Witam,
Auto od kilku miesięcy często (50-100 km) dopala filtr DPF (zwiększone obroty silnika, większe zużycie paliwa).
Co jakiś czas również podczas jazdy zaczęła migać na pomarańczowo spirala na liczniku z komunikatem "Engine fault Workshop".
Wyskoczył błąd:
P242A - Obwód czujnika temperatury spalin Blok 1 czujnik 3 - nieciągły
Skasowałem błąd, kilka tygodni nie wyskakiwał, a DPF dopalał się tak samo często cały czas.
Ostatnio błąd ponownie wyskoczył.
Czy któryś z kolegów mógłby podpowiedzieć który to jest czujnik 3 i czy to jest powód dopalania filtra? Ewentualnie czy łatwo go wymienić?
Dodatkowo ostatnio wyskoczył błąd:
P2015 - Czujnik tłumika szmerów ssania w kolektorze dolotowym; nieodpowiedni sygnał - Stały
Oczywiście zaświecił się check engin.
Czytałem, że błąd jest spowodowany wytarciem jakiegoś ogranicznika.
Próbowałem ruszyć cięgnem nastawnika od klap, jest zablokowane.
Czyli nastawnik do zmiany?
Auto jest po profesjonalnym programie na 205 KM 410 NM, lecz problem z częstym dopalaniem występował wcześniej.
Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć, żeby bez sensu nie tracić pieniędzy na wymianę zbędnych części?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam