Autor Wątek: WYMIANA: klocków hamulcowych tył [Passat B5]  (Przeczytany 19372 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pretor

• administrator
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
WYMIANA: klocków hamulcowych tył [Passat B5]
« dnia: 07 - Maja - 2016 - 18:00:34 »
WYMIANA: klocków hamulcowych tył  [Passacie B5 2.8 V6 4Motion]

Jeżeli chcesz sam wymienić swoje klocki hamulcowe, to ten poradnik powinien ci pomóc w tej operacji.
Nie jestem mechanikiem z zawodu, myślę jednak, że każdy średnio uzdolniony technicznie człowiek poradzi sobie z tym. Jeżeli jednak po przeczytaniu nie czujesz się na siłach, to zleć wykonanie mechanikowi. Wszystko powinno być wykonane jak najbardziej starannie i dokładnie.

Zanim zabierzemy się za wymianę klocków hamulcowych, należy zakupić komplet klocków pasujących na 100% do naszego modelu auta.
Niejako przy okazji nie zaszkodzi kupić kompletu gumowych harmonijek, służących do ochrony tłoczyska cylinderka i prowadnic strzemiona. Ja nie kupowałem bo wcześniej sprawdziłem że wszystko z nimi w porządku.

Potrzebne narzędzia:
- lewarek 1 szt.
- kliny pod koło 2 szt.
- podpórka pod auto 1 szt.
- grzechotka, takim kluczem łatwiej się odkręca
- klucz nasadowy lub nasadka do grzechotki nr 13
- przedłużka do grzechotki
- klucz płaski nr 15 (do kontrowania)
- szczotka druciana
- płaski pilnik do metalu, raczej mały
- młotek (można lekko stuknąć w śruby przed odkręceniem)
- klucz do szlifierki kątowej (można kupić w OBI 16,99 zł, jak ktoś nie ma kątówki na stanie)
- ścisk stolarski
- śrubokręt (do podważenia starych klocków)
- suwmiarka (możemy przy okazji zmierzyć grubość naszych tarcz)
- plastikowy pojemnik na śruby, mój zrobiony jest z płaskiej butelki po wodzie destylowanej

1. Zaczynamy od ustawienia auta na płaskim i twardym podłożu a następnie w 2 rożnych kierunkach zakładamy pod koła kliny.