zasilane jak silnik nie pracuje.
Więc przeciągnąłem kabel, jest nawet przepust gumowy nad pedałami.
Sam moduł umieściłem pod poszyciem bagażnika z lewej strony.
Jest instrukcja obrazkowa jak to podłączyć.

Czujniki parkowania - no wyją przy cofaniu, trudno. Mam to gdzieś. Jak bardzo mi przeszkadza to wyłączam guzikiem i spokój.

Nic nie trzeba kodować, to wszystko działa po podłączeniu.

Ja właśnie chciałem mieć taki chowany hak, żeby nie nie wystawało z tyłu. Kupiłem ten używany oryginalny z gniazdem elektrycznym i przewodami. Polutowałem po kolei wszystkie kable do tego uniwersalnego modułu i jest git malina.
Przyczepa, bagażnik rowerowy. No przydaje się, nie ma co.

Tylko trochę się przejechałem co do ceny. Bo tak liczyłem, że będzie to mniej kosztować niż taki hak wypinany (jak dałeś w linku), ale jak przyszło co do czego to w sumie uzbierało się 1200zł. Chociażby nakładka progu bagażnika musiała być inna (cięgno do pokazania haka) oraz pod zderzakiem taka nakładka z otworem.

Wystawiłem na handel te rzeczy, które już nie są potrzebne (belka stalowa pod zderzakiem, nakładka progu, plastik zderzaka), ale zero zainteresowania.

Cały montaż haka zajął mi 10 godzin.


Dodano:  30 - Lipca - 2023  -  10:07:41

Aha, widzę tutaj na stronie, że jest info:

>>> W seryjnym spoilerze podcięcie widoczne (Należy zamówić spoiler pod hak oryginalny (chowany) i powiększyć w nim niewidoczny otwór w przetłoczeniu.

Więc to co u mnie - do dokupienia spojler z otworem pod hak (no albo liczymy się z tym, że widać podcięcie).
 

Offline Eref

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 8
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: HAK - wybór i montaż
« Odpowiedź #21 dnia: 01 - Sierpnia - 2023 - 19:53:02 »
Witam, mam pytanie co do haka fabrycznego, składanego.
Mam taki i pytanie, czy na spokojnie utrzyma bagażnik rowerowy na hak z dwoma rowerami? Może głupie pytanie, ale widziałem już kilka filmików i tematów jak to wszystko odpada z hakiem, niby ma na małą wytrzymałość na obciążenie pionowe.
Chce kupić jakiś używamy bagażnik rowery i od czasu do czasu jakieś wyjazdy dalsze z dwoma rowerami robić, jest czego się obawiać?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5599
  • Pomógł: 1015
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: HAK - wybór i montaż - Golf VII
« Odpowiedź #22 dnia: 04 - Sierpnia - 2023 - 17:57:43 »
Mam taki i pytanie, czy na spokojnie utrzyma bagażnik rowerowy na hak z dwoma rowerami?
Spokojnie utrzyma i 5 rowerów po 15 kg każdy :P w zależności od producenta kula ma nośność od 75 do 100 kg
 

Offline DrKoko

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: SG
Odp: HAK - wybór i montaż - Golf VII
« Odpowiedź #23 dnia: 07 - Sierpnia - 2023 - 09:34:21 »
@Eref
Używam takiego haka i bagażnik na 3 rowery aguri active bike 3.
nawet się nie zastanawiałem czy to wytrzyma obciążenie.
po prostu kupiłem i używam.

sama platforma na rowery waży chyba 23 kilo.
do tego mam 2 rowery:
- 30 kilo tandem składany
- 15kg rower zwykły.

tandem daję bliżej samochodu a ten pojedynczy na końcu platformy.

jeszcze nie odpadło nic, ale staram się jeździć spokojnie z rowerami - szczególnie na nierównościach.


Dodano:  07 - Sierpnia - 2023  -  09:35:49
w zależności od producenta kula ma nośność od 75 do 100 kg

pytanie było o fabryczny hak składany (czyli nie akcesoryjny). Wielu jest producentów tego haka?
 

Online Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 703
  • Pomógł: 239
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: HAK - wybór i montaż - Golf VII
« Odpowiedź #24 dnia: 07 - Sierpnia - 2023 - 15:36:06 »
Dla fabrycznego powinno być to określone w instrukcji (w Tigu II mam napisane do "100 kg").
 

Tagi wątku: