Autor Wątek: 1.6 MPI - nierówna praca silnika  (Przeczytany 2043 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wasik221293

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Vento
  • Wersja: GL
  • Silnik: 1.6 MPI
  • Kod: DGG
  • Napęd: FWD
  • Rej: GLE
1.6 MPI - nierówna praca silnika
« dnia: 21 - Czerwca - 2020 - 00:15:43 »
Siemka ma problem z swoim Vento 1.6 105 KM, a mianowicie pompka paliwa się przytarła syf poszedł z paliwem na wtryski, pompkę podmieniłem  z golfa 3 równierz 1,6 ale 75 km, filter paliwa wymieniłem na nowy wtryskiwacze wyciągnołem i wydmuchałem pod ciśnieniem po złożeniu wszystkiego do kupy silnik na wolnych jak i na wysokich obrotach chodzi jakby na 3 gary dodam że świece i kable są nowe. Podłączyłem auto do programu ale żadnych błędów nie było. Co może go boleć??
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.6 MPI - nierówna praca silnika
« Odpowiedź #1 dnia: 21 - Czerwca - 2020 - 21:55:31 »
Podłączyłem auto do programu ale żadnych błędów nie było.
Musisz to jeszcze raz powiedzieć głośno jednemu koledze z forum który twierdzi że do auta należy podejść z kompem a nie młotkiem by postawić diagnozę co go boli.
Jeśli chcesz sprawdzić na którym cylindrze nie chodzi (tak jak podejrzewasz) musisz wykazać się szybkością.Podchodzisz do auta (jak silnik jest zimny) otwierasz machę co przy dalszym sprawdzaniu jest dość istotne.Odpalasz i szybkimi ruchami podchodzisz do silnika (czym szybciej tym lepiej zostanie ci więcej czasu na postawienie diagnozy), przykładasz rękę na kolektor wydechowy na wyjścia z głowicy przy poszczególnych garach.Masz na to chwilę zanim zacznie być na tyle gorący że cię poparzy!!!.I tym sposobem w kilka sekund masz diagnozę na którym garze nie pali (będzie zdecydowanie zimniejszy od pozostałych).Jeśli masz lęki przed poparzeniem możesz zastosować ograniczoną ostrożność i zamiast dotykania tylko zbliżyć rękę na tyle by było wyczuwalne ciepło lub użyć do tego termometru (najlepiej o dość szybkim odczycie temperatury).
Przy opisywanym problemie/usterce warto też wziąć pod uwagę że uszkodzenie wtrysku może polegać na niezamykaniu wtrysku przez który paliwo wlewa się cały czas.Objaw będzie podobny i praca silnika tak jakby chodził na trzech cylindrach.Komp powinien odnotować przy sprawnej sondzie bogatą mieszankę pod warunkiem że zawory są szczelne,posiadasz jeszcze kata i nie dochodzi do wypalenia pozostałości zanim dotrą do niej (bo wtedy komp też nic nie powie).Naturalnie da się sprawdzić wtryski w takim wypadku wzrokowo. Najkrócej mówiąc rozbierasz i składasz wszystko w taki sposób by nie były skierowane w kolektor/głowicę a w niebo.Prosisz kumpla/znajomego by pokręcił rozrusznikiem a samemu oceniasz wzrokowo jak podają paliwo.Jeśli któryś nie domyka będzie to bardzo zauważalne i bardzo odbiegające od reszty.Jak zaobserwujesz tego typu problem to daj znać podpowiem jak można taki wtrysk zreanimować by się bez potrzeby nie rozpisywać.
 

Offline Wasik221293

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Vento
  • Wersja: GL
  • Silnik: 1.6 MPI
  • Kod: DGG
  • Napęd: FWD
  • Rej: GLE
Odp: 1.6 MPI - nierówna praca silnika
« Odpowiedź #2 dnia: 21 - Czerwca - 2020 - 22:05:27 »
Znalazlem na ktory gar nie pali zamienilem wtryskiwacze miejscami z tym ktory byl teoretycznie sprawny i przyslowiowa d*pa zastanawiam sie jeszcze na pompką paliwa bo podnienilem z jednopunktu i doczytalem na necie ze bije mniejsze cisnienie co tez moze przekladac sie na gubieniu cisnienia w listwie
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.6 MPI - nierówna praca silnika
« Odpowiedź #3 dnia: 21 - Czerwca - 2020 - 23:12:54 »
Na wolnych powinien chodzić równo ,przy wyższych mogłoby brakować mu ciśnienia.Zawór na listwie sprawdziłeś?Od niego dużo zależy odnośnie ciśnienia.Jeśli poszedł przez niego syf może nie domykać (pomimo pracy pompy na przyzwoitym ciśnieniu).Zastosowanie pompy o zbyt małym ciśnieniu bardziej rzutowałoby w wyższych zakresach obrotów.
 

Offline Wasik221293

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Vento
  • Wersja: GL
  • Silnik: 1.6 MPI
  • Kod: DGG
  • Napęd: FWD
  • Rej: GLE
Odp: 1.6 MPI - nierówna praca silnika
« Odpowiedź #4 dnia: 05 - Października - 2020 - 20:04:05 »
Usterka znaleziona upalony kabel od świecy Temat zamykam dzięki
 

Tagi wątku: