Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10
41
Golf VIII / Odp: ROZRZĄD - serwis, części, interwał wymiany - Golf VIII
« Ostatnia wiadomość wysłana przez yogibabu dnia 10 - Listopada - 2025 - 19:11:48  »
Mi w Aso wyceniono na 5200 brutto z wymianą paska napędu pompy oleju i uszczelniaczem przednim wału.
Nie źle ceni sobie ten serwis nr2.
Mam ten komfort, że ogarne wszystko sam, a kompletny rozrząd z paskami śrubami pompą (wszystko w oryginale) kupi się na allegro za około 2100zł.
42
Golf VIII / Odp: ROZRZĄD - serwis, części, interwał wymiany - Golf VIII
« Ostatnia wiadomość wysłana przez tomnaj84 dnia 10 - Listopada - 2025 - 18:41:06  »
Czy powinienem zaufać ASO w tej sprawie i nie wymieniać?
Oczywiście że nie ufać,  a raczej zastosować raczej metodę ograniczonego zaufania. Aso twierdzi również że w haldex sie nie wymienia filtra. 
Nieautoryzowany serwis 2 mówi, że z doświadczenia radzi zrobić kompleksowo
Tu jest racja , choć by dlatego że do tej czynności w razie jak byś chciał zrobić osobno , znów trzeba  rozebrać rozrząd.  W tej czynności dochodzi dodatkowo spuszczenie oleju i zdjęcie miski olejowej .
Dla świętego spokoju bym zmienił.
43
Przywitalnia / Odp: WITAMY na VW Club Polska [2025]
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MarcinBaj dnia 10 - Listopada - 2025 - 18:35:02  »
Cześć!
Tu Marcin.
Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem VW Golf 5 z 2006 1.6 B+G.
Oprócz tego posiadam:
Volvo S40 II 2005 1.6 B+G,
Chrysler Grand Voyager 1997 3.8 B+G,
Chrysler Town & Country 2014 3.6 B+G.
Volvo jeździ mój starszy syn a młodszemu kupiłem Golfa który robi prawko w przyszłym roku.
Na razie ja jeżdżę Golfem i uczę się tego auta i jestem miło zaskoczony. Bardzo fajne autko.

Pozdrawiam wszystkich!
44
Garażowy LIFE / Odp: OŚWIETLENIE ROBOCZE - do pracy przy samochodzie.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez pretor dnia 10 - Listopada - 2025 - 13:43:32  »
Od jakichś 5-7 lat, posiadam taki dość kompaktowy zestaw:












Duża lampa jest dość kompaktowa i pod samochodem mieści się dosłownie wszędzie a mała to już sama klasa w sobie.
Co ciekawe: tą małą lampkę znalazłem w śniegu przy dystrybutorze w DE, podczas tankowania a najlepsze było to, że ona była jeszcze w opakowaniu, tak jakby co dopiero kupiona.
Pewnie nigdy bym na nią nie zwrócił uwagi, ze względu na jej niewielką wielkość (porównywalna z grubym Eddingiem 300) ale to co potrafi ta lampka, przeszło moje najśmielsze wyobrażenia: mała, rozkładana, magnes na końcu "cyrkla", 2 źródła światła z 2 różnymi poziomami świecenia, spora wodoodporność (regularnie, po każdej brudnej robocie, myta wodą z płynem do naczyń, pod bieżącą gorącą wodą) i czas świecenia 2-3 godzin.
Jako minus, wskazałbym jej dość wysoką cenę ale porównując ją do do identycznej z wyglądu ale 2-3 krotnie większej, lampy warsztatowej z Lidla - to ten mały SCANGRIP jest takim sportowym Mercedesem a ta z Lidla, to kloc typu Wartburg. Niby obydwie świecą i mają prawie identyczne funkcje ale komfort użytkowania jak w powyższym porównaniu  ;)

PS. Nie wiem co na obudowie oznacza symbol młotka ale jako młotka jeszcze jej nie wykorzystywałem  :evilmrgrin:
45
Przywitalnia / Odp: WITAMY na VW Club Polska [2025]
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Bober4853 dnia 10 - Listopada - 2025 - 11:39:07  »
Cześć, tu Rafał od paru dni właściciel Passat B8 2.0 TDI  190 KM, 2019. pozdrawiam.
46
Golf VII / Odp: Osłona pod silnikiem, kilka rodzajów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Patjak dnia 09 - Listopada - 2025 - 22:50:52  »
Zamontowałem jakiś czas temu 3Q0825236D z wlotami powietrza, wszystko pasuje i spełnia swoją rolę. Jakby ktoś nie chciał się bawić w dopasowywanie śrub, spinek itp., to na AliExpress można kupić gotowy zestaw za niewielkie pieniądze  :P
47
Hyde-Park / Odp: F1 - wyścigi - oglądacie ?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez pretor dnia 09 - Listopada - 2025 - 22:40:05  »
GP Brazylii - wyniki (sprint)


GP Brazylii - wyniki
48
Golf VII / ZAMEK DRZWI - nie działa
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Patjak dnia 09 - Listopada - 2025 - 21:31:52  »
Witam.
VW Golf VII Variant z 2019 roku.
Zmagam się z problemem z zamkiem w drzwiach kierowcy.
Najlepiej chyba będzie jak opiszę sytuację od początku. A więc, zaczęło się od sporadycznego problemu z otwarciem drzwi, zamykały się, ale nie otwierały. Następnie problem zmienił się - nie zamykały się a po zamknięciu kluczem, tylko kluczem można było je otworzyć. Były takie błędy jak poniżej

42 Elektronika drzwi kierowcy

    Opis systemu: TSG FS
    Numer oprogramowania: 5Q4959593F
    Wersja oprogramowania: 0246
    Numer modułu sterującego: 5Q4959593F
    Wersja modułu sterującego: 006
    Numer seryjny: 0000360944896
    Nazwa ODX: EV_DCU2DriveSideMAXHCONT
    Wersja ODX: 001005
    Długie kodowanie: 003A12208000040000001000

    Kody błędów:
        B122B12 - Silniki centralnego zamka Zwarcie z potencjałem plus
            Sporadyczna
                Date: 2025-11-05 16:44:23
                Mileage: 173584 km
                Priorytet: 5
                Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
                Licznik cykli wyuczania: 126
        B122B11 - Silniki centralnego zamka Zwarcie z masą
            Statycznie
                Date: 2025-11-05 16:44:20
                Mileage: 173584 km
                Priorytet: 5
                Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
                Licznik cykli wyuczania: 86
        B122D29 - Jednostka zamykająca centralnego zamka Niewiarygodny sygnał
            Sporadyczna
                Date: 2025-11-05 16:44:21
                Mileage: 173584 km
                Priorytet: 5
                Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 6
                Licznik cykli wyuczania: 126

Zamówiłem nowy zamek o oznaczeniu 5TB837015A, podczas wymiany zwróciłem uwagę na oznaczenie zamka który był zamontowany B5-5TB837015. Wszystko niby działa - keyless, pilot, ryglowanie podczas jazdy, ale jedno mnie zastanawia - zauważyłem, że funkcja "safe" nie działa w drzwiach kierowcy. Czy spowodowane może to być innym oznaczeniem zamka? Jak działa monitorowanie wnętrza? Siedząc wewnątrz i zamknięciu pilotem, pomimo tego że się ruszałem nie włączył się alarm, a logika podpowiada, że powinien się włączyć. Czyli jakby coś nie grało. Do tego są 2 następujące błędy:

42 Elektronika drzwi kierowcy

    Opis systemu: TSG FS
    Numer oprogramowania: 5Q4959593F
    Wersja oprogramowania: 0246
    Numer modułu sterującego: 5Q4959593F
    Wersja modułu sterującego: 006
    Numer seryjny: 0000360944896
    Nazwa ODX: EV_DCU2DriveSideMAXHCONT
    Wersja ODX: 001005
    Długie kodowanie: 003A12208000040000001000

    Kody błędów:
        B122D29 - Jednostka zamykająca centralnego zamka Niewiarygodny sygnał
            Statycznie
                Date: 2025-11-08 18:23:50
                Mileage: 173745 km
                Priorytet: 5
                Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
                Licznik cykli wyuczania: 89
        B122B13 - Silniki centralnego zamka Przerwa
            Statycznie
                Date: 2025-11-08 16:31:39
                Mileage: 173745 km
                Priorytet: 5
                Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
                Licznik cykli wyuczania: 88

Ma ktoś jakiś pomysł na to?
49
Garażowy LIFE / Odp: OŚWIETLENIE ROBOCZE - do pracy przy samochodzie.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez bialekmleko dnia 09 - Listopada - 2025 - 15:54:06  »
Kiedyś u mnie w pracy wyrzucali takie lampki bo baterie już nie trzymały napięcia:


https://nationalpowertools.com.au/product/new-hitachi-lantern-14-4v-18v-ub18dl-bare-suits-post-type-battery-ebm1830-etcto spytałem czy mogę wziąć. Dokupiłem zamienniki akumulatorów i działają ale czasami doświetlam sobie takim ledem z Jula
https://www.jula.pl/catalog/elektryka-i-oswietlenie/oswietlenie/oswietlenie-robocze-c020100/lampy-robocze/lampa-robocza-led-akumulatorowa-018799/
50
Przywitalnia / Odp: WITAMY na VW Club Polska [2025]
« Ostatnia wiadomość wysłana przez merv dnia 09 - Listopada - 2025 - 08:33:02  »
Cześć  :bry:
Strony: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10