@Gulasz to trochę nie tak jak piszesz.
Jeżeli chcesz zrobić tuning silnika 1,9 na 200 koni i ganiać na odcince to fakt - na krótko to wystarczy ale jak te 200 rumakow będziesz traktować jak do tej pory i ewentualnie od czasu do czasu dasz im się wyszaleć to raczej nie jesteś w stanie stwierdzić na ile i czy w ogóle to silnikowi zaszkodziło.
Akurat jeśli chodzi o zużycie paliwa to teoretycznie powinno nawet nieco spaść ale najczęściej zostaje jak przed tuningiem.
Nie wiem jak to jest u innych ale znam kilkudziesięciu laweciarzy co ciągają samochody i jeżdżą długie trasy i większość ma zrobiony soft. Znam też kilka firm transportowych gdzie ciężarówki mają porobione softy i jeżdżą naprawdę daleko i jakoś silników co dwie trasy nie wymieniają w nich.
A tak w ogóle to zamiast 1,9 101 KM co proponujesz? 1,9 130KM? Prościej szybciej i taniej wymienić graty i zrobić soft niż rzeźbić taką przeróbkę.
Może 2,5 V6 TDI? No tu jest potencjał pomijając fakt że zmiana na ten motor zmniejszy o połowę wartość passata ale znalezienie zdrowej jednostki tego typu graniczy z cudem a koszty ewentualnych napraw i ich częstotliwość spowoduje że właściciel zatęskni za sprawdzonym 1,9
red@tapatalk