Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 [3] 4 5 6 7 ... 10
21
T4 / Odp: 2.5 TDI - rozrusznik słabo kręci
« Ostatnia wiadomość wysłana przez pretor dnia 11 - Listopada - 2025 - 17:26:12  »
Przy tym przebiegu i wieku auta, alternator ma prawo niedomagać i jak najbardziej może nie doładowywać akumulatora - ale jeśli by tak było, to rozrusznik według mnie kręciłby słabiej ale jednostajna prędkością.
Według tego co napisałeś, to raz kręci "normalnie" a raz ledwo kręci - stąd stawiam na rozrusznik lub na jego połączenie z silnikiem.

Uważam, że rozrusznik jest podejrzanym nr 1 i to jego stan należy zweryfikować.
Co do ładowania, to nie jestem elektrykiem z zawodu a tylko amatorem grzebiącym w prostych sprawach w swoich autach ale ładowanie na poziomie 13.5 V nie jest tragiczne ale to powinien zweryfikować elektryk odpowiednimi urządzeniami na twoim aucie.



Dodano:  11 - Listopada - 2025  -  17:43:23
Link do tematu niedomagania rozrusznika w moim byłym Sharan 1.9 TDI: https://vw-clubpolska.pl/index.php?topic=1883
Rozrusznik według mojej oceny kręcił dobrze ale auto zapalało w kratkę...reszta pod linkiem ;)
22
T4 / Odp: 2.5 TDI - rozrusznik słabo kręci
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Djmarcop dnia 11 - Listopada - 2025 - 16:51:58  »
Hej, faktycznie zapomniałem...
Na liczniku jest 462kkm a ile w rzeczywistości to nie wiem. Rozruszników się przyjrzałem to jest zdewastowany... Pordzewiały itd

A czy ładowanie jest ok? Niby w książce sam naprawiam jest że powinno być 13.5 do 14.5 ale coś mi się wydaje mało te moje 13.5V
23
Touareg I / Elektryka - brak wskazań ładowania
« Ostatnia wiadomość wysłana przez JojoTurek dnia 11 - Listopada - 2025 - 16:19:37  »
Witam Wszystkich

Mam taką sytuację w swoim Touaregu 2.5 TDI z 2005 roku, po naładowaniu i włożeniu aku wskazuje brak napięcia, po odpaleniu wskazówka ładowania nawet nie drgnie, a na komputerze pokazuje 14,44 V i po chwili te dwa komunikaty
1. AIR - conditioner off
2. ELECTRICS: Consumer are swittched off

Na kompie brak jakichkolwiek błędów. Czy spotkał się ktoś z czymś takim?

24
Przywitalnia / Odp: WITAMY na VW Club Polska [2025]
« Ostatnia wiadomość wysłana przez JojoTurek dnia 11 - Listopada - 2025 - 16:13:30  »
Witam wszystkich
Jestem posiadaczem VW Touarega I generacji
25
Golf V / Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany
« Ostatnia wiadomość wysłana przez pretor dnia 11 - Listopada - 2025 - 15:18:03  »
Po przejechaniu 500 km ubytek oleju 1L, musze dolać i waham się między polecanym przez producenta 5W40 a tym który jest aktualnie w silniku 10W40.
Przy takim spożyciu oleju, lej najtańszy 10W40 - jeśli to nie wyciek a zużyty silnik (pierścienie), to niższa norma nic mu i tak już nie zaszkodzi.

Miałem podobnie w Passacie B5 2.8 V6 i tam zastosowałem środek z Liqui Moly, który zmniejszył spalanie oleju o ponad połowę.
Link do tematu: https://vw-clubpolska.pl/index.php/topic,2533.0.html

PS. Temat wyłącznie o serwisie olejowym, więc nie rozwijajcie tematu ubytku oleju ;)
26
Przywitalnia / Odp: WITAMY na VW Club Polska [2025]
« Ostatnia wiadomość wysłana przez arturchmie dnia 11 - Listopada - 2025 - 14:58:42  »
Hej, jestem Artur i niedawno zakupiłem VW EOS 2.0 FSI
27
Przywitalnia / Odp: WITAMY na VW Club Polska [2025]
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Beton dnia 11 - Listopada - 2025 - 14:49:48  »
Dzień dobry wszystkim. Zostałem świeżym posiadaczem Lupo 1.4 16V.
28
Golf V / Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany
« Ostatnia wiadomość wysłana przez satoriaa dnia 11 - Listopada - 2025 - 13:27:09  »
VW Golf V 1.6 MPI - olej wymieniony 3 miesiące temu przy przebiegu 230500 km z niewiadomego na Volveline Maxlife 10W40.
Po przejechaniu 500 km ubytek oleju 1L, musze dolać i waham się między polecanym przez producenta 5W40 a tym który jest aktualnie w silniku 10W40.
Tym że bierze olej zajmę się asap ale na już potrzebuję dolewkę żeby nim jeżdzić więc doradźcie prosze który?
29
T4 / Odp: 2.5 TDI - rozrusznik słabo kręci
« Ostatnia wiadomość wysłana przez pretor dnia 11 - Listopada - 2025 - 11:22:35  »
Cześć.
Nie napisałeś jaki masz przebieg ale patrząc na rok produkcji, to pewnie grubo powyżej pół miliona.
Pytanie czy kiedykolwiek był wymieniany lub regenerowany rozrusznik ?
Jeśli nigdy nie było nic przy nim robione, to w tej chwili postawiłbym na syf zalegający w rozruszniku oraz ogóle wyeksplatowanie i to nim bym się zajął w pierwszej kolejności.
30
T4 / 2.5 TDI - rozrusznik słabo kręci
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Djmarcop dnia 11 - Listopada - 2025 - 10:38:25  »
Cześć wszystkim.
 
Mam VW T4 2.5 TDI z 1998, alternator Bosch 90A. 

Mam taką sytuacje przy rozruchu silnika:
1. obrót szybki,
2. obrót bardzo wolny (prawie się zatrzymuje),
3. obrót szybki i odpala. 
Po pełnym naładowaniu akumulatora + wyczyszczeniu zacisków – działa OK przez ~2 tygodnie, potem problem wraca. 
Napięcie ładowania: 13,5 V (na biegu jałowym, pod obciążeniem, przy 2000 obr./min – bez zmian). 

Co zrobiłem:
1. Naładowałem akumulator + wyczyściłem wszystkie styki (akumulator, masy, rozrusznik) → chwilowa poprawa. 
2. Przewód D+ (niebieski) alternatora podłączony – kontrolka ładowania działa. 
3. Brak przewodu DF (brązowy) alternatora – dodałem ręcznie i uziemiłem, ale prawie bez zmian, ładowanie teraz 13,5–13,8 V. 
4. Odłączyłem DF ponownie → nadal 13,5–13,8 V. 
5. Pasek się nie ślizga, spoczynkowe napięcie akumulatora ~12,6 V. 

Planuję sprawdzić akumulator (testerem czy dobry), ale czy to napięcie ładowania jest OK? 
Natknąłem się, że te złącze DF odpowiada za sterowanie napięciem alternatora, a jak nie podłączone to alternator utknął w trybie awaryjnym (13,5 V).
Czy wystarczy nowy regulator?
Czy to ładowanie jest ok?

Dzięki! 
Strony: 1 2 [3] 4 5 6 7 ... 10