Ostatnio wymieniałem w swoim aucie przepływomierz i postanowiłem zrobić z tego małą fotoporadę.
Czas ok 5 minut, klucz TS25 (ja pożyczyłem od znajomego mechanika)
1. Podnosimy maskę i lokalizujemy przepływomierz. Znajduje się on obok filtra powietrza, po naszej lewej stronie jak stoimy przodem do komory silnika, wygląda on tak:
http://www.fotem.pl/data/74c85c015c276b90377474230a4.jpg
2. Odpinamy kostkę elektryczną z przepływomierza:
http://www.fotem.pl/data/5871598293fdbaeef06fc8b01da560.jpg
3. Odkręcamy 2 śrubki którymi przepływomierz jest przykręcony. Tutaj jedyna trudność to posiadanie odpowiedniego klucza. Na zdjęciu ten właśnie klucz:
http://www.fotem.pl/data/5e6c265344336054aae58ea805f55.jpg
4. Wyciągamy przepływomierz i w jego miejsce zakładamy nowy.
http://www.fotem.pl/data/a3fd70ae5f9e49f8fd2d3588f5495.jpg
5. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności pilnując żeby nic nam nie spadło w osłonę pod silnikiem

6. Cieszymy się własnoręcznie wykonaną naprawą

Sam przepływomierz to element który mierzy ilość powietrza zasysanego przez silnik. Najczęściej uszkodzeniu ulega termistor znajdujący się na końcu przepływomierza i wymianę taką wykona nam każdy porządny serwis RTV. Oczywiście przy odrobinie wprawy można wymienić samemu.
W przypadku niesprawnego działania przepływomierza nie zaleca się pryskania termistora środkami penetrującymi ani poprawiającymi styk.
Linki do zdjęć, przestały działać!