Autor Wątek: ROZRZĄD 1.4 75 KM - serwis, części, wymiana...  (Przeczytany 3248 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Roxanne

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 12
  • VW: Polo IV
  • Silnik: 1.4
  • Moc: 75 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: OP
ROZRZĄD 1.4 75 KM - serwis, części, wymiana...
« dnia: 21 - Stycznia - 2021 - 16:05:42 »
Jeśli jest już ten wątek to bardzo przepraszam, ale nie mogłam znaleźć tu na forum pomocy, więc postanowiłam napisać.

Kupiłam Polo 2006 rok 1.4 silnik 75KM, nie wiem kiedy był rozrząd robiony, więc trzeba chyba wymienić... Mechanik dziś mi wrzucił wycenę na "około 1.000 zł".
Napiszcie proszę czy faktycznie tak jest, czy jednak szukać tańszego mechanika?
Będę wdzięczna za każdą podpowiedź.
Pozdrawiam :)
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ROZRZĄD 1.4 75 KM - serwis, części, wymiana...
« Odpowiedź #1 dnia: 22 - Stycznia - 2021 - 08:18:25 »
Cześć. @Roxanne
Nie podałaś najważniejszych danych dotyczących silnika:
- diesel czy benzyna?
- przebieg auta ?
- kod silnika?
- nr VIN?

Na podstawie, powyższych brakujących informacji, będzie można coś mądrego odpisać  ;)
 

Offline Roxanne

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 12
  • VW: Polo IV
  • Silnik: 1.4
  • Moc: 75 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: OP
Odp: ROZRZĄD 1.4 75 KM - serwis, części, wymiana...
« Odpowiedź #2 dnia: 22 - Stycznia - 2021 - 09:55:00 »
Hej, dzięki za reakcję :). Samochód jest w benzynie, przebieg 170.000, reszty nie jestem w stanie teraz podać.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ROZRZĄD 1.4 75 KM - serwis, części, wymiana...
« Odpowiedź #3 dnia: 22 - Stycznia - 2021 - 10:28:15 »
Dalej za mało danych aby stwierdzić jaki to dokładnie silnik i na tej podstawie wyszukać rozrząd. Jak nie znasz kodu swojego silnika, to powinnaś podać nr VIN, który znajduje się w dw. rejestracyjnym.
Rozrządy nie są takie same w każdy silniku o pojemności 1.4, więc jest to ważne przy wyszukiwaniu części i ich ceny.
 

Offline Roxanne

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 12
  • VW: Polo IV
  • Silnik: 1.4
  • Moc: 75 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: OP
Odp: ROZRZĄD 1.4 75 KM - serwis, części, wymiana...
« Odpowiedź #4 dnia: 22 - Stycznia - 2021 - 10:46:31 »
Dziękuję, podam później dzisiaj, bo nie mam przy sobie dokumentów.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ROZRZĄD 1.4 75 KM - serwis, części, wymiana...
« Odpowiedź #5 dnia: 22 - Stycznia - 2021 - 11:05:49 »
Jak zdążysz do 14.30, to jeszcze dzisiaj sprawdzę, co to za silnik i jaki rozrząd jest do niego potrzebny.
 

Offline Roxanne

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 12
  • VW: Polo IV
  • Silnik: 1.4
  • Moc: 75 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: OP
Odp: ROZRZĄD 1.4 75 KM - serwis, części, wymiana...
« Odpowiedź #6 dnia: 26 - Stycznia - 2021 - 20:18:48 »
Przepraszam, że tak późno... Czy jeszcze aktualna Twoja pomoc?
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ROZRZĄD 1.4 75 KM - serwis, części, wymiana...
« Odpowiedź #7 dnia: 27 - Stycznia - 2021 - 13:36:21 »
Oczywiście  ;)
Podaj nr VIN i będziemy kontynuować wątek.
 
Podziękował: Roxanne

Offline Roxanne

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 12
  • VW: Polo IV
  • Silnik: 1.4
  • Moc: 75 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: OP
Odp: ROZRZĄD 1.4 75 KM - serwis, części, wymiana...
« Odpowiedź #8 dnia: 27 - Stycznia - 2021 - 23:40:04 »
Wysłałam prv :)
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ROZRZĄD 1.4 75 KM - serwis, części, wymiana...
« Odpowiedź #9 dnia: 28 - Stycznia - 2021 - 11:38:17 »
Kompletny zestaw rozrządu firmy INA a do tego pompa Dolza - 375 zł. Jeżeli chciałabyś coś lepszego, to na przykład zestaw firmy Conti - wychodzi 480 zł. Obydwie firmy są dobre i polecane. Najczęściej sprzedaje się INA, ze względu na niższą cenę. Dane i ceny z zaprzyjaźnionego sklepu w mojej miejscowości.

Co do ceny za robociznę, to może się wachać w przedziale od 200 do nawet i 500 zł. Wszystko w zależności od warsztatu.

Jeżeli mechanik wymieni rozrząd na częściach Conti, to cena z fakturą za wszystko w przedziale 700-900 zł, jest do zaakceptowania.

Oczywiście, mogę się mylić co do cen usług, bo to dość indywidualna wycena w każdym warsztacie.

Później sprawdzę jeszcze, czy w danych serwisowych, jest odnotowana wymiana rozrządu w twoim Polo.
 

Offline Roxanne

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 12
  • VW: Polo IV
  • Silnik: 1.4
  • Moc: 75 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: OP
Odp: ROZRZĄD 1.4 75 KM - serwis, części, wymiana...
« Odpowiedź #10 dnia: 28 - Stycznia - 2021 - 14:53:41 »
Dziękuję Ci bardzo!
Byłoby super gdybyś sprawdził czy jest info o wymianie rozrządu :).
Jeszcze raz wielkie dzięki!
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ROZRZĄD 1.4 75 KM - serwis, części, wymiana...
« Odpowiedź #11 dnia: 28 - Stycznia - 2021 - 15:00:09 »
@Roxanne - jaki przebieg ma teraz to twoje Polo ?

Dodano:  29 - Stycznia - 2021  -  18:50:37
Info z historii po nr VIN:
Ostatnia odnotowana wizyta w ASO - kwiecień 2012 - 74 474 km
Rozrząd - interwał wymiany: co 90 tyś. km lub co 5 lat.
Bonus: kod lakieru: LA7W
 

Offline Roxanne

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 12
  • VW: Polo IV
  • Silnik: 1.4
  • Moc: 75 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: OP
Odp: ROZRZĄD 1.4 75 KM - serwis, części, wymiana...
« Odpowiedź #12 dnia: 30 - Stycznia - 2021 - 22:14:34 »
Wielkie dzieki za zaangazowanie i pomoc.
Rozumiem, ze to jest info z miemieckiego ASO... az dziwne, ze Niemiec tak to zaniedbał, no chyba, że wymiana rozrzadu nigdzie nie została zanotowana...

Pozdrawiam!

Dodano:  30 - Stycznia - 2021  -  22:38:08
Mam na dziś 168.000 przebiegu, auto kupiłam tydzień temu i mam nadzieję, że poprzedni właściciel wymienił rozrząd.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ROZRZĄD 1.4 75 KM - serwis, części, wymiana...
« Odpowiedź #13 dnia: 03 - Lutego - 2021 - 17:15:05 »
Rozumiem, ze to jest info z miemieckiego ASO... az dziwne, ze Niemiec tak to zaniedbał, no chyba, że wymiana rozrzadu nigdzie nie została zanotowana...
Nie wiem czym jest "miemieckie" ASO ale błędnie interpretujesz dane, które ci podałem.

Ostatnia odnotowana wizyta w ASO - kwiecień 2012 - 74 474 km
Wizyta w ASO VW - 6-letniego Polo, to według mojej oceny, spora nadgorliwość właściciela i wyraz szczególnego dbania o pojazd 4-lata po gwarancji. Większość właścicieli nowych aut po ustaniu 2-3 letniej gwarancji, omija ASO szerokim łukiem i chyba nie ma potrzeby tłumaczyć dlaczego  ::)

Mam na dziś 168.000 przebiegu, auto kupiłam tydzień temu i mam nadzieję, że poprzedni właściciel wymienił rozrząd.
To niekoniecznie prawdziwy przebieg a i spora naiwność, że ktoś przed sprzedażą auta wymienił w nim cokolwiek.

Interwał wymiany rozrządu w twoim silniku, wynosi: 90 tyś. km lub co 5 lat a w 2012 roku przy odnotowanym przebiegu 74 tyś. auto miało 6 lat. Właściciel auta w tym czasie nie miał już gwarancji na pojazd i wcale nie musiał wymieniać rozrządu w ASO VAG'a, więc równie dobrze, mógł go wymienić rok wcześniej (gdziekolwiek) lub poczekać do 90 tyś. km i zlecić wymianę w niezależnym warsztacie, gdzie na 100% jest dużo taniej niż w ASO. 

Mając dane, które odczytałem z historii serwisowej i które nam tu podałaś: uważam, że pierwsze co bym sam zrobił w tym aucie po jego zakupie, to: wymienił kompletny rozrząd i obowiązkowo olej i filtry a do tego płyn w chłodnicy i najważniejsze dla twojego bezpieczeństwa - płyn hamulcowy z wcześniejszą pełną kontrolą stanu hamulców.
 

Tagi wątku: