Autor Wątek: Buggy 2.0 4x4 - jaki silnik i napęd  (Przeczytany 98 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline matc1

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Buggy 2.0 4x4 - jaki silnik i napęd
« dnia: 06 - Października - 2017 - 20:15:42 »
Witam.
Jako ze jestem tutaj pierwszy raz witam wszystkich i proszę o wyrozumiałość :)
Nie znalazłem nigdzie co jest potrzebne do prawidłowego odpalenia i późniejszego używania silnika benzynowego 2.0 115KM o oznaczeniu: 2E, AQY, ABK (Audi 80).

Dlatego też, chciałbym zapytać znawców tych silników:

1) który silnik o kodzie: 2E, AQY, ABK - będzie lepszy do zastosowania w buggy 4x4 ?

2) czy skrzynia biegów ASD z Golfa III w TDI,  będzie pasować fizycznie do tych silników (mocowanie skrzyni, sprzęgło, koło zamachowe) jeżeli tak to co trzeba ewentualnie zastosować z innego modelu. Skrzynia musi być ta bo ma praktycznie najdłuższe biegi (przełożenie całkowite jest takie jak potrzebuje) oraz jest bez problemu dostępna.

3) jakie komponenty z samochodu potrzeba do prawidłowego działania silnika (elektryka) proszę o wypisanie.

4) opcjonalnie jaka instalacja gazowa (sekwencja czy zwykły gaz) dobrze współpracuje z konkretnym silnikiem

Wszystkie te pytania po to ze bym mógł kupić konkretny silnik.
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 2.0 - buggy 4x4
« Odpowiedź #1 dnia: 06 - Października - 2017 - 22:54:33 »
Nie do końca chwytam co to ma być z tego za pojazd .
Taki dla szpanu typowa bulwarówka czy sprzęt w teren ?
Jak w teren to raczej celuj w silnik na ON a nie w Pb+LPG.
Wybór silnika na Pb wiąże się z kupą problemów związanych z galanterią w postaci elektroniki jak i okablowania ,a zabezpieczenie wszystkiego przed wilgocią jaka raczej jest naturalna w buggy to mały koszmar .
Jeśli sprzęt ma mieć koniecznie okolice 100 KM zdecydowanie lepszą propozycją jest zastosowanie silnika motocyklowego .Zdecydowanie lżejszy ,łatwiejszy do montażu (skrzynia jest częścią integralną z silnikiem ) ,bardziej przystosowany na czynniki atmosferyczne ,okrojona elektronika itd.   
 

Offline matc1

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: 2.0 - buggy 4x4
« Odpowiedź #2 dnia: 06 - Października - 2017 - 23:58:38 »
Tak, ma to byc pojazd w teren pomniejszony buggy jak w USA zV8. Nie wyobrażam sobie buggy z silnikiem diesla (jak traktor). Silnik motocyklowy odpada wogole, moze ma moc podobna ale nie nadaje sie do ciezkiego pojazdu który będzie wazyl tyle co trzy motocykle. Skrzynia i wszystkie podzespoly obliczone dla wagi motocykla, tam spali gume a tu nic nie ustapi i cos musi sie urwac w silniku czy skrzyni. No i jeszcze lancuch to już wogole odpada. Prosze tylko o porade w temacie jesli mozna i tyle. Pozdrawiam.
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: 2.0 - buggy 4x4
« Odpowiedź #3 dnia: 07 - Października - 2017 - 08:00:00 »
Ja bym z tego co piszesz polecił zastosowanie silnika 2e ze względu na prostą i zarazem pancerną budowę.  Ze względu na elektronikę do sekwencyjnego wtrysku i zapłonu proponuję znaleźć silnik z osprzętem i wiązką albo wręcz kompletny jeżdżący samochód do rozbiórki i z niego wszystko wymontować.
Jesli chodzi o skrzynię biegów to rozumiem że samochód ma mieć napęd 4x4 wiec pole poszukiwań takiej skrzyni jest dość wąskie - wszystkie tego typu skrzynie lat 80/90 były do silników benzynowych i tych większych czyli 1.6, 1.8 i 2.0, były to skrzynie krótsze niż do zwykłych przednionapędówek więc problemu nie powinno być.
Nie wiem jak chcesz zrobić napęd 4x4 - w oryginale syncro opierało się na sprzegle wiskotycznym.
Jak chcesz to znam kogoś kto prawdopodobnie ma kompletne syncro z golfa 3.

red@tapatalk

 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 2.0 - buggy 4x4
« Odpowiedź #4 dnia: 07 - Października - 2017 - 08:01:58 »
Silnik motocyklowy odpada wogole, moze ma moc podobna ale nie nadaje sie do ciezkiego pojazdu który będzie wazyl tyle co trzy motocykle
Motocykl rozwija prędkość 200+ ,dla buggy w terenie takie prędkości są nie potrzebne i zastosowanie przełożenia by zwiększyć moc kosztem prędkości jest jak najbardziej wskazane .Warto byś obejrzał kilka filmików jak zachowuje się silnik motocyklowy zapakowany do zwykłego cywilnego auta którego masa jest znacznie większa od konstrukcji rurowej jaką stosuje się najczęściej do buggy .
Podpowiadam prostsze rozwiązanie no ale skoro ma być trudniej to ok .
Do silnika jaki chodzi ci po głowie nie istotne jest jego oznaczenia kodowe jak i skrzynia jaką chcesz zastosować .Da się dopasować każdą do każdego silnika bez względu na markę z jakiego wozu pochodzi jak i rocznika .Dorabiasz flansze dystansową i te dwa elementy będą ze sobą współpracować .Da się przerobić /dorobić wszystko tylko czasami jest to mało opłacalne i mocno pracochłonne .
Stosując ciężki silnik ,ciężką skrzynię automatycznie jesteś zmuszony podnieść wagę całego sprzętu (mocniejsze/większe sprężyny zawieszenia ich mocowania ,cięższe zawieszenie które musi podołać większej masie ,większa masa to automatycznie większy układ hamulcowy itd.)
 

Offline matc1

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: 2.0 - buggy 4x4
« Odpowiedź #5 dnia: 07 - Października - 2017 - 12:51:56 »
Wszystko ok,  może nie do końca mam rację ale proszę o odpowiedź na te pytania które zadalem właśnie na forum vw a to dlatego że interesuje mnie  taka jednostka napedowa a nie inna. A odnośnie flanszy to, tak wiem dokładnie ze można takie coś zrobić i nie tylko ale nie do tego zmierzam. Chce jak najmniej kombinacji bo to kosztuje. Bardzo proszę o odpowiedzi w temacie. Odnośnie buggy pytalbym na forum poświęconym takim właśnie tworom więc naprawdę nie potrzebuje nic na ten temat wiedzieć. Pozdrawiam.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 2.0 - buggy 4x4
« Odpowiedź #6 dnia: 07 - Października - 2017 - 17:02:13 »
1) który silnik 2E, AQY, ABK będzie lepszy do zastosowania w buggy 4x4
Dość obficie napisałem że to mało trafny wybór ale skoro musi być któryś z nich to jest to bez różnicy .Z każdym będzie kupa problemów przy adaptacji do buggy .
2) czy skrzynia biegów ASD z golfa 3 TDI  będzie pasować fizycznie do tych silników
Każdy silnik da się sprzęgnąć z każdą skrzynią .Problem tkwi w nakładzie pracy jaką trzeba włożyć by osiągnąć zamierzony efekt .Przy konfiguracji o jakiej wspominasz nie wszystkie otwory dzwonu skrzyni będą pasować bez przeróbki .W zależności z jakiego wozu będzie pochodził silnik możesz napotkać problemy z zamocowaniem samego koła .Jeśli silnik będzie z wozu z automatyczną skrzynią to koło trafi przed przykręceniem do tokarza .Inna jest średnica osadzenia .Jeśli silnik będzie pochodził z wozu gdzie był zamontowany wzdłużnie to rozrusznik nie przypasi bo będzie kręcił w odwrotną stronę .Potrzebny od golfa lub przeróbka tego co będzie w komplecie 
3) jakie komponenty z samochodu potrzeba do prawidłowego działania silnika( głownie elektryka) proszę o wypisanie.
Tak w skrócie to praktycznie całe okablowanie (to czego będzie za dużo wytniesz )sterownik silnika, licznik, stacyjka złącze diagnostyczne ,pompa paliwa by wszystko zasilić prądowo skrzynka z bezpiecznikami i przekaźnikami ,jak silnik i sterownik z wersji z kontrolą trakcji to jeszcze ABS,czujniczki z kół i okablowanie lub dłubanie w sterowniku by nie obcinał mocy .Lub wersja okrojona sterownik silnika po modyfikacjach (bez imo. )pompa paliwa ,i zabezpieczenie kilkoma bezpiecznikami .Jak ma zostać użyty orginalny licznik to mała dłubaninka by nie świecił jak choinka na święta .
4) opcjonalnie jaka instalacja gazowa ( sekwencja czy zwykły gaz) dobrze współpracuje z konkretnym silnikiem
Jako że ma być to sprzęt w teren to w tym wypadku raczej sekwencja .Przy zwykłym gazie starego typu wieczne szarpanie mikserem /wstrząsy ,duże przechyły poprzeczne jak i boczne mogą spowodować że będzie chodził jak chce .No i najważniejsze w tym wszystkim że wypadałoby zabezpieczyć wszystko by po pierwszej kałuży nie wracać na sznurku .
Jak ma być to sprzęt w błoto no prościej i wygodniej silnik na ON a jeżeli koniecznie na Pb to motocyklowy zdecydowanie prościej przysposobić do buggy.
 

Tagi wątku: