Autor Wątek: EPC usterka  (Przeczytany 21152 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline AdekWykr

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 72
  • Pomógł: 6
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFHA
  • Moc: 190 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: WGM
EPC usterka
« dnia: 26 - Grudzień - 2017 - 11:30:18 »
Przejechane 25 tysi. Dziś rano usterka EPC awaria systemu start stop i mocno odczuwalny spadek mocy silnika. Ktoś coś?

Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka

 

Offline kucyk

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 85
  • Pomógł: 14
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
EPC usterka
« Odpowiedź #1 dnia: 26 - Grudzień - 2017 - 12:03:23 »
https://www.tiguanforums.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=2655&hilit=epc

Ale ogólnie to:


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Offline niepassat

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 67
  • Pomógł: 4
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: KT
Odp: EPC usterka
« Odpowiedź #2 dnia: 26 - Grudzień - 2017 - 19:40:22 »
Trzy tygodnie temu miałem usterka EPC i drastyczny spadek mocy.

Już wkurzony podejrzewałem kolejny f..up w elektronice ale okazało się, że ..... jakiś gryzoń przegryzł (a właściwie zjadł ok. 2cm) wężyka podciśnieniowego sterującego pracą turbiny.

Ale awarii start-stop nie miałem.
 

Offline AdekWykr

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 72
  • Pomógł: 6
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFHA
  • Moc: 190 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: WGM
Odp: EPC usterka
« Odpowiedź #3 dnia: 27 - Grudzień - 2017 - 13:18:47 »
Ostatnio temat o odstraszaniu gryzoni został skasowany ale ja po podobnych problemach spryskałem komorę sinika, pokrywę, osłony tym co miałem pod ręką czyli PLAKIEM i o dziwo pomogło - po problemie już od 2 miesięcy    ;-)
No i u mnie już po problemie. Przegryziony przewód podciśnienia.
 

Offline wojtekpz

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 23
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Model: SUV
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CUAA
  • Moc: 240 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: NE
Odp: EPC usterka
« Odpowiedź #4 dnia: 13 - Styczeń - 2018 - 19:51:59 »
No i u mnie po 11 miesiącach coś padło. Po porannym uruchomieniu auta wyskoczyły komunikaty: usterka system start-stop, usterka ABS/ESC, usterka układu wspomagania pojazdu, itd. Załączam link do filmiku.
https://photos.app.goo.gl/c9eAXh0ZLwkvh3742
Po kilku wyłączeniach/uruchomieniach komunikat nie pojawiał się, line assist trzeba było włączyć. Niestety, ponowne uruchomienie auta i usterki powróciły. Podejrzenia są skierowane na akumulator. Napięcie po 30 minutowym postoju 12,65V. Zgłosiłem na assistance, po godzinie przyjechał mechanik... ale zaproponował przewózkę do serwisu. Tak więc podstawiono mi auto zastępcze. Dam znać co ustali serwis.
 

Online Hercules

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • Pomógł: 4
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: EPC usterka
« Odpowiedź #5 dnia: 02 - Luty - 2018 - 22:58:27 »
Dzisiaj po południu, uruchamiam auto po postoju od wczoraj - pierwsza noc poza garażem od wielu miesięcy. Od razu po ruszeniu: komunikat o usterce systemu start - stop, miga kontrolka świec żarowych, za chwilę kontrolka żółtego silnika. Auto jedzie, ale przyspieszenie takie, że Fiatem 126 p objechałby mnie bez najmniejszego problemu. Prosto do serwisu, pracownik obsługi klienta od razu wiedział gdzie spojrzeć i dotknąć: przegryziony przez gryzonia wężyk podciśnieniowy. Plus - wymiana od ręki. Minus - koszt ( 500 zł), ponieważ od razu zdecydowałem o zamontowaniu elektronicznego odstraszacza. Z rozmowy wywnioskowałem, że to b.częsta przypadłość Volkswagenów, ale na pocieszenie usłyszałem, że i tak mam szczęście, ponieważ w TSI to przegryzają przewód zasilający sondę lambda i trzeba wymieniać całą sondę (jedną z sond) ;(
Ironia losu jest jeszcze taka, że atak gryzonia miał miejsce w centrum dużego miasta - Łodzi.
 

Offline wojtekpz

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 23
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Model: SUV
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CUAA
  • Moc: 240 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: NE
Odp: EPC usterka
« Odpowiedź #6 dnia: 04 - Luty - 2018 - 22:44:18 »
No to teoretycznie usterka została zlokalizowana. Po ponad tygodniowym postoju auta w serwisie (od 13.01-24.01) ustalono, że przyczyną usterek była obecność wody w słupku A od strony pasażera. Zanim doszło do znalezienia tej wody serwis wymienił czujnik ABS tylnego koła, co niby sugerował komputer. Po wymianie czujnika (na chłopski rozum - przecież to prymitywny czujnik który może skorodować po kilku latach - a nie po kilku miesiącach w nowym aucie :| )  okazało się że to nie to... (3 dni robocze). Na znalezienie przyczyny serwis potrzebował kolejnych 2 dni roboczych.  Okazało się że przeciek nastąpił przez jakiś niezaślepiony otwór w okolicach prawego nadkola. Teoretycznie zostało to zaślepione (nie wiem czym - serwis nie ujawnia takiej informacji), wysuszone, i 24 stycznia poinformowano mnie że autko jest naprawione. Odebrałem auto, trochę zrobiony na szaro poprzez polisę ac z pakietem assistance plus które zapewniało mi auto na tylko 3 dni robocze :curve:. Auto zastępcze serwis proponował za odpłatnością 100 pln netto... Tu mnie tym nieco podk....wili. No ale dobra - naprawione auto przez autoryzowany serwis - to fajnie. Ale niestety, zrobiłem trasę Elbląg-Ełk, dzień przerwy, Ełk-Lublin, 3 dni przerwy, Lublin-Elbląg - i na tym odcinku podczas jazdy po 1000km od naprawy zapiszczało, zabłyskało - i seria usterek ponownie: usterka układu start-stop, ABS/stabilizacja totu jazdy ESC, układ wspomagania pojazdu,lane assist niedostępny, front assist niedostępny - podlinkowuję filmik
https://photos.app.goo.gl/RAPVE1fH8Gme6tXA2
Czyli co? - niedokładnie osuszone? Mam wrażenie że nie postarali się, nie wiadomo jak długo ta woda tam była, jak mocno zareagowała i czy będzie to miało wpływ na korozję tego fragmentu nadwozia? Sporo pytań a serwis nie chciał udzielić informacji :(
Co ciekawe po restarcie silnika potrafi uruchomić się bez błędów. Tego samego dnia doszło do pewnej anomalii - ACC deaktywował się jeśli prędkość spadła poniżej 74 km/h (tempomatu nie udawało się ustawić). Jak tylko prędkość wzrosła - ACC aktywował się bez błędów - tempomat działał.
Obecnie po kilku dniach działa to tak, że pierwsze uruchomienie silnika - sypią się błędy, wyłączam silnik, włączam ponownie - działa bezbłędnie.
Mam też zastrzeżenia do systemu wykrywania pojazdu jadącego przede mną - często dojeżdżając do poprzedzającego pojazdu - po prostu go nie widzi (rozumiem że to ten system wykrywania pojazdu pod postacią kamerki w górnej części szyby) - bo gdy się zbliżam do tego auta piszczy mi (od radaru) ostrzegawczo z sygnalizacją czerwonego auta na AID. Taka sama jest sytuacja gdy poprzedzający pojazd zjeżdża z mojego pasa a kolejnego już nie widzi a auto przyspiesza (brak symbolu wykrycia auta - gdy gwałtownie zatrzymam się przed tym pojazdem dopiero wtedy wykrywa ten pojazd) - czy macie tak samo? można to reklamować?
Miałem też prośbę do serwisu o wgranie zaktualizowanego softu który umożliwiałby tymczasową deaktywację keyless-a - lipa, nie robią tego za darmo. Czy zmiana tego softu może poprawić system wykrywania pojazdów?
 

Tagi wątku: