Autor Wątek: 1.9 TDI - dymi na niebiesko  (Przeczytany 46604 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tiger

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 341
  • Pomógł: 1
  • Marka: Renault
  • Model: Laguna
  • Silnik: 1.8+LPG
  • Moc: 120 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: FZA
1.9 TDI - dymi na niebiesko
« dnia: 02 - Grudnia - 2014 - 15:14:12 »
Od paru dni tych chłodniejszych zauważyłem że po uruchomieniu silnika pojawił się niebieski dymek.
Wydaje mi się że początkowo niezbyt równo pracuje. Później nierówna praca oraz dym znika.
Znajomy z pracy obstawia że siedzi któraś ze świec żarowych, inny natomiast że uszczelniacze.
Macie jakieś sugestie?
VW: Vento -> Golf II -> ?
 

Offline przemo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1140
  • Pomógł: 4
  • VW: Passat B5
  • Silnik: 2.8 V6 30V
  • Kod: AQD
  • Moc: 193 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: 4x4
  • Rej: LRY
Odp: 1.9 TDI kopci na niebiesko
« Odpowiedź #1 dnia: 02 - Grudnia - 2014 - 15:20:12 »
Bardzo możliwe, że są to uszczelniacze turbo lub uszczelniacze zaworów.
A bierze Ci olej ?
Ogólnie to jest tak, że jak kopci Ci na niebiesko to jakimś cudem olej dostaje się do cylindrów.

Ale mówią też, że kopcenie na niebiesko może być sprawą świec żarowych :)
Ja osobiście zaczął bym od najtańszych sposobów czyli np. świec.
Wymiana uszczelniaczy zaworów / ściąganie głowicy to ostateczność :)
 

Offline Tiger

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 341
  • Pomógł: 1
  • Marka: Renault
  • Model: Laguna
  • Silnik: 1.8+LPG
  • Moc: 120 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: FZA
Odp: 1.9 TDI kopci na niebiesko
« Odpowiedź #2 dnia: 02 - Grudnia - 2014 - 15:25:22 »
Oleju nie bierze. Szczerze mówiąc to nie bardzo wiem jak sprawdzić świece
VW: Vento -> Golf II -> ?
 

Offline Luki

  • clubmen
  • Wiadomości: 94
  • VW: Passat B3
  • Wersja: GT
  • Silnik: 2.8 VR6
  • Kod: AAA
  • Moc: 174 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: PCT
Odp: 1.9 TDI kopci na niebiesko
« Odpowiedź #3 dnia: 02 - Grudnia - 2014 - 17:45:36 »
poszukaj w google z tego co wiem to dawało się plus na styk świecy po uprzednim odłączeniu świec od instalacji i chyba jak zaiskrzyło w momencie przykładania plusa tzn że działa , ale mogę się mylić ,

co do kopcenia na niebiesko wątpie że to będzie od świec z kopceniem to jest tak

czarny dym - niespalone paliwo
biały dym - woda
niebieski - olej

najszybciej obstawiam turbo że puszcza już , a po dłuższej jeździe też kopci na niebiesko czy tylko przy pierwszym odpaleniu ??
 

Offline Tiger

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 341
  • Pomógł: 1
  • Marka: Renault
  • Model: Laguna
  • Silnik: 1.8+LPG
  • Moc: 120 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: FZA
Odp: 1.9 TDI kopci na niebiesko
« Odpowiedź #4 dnia: 02 - Grudnia - 2014 - 18:51:32 »
Przy odpaleniu, później ustaje.
Turbo z tego co wiem jest ok. Miałem robione logi VAG-a i nie wykazało uszczerbku turbiny
VW: Vento -> Golf II -> ?
 

Offline UCIEK

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 208
  • VW: Sharan I
  • Silnik: 2.0i
  • Kod: ADY
  • Moc: 113 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WD
Odp: 1.9 TDI kopci na niebiesko
« Odpowiedź #5 dnia: 02 - Grudnia - 2014 - 19:15:58 »
A po jakim czasie ustaje?
Ja kudłaty durnowaty, reperować stare graty.
 

Offline Tiger

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 341
  • Pomógł: 1
  • Marka: Renault
  • Model: Laguna
  • Silnik: 1.8+LPG
  • Moc: 120 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: FZA
Odp: 1.9 TDI kopci na niebiesko
« Odpowiedź #6 dnia: 02 - Grudnia - 2014 - 19:21:07 »
Jak się nieco nagrzeje. Ciężko mi określić czas oraz dystans. Ale w granicach 1 km i dym ustaje. Obawiam się że to mogą być uszczelniacze, co mnie bardzo martwi
VW: Vento -> Golf II -> ?
 

Offline Luki

  • clubmen
  • Wiadomości: 94
  • VW: Passat B3
  • Wersja: GT
  • Silnik: 2.8 VR6
  • Kod: AAA
  • Moc: 174 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: PCT
Odp: 1.9 TDI kopci na niebiesko
« Odpowiedź #7 dnia: 02 - Grudnia - 2014 - 19:32:32 »
Logi nie powiedzą Ci czy turbo puszcza olej czy nie, bo to wina uszczelnienia a nie np łopatek, jeśli ustaje to się ciesz :) bo uszczelniacze to groszowa sprawa, gorzej z wymianą ale fachowiec ogarnie to bez zwalania głowicy :) jeśli turbo no to regeneracja a tu już hajs się nie będzie zgadzał ani trochę :) wymień uszczelniacze, jak nie przestanie to regeneracja turbo.
 

Offline Tiger

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 341
  • Pomógł: 1
  • Marka: Renault
  • Model: Laguna
  • Silnik: 1.8+LPG
  • Moc: 120 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: FZA
Odp: 1.9 TDI kopci na niebiesko
« Odpowiedź #8 dnia: 02 - Grudnia - 2014 - 19:37:54 »
Czyli wymiana nie potrzebuje zdejmowania głowicy? Ciekawe ile taka zabawa mnie będzie kosztować. Nigdy tego nie robiłem więc nie bardzo się orientuje
VW: Vento -> Golf II -> ?
 

Offline Luki

  • clubmen
  • Wiadomości: 94
  • VW: Passat B3
  • Wersja: GT
  • Silnik: 2.8 VR6
  • Kod: AAA
  • Moc: 174 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: PCT
Odp: 1.9 TDI kopci na niebiesko
« Odpowiedź #9 dnia: 02 - Grudnia - 2014 - 19:47:58 »
Podwiesza się zawory co by nam nie spadły w cylindry bo wtedy głowa leci :) nie wiem jak sama operacja się odbywa ale chyba jest jakiś specjalny przyrząd do wymiany gumek w taki sposób, pierwszy lepszy mechanik nie ogarnie tego na pewno :)
 

Offline Tiger

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 341
  • Pomógł: 1
  • Marka: Renault
  • Model: Laguna
  • Silnik: 1.8+LPG
  • Moc: 120 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: FZA
Odp: 1.9 TDI kopci na niebiesko
« Odpowiedź #10 dnia: 02 - Grudnia - 2014 - 19:51:40 »
Czyli tanio nie będzie
VW: Vento -> Golf II -> ?
 

Offline UCIEK

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 208
  • VW: Sharan I
  • Silnik: 2.0i
  • Kod: ADY
  • Moc: 113 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WD
Odp: 1.9 TDI kopci na niebiesko
« Odpowiedź #11 dnia: 02 - Grudnia - 2014 - 19:57:14 »
1 kilometr to trochę czasu zajmuje. Sprawdź kolektor ssący czy nie jest zawalony olejem. Jeśli nie to głowica do zwalenia, i uszczelniacze do wymiany.
Ja kudłaty durnowaty, reperować stare graty.
 

Offline Luki

  • clubmen
  • Wiadomości: 94
  • VW: Passat B3
  • Wersja: GT
  • Silnik: 2.8 VR6
  • Kod: AAA
  • Moc: 174 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: PCT
Odp: 1.9 TDI kopci na niebiesko
« Odpowiedź #12 dnia: 02 - Grudnia - 2014 - 20:01:52 »
nie trzeba zwalać głowicy i żebym nie było gołosłowny to tutaj filmik :)


 

Offline UCIEK

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 208
  • VW: Sharan I
  • Silnik: 2.0i
  • Kod: ADY
  • Moc: 113 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WD
Odp: 1.9 TDI kopci na niebiesko
« Odpowiedź #13 dnia: 03 - Grudnia - 2014 - 11:23:24 »
Ja nie mówię nie. Ale jak sam napisałeś nie każdy to zrobi.
Ja kudłaty durnowaty, reperować stare graty.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: 1.9 TDI kopci na niebiesko
« Odpowiedź #14 dnia: 03 - Grudnia - 2014 - 11:31:57 »
Jaki masz przebieg i rocznik auta ?
Stawiałbym nie tylko na same gumki, pierścienie tłokowe też przepuszczają olej.
Same uszczelniacze zaworów to tylko jedna z przyczyn wizyty oleju w komorze spalania i co za tym idzie niebieskiego dymu w spalinach.
 

Offline Tiger

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 341
  • Pomógł: 1
  • Marka: Renault
  • Model: Laguna
  • Silnik: 1.8+LPG
  • Moc: 120 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: FZA
Odp: 1.9 TDI kopci na niebiesko
« Odpowiedź #15 dnia: 03 - Grudnia - 2014 - 14:50:59 »
1997 przebieg to 294 tys o ile on jest faktyczny. Po wymianie oleju zrobiłem jakieś 3 tys km i nie ubyło ani grama oleju
VW: Vento -> Golf II -> ?
 

Offline przemo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1140
  • Pomógł: 4
  • VW: Passat B5
  • Silnik: 2.8 V6 30V
  • Kod: AQD
  • Moc: 193 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: 4x4
  • Rej: LRY
Odp: 1.9 TDI kopci na niebiesko
« Odpowiedź #16 dnia: 03 - Grudnia - 2014 - 18:07:12 »
a w zbiorniczku wyrównawczym nie masz śladu oleju ?
Albo olej nie jest dziwnie rozwodniony ?
 

Offline Tiger

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 341
  • Pomógł: 1
  • Marka: Renault
  • Model: Laguna
  • Silnik: 1.8+LPG
  • Moc: 120 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: FZA
Odp: 1.9 TDI kopci na niebiesko
« Odpowiedź #17 dnia: 03 - Grudnia - 2014 - 18:10:58 »
Nie. Wszystko jest jak było

Dodano:  04 - Grudnia - 2014  -  15:27:17
Dodam pewną ciekawostkę. Dziś rano przy 0 st jak odpaliłem ventyla pojawił sie dymek niebieski. O 14:10 gdy temperatura już była plusowa ani grama dymku. Więc wygląda na to że któraś ze żarowych mi siedzi. Teraz sprawdzić która i wymienić :D
VW: Vento -> Golf II -> ?
 

Offline braciarz

  • clubmen
  • Wiadomości: 219
  • Pomógł: 59
  • VW: Sharan I 1FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: AUY
  • Moc: 115 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: FWD
  • Rej: SM
Odp: 1.9 TDI kopci na niebiesko
« Odpowiedź #18 dnia: 08 - Grudnia - 2014 - 17:53:03 »
Niebieski dym to na 100% olej w komorze spalania.
Widząc wiek i przebieg (o ile jest prawdziwy) to silnik tego auta ma pełne prawo a nawet obowiązek lekko przydymić na niebiesko. Jeżeli dymi tylko chwilę i bardzo niewielkim widocznym dymkiem, to mogą być pierścienie uszczelniające lub jak to woli olejowe (zgarniające) w cylindrze które jak są zimne to troszkę już puszczają a jak złapią lekka temperaturę to się rozszerzają.

ps. to moja teoria, nie diagnoza  ;)
 

Offline Tiger

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 341
  • Pomógł: 1
  • Marka: Renault
  • Model: Laguna
  • Silnik: 1.8+LPG
  • Moc: 120 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: FZA
Odp: 1.9 TDI kopci na niebiesko
« Odpowiedź #19 dnia: 08 - Grudnia - 2014 - 18:06:12 »
to dlaczego nie kopci jak jest cieplo? Dlaczego kopci tylko przy rozruchu? Temperatura powyżej zera i zero dymu. Poza tym jak napisałem oleju nie ubywa
VW: Vento -> Golf II -> ?
 

Offline Luki

  • clubmen
  • Wiadomości: 94
  • VW: Passat B3
  • Wersja: GT
  • Silnik: 2.8 VR6
  • Kod: AAA
  • Moc: 174 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: PCT
Odp: 1.9 TDI kopci na niebiesko
« Odpowiedź #20 dnia: 08 - Grudnia - 2014 - 19:47:17 »
dlaczego tego dużo ludzi nie wie , jeżeli aż tak bardzo Ci to przeszkadza zrób generalkę silnika , turbo na regenerację i będzie OK

to że przy rozruchu z rana zakopci to efekt zbierania się oleju przez noc , później możliwe że też przykapca ale są to tak znikome ilości oleju że tego nie widać , możesz w dolocie sprawdzić jeszcze czy zbiera się olej w rurze . jeśli będzie kałuża oleju to w głowicy coś puszcza olej i odmą wywala go do dolotu . tak ja to sobie tłumaczę :)
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: 1.9 TDI kopci na niebiesko
« Odpowiedź #21 dnia: 10 - Grudnia - 2014 - 16:06:20 »
Nagraj filmik z tego kopcenia, lukniemy i może rzeczywiście nie będzie się czym za bardzo przejmować :D

Mój Sharan odpalany na zimno od początku jak go mam, zawsze troszkę chwilę dymi na niebieskawo. Mało mi się to podoba ale jeszcze mniej mi się widzi jakikolwiek poważniejszy remont silnika. Jeżeli skończy się turbo to je zregeneruję ale pierścieni raczej nie ruszam, no może zrobiłbym wymianę gumek z pełną regeneracja głowicy ::)

Ja mało dymi to bym się zbytnio nie martwił, wiek auta a także jego przebieg predysponują go do takich zachowań  ;) 
 

Offline Tiger

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 341
  • Pomógł: 1
  • Marka: Renault
  • Model: Laguna
  • Silnik: 1.8+LPG
  • Moc: 120 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: FZA
Odp: 1.9 TDI kopci na niebiesko
« Odpowiedź #22 dnia: 10 - Grudnia - 2014 - 16:41:08 »
Jak na złość nie kopci ostatnio. Ale jak się pojawi dymek nagram i wkleję filmik
VW: Vento -> Golf II -> ?
 

Offline Guciek88

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 1
Odp: 1.9 TDI kopci na niebiesko
« Odpowiedź #23 dnia: 23 - Stycznia - 2015 - 17:13:03 »
Odkopie trochę temat
Mój mk4 dopóki świece były ok nie dymil, powyżej zera świece nie grzeją i również nie dymi ale jak zrobi się zimno lekki mróz jedna swieca nie grzeje i w związku z tym jeden baniek nie łapie od razu puści dym i nieco zatelepie silnikiem.
Sprawdź świece
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: 1.9 TDI - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #24 dnia: 11 - Lutego - 2018 - 11:59:25 »
Mój mk4 dopóki świece były ok nie dymil, powyżej zera świece nie grzeją i również nie dymi ale jak zrobi się zimno lekki mróz jedna swieca nie grzeje i w związku z tym jeden baniek nie łapie od razu puści dym i nieco zatelepie silnikiem.
Sprawdź świece
Kolego kłania się fizyka i podstawowa znajomość budowy silników. Proponuję zaczerpnąć trochę wiedzy w tym temacie ;)

Jeżeli w silniku diesla 1.9 TDI nie działa jedna lub więcej świec, to przy odpalaniu na zimno (o ile odpali) silnik może puścić czarnego bąka - czarny  bąk, to nic innego jak niespalony olej napędowy. Taki czarny dymek może się się utrzymywać przez chwilę (nie działająca 1 lb więcej świec żarowych) lub zaniknie od razu, a pojawi się przy prze-gazówce silnika. Duże znaczenie ma tu też kondycja/ustawienia pompy i samych wtrysków a także przepływomierza.

Jeżeli w jakimkolwiek silniku (bez różnicy czy to diesel czy benzyna), po odpaleniu pojawia się niebieski dym - to zawsze jest to spowodowane olejem silnikowym który z różnych przyczyn znalazł się w komorze spalania. 

Olej silnikowy w komorze spalania może się pojawić z paru różnych powodu:
- nieszczelnych uszczelniaczy zaworowych (duży przebieg lub spory wiek auta)
- nieszczelnych pierścieni zgarniających (duży przebieg lub wada konstrukcyjna silnika)
- zużytego turbo (duży przebieg lub słabej jakości regeneracja)
 

Tagi wątku: