Autor Wątek: OBDeleven PRO - info, kodowanie, adaptacje  (Przeczytany 48534 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Elninjo

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • Pomógł: 2
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 190 KM
  • Napęd: 4x4
OBDeleven PRO - info, kodowanie, adaptacje
« dnia: 02 - Listopad - 2018 - 23:13:55 »
W tym wątku przedstawiam poszczególne kroki jakie trzeba wykonać dokonując samodzielnych kodowań i adaptacji w samochodzie za pomocą urządzenia OBD11 + programu OBD11 PRO

Oczywiście wszystkie kodowania robimy na własną odpowiedzialność,
także warto sobie zrobić kopię zapasową lub zapisać aktualne Kodowanie przed wprowadzeniem zmian.
Jeżeli jakieś kodowania różnią się od tego co macie w samochodzie znaczy, że macie inne sterowniki obsługujące dane kodowanie (nowsze, bądź starsze) niż te które podał autor...

Kupując urządzenie wraz z programem w wersji PRO otrzymujemy paczkę z urządzeniem wraz z kodem aktywacyjnym.
Aby zastosować ten kod należy:
1. Wchodzisz w program
2. 3 paski w lewym górnym rogu
3. Ustawienia
4. Motyw - klikasz PRO (pasek z kropką)
5. Program powinien poprosić o wpisanie kodu

W programie OBD11 część kodować jest „płatna” (przygotowane odpowiednie aplikacje zmieniające poszczególne elementy) specjalnymi dostępnymi w programie kredytami.
Można raz dziennie otrzymać kilka takich kredytów. Aby to zrobić należy:

1.   Wejść w program (1 kredyt)
2.   w menu głównym klikamy w "podmenu" w lewym górnym rogu (3 poziome kreski)
http://i68.tinypic.com/24why13.jpg
3.   następnie klikamy w nasz avatar - lewy górny róg
http://i65.tinypic.com/21aio74.png
4.   w polu kredyty, klikamy "więcej"
http://i63.tinypic.com/2wgx1u8.jpg
5.   klikamy "uzyskaj bezpłatne kredyty" i OK.
http://i64.tinypic.com/10h7zv6.png
6.   otworzy się reklama, którą zamykamy
http://i68.tinypic.com/13zzuxe.pngpkt 5 i 6 powtarzamy 5 razy.

Dodam tylko, że do klikania darmowych kredytów nie trzeba mieć złącza przy sobie, wystarczy zalogować się w aplikacji i mieć dostęp do neta.

W programie OBD11 mamy następujące sterowniki (w większości grupy VW takie same):
01 Elektronika silnika
02 Elektronika skrzyni biegów
03 Elektronika hamulców
08 Elektronika układu klimatyzacji / ogrzewania
09 Centralny układ elektroniczny
13 Układ regulacji odstępu od poprzednika
14 Elektronika amortyzatorów kół
15 Poduszka bezpieczeństwa
16 Elektronika kolumny kierownicy
17 Zestaw wskaźników
19 Interfejs diagnostyczny magistrali danych
22 Elektronika napędu 4x4
2B Blokada kolumny kierownicy
36 Ustawienie siedzenia kierowcy
3C Asystent zmiany pasa ruchu
42 Elektronika drzwi kierowcy
44 Układ wspomagania kierowania
52 Elektronika drzwi pasażera
55 Regulacja zasięgu reflektorów
5F Elektronika układów informacyjnych 1
69 Funkcje przyczepy
6C Układ kamery cofania
6D Elektronika tylnej pokrywy
76 Sygnalizacja przy parkowaniu
A5 Przednie czujniki systemów wspomagających kierowcę
B7 Interfejs układu zezwolenia na wejście i uruchomienie
CA Sterownik odsuwanego dachu
W każdym z nich jest mnóstwo ustawień, których bez wiedzy lepiej nie dotykać

Poniżej kodowania i adaptacja zmieniające nasz samochód w bardzie spersonalizowany pod nasze gusta
(tylko i wyłącznie działające - ktoś je zastosował i działają co nie oznacza, że u każdego to zadziała)

1. Dezaktywacja Start/Stop
podłączamy się do gniazda OBD włączamy zapłon i łączymy się app z samochodem przez bluetooth przyciskiem połączyć
http://i68.tinypic.com/v63whx.jpg
przechodzimy do zakładki sterowniki i wybieramy grupę
19 interfejs diagnostyczny magistrali danych
http://i68.tinypic.com/s60oea.jpg
wchodzimy w opcje Adaptacja
http://i64.tinypic.com/z3a6c.jpg
potem wyszukujemy pozycję Układ start-stop granicą napięcia uruchamiania
która domyślnie ustawiona jest na 7.6 volt
http://i64.tinypic.com/qwybfa.jpg
zmieniamy tą wartość na 12.1 i zatwierdzamy
http://i68.tinypic.com/n53pfm.png
W ten sposób można „oszukać” system Start - Stop który nie może się załączyć przy takich wartościach.

Może się zdarzyć (nie w każdym samochodzie) zapalająca się na wolnych obrotach kontrolka S/S, która po ruszeniu gaśnie.
http://i63.tinypic.com/987vw3.jpg
2. Odblokowanie VIM (Video in Motion) i Mirrorlink w czasie jazdy
PAMIETAJ!!! Oglądanie TV bądź DVD w czasie jazdy jest niebezpieczne i może skończyć się kolizją bądź wypadkiem drogowym.

Wpinamy się urządzeniem do gniazda OBD które jest pod lewym małym schowkiem włączamy zapłon włączamy app i przez bluetooth łączymy się że samochodem przez przycisk połączyć.
http://i66.tinypic.com/jrflus.png
Przechodzimy do zakładki Aplikacje
http://i65.tinypic.com/20qyul1.png
Następnie pozycja Video in Motion
http://i67.tinypic.com/16leczb.jpg
wybieramy wartość VIM/MIRRORLINK /SMS/BROWSER i zatwierdzamy V.
http://i63.tinypic.com/wb57w7.png
Po 1-3 sekundach wyświetla się komunikat potwierdzający.

Po tej operacji wyłączamy zapłon odłączamy OBD z gniazda i teraz raz i na zawsze mamy dostępne Mirrorlink w czasie jazdy (możemy korzystać z całej zawartości telefonu na ekranie radia)
Jeżeli ktoś chce powrócić z niewiadomego powodu do stanu poprzedniego musi powtórzyć operacje ale tym razem w ostatnim kroku musi zaznaczyć pole standard.


3. Światła dzienne na pozycji AUTO,
przełącznik w pozycji 0 - dzienne nieaktywne

klikamy Sterowniki Centralny Układ Elektroniczny 09
http://i63.tinypic.com/5vtbeq.jpg
dostęp bezpieczeństwa
http://i63.tinypic.com/2hxawl5.jpg
podajemy login 31347
http://i63.tinypic.com/hukmd4.png
klikamy Adaptacja
http://i67.tinypic.com/29g206w.jpg
klikamy Aussenlicht_Front i wchodzimy do Tagfahrlicht nur in Schalterstellung AUTO
http://i68.tinypic.com/idu4n5.jpg
zmieniamy na Aktywne i Ok
http://i68.tinypic.com/rc7dqr.png
następnie zatwierdzamy kodowanie klikając w prawe dolne kółeczko


4. Aktywacja/Dezaktywacja świateł dziennych w Menu Infotaniment Radia

robimy wszystko tak samo jak kodowanie wyżej,

w zakładce Aussenlicht_Front wyszukujemy Tagfahrlicht Aktivierung durch BAP oder....
http://i63.tinypic.com/28vabo8.jpg
zaznaczamy Aktywne i OK
http://i66.tinypic.com/ixa0dz.png
zatwierdzamy zielonym polem po prawej na dole
w ustawieniach oświetlenia w radiu pojawia się opcja "Światła do jazdy w dzień"
http://i67.tinypic.com/2vd5m5v.jpg
5. Składanie lusterek po długim przytrzymaniu przycisku zamykania na pilocie - a nie jak fabrycznie albo zawsze albo nigdy

Podłączamy Obd11 do gniazda łączymy z samochodem potem Klikamy w 3 poziome kreski po dolnej prawej przycisku skanuj wtedy wejdziemy do sterowników
Wchodzimy w sterownik 09 centralny układ elektroniczny
Klikamy zakładkę Adaptacja i tam wyszukujemy wpisując Spiegelverstellung (wystarczy wpisać 3 litery Spi)
W pozycji Funk Spiegelanklappung Modus zmieniamy z by look... Na by convenience... I potwierdzamy OK
Potwierdzamy zmianę wpisując hasło/login 31347
W menu ustawień samochodu w radiu w pozycji sterowanie szyb i lusterek trzeba zaznaczyć v składanie lusterek po zamknięciu samochodu.
Możemy wyłączyć urządzenie i zapłon i gotowe.

Możesz się cieszyć efektami.



6. Easy entry - odsuwanie fotela przy wsiadaniu do samochodu (ok. 5 cm)

Włączamy Sterowniki
Wchodzimy w Ustawienia siedzenia kierowcy – numer 36
Kodowanie
Odnajdujemy – Easy_entry_front
Ustawiamy Aktywne

7. Kodowanie dzienne/kierunkowskaz jak w filmiku https://www.youtube.com/watch?v=b8_pkELTQnk&feature=youtu.be

Centralny Układ Elektroniczny 09
dostęp bezpieczeństwa login 31347
Adaptacje
Wchodzimy w Leuchte 2SL VLB10 ( Lewa lampa)
Dalej wchodzimy do Lichtfunktion E2 - domyślnie ustawione jest Blinken links activ ( beide Phasen)) zmieniamy na "nicht activ"
Zatwierdzamy,
Następnie wchodzimy do Dimmwert EF2 - (domyślnie 10) zmieniamy na 0
Zatwierdzamy

Z prawą lampą ta sama procedura czyli
Wchodzimy w Leuchte3SL VRB21 (prawa lampa)
Dalej wchodzimy do Lichtfunktion E3 - domyślnie ustawione jest Blinken recht activ ( beide Phasen))zmieniamy na "nicht activ"
Zatwierdzamy
Następnie wchodzimy w Dimmwert EF3 - (domyślnie 10) zmieniamy na 0
Zatwierdzamy

Na koniec resetujemy do ustawień fabrycznych w Menu Radia OŚWIETLENIE i działa (przynajmniej u mnie)

8. Zapamiętanie poziomu ogrzewania foteli przednich

Sterownik 08 - HVAC
Następnie Adaptacja
Wybieramy "Beibehalt der Beifahrersitzheizung" - utrzymanie ogrzewania siedzenia pasażera
Włączamy żądaną wartość - aktywne (zawsze po włączeniu zapłonu) lub aktywne 10 min (po wyłączeniu zapłonu)
To samo dla "Beibehaltung der Fahrersitzheizung Ebene" - utrzymanie ogrzewania siedzenia kierowcy

Alternatywne kodowanie tej samej funkcji:
Sterownik 08 Elektronika układu klimatyzacji / ogrzewania
Adaptacja
Zapis stopnia ogrzewania fotela kierowcy / poniżej jest pasażera
wybieramy miedzy Aktywne / 10 min / nieaktywne

9. Włączanie laptimer w wyświetlaczu na desce rozdzielczej (o ile wiem, tylko w kolorowych wersjach)

Sterownik 17 - Instrumenty
Kodowanie (przełączamy na górze ekranu na kodowanie numeryczne)
wpisujemy bajt 01
i zaznaczamy Bit 3 ( w kratce z prawej strony ekranu) - Lap timer aktywny
Zatwierdzamy

10. Regulacja XDS - możliwość ustawień mechanizmu różnicowego w wersji 4x4

Sterownik - Jednostka sterująca 03 (ABS)
Adaptacja
Wybieramy: Rozszerzona Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego
Wybieramy żądaną opcję: Słaby-Normal-Twardy

11. Aktywacja świateł przeciwmgielnych w zakrętach - doświetlanie zakrętów
 
Sterownik - Jednostka sterująca 09
Bezpieczeństwo dostępu
login 31347
Adaptacja
Znajdujemy - Leuchte12NL LB45
Następnie - Lichtfunktion B12 auswählen - Wybieramy: Abbiegelicht
Cofamy się i znajdujemy - Leuchte13NL RB5
Następnie - Lichtfunktion B13 auswählen - Wybieramy: Abbiegelicht rechts

12. Regulacja czułości świateł przeciwmgielnych w zakrętach

Sterownik - Jednostka sterująca 09 (Central elektryczne)
Bezpieczeństwo dostępu
login 31347
Adaptacja
Znajdujemy "Static cornering light lower speed threshold" - wpisujemy nową wartość "0"
Cofamy się i znajdujemy "Static cornering light upper speed threshold" - wpisujemy nową wartość "50"
 
13. Włączenie trybu OFFROAD w menu Radia (car)

Sterownik 5F
Adaptacja
Znajdujemy "Car_Function_Adaptations_Gen2"
Następnie "menu_display_compass" - włączamy na aktywne
Cofamy się i znajdujemy "Car_Function_Adaptations_Gen2"
Następnie "menu_display_compass_over_threshold_high" - włączamy aktywne (powinno być aktywne w wersji L&K)
Cofamy się i znajdujemy "Car_Function_List_BAP_Gen2"
Następnie "compass_0x15" - włączamy na aktywne
Resetujemy radio (10-15 sek trzymamy włącznik radia)
Wyłączamy/włączamy zapłon.
Naciskamy guzik CAR (w pętli jest kilka ustawień i powinno pojawić się OFFROAD)
Na ekranie dotykowym możemy zmienić wyświetlane wartości przesuwając palcem wskazania (np. góra dół) - dostępne są: Kompas, stopień skrętu kół, wysokość n.p.m.

14. Zmiana świateł mijania na przeciwmgielne w funkcji COMING HOME

Sterownik 09 - Centralny układ elektroniczny
Dostęp Bezpieczeństwa - login 31347
Adaptacja
Oświetlenie Komfort
Trzeba wejść w "aussenlicht_ubergreifend" i odszukać "comming home leuchten"
COMING HOME LEUCHTEN - zmieniamy na przeciwmgłowe
Można również ustawić sobie długość świecenia COMING HOME - MENUESTEUERUNG COMING HOME - do wyboru czas...

15. Zmiana ilości błysków kierunkowskazów komfort

Sterownik 09 - Centralny układ elektroniczny
Adaptacja
Sterowanie kierunkowskazów
Komfortblinken blinkzyklen - wybieramy ilość między 1 a 5
po wszystkim należy wykonać reset ustawień oświetlenia w radiu do ustawień fabrycznych

16. Dezaktywacja sygnalizacji niezapiętego pasa

Sterownik 17 - Zestaw wskaźników
Adaptacja
Dezaktywacja sygnalizacji niezapiętego pasa
Tak / Nie

17. Włączanie / Wyłączanie wskazania temperatury oleju na wyświetlaczu na desce rozdzielczej

Sterownik 17 - Zestaw wskaźników
Adaptacja
Włączanie / Wyłączanie wskazania temperatury oleju na wyświetlaczu na desce rozdzielczej
Wył / Zał

18. Wybór trybu czasu letniego

Sterownik 5F - Elektronika układów informacyjnych 1
Adaptacja
Automatyka czasu letniego
Brak / Ręcznie / Europa / USA / Automatycznie

19. Aktywacja przycisku CD - swoją drogą kompletnie nie mam pojęcia czemu jest nieaktywowany jak ma się CD / DVD w samochodzie???

Sterownik 5F - Elektronika układów informacyjnych 1
Adaptacja
Przycisk wysuwania płyty CD
odblokowano / zablokowano

20. Podmiana kolorów LED wnętrza samochodu

Sterownik 09 - Centralny układ elektroniczny
Adaptacja
Oświetlenie wnętrza 2-giej generacji
(Ciepłe białe)
Red - wartość domyślna koloru 160
Green - wartość domyślna koloru 167
Blue - wartość domyślna koloru 18
(Zielony)
Red - wartość domyślna koloru 58
Green - wartość domyślna koloru 245
Blue - wartość domyślna koloru 4
(Niebieski)
Red - wartość domyślna koloru 20
Green - wartość domyślna koloru 170
Blue - wartość domyślna koloru 254
W linku http://cloford.com/resources/colours/500col.htm pełna gama kolorów.
Należy wybrać kolor i wstawić w odpowiednie miejsca nowe wartości...
Dla przykładu - zmieniamy biały ciepły (nazwa zostaje) na czerwony - Red 255, Green 0, Blue 0

21. Włączenie wskazania prędkości dmuchawy w trybie AUTO

Sterownik 08 Elektronika układu klimatyzacji / ogrzewania
Kodowanie
Przełączamy na kodowanie numeryczne
wpisujemy Byte 11
i zaznaczamy Bit 6 ( w kratce z prawej strony ekranu)

22. Wyświetlanie wybranego trybu jazdy na wyświetlaczy na desce rozdzielczej

Sterownik 19 Interfejs diagnostyczny magistrali danych
Kodowanie
Przełączamy na kodowanie numeryczne
wpisujemy Byte 8
i zaznaczamy Bit 4 ( w kratce z prawej strony ekranu)

23. Automatyczne zamykanie samochodu przy wysiadaniu z kluczykiem (kessy)

Sterownik B7 Interfejs układu zezwolenia na wejście i uruchomienie
Adaptacja
Szukamy internal_passive_entry_exit_byte1
Passive_exit_door_spam_lock - zmieniamy na Aktywne
Zatwierdzamy
Wycofujemy się i zatwierdzamy wszystko czerwonym "ołówkiem"

24. "Pedał Audi"
Kodowanie pedału gazu jak w Audi w OBD11
Tak ta modyfikacja opisana jest na forum BritSkoda, ale jak ktoś słusznie zauważył, tak naprawdę zmieniamy tu logikę działania silnika z grupy VW na grupę AUDI, więc modyfikacja ta może objawiać się innymi, trudnymi do przewidzenia konsekwencjami. Pamiętaj, że modyfikacje robisz na własną odpowiedzialność!

1. Uruchamiamy zapłon i aplikację oraz łączymy się z autem.

2. Przechodzimy do sekcji "Sterowników" klikając w "paski".

3. Wybieramy sterownik "01 Elektronika silnika".

4. Wybieramy "Długie Kodowanie"

5. Jeśli chcesz by Twoje auto po tej zmianie jeszcze się uruchomiło to teraz masz do wykonania trzy rzeczy:

5.1. Sprawdzasz czy w górnym pasku znajduje się dokładnie to co na obrazku, czyli ciąg "01 1D 00 32 03 66 01 08 30 00", jeśli nie to radzę nic nie zmieniać, może być tylko gorzej niż jest.
5.2. Sprawdzasz czy wybrany jest bajt 00.
5.3. Sprawdzasz czy wybrany jest bit 0, a nie jest wybrany bit 1 (powyżej powinno być napisane Hex 01).

6. Odznacz bit 0 i zaznacz bit 1, tak by powyżej było napisane Hex 02. Następnie zatwierdź zmianę niebieskim "ptaszkiem". Otrzymasz komunikat, że kodowanie powiodło się i usłyszysz też charakterystyczny dźwięk spod pokrywy silnika (takie chrupnięcie, inaczej tego nie idzie opisać).

7. Zamknij aplikację, wyłącz zapłon.

25. "Zapamiętanie ustawień świateł drogowych" - Asystent świateł drogowych (Light Assist) -  domyślne ustawienie

Adaptacja zapamiętuje ostatnio wybierane ustawienia świateł drogowych. Jeżeli włączysz światła drogowe na auto to po ponownym włączeniu silnika nie będzie potrzeby ponownego włączania tylko od razu będzie to aktywne ustawienie:
Proponuję na chwile włączyć w ustawieniach OBD11 język baz danych na Angielski (pomoże to odnaleźć potrzebne zapisy):
1. STG 09
2. Adaptacje
3. Fernlicht_assistent-Fernlichtassistent Reset" - Ustaw wartość na "nieaktywna" (Domyślnie: aktiv;  FLA jest wyłączany ponownie przy każdym wyłączeniu zapłonu)
4. zatwierdzić - Login: 31347

26. "Zamykanie okien w czasie deszczu"

1. STG 09 > Login: 31347 > Adaptacje > ZV Komfort > Kanal "(15)-ZV Komfort-Regenschliessen_ein_aus" > Ustaw na "aktiv" > Kanal "(16)-ZV Komfort-Regenschliessen_art" > Ustaw na "Permanent" > Kanal "(26)-ZV Komfort-Menuesteuerung Regenschließen" > Ustaw na "aktiv"
STG 09 > Kodowanie > RLFS > Byte 00 > (Bit 1 i Bit 2 aktywować

27. "Line Assist"

Wdrożone i sprawdzone kodowanie Line Assist dla MY2018 z kamerą AL przez kolegę jarkubiak

STG 17 > Codierung > Byte 4 > Bit 6 - aktivieren ("Spurhalteassistent/Lane Assist aktivieren")
STG 17 > Codierung > Byte 11 > Bit 1 - aktivieren ("Spurhalteassistent/Lane Assist Information BAP verbaut aktivieren")
STG A5 > Codierung > Byte 16 > Bit 7 - aktivieren
STG A5 > Codierung > Byte 00 > Bit 0 - aktivieren
STG A5 (Front-/Vorfeldkamera) auswählen
STG A5 Adaptacja
Zugriffscode 20103 eingeben
-umcodiert (Personalisierung BAP) (BAP personalization,not activated ) von aktiviert auf nicht aktiviert
-umcodiert (Warnungsintensität Spurhalteassistent)(Warning intensity; lane depart. warning,Medium > from menu) von Mittel auf Auswahl über Menü

- status włączenia HCA - wybór przez Menu
STG F5
-umcodiert (ADP-(49)-Car_Function_List_BAP_Gen2-LDW_HCA_0x19) von nicht aktiviert auf aktiviert
-umcodiert (ADP-(21)-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_Lane_Departure_Warning) von nicht aktiviert auf aktiviert
-umcodiert (ADP-(23)-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_Lane_Departure_Warning_over_threshold_high) von nicht aktiviert auf aktiviert
STG 44 > Codierung > Byte 3 > Bit 4 - aktivieren ("Spurhalteassistent HCA verbaut") - u mnie był już aktywny
STG 44 > Codierung > Byte 3 > Bit 0 - aktivieren
STG 10 - Park Assist > kodowanie > Byte 03 > Bit 5 - aktywny

Kasowanie błędów i reset radia standardowo. Włączanie wszystkich opcji w menu .

Chyba pełne kompendium wiedzy z kodowań... chyba większość ze stajni VW...
Następne kodowania będę starał się wklejać w 1 poście... (moderacja by Elninjo)
Uwagi w sprawie kodowań proszę przesyłać do Elninjo na PW
 

Offline WLM7

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZDA
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: DW
Odp: OBDeleven PRO - info, kodowanie, adaptacje
« Odpowiedź #1 dnia: 23 - Listopad - 2019 - 17:51:37 »
także warto sobie zrobić kopię zapasową
Witaj, czy mógłbyś rozwinąć temat, jak powinno się robić w prawidłowy sposób kopię zapasową?
 

Offline Jerry_jetta

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Jetta V
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: FWD
  • Rej: KR
Odp: OBDeleven PRO - info, kodowanie, adaptacje
« Odpowiedź #2 dnia: 09 - Lipiec - 2021 - 17:25:56 »
Cześć,

Trochę czasu minęło, ale może komuś się info przyda.
Sama aplikacja od OBDEleven umożliwia wykonanie kopii bezpieczeństwa.
Gdyby ktoś potrzebował szczegółów mogę to trochę dokładniej opisać.

Pozdrawiam
 

Offline Raptor27

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 49
  • VW: Polo V
  • Model: Hatchback
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CPTA
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WJ
OBDeleven Pro - czy można wyłączyć tryb 2-cylindrowy
« Odpowiedź #3 dnia: 03 - Czerwiec - 2022 - 06:51:25 »
Hey wszystkim.
Czy OBD11 da się wyłączyć tryb 2-cylidrowy w aucie VW ?
Jeśli da się to jak to zrobić? :)
Dzięki za info
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5232
  • Pomógł: 927
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: OBD11 czy da się wyłączyć tryb 2-cylindrowy ???
« Odpowiedź #4 dnia: 03 - Czerwiec - 2022 - 08:33:19 »
OBD 11?
Możliwe że da się przez złącze OBD ale trzeba zmienić soft silnika, czy są magicy którzy to robią tego nie wiem. Jest jeszcze opcja że nie da się przez OBD tylko trzeba wyjmować na stół ECU, tego nie wiem.
 

Offline Raptor27

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 49
  • VW: Polo V
  • Model: Hatchback
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CPTA
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WJ
Odp: OBD11 czy da się wyłączyć tryb 2-cylindrowy ???
« Odpowiedź #5 dnia: 03 - Czerwiec - 2022 - 08:52:15 »
OBDeleven wersja Pro miałem na myśli :)
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1247
  • Pomógł: 110
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: OBD11 czy da się wyłączyć tryb 2-cylindrowy ???
« Odpowiedź #6 dnia: 03 - Czerwiec - 2022 - 09:18:05 »
Paliwo drogie, ja to bym tryb jedno cyclidrowy  aktywował :)
2019 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r.
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Online Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 626
  • Pomógł: 211
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: OBD11 czy da się wyłączyć tryb 2-cylindrowy ???
« Odpowiedź #7 dnia: 03 - Czerwiec - 2022 - 10:04:21 »
OBDeleven wersja Pro miałem na myśli :)
Nie. OBD11 nawet pro nie ma niestety funkcji programowania ECU w tym zakresie. Gdyby miało, można by podnosić moc itp.

Dodano:  03 - Czerwiec - 2022  -  10:10:07
Paliwo drogie, ja to bym tryb jedno cyclidrowy  aktywował :)
Ja po wyczerpaniu paliwa za <7 jeżdżę do pracy na rozruszniku i ładuję akumulator. Spalanie 0.0! Producenci aut oferowali mi górę złota bym nie ujawniał...
 
Podziękował: Raptor27

Offline Raptor27

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 49
  • VW: Polo V
  • Model: Hatchback
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CPTA
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WJ
Odp: OBD11 czy da się wyłączyć tryb 2-cylindrowy ???
« Odpowiedź #8 dnia: 03 - Czerwiec - 2022 - 11:26:37 »
Dzięki bardzo za informacje :)
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5232
  • Pomógł: 927
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: OBDeleven PRO - info, kodowanie, adaptacje
« Odpowiedź #9 dnia: 03 - Czerwiec - 2022 - 12:02:00 »
OBDeleven wersja Pro miałem na myśli :)
To zmienia postać rzeczy, trzeba było tak od razu. Ani OBDeleven ani VCDS. Tak jak pisałem programowanie albo przez złącze OBD albo ECU trzeba wyjąć na stół. Najprościej wykonać kilka telefonów do zakładów tunerskich i wszystko będzie jesne.
 
Podziękował: Raptor27

Offline Raptor27

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 49
  • VW: Polo V
  • Model: Hatchback
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CPTA
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WJ
Odp: OBDeleven PRO - info, kodowanie, adaptacje
« Odpowiedź #10 dnia: 08 - Czerwiec - 2022 - 12:22:59 »
A dzisiaj tak pomyślałem czy jak odepnę wszystkie  wtyczki od tych 4 siłowników  od ACT systemu co są zamontowane to powinno auto działać na 4 cylindrach bez ACT tylko błąd wyrzuci zapewne . Tak dla wypróbowania jak auto jeździ i pracuje na 4 cylindrach. Co sądzicie? Czytałem że użytkownik golfa tak zrobił i śmiga na 4 cylindrach tylko błąd na desce ciągle pokazuje ;-)
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5232
  • Pomógł: 927
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: OBDeleven PRO - info, kodowanie, adaptacje
« Odpowiedź #11 dnia: 08 - Czerwiec - 2022 - 12:42:40 »
Ale po co to? W jakim celu? Czemu to ma służyć?
 

Offline Raptor27

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 49
  • VW: Polo V
  • Model: Hatchback
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CPTA
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WJ
Odp: OBDeleven PRO - info, kodowanie, adaptacje
« Odpowiedź #12 dnia: 08 - Czerwiec - 2022 - 12:52:19 »
@doggie chciałem zobaczyć jak silnik się sprawuje pracując na 4 cylindrach poprostu i czy jest różnica w spalaniu. Przed wyprogramowaniem u tunera za kilkaset zł z auta lepiej zobaczyć poprostu. Ogólnie to dźwięk 2 cylindrów nie jest przyjemny i lekkie wibracje są.  Zbędny to dodatek oszczedzajacy niewiele paliwa jak dla mnie ,zresztą podobnie jak start stop:'l
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5232
  • Pomógł: 927
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: OBDeleven PRO - info, kodowanie, adaptacje
« Odpowiedź #13 dnia: 08 - Czerwiec - 2022 - 15:49:52 »
Przecież jeśli potrzebujesz mocy czy szybszej jazdy to automatycznie się załączają pozostałe cylindry. Nie uważasz że wydanie 500 zł na tunera to strata pieniędzy?  Świecąca kontrolka MIL na desce nie dałaby mi żyć. Czytam opinie i są podzielone, jak zawsze.

Jeden pisze tak:
 
Cytuj (zaznaczone)
zapala się tylko kontrolka EPC, na drugi dzień zapaliła się do tego kontrolka check engine no i ta awaria start stop jest za każdym razem na fis przy samym odpalaniu samochodu

A inny z kolei tak:
Cytuj (zaznaczone)
Wszystko działa płynnie i bez żadnych problemów więc po co to odłączać i ryzykować. Co do spalania przy takiej trasie jak piszesz to jadąc spokojnie jestem w stanie bez problemu zejść poniżej 5 l/100 km, nawet jestem w stanie zbliżać się do 4,5 l/100 km.
 
Podziękował: Raptor27

Offline Raptor27

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 49
  • VW: Polo V
  • Model: Hatchback
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CPTA
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WJ
Odp: OBDeleven PRO - info, kodowanie, adaptacje
« Odpowiedź #14 dnia: 08 - Czerwiec - 2022 - 16:36:35 »
@doggie Przecież nie na długi okres czasu tylko wypróbować.  Wiadomo że jazda non stop jak ci pali się lampka byłaby wkurzająca.  Ogólnie rozmawiałem jakiś czas temu że specem od aut grupy VAG i mówił że ten system niezbyt dobry jest zresztą tak samo jak start stop. Okey może nie psuje się i oszczędza np 0.2 L,natomiast obciążony jest wałek przy pracy na 2 cylindrach i wibracje też nie są dobre dla motoru i kola dwumasowego ,nawet jeśli dwumasa je tłumi i nie wyczuwasz ich jadąc autem ,zwłaszcza te nowsze systemy ACT co były udoskonalone . Dźwięk też np jadąc 110 km/h 6 bieg i masz 2 cylindry jest lekko mówiąc denerwujący:-)
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5232
  • Pomógł: 927
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: OBDeleven PRO - info, kodowanie, adaptacje
« Odpowiedź #15 dnia: 08 - Czerwiec - 2022 - 18:15:15 »
Odepnij wtyczkę i wypróbuj, będziesz wiedział czy Ci pasuje, czy to coś zmienia na plus a jeśli chodzi o temat kodowania ACT za pomocą OBDeleven czy nawet VCDS to uważam za wyczerpany, bo brak takich opcji.
 
Podziękował: Raptor27

Offline Raptor27

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 49
  • VW: Polo V
  • Model: Hatchback
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CPTA
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WJ
Odp: OBDeleven PRO - info, kodowanie, adaptacje
« Odpowiedź #16 dnia: 08 - Czerwiec - 2022 - 19:47:28 »
Zgadza się. Ale raz jeszcze dzięki za info :-)
 

Tagi wątku: