Wymiana pompy wody Passat B3 1.8 Stopień trudności: średni
Czas: ok. 1h
Narzędzia:
- Kluczyk 13 (zarówno zwykłe jak i nasadki)
- Kluczyk 10;
- Przedłużki
- Klucz tzw. grzechotka
1. Luzujemy śruby trzymające alternator i spuszczamy go w dół po czym zdejmujemy pasek

2. Od pompy wody odpinamy nasze trzy węże i spuszczamy płyn chłodniczy ( jeśli z jakiegoś powodu macie problem z odpięciem ich od pompy wody, to odepnijcie je przy chłodnicy - ja tak zrobiłem )

3. Po zdjęciu paska podnosimy alternator maksymalnie do góry i odkręcamy śrubki :big_grin:

4. Kiedy naszą pompę wody mamy już na wierzchu odkręcamy śrubki ( szt. 9 ) i wyjmujemy pompę wody z podstawy ( obudowy ) i wkładamy nową pompę i przykręcamy ją do podstawy ( obudowy ). Polecam przy tym lekkie przetarcie papierem ściernym łączenia między pompą wody a obudową )

5. Ze starej pompy wody demontujemy koło pasowe i zakładamy je na nową pompę. Warto przy tym poprosić drugą osobę aby trzymała koło pasowe
lub pompę wody wkładamy w imadło tak aby łapy imadła trzymały koło pasowe i je odkręcamy, przekładamy na nową pompę i przykręcamy.
Montaż następuje w odwrotnej kolejności
ODPOWIETRZENIE UKŁADUPo tym zabiegu dojdzie do zapowietrzenia układu chłodzenia.
Aby go odpowietrzyć wykonujemy następujące kroki:
1. Do zbiorniczka wyrównawczego wlewamy nowy płyn ( tyle ile wejdzie ).
2. Odpalamy auto i czekamy aż nagrzeje się ono do 90 stopni C, włączamy ogrzewanie na maxa i przez ok. 10 sekund trzymamy auto na obrotach 2000-2500 obr / min
3. Gasimy auto i bardzo ale to bardzo ostrożnie i powoli odkręcamy korek zbiorniczka wyrównawczego i jeśli są jakieś ubytki płynu to uzupełniamy jego poziom między MIN a MAX
Myślę, że poradnik wyjaśni wszystkie wasze wątpliwości. Jeśli jednak nie to piszcie śmiało a wyjaśnię
Jeśli zauważymy, że któryś wąż jest pęknięty / sparciały od razu go wymieniamy, gdyż może on się rozwalić w każdej chwili.