Autor Wątek: WYMIANA: nagrzewnicy [Sharan 95-00]  (Przeczytany 82997 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 5936
  • Pomógł: 1380
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
WYMIANA: nagrzewnicy [Sharan 95-00]
« dnia: 28 - Listopad - 2014 - 20:11:39 »
WYMIANA: nagrzewnicy  [Sharan 95-00]

W paru krokach za pomocą zdjęć, opiszę czynności związane z wymianą nagrzewnicy w modelach: Sharan, Alhambra, Galaxy z roczników: 95-00
Co to jest nagrzewnica samochodowa i do czego służy, opisane jest pod linkiem: http://pl.wikipedia.org/wiki/Nagrzewnica_samochodowa

Jeżeli w swoim aucie zauważysz, że przednia szyba od wewnątrz niezwykle często pokrywa się lekką mgiełką (osadza się para) i do tego jest tłusta i ciężka do usunięcia, w aucie pojawia się słodkawy zapach płynu chłodniczego a w zbiorniku wyrównawczym obserwujesz dość często utratę płynu. To możesz być prawie pewny że sprawcą tego jest nagrzewnica i powinieneś jak najszybciej ja wymienić na nową (nigdy nie montujemy używanej).

Utrata płynu była już wyraźnie widoczna pod nogami kierowcy


Zaczynamy od wyciągnięcia schowka pod radiem / radia i panelu Climatronica.
W jaki sposób wyciągamy radio zależne jest od jego typu i zabezpieczeń przed kradzieżą.
Po wyciągnięciu radia, przez powstałe otwory delikatnie odłączamy wtyczki zasilające panel Climatronica.


Można teraz zdjąć plastikową osłonę. Uważaj, za mocne pociągnięcie po złej stronie, może doprowadzić do złamania jej.
Odpinamy wtyczkę z zapalniczki i odkręcamy 4 śruby krzyżakowe trzymające plastikową ramkę.


Następnie odpinamy wtyczki z wszystkich przełączników po lewej stronie.
Mamy odłączony cały panel środkowy panel. Bierzemy się za następne elementy.


Płaskim śrubokrętem delikatnie z prawej strony podważamy element kratki nawiewu i wyciągamy go.


Odkręcamy śrubę krzyżakową.


Kilka zdjęć na których widać miejsca gdzie odkręcić śrubki.




Wystarczy delikatnie pociągnąć i powinno wyjść.


Odkręcamy plastikowe osłony kolumny kierownicy.










Odkręcamy śruby Torx (można opuścić kolumnę kierownicy ustawiając przełącznik w górę) i delikatnie ściągamy zestaw przełączników na kolumnie kierowniczej.


Następnie dalej odkręcamy obudowę.










Możemy odpiąć panel, wisi tylko na plastikowych zaczepach.




Airbag (poduszka powietrzna) powinien być bardzo ostrożnie demontowany.  W wyniku niewłaściwego obchodzenia się lub elektryczności statycznej (przeskok iskry z ubrania), może wystąpić ryzyko aktywowania detonatorów które odpalą poduszkę a w wynik jej detonacji może doprowadzić do poważnych obrażeń ciała.

Jak bezpiecznie ściągnąć kierownicę: Instrukcja wymiany taśmy AirBag

Pod kierownicą znajdują się dwa otwory w których zlokalizowane są dwie śruby które musimy odkręcić.




Teraz możemy lekko przechylić poduszkę i wyciągnąć żółtą wtyczkę. Zdjętą poduszkę powietrzną należy położyć w bardzo bezpiecznym miejscu w garażu i zachować ją do ponownej instalacji. Najlepiej chować ją w zamkniętej szafce lub jakimś pojemniku.






W kole kierownicy znajduje się złącze. Dwa przewody w środku (brązowy / biały i czarny / biały) należy odpiąć.


Kluczem 22 odkręcamy niebieską śrubę i możemy zdemontować całkowicie kierownicę.


Mamy teraz bardzo dobry dostęp do śrub trzymających obudowę całego zestawu wskaźników.




Teraz kiedy ramka "zegarów" jest już wyciągnięta, możemy odkręcić zestaw wskaźników.
Do zestawu wskaźników wpięta jest wtyczka którą należy wypiąć, aby wyciągnąć licznik.




Zanim wyciągniemy liczniki, warto zdemontować metalowy klips aby nie porysować sobie plastikowej szybki zestawu wskaźników.


Odkręcamy po kolei następne śruby.




Odkręcamy śruby przy nogach kierowcy obok skrzynki bezpieczników.




Zabieramy się za plastiki na podszybiu. Płaskim śrubokrętem lekko podważamy aby resztę wyciągnąć ręcznie.




Zabieramy się za schowek. Należy go otworzyć i zdemontować klapę.




Odkręcamy śrubki znajdujące się pod schowkiem.










To są dwie śruby, które trzymają poduszkę powietrzną pasażera. Przy demontażu poduszki pasażera powinniśmy postępować z taką samą starannością jak przy demontażu Airbagu kierowcy !


Delikatnie wyciągamy airbag pasażera.










Wyjmujemy filtr pyłkowy.
Za filtrem pyłkowym mamy dwie sześciokątne śruby, przykręcone są do deski rozdzielczej. Musimy je odkręcić.






Odkręcamy 2 imbusowe śruby, znajdujące z dwóch stron filtra kabinowego.






Teraz możemy już wyciągnąć lekko całą "deskę" do tyłu, odłączyć wtyczkę dla czujnika temperatury (tylko z Climatronic), włącznik świateł i głośnik wysoko-tonowy z podszybia.






Teraz widzimy powód zaparowanej szyby i ubytku płynu chłodniczego.




Jak widać na fotografii, mechanizm wycieraczek został całkowicie zdemontowany, aby uzyskać lepszy dostęp do przewodów nagrzewnicy.




Zdemontowana nagrzewnica.


Aby odkręcić śruby na dolnym kołnierzu, musimy "zmodyfikować" piankę okalającą plastikowe rurki.




Po zmodyfikowaniu pianki okalającej rurki, bez problemu sięgniemy śrubokrętem do śrub na dolnym kołnierzu.





Teraz mamy cztery śruby, które znajdują się na grodzi i ukrywają się za taką małą klapką  z wygłuszenia. Należy też uważać, aby nie odkręcić połączenia do parownika klimatyzacji.








Aby dostać się do wymiennika ciepła, wewnątrz auta musi zostać odkręcona belka poprzeczna. Następnie należy odkręcić kolumnę kierownicy według następujących punktów.






Odkręcamy dwie sześciokątne śruby w komorze silnika obok przewodów między wymiennikiem ciepła.


Wspornik na tunelu środkowym musimy też wykręcić.


Odkręcamy dwie sześciokątne śruby, trzymające kolumnę kierownicy i poprzeczka jest już luźna.


Odkręcamy dwie śruby na nagrzewnicy i można ją już wyciągnąć.


Mamy nagrzewnicę na zewnątrz.
Podczas wyciągania nagrzewnicy, została lekko uszkodzona.


Brązowa masa to prawdopodobnie uszczelniacz chłodnicy, który został wlany do układu chłodzenia około 6 miesięcy temu.
Widoczne na zdjęciach błoto należy wytrzeć do sucha a resztki wyssać odkurzaczem.
















Teraz wkładamy nową nagrzewnicę i wszystko składamy w odwrotnej kolejności z powrotem.


Po złożeniu wszystkiego, kokpit powinien wyglądać tak:


Uważaj aby się przy składaniu nie pomylić, bo po złożeniu wszystkiego może to wyglądać tak  :evilmrgrin:



Temat w całości został skopiowany i przetłumaczony z niemiecko-języcznego forum SGAF.de  ;)

Jeżeli ktoś do powyższych opisów zdjęć ma jakieś uwagi, to proszę o zamieszczenie ich w tym dziale ale w nowym temacie  ;)



 

Tagi wątku: