Autor Wątek: Ciekawostki motoryzacyjne...  (Przeczytany 27597 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tyger

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 31
  • Pomógł: 7
  • VW: Golf III
  • Silnik: 1.6 MPI
  • Kod: AEK
  • Moc: 100 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: FWD
  • Rej: CMG
Odp: Ciekawostki motoryzacyjne...
« Odpowiedź #25 dnia: 15 - Sierpień - 2015 - 13:26:55 »
Pierwszy raz w życiu widzę coś takiego, żeby to jeszcze gdzieś w Afryce ale Włochy, normalny szok  :o
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6212
  • Pomógł: 1531
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Range Rover Evoque Convertible - SUV cabrio ?
« Odpowiedź #26 dnia: 09 - Listopad - 2015 - 19:57:34 »
Range Rover Evoque Convertible - SUV cabrio ?





Cytuj (zaznaczone)
Takiego SUV-a jeszcze nie było! Kiedy Land Rover pokazał swój futurystyczny model Evoque w koncepcyjnej wersji bez dachu, wszyscy byli przekonani, że to efektowna, ale jednak popisówka. Tymczasem właśnie zostały pokazane zdjęcia modelu produkcyjnego. SUV z otwieranym dachem wyjedzie na drogi.

Zamożni klienci, którzy cenią sobie oryginalność i uwielbiają błyszczeć, już mogą szykować pieniądze. Land Rover nie ukrywa, że Range Rover Evoque Convertible został stworzony właśnie dla nich. Chociaż oficjalny komunikat głosi, że nadwozie samochodu nie determinuje tego, żeby można go było używać wyłącznie w ciepłe dni. To pełnowartościowy, całoroczny SUV, przekonuje Land Rover.

Przyciągający największą uwagę element samochodu, czyli dach, jest popisem brytyjskich inżynierów. Choć zajmuje ogromną powierzchnię, to składa się i rozkłada błyskawicznie: odpowiednio 18 i 21 sekund. Można zamieniać auto w kabriolet podczas jazdy, bo proces jest możliwy przy prędkości do 50 km/h.

Dla bezpieczeństwa zamontowano za tylnymi siedzeniami dwa pałąki przeciwkapotażowe. W razie dachowania wystrzelą w ciągu 90 milisekund, czyniąc auto równie bezpiecznym co takie o tradycyjnym dachu. Bagażnik samochodu po złożeniu dachu nie jest wielki, a mówiąc bez ogródek mikroskopijny (jak na SUV-a): mieści zaledwie 251 litrów. Po rozłożeniu dachu staje się niemal identyczny, jak w tradycyjnym modelu.

O ile z zewnątrz auto różni się od Evoque'a zamkniętego zdecydowanie, to w środku zrezygnowano ze zmian. Deska rozdzielcza jest identyczna jak w pierwowzorze, podobne są funkcje i konfiguracja. Zastosowano nowy ekran dotykowy o przekątnej 10,2 cala, ale można się spodziewać, że jest on po prostu tym ekranem, który będzie montowany w Evoque'u po faceliftingu.

Nie ujawniono szczegółów technicznych samochodu, ale nic nie zapowiada, żeby silniki były inne niż w wersji zamkniętej. To oznacza, że do wyboru byłyby jednostki 4-cylindrowe, benzynowa o mocy 240-konna i oszczędna dieslowska Ingenium. Na życzenie napęd 4x4, oraz 9-biegowa przekładnia automatyczna produkcji ZF.

Trzydrzwiowa i pięciodrzwiowa wersja Evoque'a powstają w angielskiej fabryce w Halewood. Z jej taśm zjeżdżać będzie także Evoque Convertible. Ma być dostępny w salonach Land Rovera na całym świecie już w drugim kwartale 2016 roku. Cena? Podstawowy model TD4 HSE Dynamic wyceniono na 47,5 tys. funtów. Nie należy się spodziewać, by oryginalny kabriolet kosztował w Polsce mniej niż 250 tys. zł.



Dla mnie to rewelacyjny pomysł :thumbup:
 
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6212
  • Pomógł: 1531
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
CARRO VOADOR - Flying car Terrafugia TF X
« Odpowiedź #27 dnia: 04 - Marzec - 2016 - 17:39:33 »
Hej, co myślicie o pomyśle z filmiku  :D



Podobno ma to być za 10-20 lat codzienność na...no właśnie na drogach czy niebie  ::)
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Ciekawostki motoryzacyjne...
« Odpowiedź #28 dnia: 05 - Marzec - 2016 - 10:33:16 »
Myślę że nie przejdzie. Brak możliwości ukarania za nadmierną prędkość jak i brak ustawienia fotoradaru będą głównym czynnikiem nie wspominając o rutynowej kontroli trzeźwości i co z regulacją świateł. Nie ogarną tego na pewno. :D
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6212
  • Pomógł: 1531
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: Ciekawostki motoryzacyjne...
« Odpowiedź #29 dnia: 05 - Marzec - 2016 - 11:12:46 »
@Gulasz, nie myślałem o tym wynalazku w tym kontekście co Ty  :evilwink:
Było o tym w TV Newsach i strasznie się dziennikarz podniecał myślą, że to nasza przyszłość za 10-20 lat :curve:
Wydaje się to bardziej ciekawostką niż realnym pomysłem, za dużo pod górkę w życiu codziennym dla tego typu wynalazków dla ogółu.
Może szejk Bahrajnu lub jakiegoś innego kraju mlekiem i ropą płynącego, zakupi takie cudo i na swoim prywatnym niebie będzie użytkował to cudo techniki. Dla zwykłych Kowalskich to raczej "Kosmos 2999", a nie sprawa na jutro :D
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Ciekawostki motoryzacyjne...
« Odpowiedź #30 dnia: 05 - Marzec - 2016 - 11:25:22 »
Nie jest to takie nierealne od strony technicznej do zrobienia na jutro tylko ta cała otoczka ,biurokracja ,ekologia ,przepisy ,zezwolenia itd.
Jak ktoś budował dom to wie że budowa schodzi czasowo szybciej niż załatwianie całej papierologi ,zezwoleń ,pozwoleń ,projektów ,planów itd.

Dodano:  05 - Marzec - 2016  -  11:33:39
Podejrzewam że nie jeden pokusiłby się zrobić sobie samemu takie coś i to nawet nie szejk a zwykły Kowalski tylko co z tego jak nie mógłby tego z garażu wystawić bez przejścia stosu papierów .To biurokracja podcina skrzydła by nikt się nie wychylił przed szereg lobbyści dbają o swój biznes i koncerny motoryzacyjne zadbali by Kowalski kupił od nich samochód a nie zrobił go sobie samemu i dlatego są homologacje ,normy spalin czy obowiązkowe wyposażenia i nie ważne czy ktoś chce .Mamy żyć jak oni chcą mamy jeździć czym oni chcą a nie tym czym byśmy my chcieli .
 

Offline przemko

  • clubmen
  • Wiadomości: 92
  • Pomógł: 22
  • VW: Golf III
  • Silnik: 1.6i
  • Kod: AEK
  • Moc: 101 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ONY
Ciekawostki motoryzacyjne...Audi A4 TDI z gigantycznym przebiegiem
« Odpowiedź #31 dnia: 15 - Sierpień - 2016 - 11:51:29 »
Przebieg Audi A4 TDI 2001 / 891.854 km robi wrażenie  :o



Sprowadzą to Audi A4 do polski, dostanie "nowy" niższy przebieg (zazwyczaj 170-180 tyś. km), do tego może "nową" książkę serwisową, polerkę lakieru i zostanie sprzedane polskiemu naiwniakowi. Potem właściciel pojawi się na forum audi i będzie klął na grupę VAG, jakie to słabe auta robią bo wszystko poklei jest do wymiony.

A tutaj Audi A6 Avant 3.0 TDI 2005 - 507.571 km



Te filmiki dedykuję wszystkim, którzy w Polsce szukają 10-letniego auta z silnikiem diesla i naiwnie myślą że od handlarza kupują perełkę z małym przebiegiem.
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1636
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: Ciekawostki motoryzacyjne...
« Odpowiedź #32 dnia: 15 - Sierpień - 2016 - 13:55:03 »
I to co pokazałeś to jest właśnie realne życie.  :vw-good-club:

Ja ostatnio troszkę dłubałem w Sharanie po 2000 roku który wyglądał super. Oryginalny przebieg ze sterownika to 520 tysięcy km. ;)
 

Offline bolotelewidz

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 98
  • Pomógł: 5
  • VW: Vento
  • Model: Sedan
  • Silnik: 1.6 MPI
  • Kod: AFT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WP
Odp: Ciekawostki motoryzacyjne...
« Odpowiedź #33 dnia: 16 - Sierpień - 2016 - 09:59:50 »
Jak ktoś zna realia zachodu i wie że niektórzy dziennie dojeżdżają do pracy 200-300 km, to nie powinien się dziwić takim przebiegom. Oczywiście autostradami a nie landówkami :evil:
Te dwa filmiki pokazują to czego nie chcą zobaczyć ci co szukają 10-letniego diesla od pierwszego właściciela (najlepiej dziadka po 70) i z przebiegiem do 200 tysięcy km. Auto z dieslem na zachodzie europy nie służy do dowożenia dzieci do szkoły ani wyjazdów raz na tydzień po zakupy do Tesco. Tam diesle kupują ci kierowcy, którzy mają w planach częste i dalekie podróże.

Myślę że większość rodzimych TDI ma takie same przebiegi zapisane w pamięci, tylko na zegarach poskręcane przez "uczciwych handlarzy".
 

Offline janusz07

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 323
  • Pomógł: 84
  • VW: Passat B5
  • Model: Variant
  • Silnik: 2.8 V6 30V
  • Kod: AQD
  • Moc: 193 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: Ciekawostki motoryzacyjne...
« Odpowiedź #34 dnia: 20 - Sierpień - 2016 - 20:05:44 »
Niezłe przebiegi  :vwclubpolska:
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6212
  • Pomógł: 1531
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio - nowy rekord na torze Nürburgring !
« Odpowiedź #35 dnia: 10 - Listopad - 2016 - 17:58:02 »
Dla fanów mocnych wrażeń za kierownicą  ;)

Film z kabiny tej Alfy Romeo Giulia w czasie bicia tego rekordu robi ogromne wrażenie, szczególnie szybkość (261 km/h w czasie wyskoku na górce) i nierówności na zakrętach z którymi prowadzący kierowca radzi sobie perfekcyjnie przy szybkości grubo ponad 200 km/h  :P   

Cytuj (zaznaczone)
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio - nowy rekord na torze Nürburgring!

Czas przejazdu poniżej 8 minut na Północnej Pętli toru Nurburgring to dla samochodów sportowych bardzo dobry rezultat. Odcinek ma niecałe 21 kilometrów, wiele ślepych zakrętów, a różnica wysokości wynosi aż 300 metrów. Alfa Romeo Giulia QV potrzebowała na to zaledwie 7 minut i 39 sekund. Pokonała Koenigsegga CCX, Ferrari 458 Italię, Lexusa LFA, Porsche 911 GT3, a nawet Bugatti Veyrona.



Cytuj (zaznaczone)
Rekordy na północnej pętli nie są oficjalne. Mimo to wielu producentów traktuje je bardzo poważnie. Nie ma podziału na klasy, moc czy rodzaj napędu. Jest jedna tabela, w której wpisywane są kolejne wyniki. Przy pomiarach korzysta się ze standardowej telemetrii, a lista wyników zapełnia się bardzo szybko. Alfa Giulia QV osiągnęła wynik porównywalny z takimi mocarzami jak Audi R8 V10 Plus i Mercedes SLS AMG GT. To ścisła czołówka, i jak na seryjnego sedana przystało, to najlepszy wynik jaki można znaleźć.

Skąd jego legenda? Tor składa się de facto z dwóch części. Pierwsza to tor Nurburgring o długości ponad 5 km, otwarty w 1985 roku. Druga, znacznie dłuższa i starsza, to tzw. Północna Pętla, oddana do użytku w 1927. Do 1976 odbywały się na niej wyścigi Formuły 1 – Grand Prix Niemiec. Od samego początku tor miał sławę trudnego i wymagającego. Powstał w lasach gór Eifel, przez co w niczym nie przypomina płaskich torów wyścigowych. Najgorsze są ślepe zakręty i długie, szybkie łuki. Po ekstremalnie długich prostych wchodzisz rozpędzony w zakręt. I jeśli nie wiesz, w którą stronę prowadzi, lądujesz w najlepszym wypadku w żwirze lub na trawie.

W 1984 przeprowadzono gruntowną modernizację pętli, ale to i tak nie zatrzymało fali śmiertelnych wypadków. Nawet sami zawodnicy nie chcieli tutaj starować. Przez cały okres istnienia obiektu zginęło ponad 200 osób. Spore problemy miały również światowe sławy motorsportu. W 1976 Niki Lauda ledwo uszedł z życiem, gdy po uderzeniu w barierki jego bolid zmienił się w kulę ognia. Były kierowca F1 Jackie Stewart z uwagi na skalę trudności toru nazwał go Zielonym Piekłem. Nazwa się przyjęła i wielu motomaniaków wciąż go tak określa. Przez malownicze położenie, łatwy dojazd z wielu miejsc Europy i renomę Nordschleife, niemal wszyscy producenci chcą tam sprawdzać możliwości swoich konstrukcji na zakrętach, z których każdy ma swoją nazwę. Najtrudniejszym jest chyba karuzela. To jeden z zakrętów Nordschleife, którego spadek wyprofilowany jest ostro ponad 35 stopni, a płyty, po których jedziesz pamiętają jeszcze czasy przedwojenne.

Każdy może wybrać się do Zielonego Piekła. Nie trzeba mieć nawet własnego samochodu. Za 200 euro można skorzystać z oferty Taxi Drive. Jest to zazwyczaj BMW M5 z zawodowym kierowcą albo VW Scirocco. Oprócz tego ofert jest naprawdę dużo i do tego zróżnicowanych. Na przyjezdnych czekają driftowozy, off-roaderzy, a także muzeum i autokarowa wycieczka po torze.

Jeśli jednak zapragniecie sprawdzić swoje siły za kierownicą własnego auta, warto mieć w kieszeni przynajmniej 28 euro. Tyle kosztuje jeden przejazd po całej pętli. Jeżeli to za mało, za niecałe 100 euro kupicie pakiet na cztery okrążenia, obiad i wejście do muzeum Ring Werk. 15 kółek to wydatek rzędu 320 euro, a całosezonowy karnet wyceniono na 1400 euro. Stacja benzynowa znajduje się w odległości około 2 kilometrów od toru, a nocleg ze śniadaniem w motelu oddalonym o 20 minut drogi dostaniecie za 30 euro. W okolicy znajdziecie także warsztat mechaniczny i sklep spożywczy. Czego więcej potrzeba? Dobrej pogody i dnia bez firmowego wydarzenia na torze. Wówczas bramy wjazdowe są zamknięte i trzeba czekać do końca imprezy. Ale co najważniejsze - jedziesz sam, bez instruktora i na własne ryzyko. Jeśli jednak uszkodzisz bariery, będziesz musiał za nie zapłacić. Warto o tym pamiętać i zastanowić się nad pakietem dodatkowego ubezpieczenia.

Nie bez przyczyny konstruktorzy Alfy postanowili sprawdzić możliwości Giulii Quadrifoglio na Nordschleife. To właśnie nieopodal miejscowości Nurburg w czasach przedwojennych i w latach 50. Włosi świętowali największe sukcesy.

Za sterami 510-konnej, tylnonapędowej Quadrifoglio usiadł Franco Francia. Nie tylko sportowe, lecz również marketingowe podejście pokazało, że Włosi mają dystans do siebie, jak i rywali w postaci Mercedesa, BMW i Audi. O ile Niemcy ubierają swych kierowców w kompletny wyścigowy uniform, o tyle Franco założył jedynie kask, ulubiony zegarek i wygodną koszulkę. Północną Pętlę udało mu się pokonać w czasie 7 minut i 39 sekund. To absolutny rekord wśród sportowych sedanów. BMW M4 było wolniejsze o 12 sekund. O sekundę wolniej do mety dojechało Ferrari 458 Italia, kosztujące cztery razy tyle co Alfa. Taki sam wynik uzyskało natomiast Audi R8 V10 Plus i Porsche 991 GT3.

Warto też w tym miejscu wspomnieć, że część producentów nieco poprawia możliwości swoich aut, w celu skrócenia czasu przejazdu. Oczywiście duże modyfikacje nie są dozwolone, auto ma być seryjne, czyli takie, jak można kupić w salonie. Ale niektórzy i tak zmieniają opony, dobierają ciśnienie, odchudzają nieco samochód, dodają lotki i zmieniają hamulce. Włoska konstrukcja wystartowała w pełnym seryjnym rynsztunku. Wyposażono ją w 2.9-litrowy silnik V6 wspomagany dwiema turbosprężarkami. Wykonano go w całości z aluminium i dołożono sportowy wydech. Tak skonfigurowany zestaw osiąga 510 KM i 600 Nm. Auto do setki przyspiesza w 3,9 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 307 km/h. Za wytracanie prędkości odpowiedzialne są opcjonalne hamulce ceramiczno-węglowe, dostępne za 33 tysiące złotych. Warto w nie doposażyć najszybszą w historii cywilną Alfę z koniczynką, bo nigdy nie wiadomo, kiedy stanie do rywalizacji w Zielonym Piekle.

Rekordowy przejazd w klasie aut seryjnych należy do Radicala SR8. W 2009 roku Michela Vergers wykręcił czas 6 minut 48 sekund. Kolejne wyniki też do najświeższych nie należą, co świadczy o tym, że zrobić dobry czas wcale nie jest łatwo. W tym roku jedynie Ferrari 488 GTB, Lamborghini Huracan i właśnie Alfa Romeo Giulia QV wbiły się do czołówki. Co ciekawe w stawce nadal są rekordy z lat 90., a listę zamyka Trabant P50 z czasem przejazdu 16 minut. Wynik osiągnięto w 1960 roku.
 
Podziękował: waldi919

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: Ciekawostki motoryzacyjne...
« Odpowiedź #36 dnia: 11 - Listopad - 2016 - 07:35:00 »
Alfa Giulia to całkiem niezłe auto.
Moim zdaniem w tym filmiku widać bardzo dobrą technikę jazdy bardzo mocnym tylnonapędowym samochodem. Widać jak kierowca walczy z potężną nadsterownością na wyjściu z zakrętów a ustanowienie rekordu toru świadczy że było naprawdę szybko.
Warto przyjrzeć się np. jak kierowca obiera tor jazdy, operuje kierownicą,  zakłada kontry.
Takie umiejętności każdy kierowca zwłaszcza mocnego i szybkiego samochodu powinien posiadać i warto technikę jazdy ciągle doskonalić.

 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6212
  • Pomógł: 1531
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: Ciekawostki motoryzacyjne...
« Odpowiedź #37 dnia: 11 - Listopad - 2016 - 13:04:44 »
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, to według mojej opinii najlepsza i najładniejsza z Alf, jakie kiedykolwiek miałem okazję oglądać :P


 
Podziękował: waldi919

Offline gercar

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • Silnik: 4.0 W8
  • Napęd: FWD
  • Rej: WR
Odp: Ciekawostki motoryzacyjne...
« Odpowiedź #38 dnia: 21 - Luty - 2018 - 15:29:40 »
W przypadku Alf to ciężko mi się zdecydować, bo mają perełek designu dużo :)
Gdyby były tak bezawaryjne, jak ładne, to nigdy bym nie chciał nic innego :)
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6212
  • Pomógł: 1531
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
VW T-Roc cabrio
« Odpowiedź #39 dnia: 10 - Marzec - 2018 - 14:25:13 »
To chyba mała sensacja: VW T-Roc cabrio w produkcji od połowy 2020 roku !

VW bestätigt das T-Roc Cabrio
 

Offline K9Darek

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 519
  • Pomógł: 57
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: Ciekawostki motoryzacyjne...
« Odpowiedź #40 dnia: 24 - Czerwiec - 2018 - 17:50:29 »
A takie cudo już ktoś spotkał? :smoking: Fiat 500 Abarth widlak-style.
 
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6212
  • Pomógł: 1531
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: Ciekawostki motoryzacyjne...
« Odpowiedź #41 dnia: 24 - Czerwiec - 2018 - 18:03:32 »
Widziałem w NL ale wrażenie raczej smutne.
Nie rozumiem takich pomysłów na inność.

pretor@tapatalk

 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Ciekawostki motoryzacyjne...
« Odpowiedź #42 dnia: 24 - Czerwiec - 2018 - 19:50:11 »
Jeśli tego typu przeróbka była podyktowana montażem serduszka z motocykla i dla ułatwienia transplantacji tak było komuś prościej czy łatwiej to czemu nie .Jeśli w efekcie końcowym to cudo ma być szybsze od prądu to nikt nie zauważy że został trochę oszpecony . 

No i jest jeszcze plus że żaden diagnosta nie wrzuci go na kanał a i sprawdzanie hamulców na rolkach musi być komiczne . :D
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 943
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: Ciekawostki motoryzacyjne...
« Odpowiedź #43 dnia: 24 - Czerwiec - 2018 - 21:03:07 »
Elektryk.
 

Offline K9Darek

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 519
  • Pomógł: 57
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: Ciekawostki motoryzacyjne...
« Odpowiedź #44 dnia: 09 - Grudzień - 2018 - 12:39:45 »
A takie cudo już ktoś spotkał? :smoking: Fiat 500 Abarth widlak-style.
 


Udało mi się rozwiązać zagadkę tego pojazdu.
Otóż jest to Ellenator budowany na bazie Fiata 500. Silnik o pojemności 1,2 litra ma moc ograniczona do 20KM a jego prędkośc maksymalna to szalone 91km/h. Jednak cechy tego autka to większość minusy.
- Test łosia poszedł na 2 kołach
- Spala 5l/100km co spowodowane jest niemała wagą(ponad 1 tonę)
- Cena jest horrendalna - prawie 18500€(czyli prawie 2x drożej niż pojazdy tego sektora).
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6212
  • Pomógł: 1531
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Ruso-batmobil
« Odpowiedź #45 dnia: 01 - Kwiecień - 2024 - 22:02:49 »
Cześć, natknąłem się na taką fotkę i jestem ciekaw czy to iluzja jakiegoś domorosłego projektanta czy naprawdę istniał taki ruso-batmobil ?

 
Podziękował: artEon

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 652
  • Pomógł: 215
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: Ciekawostki motoryzacyjne...
« Odpowiedź #46 dnia: 01 - Kwiecień - 2024 - 22:11:00 »
twór AI
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2666
  • Pomógł: 766
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Wersja: Club&Lounge
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: Ciekawostki motoryzacyjne...
« Odpowiedź #47 dnia: 07 - Kwiecień - 2024 - 16:51:39 »
Ja dziś spotkałem bardzo rzadki okaz, jakim jest VW 914 Porsche. Pięknie zachowany egzemplarz lub odrestaurowany. 

Gesendet von meinem SM-S918B mit Tapatalk

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Tagi wątku: